Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 00:47
MelFi
MelFi is offline
De titel zegt het al: Hoe oud word jij ingeschat? Word jij meestal ouder of jonger ingeschat? Of schatten ze meestal je werkelijke leeftijd in?

Vind je het erg dat je jonger of ouder wordt ingeschat? Waarom wel, waarom niet?

En zou je jezelf willen veranderen als het kon om er jonger of ouder uit te zien?

Waarom ik deze vragen stel, is omdat het soms een rol speelt in mijn leven. En ik zou graag willen weten hoe jouw gedachtes zijn over je ingeschatte leeftijd.

Ik zal beginnen:

Ik word altijd jonger ingeschat. Ik werd een paar keer als een 16 jarige ingeschat. Meerdere malen als een 18 ,19 jarige, terwijl ik dit jaar officieel volwassen ben geworden.

Ik vind het soms wel erg dat ik jonger wordt ingechat, vooral als ze gaan denken dat ik nog maar 16 ben. Waarom ik dit soms niet fijn vindt, is omdat ik bijna ben afgestudeerd en graag ook gezien wil worden als iemand die afgestudeerd is of studeert, en niet iemand die op de middelbare school zit. Ik heb soms het idee dat sommigen me onder mijn leeftijd zeg maar behandelen.

Het is niet zo dat ik er elke keer mee bezig ben, maar soms vraag ik me wel eens af of ik iets eraan zou kunnen doen. Bijvoorbeeld nog wat steviger worden, dus meer spieren ontwikkelen en meer eten om er wat groter uit te zien. Dat meer eten heb ik in de afgelopen jaren gedaan, omdat ik mezelf te dun vond, waardoor ik een paar kilo's ben aangekomen. Maar daardoor heb ik niet het idee gekregen dat ik er ouder uitzie. Voor de rest: Make-up zou ik bijvoorbeeld nooit gebruiken, omdat ik er niet van houd, en plastische chirurgie zou ik ook niet overwegen als ik bijvoorbeeld zou weten dat ik door grotere borsten er ouder uit zou kunnen zien.

Zolang ik mij kan herinneren ben ik heel mijn leven al jonger ingeschat. En daarom zijn er zeker ook momenten dat ik er niet mee zit en dat ik zoiets heb van 'ik werd drie jaar geleden al jonger ingeschat, nu ook, over tien jaar kan dat ook het geval zijn. Mooi toch? Dan blijf ik er altijd jonger uitzien'.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 01:09
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Meestal schatten mensen het gewoon goed, dus voor mij is het niet echt een issue.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 01:23
Verwijderd
Er wordt weinig geschat, maar wanneer er geschat wordt, dan word ik eigenlijk altijd een paar jaar jonger geschat (18 oid), maar laatst ook een keer 27, maar die zei volgens mij zomaar wat. Het interesseert me over het algemeen weinig dat dat zo is, alleen met het werk dat ik graag zou willen doen is het wel eens lastig.

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 01:24
Verwijderd
tussen de 12 en 15
wel leuk als t inhoud dat je snoep krijgt enzo
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 01:25
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Ik wordt altijd ouder geschat meestal jaar 4 a 5.
Heb er geen problemen mee
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 02:07
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Soms word ik één of twee jaar jonger geschat, of gewoon mijn werkelijke leeftijd.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 06:32
Verwijderd
Meestal is het aardig correct.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 06:38
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het verschilt. Sommige mensen kunnen gewoon echt niet schatten
Volgens mij word ik vaak rond een jaar of 23/24 geschat, maar zo erg vind ik dat niet
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 06:56
Ndimension
Ndimension is offline
Ik word altijd ouder ingeschat. Dat was vroeger al zo. En tja, dat heeft alleen maar voordeel gehad.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 07:38
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
22/23

Maar soms ook niet.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 07:55
Verwijderd
Laatst werd ik 16 geschat, dat was toch wel ernstig. Meestal gokken ze tegenwoordig ergens rond de twintig, en dat klopt toch wel redelijk. Ik vind het niet erg als ze me een jaar of wat jonger inschatten. Liever dat dan ouder
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:30
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
De ene keer veertien, de andere keer negentien. Dat scheelt dus drie jaar naar onder en twee jaar naar boven . Ze gokken het eigenlijk nooit goed. Het scheelt als ze al met me hebben gesproken, dan denken ze altijd ouder, maar als ze me zien denken ze vijftien of zo.
Ik vind het wel rot als ze me jonger schatten, want naar mijn idee denk ik veel ouder dan dat ik eigenlijk ben. Het is ook wel lastig met uitgaan, dat ik geen achttien lijk en dus nooit binnen kom maar goed... alsof ik vaak uitga, eigenlijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:33
Verwijderd
Soms jonger (rond de 17).
Soms ouder (vooral als ik met mijn man rondloop; dan rond de 25/26, mensen denken dan dat ik er gewoon jong uitzie, maar wel ouder moet zijn ).
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:35
Verwijderd
Ik weet het niet, volgens mij iets jonger dan dat ik ben.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 08:46
cult
cult is offline
Meestal iets jonger, vaak ook gewoon de goede leeftijd. Vrijwel nooit ouder.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 10:02
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Laatst wou ik een discotheek binnen waar je maar vanaf je 16 in mocht, vraagt die man mijn identiteitskaart!! Dat vond ik dus totaal niet leuk Ze schatten me altijd jonger dan dat ik ben, meestal 17 ofzo.

