Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
I did it for teh lulz
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
bedankt jongens dat jullie me tenminste niet allemaal afkraken . Want ik ben echt geschrkoken van de opmerkingen van Caps. Helemaal dat hij zegt dat ik maar een kogel door mijn leraars kop moet jassen?
![]() Zoiets zeg je toch niet na dat universiteitsdrame in Amerika. Waar haal je het gore lef vandaan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vraag me ook af hoe je 9'en en 10'en kan staan als je toetsen krijgt zoals ik die heb. Ik krijg al vanaf de 4e gewoon examensommen (vaak uit examens uit 1980 en 1990) En geloof mij, dan is het echt enorm moeilijk om een 9'en te staan. Vanaf de 4e tot de 6e heb ik alleen maar examensommen gehad voor toetsen. Waarschijnlijk krijgen jullie op SE's sommen die gelijk zijn aan sommen in het boek. Gelukkig geilt onze school niet op hoge gemiddeldes van leerlingen, want dan zouden ze dezelfde toetsen geven als jullie. Daarbij komt nog eens dat examens uit 1980 veeeel moeilijker zijn dan bijvoorbeeld nu in 2007.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik hoor dat er scholen zijn die letterlijk examensommen in de tentamens stoppen of vragen op het nieuw van de opdrachten. Ja, zo kan ik ook wel een 9 staan. ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
life sucks but it beats the alternative
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
I did it for teh lulz
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
life sucks but it beats the alternative
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Grappige discussie.
Maar ik snap Caps wel want er zijn mensen die hard werken en blij zijn met een zesje, en dan is het ongelofelijk irritant als een stelletje 'slimmerikken' in het openbaar gaan liggen janken over een acht die eigenlijk een negen moet zijn. En Antoin, zeg niks over "sociaal erg laag" als je zelf ook sociaal erg lage berichten post (en daarmee refereer ik inderdaad aan je laatste post). En zoals Duivelaartje al zei, bij ons op school zijn de SE's ook een stuk moeilijker dan de CSE's.. Het hoogste gemiddelde in onze klas (6 atheneum) is geloof ik een 7,9 ofzo. |
![]() |
|
![]() |
Afgesloten: Maatschappijleer: 8
ANW: 7 Duits: 7 Frans: 7 Letterkunde: 8 Biologie 1: 8 Gemiddelde SE-cijfers: Engels: 7,4 Nederlands: 6,8 Economie: 5,7 Geschiedenis: 7,4 Aardrijkskunde: 6,6 Wiskunde B1: 5,3 Scheikunde 1,2: 5,8 Mijn SE-cijferlijst is natuurlijk niet de beste die je je kan wensen, maar ik ga met een gevoel de examens in. Ik hoef niet perse te slagen met allemaal zevens en achten. Uiteindelijk draait het voor mij alleen om het woordje geslaagd dat (bewust!) niet klinkt (er wordt immers niet gebeld als je geslaagd bent) op de dag van de uitslag. Mensen die graag met zo hoog mogelijke cijfers willen slagen zijn die mensen die hunzelf willen bewijzen en dat is goed, maar wat heb je eraan? Jezelf opjutten en te zien afzien en stressen in aanloop naar de examens toe om van die 6 toch maar een 7 te kunnen maken.. Universiteiten/hogescholen malen vaak niet om de cijferlijsten, het gaat er immers om dat je je diploma hebt. Natuurlijk zijn goede cijfers van belang als je een lootstudie hebt, maar uiteindelijk zijn de cijfers niet van belang: iedere hogeschool/universiteit wil immers studenten binnenhalen. En of je nu geslaagd bent met een 8 voor wiskunde, een 8 voor Nederlands en een 9 voor Engels, maakt voor het volgen van studie Duitse Taal & Cultuur, in mijn ogen niets uit....
__________________
Never More Nevermore
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Overigens, het gaat erom dat je je papieren haalt, want, ondanks dat in dit topic gezegd is dat er later gekeken wordt naar eindcijfers, heb ik nog nooit gehoord van iemand die zijn middelbare schoolpapieren moest laten zien. Misschien de cijfers van de universiteit, maarja... Overigens een ander leuk verhaal: Iemand is een tijdje geleden (toen het 8+ gemiddeld altijd toegelaten- systeem nog niet bestond) uitgeloot voor de studie geneeskunde met een 9.6 gemiddeld op de eindlijst... Laatst gewijzigd op 23-04-2007 om 18:46. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ze heet overigens Meike Vernooy |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vandaar dat het 8-hoger is al zeker geplaatst systeem ook kwam.
