Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 22:25
Maroon
Maroon is offline
Ik kon niks vinden met de zoekfunctie dus bij deze even een nieuw topic. Hebben de mannen hier ook vaak dat de condooms scheuren? Ik heb het best vaak meegemaakt, terwijl ik er naar mijn idee wel voorzichtig mee omga. Gelukkig was het nooit in situaties waarbij het echt nodig was, maar toch .. Ik merk wel dat ik tijdens de seks dan meer bezig ben met 'shit, scheurt het condoom niet' dan met de daad zelf .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:26
Verwijderd
Doe je ze wel op de goede manier om? Met een stukje bovenaan over waar dan geen lucht in zit?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:27
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-11-2004 @ 23:26 :
Doe je ze wel op de goede manier om? Met een stukje bovenaan over waar dan geen lucht in zit?
yup
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:28
Verwijderd
Zoals Sarah al zei; houd je wel genoeg lucht vrij? Zit het glijmiddel ook werkelijk aan de buitenkant (dus stroop je hem niet verkeerd-om af )?

Zijn ze niet te klein?! daar kwamen 'wij' namelijk later ook achter.
[edit] Heb je gecheckt op lucht eronder?

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:30
Maroon
Maroon is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 09-11-2004 @ 23:28 :
Zoals Sarah al zei; houd je wel genoeg lucht vrij? Zit het glijmiddel ook werkelijk aan de buitenkant (dus stroop je hem niet verkeerd-om af )?
Zijn ze niet te klein?! daar kwamen 'wij' namelijk later ook achter.
lol, volgens mij lukt je dat amper, om hem verkeerd om af te rollen :-p. Maar nee, ik hou me volgens mij netjes aan de handleiding. En ik gebruik 'gewoon' Durex, geen prutcondooms dus.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Maroon schreef op 09-11-2004 @ 23:30 :
lol, volgens mij lukt je dat amper, om hem verkeerd om af te rollen :-p. Maar nee, ik hou me volgens mij netjes aan de handleiding. En ik gebruik 'gewoon' Durex, geen prutcondooms dus.
Mjah, maar een klein foutje met het afrollen, en er zit lucht onder. Die bij de penetratie (door de druk) zorgt dat dat @#$%-ding klapt.
En moeilijk verkeerd af te rollen?
Hmm...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met die durex fiesta condooms ('smaakje'/lucht). Knap vervelend.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 23:47
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ook wel ns gehad, durex topsafe , maar pas na erg lang en hard...ahum, dus misschien dat t daardoor kwam ofzo.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:46
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik heb met topsafe meerdere keren gehad, en met de plezier max. Heeft nog nog voor heel veel gedoe gezorgt

Niet dat we ze verkeerd gebruikten, want we werden er steeds voorzichtiger in, nu ben ik zeer voorzichtig met de pil...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:23
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Nooit problemen meegehad. En als je zegt dat je 'm goed omdoen e.d. dan zou ik ook niet weten waar het aan ligt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 12:18
Stamping Zhanz
Avatar van Stamping Zhanz
Stamping Zhanz is offline
ook ooit gehad. Rotdingen zijn het
__________________
''Welke film heeft tegenwoordig nog een genre''
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 12:34
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Vaker gehad, gelukkig doen we het nu zonder...
stomme rubberen flubbers
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 12:38
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ja, ook wel eens problemen mee gehad, vooral als we achterlangs bezig waren. Erg vervelend, maar die dingen zijn nu eenmaal niet van beton....

Lang leve de pil
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 12:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 10-11-2004 @ 13:38 :

Lang leve de pil
Die waardeloos is tegen SOA's...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 12:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-11-2004 @ 13:47 :
Die waardeloos is tegen SOA's...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:02
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
grl schreef op 10-11-2004 @ 13:55 :
Ja sorry, waarom zou je anders een condoom gebruiken, behalve als je de kans niet wil lopen een SOA of erger, een kind te krijgen? Double dutch is een beetje onzinnig daar de pil normaliter veel veiliger is dan 't condoom.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:06
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-11-2004 @ 14:02 :
Double dutch is een beetje onzinnig daar de pil normaliter veel veiliger is dan 't condoom.

Wat een onzin, ga maar terug naar middelbare school kansrekenen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:09
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-11-2004 @ 14:02 :
Ja sorry, waarom zou je anders een condoom gebruiken, behalve als je de kans niet wil lopen een SOA of erger, een kind te krijgen? Double dutch is een beetje onzinnig daar de pil normaliter veel veiliger is dan 't condoom.
Ja, nee. Je hebt wel gelijk hoor. Ik moest gewoon grijnzen bij je antwoord.

Maar eh.. ik ben het wel met FoL eens dat double dutch uiteindelijk nòg (welke kant moet dat streepje nou op? ) veiliger is. Geloof alleen niet dat er veel mensen zijn die het doen om die reden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:12
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-11-2004 @ 13:47 :
Die waardeloos is tegen SOA's...
Ja, maar als beide partners soa-vrij zijn, verdient hij wel de voorkeur boven het condoom.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:27
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
ach pillen kun je beter gewoon niet slikken denk ik als het niet echt nodig is. al die hormonen waar je ook wel zonder kunt. ik vind de condoom juist een prima voorbehoedsmiddel, geen soa's en geen kindjes erbij dus prima! en ook nog nooit kapot gegaan, dus doe mij maar gewoon het kapotje!
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 10-11-2004 @ 14:12 :
Ja, maar als beide partners soa-vrij zijn, verdient hij wel de voorkeur boven het condoom.
Duh
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:12
Middlefinger1
Avatar van Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 10-11-2004 @ 14:12 :
Ja, maar als beide partners soa-vrij zijn, verdient hij wel de voorkeur boven het condoom.
als bijde partners soa vrij zijn verdien ik de voorkeur zonder condoom
__________________
Nee, ik spreek geen alto !!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:50
Evelyne1988
Avatar van Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
toen mijn vriend en ik het nog deden met condoom, ging het vrijwel iedere keer fout. precies hetzelfde zoals jij het verteld. hij/ik deed 'm goed om maar toch scheurde hij iedere keer.
denk dat hij te klein is. tenminste hier kwamen wij ook achter gelukkig doen we 't nu zonder wat we echt veel fijner en gemakkelijker vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:23
juno
Avatar van juno
juno is offline
Toen wij begonnen met dat sexgedoe, had ik in een maand twee keer een morning aftre pil nodig omdat het ding finaal in tweeen scheurde. En we dachten net van: goh, we leren het al, het is net zo lekker met als zonder...want ik had in het begin het idee dat er een soort staffvormig dinges in me zat maar dat het een piemel was...nee, dat kon ik er niet uit opmaken.

Fetherlights. Toen dus toch maar aan de pil.

En later zijn we hem een keer in mij kwijtgeraakt. (soms vergeet je de pil he...)Waren we gewoontegetrouw lekker dicht elkaar aan met hem nog in me in slaap gevallen. Dat kan dus niet met een condoom. Alleen al daarom vind ik het krengen.

Het viel me wel op dat ik het toen, die tweede keer met condoom wel gewoon lekker vond.

Maar dat waren dan ook Elites. Die zijn beter.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-11-2004 @ 14:06 :
Wat een onzin, ga maar terug naar middelbare school kansrekenen
Ik denk dat jij maar eens wat cijfertjes op moet gaan zoeken.
Dat gezeik over 'de pil is toch wel degelijk onbetrouwbaar' zou eens de wereld uit moeten. Want 'hij' is dus wél zeer betrouwbaar. Alleen dan moet je ook wel zo snugger zijn 'm ook werkelijk goed te slikken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:53
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-11-2004 @ 14:06 :
Wat een onzin, ga maar terug naar middelbare school kansrekenen
Ik snap ook wel dat condoom + pil veiliger is, duh. Maar bij een condoom heb je het over 95% ofzo, terwijl het bij de pil iets van 99.9% is. Als je geen SOAs hebt is het dus niet bijster nuttig ook nog eens een condoom te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:28
Maroon
Maroon is offline
Nu ga ik offtopic in mijn eigen topic, maar ik heb ook al twee keer gehad dat een meisje aan de pil was en dat ze dus wel vervolgens zwanger bleek te zijn. Althans, ze voelde zich vreemd, toen maar een test gehaald, zwanger, snel dokter en morning after pill kon toen nog. Vrij bizar

Maar ja, gezien dit topic komt het dus best vaak voor dat condooms scheuren
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 21:31
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-11-2004 @ 20:53 :
Ik snap ook wel dat condoom + pil veiliger is, duh. Maar bij een condoom heb je het over 95% ofzo, terwijl het bij de pil iets van 99.9% is. Als je geen SOAs hebt is het dus niet bijster nuttig ook nog eens een condoom te gebruiken.
Je begint zo goed, maar eindigt weer . Als je moest kiezen, ja, dan moet je zeker voor de pil gaan, maar DD is nog een stuk veiliger! (ook dan kan het natuurlijk verkeerd gaan, maar dan wordt de kans pas echt klein).