"Een scholiere die, met een gemiddelde van 9.6, slaagde voor haar eindexamen. Een scholiere die drie achtereen volgende keren werd uitgeloot voor de studie geneeskunde. Een scholiere met maar één doel: arts worden. Een scholiere die zowel de politiek als ook de universitaire wereld op de kop heeft gezet. Meike Vernooy heeft, in een één-vrouws-actie, de bodem onder de gewogen loting van de numerus fixus studies (dier)geneeskunde gehaald." Bron: http://www.ublad.uu.nl/WebObjects/UO...ief?id=1014683 |
![]() |
|
Over dat bedrijven naar de cijferlijst van de middelbare kijken:
Misschien wel, maar daar zullen ze iemand met een 7 net zo goed aannemen als iemand een 8,5 gemiddeld (mist de rest van de eisen gelijk zijn). Het gaat erom dat je hebt laten zien dat je er wat voor wil doen. Ze kijken er vooral na of je doorzettingsvermogen had. Een lijst met alleen maar 6'en en misschien wel onvoldoendes (dus net slagen), duidt op iemand die er maar snel vanaf wilde zijn. Maar een lijst met al wat 7'en laat zien dat diegene ook echt wat voor school heeft gedaan. Ze zullen bij een absurd hoog gemiddelde misschien wel gaan vragen naar buitenschoolse activiteiten. Muziek, sport, hobby's, clubs; bevordeerd het sociale leven. En dat is later in je leven net (of misschien nog wel meer) zo belangrijk als goed kunnen presteren. Je kunt beter zorgen voor Cum Laude (waar het tenminste écht geldt) op de uni. Dat laat zien dat je echt interesse hebt in jouw vakgebied. Dat je een 9 stond voor geschiedenis zullen ze echt niet belangrijk vinden als je je gaat specialiseren in de technische natuurkunde. Blaat-verhaal. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Maar inzet staat niet garant voor hoge cijfers, je moet ook rekening houden met zij die niet zo slim zijn.
Hoge cijfers haal je immers niet alleen door veel te leren, er is ook inzicht voor nodig en het nodige IQ. En dat is niet bij iedereen hetzelfde. Een studie is heel wat anders dan de cijfers voor vakken die nuttig zijn voor de studie. Het gaat om je inzicht en die kan je prima hebben, zonder hoge cijfers te hebben. Een toets kan net die vragen stellen die jou niet liggen en daar haal je misschien wel een lager cijfer door. Het totaal zegt niks over een deel en het totaal zegt niks over de motivatie (en het aankunnen, dat terzijde) van een studie die slecht ten dele op je kennis van een totaal vak inteert... (is mijn mening)
__________________
Never More Nevermore
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En sowieso.. Het zegt alleen iets over de persoon toen diegene in zijn/haar puberteit zat.. Dus ik denk echt niet dat bedrijven ernaar zullen kijken, al zullen degenen die cum laude willen slagen dit toch niet toegeven.
En natuurlijk, iedereen slaagt liever met achten dan zessen, maar om daar nou stoer over te liggen doen.. nee. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nils |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je zult eerder een 9 bedoelen die een 9.5 moet zijn En jij wilt niet 'stoer' doen met je cijfers? Ga jij maar weer snel de boeken in want ik denk dat je op sociaal vlak verre van een voldoende haalt. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Overigens vind ik het juist hartstikke knap als iemand keihard werkt en dan met zessen slaagt! Dat is echt bewonderenswaardig en diegene verdient dan ook meer lof dan iemand die zonder al te veel moeite cum laude geslaagd is. Het gaat er gewoon om dat je je best doet, ongeacht 'je niveau'. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik ben ook niet echt trots op m'n cijferlijst ofzo, omdat ik er niet heel hard voor gewerkt heb. Tuurlijk is het leuk om te kunnen zeggen "Ik sta een negen voor wiskunde", maar ik had het ook eigenlijk op vwo moeten doen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Hoe ontwikkel je studiekeuze-skills? Tom Dekker | 7 | 17-01-2013 12:10 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe sta jij ervoor? Verwijderd | 10 | 14-06-2012 14:50 | |
Studeren |
van havo 4 naar mbo appiej | 18 | 31-12-2009 10:36 | |
Psychologie |
weg gaan ShadowNegative | 95 | 01-12-2009 18:52 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe sta je ervoor na je eerste rapport? Verwijderd | 82 | 13-02-2007 08:22 | |
Algemene schoolzaken |
je eindrapport Keyser Saus | 167 | 13-07-2003 23:35 |