Citaat:
Sovreze schreef op 10-11-2004 @ 20:44 :
Ik denk dat jij maar eens wat cijfertjes op moet gaan zoeken.
Dat gezeik over 'de pil is toch wel degelijk onbetrouwbaar' zou eens de wereld uit moeten. Want 'hij' is dus wél zeer betrouwbaar. Alleen dan moet je ook wel zo snugger zijn 'm ook werkelijk goed te slikken.

Ik denk dat jij mij totaal niet snapt.... Waar de hel zeg ik dat de pil niet veilig is? Ik zeg alleen dat DD nog veel en veel veiliger is.

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 21:31
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Ik snap ook wel dat condoom + pil veiliger is, duh. Maar bij een condoom heb je het over 95% ofzo, terwijl het bij de pil iets van 99.9% is. Als je geen SOAs hebt is het dus niet bijster nuttig ook nog eens een condoom te gebruiken.

jawel é...
Per jaar wordt 3% van de pil gebruikers toch zwanger... Stel je gebruikt de pil correct, en gebruikt geen condoom. Je hebt de volgende morgen diarree, of je moet braken... Dan ben je mogelijk niet meer veilig.

Als je condoom gebruikt ben je effectief nog veiliger dan enkel pilgebruik... En er bestaan ook soa's, die je ook zomaar kan krijgen, zoals candida bijvoorbeeld...

Liever geen risico's dan voor mij
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:15
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-11-2004 @ 22:31 :
Je begint zo goed, maar eindigt weer . Als je moest kiezen, ja, dan moet je zeker voor de pil gaan, maar DD is nog een stuk veiliger! (ook dan kan het natuurlijk verkeerd gaan, maar dan wordt de kans pas echt klein).
Mwah. Kans blijft even groot als je er voor kiest om zonder condoom te vrijen, als met een condoom die wél scheurt. En bij DD is de pil weer overbodig, mits je condoom weer niét scheurt.

Wat een gedoe allemaal. Wil je gewoon geen risico lopen, vrij dan gewoon niet!
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:23
juno
Avatar van juno
juno is offline
Chimera heeft gelijk. Alleen de pil is net zo veilig tegen zwangerschap als DD. DD is wel veiliger dan alleen condooms.

Je moet die percentages niet bij elkaar optellen. Veiliger dan de veiligste word het niet.

Als de pil en het condoom allebei 50 % veilig zouden zijn, is DD niet 100 % veilig maar nog steeds maar 50 %.

DD is leuk als je en de maximale bescherming wilt tegen zwangerschap door de pil, en beschermd wilt zijn tegen SOA's door het condoom.

En als je 100 % veilig wilt dan hou je het bij zoenen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:28
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 10-11-2004 @ 23:23 :

Als de pil en het condoom allebei 50 % veilig zouden zijn, is DD niet 100 % veilig maar nog steeds maar 50 %.
Nee, 75% actually. De kans dat je zwanger raakt = 50% * 50% = 25%.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Heeft het condoom dan nog een toegevoegde waarde als je de pil (goed) slikt?

Ik bedoel: we zijn hier niet met dobbelstenen aan het gooien.

Dat je de kans op zwangerschap verkleind als je meer dan alleen condooms gebruikt, daar kan ik inkomen, dan ga je van de 90 %van het condoom naar de 99 % van de pil, met het condoom als loos gebaar erbij.

Maar als je al netjes zonder te vergeten, aan de pil bent, 99 % zeker, wat maakt die 90 % van het condoom dan nog uit?

DD is handig als je de pil niet netjes slikt want daardoor zakt de betrouwbaarheid van de pil naar beneden de 90 % van het condoom, en dan kun je het getal toch weer opkrikken naar de 90 % van het condoom.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:01
Soullar
Soullar is offline
Ehm.. juist ja!

Boeie.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:05
juno
Avatar van juno
juno is offline
Boeie? Jij bent niet degene die zwanger kan worden. Ik vond het toen ik jong was en een zwangerschap een ramp zou zijn wel degelijk heel erg boeie.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:07
Verwijderd
Cijfertjes zijn wel leuk, maar als ik voor DD ga, dan ben ik nog steeds bezig met die condoom; scheurt hij wel? oeh, kan dat wel zo met die condoom? oh jee, hij zit niet goed meer... Dat gedoe maakt seks een stuk minder prettig, 99,9 % is al vreselijk veilig, je kan het natuurlijk nog wat veiliger maken met wat getalletjes achter die komma dankzij zo'n condoom... maar... waarom gaan klooien wanneer je gewoon fijn seks kan hebben en veilig? Slik gewoon góed je pil, elke dag netjes rond dezelfde tijd, braaf bij overgeven een extra pilletje nemen etc, dan ben je echt vreselijk veilig en is een condoom overbodige luxe.
(En dan spreek ik nu natuurlijk niet over SOA's.)

Over scheurende condooms; daar hebben mijn vriend en ik ook altijd last van. Hij is allergisch voor latex, dus gebruiken we van die latex-vrije condooms, we doen hem altijd goed om, goed lucht boven in het tuutje houden en hij rolt goed omlaag, is ook niet te groot of te klein... Zodra we gaan wisselen van standje, vooral wanneer ik boven op hem ga zitten, voelen we 9 van de 10 keer 'iets raar', en mja, dan is hij dus kapot... Ik denk dat het bij ons aan het materiaal ligt...

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 23:11.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:08
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
juno schreef op 11-11-2004 @ 00:05 :
Boeie? Jij bent niet degene die zwanger kan worden. Ik vond het toen ik jong was en een zwangerschap een ramp zou zijn wel degelijk heel erg boeie.
Waarom denk je dan dat ik boei zeg.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Soullar schreef op 11-11-2004 @ 00:08 :
Waarom denk je dan dat ik boei zeg.
Zeg dan gewoon 'boeiend'. 'Boeie' is zo ongeinteresseerd. "
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Soullar schreef op 11-11-2004 @ 00:08 :
Waarom denk je dan dat ik boei zeg.
Geen idee. Ik begrijp je niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:12
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-11-2004 @ 00:07 :
*Verhaal*
Inderdaad, ik heb dat ook enkele malen met latex-vrije condooms gehad. Plots voelt het allemaal veel lekkerder. En dan weet je het, wéér kapot!

Plus de latex-vrije die ik heb uitgeprobeerd zogen ook zo'n beetje al het vocht op, waardoor alles zo droog als een kurk werd. Knap waardeloos.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:13
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
juno schreef op 11-11-2004 @ 00:10 :
Geen idee. Ik begrijp je niet altijd.
Weet ik.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Soullar schreef op 11-11-2004 @ 00:12 :
Inderdaad, ik heb dat ook enkele malen met latex-vrije condooms gehad. Plots voelt het allemaal veel lekkerder. En dan weet je het, wéér kapot!

Plus de latex-vrije die ik heb uitgeprobeerd zogen ook zo'n beetje al het vocht op, waardoor alles zo droog als een kurk werd. Knap waardeloos.
*ligt dubbel*

en dan gaat het piepen! dan kraakt het bed niet, piept het condoom!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:16
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
juno schreef op 11-11-2004 @ 00:15 :
*ligt dubbel*

en dan gaat het piepen! dan kraakt het bed niet, piept het condoom!
*Snif snif*

Oh nee, de geur van brandend rubber!

[edit]Wacht, latex-vrij hè![/edit]
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Goed of slecht teken?
bjornmulder
26 21-02-2013 11:22
Lichaam & Gezondheid Condoom gescheurd
Applepie
12 16-06-2012 18:48
Seksualiteit Gescheurd condoom
Marijn1992
20 23-08-2010 11:47
Lichaam & Gezondheid seksvoor het eerst, zwanger door vocht?
mooierd94
11 21-05-2009 08:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket?
Gatara
292 29-09-2003 19:56
Seksualiteit Scheurende condooms
Dying Bride
55 03-04-2003 19:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.