Mijn vriend is 26 en hem schatten ze 19/20...Laatst waren we in 't stad aan 't rondlopen, houdt een meisje ons tegen ivm broederlijk delen ofzo. Eerste wat ze vraagt: Zijn jullie 18? Mijn vriend begint te lachen omdat hij dus al 26 is, maar dat meisje denkt dus dat hij lacht omdat hij nog geen 18 is, maar haar dat gewoon wil doen geloven
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 10:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Vroegah werd ik altijd 18 geschat en nu nog steeds, dus ik verander niet zoveel denk ik
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 10:52
loveys
Avatar van loveys
loveys is offline
Ik word meestal 1 of 2 jaar ouder geschat, maar daar heb ik verder geen problemen mee
__________________
Indescribable feeling
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 10:57
Appeltje
Avatar van Appeltje
Appeltje is offline
Meestal jonger..
Dat mens bij de receptie dacht dat ik in de onderbouw zat terwijl k in de 4e zit!!!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:09
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik word meestal geschat naar de gemiddelde leeftijd van de groep waar ik in zit. Wat betekend dat ik meestal ouder wordt geschat, want mijn vrienden en mensen van mijn studie waar ik mee samenwerk zijn allemaal ouder.
De oudere mensen bij wie ik werk (allemaal 60+) schatten me allemaal enorm te jong, maar die zeggen zelf ook dat ze het verschil tussen iemand van 16 en 26 niet meer zien
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:16
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Sherco schreef op 19-06-2006 @ 12:09 :
Ik word meestal geschat naar de gemiddelde leeftijd van de groep waar ik in zit. Wat betekend dat ik meestal ouder wordt geschat, want mijn vrienden en mensen van mijn school waar ik mee samenwerk zijn allemaal ouder.
Dat. Maar sinds ik een beugel heb schatten ze me ook weer jonger, omdat de meeste mensen van 17 nou eenmaal geen beugel meer hebben.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 11:16
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
ik word altijd jonger geschat
iets van 15 ofzo
__________________
#
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:03
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
ik wordt altijd ouder geschat, wel maar 1 of 2 jaar, maar toch. vind ik ook niet zo erg.
vorig jaar op de manege waar ik paardrijd, werd ik 24 geschat, 7 jaar ouder! beetje maf... maar goed...
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:09
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Als ze me echt moeten schatten, zitten ze meestal wel goed. Maar omdat ik al in het derde jaar van de SPH zit schatten ze me vaak ouder, meestal een jaartje of 22/23 terwijl ik pas 19 ben.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:11
Verwijderd
Laatst schatte iemand mij op 22/23 maar meestal is het 17/18. 18 vind ik niet erg, 17 wel een beetje, omdat mensen me die me 17 schatten me vaak betuttelend behandelen en mensen die me 18 schatten helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:32
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik meestal 1 of 2 jaar ouder (dus 17/18), maar dat komt vooral omdat ik lang ben enzo. Ik zit dan ook al haast m'n hele leven bij mensen van 1 à 2 jaar ouder in de klas, dus misschien ben ik me daar ook wel een beetje naar gaan gedragen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:02
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hangt ervan af in wat voor situatie. Meestal is het wel ongeveer 18. Vorig jaar zomer werd ik door de meeste mensen daar 20+ geschat.. beter
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:16
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
meestal ouder, aantal jaar ouder wel...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:18
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik word bijna altijd ouder geschat... Toen ik 14 was werd ik ongeveer 17 geschat en nu weet ik 't niet precies.

Al was er vorig jaar wel iemand die mij vroeg of ik de oudere zus was van mijn zus (en die is 6 jaar ouder dan ik) maar dat was gewoon een beetje een sukkel.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:23
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
mij meestal wel ouder, 19-21, dus het scheeld niet echt veel..
ik ga altijd stappen met een vriendin die al 21 is, maar zij wordt altijd veel jonger geschat

toen ik 16 was en zij 19, werden we altijd omgedraaid qua leeftijd, zij 16 en ik 19! ze was dan wel beetje pissed, omdat zij degene was met autosleutels op zak!!

verder vind ik het nooit een probleem, vind het wel relaxxt.. als ze het over 10 jaar alleen maar uit hun hoofd laten om me veel ouder te schatten vind ik het allemaal best haha!!

xxxjes MM
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:24
Saarah
Saarah is offline
Bijna altijd ouder. Variërend van 17 tot 21 ofzo .
Daar heeft dit ook wel mee te maken, denk ik:

Citaat:
Ik word meestal geschat naar de gemiddelde leeftijd van de groep waar ik in zit. Wat betekend dat ik meestal ouder wordt geschat, want mijn vrienden zijn allemaal ouder.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:35
Estar
Estar is offline
Ik word meestal jonger geschat, gemiddeld zo'n 4 jaar jonger.

Ik ben niet zo erg lang en heb een babyface, dan is het snel gebeurd

En nee ik vind het niet erg, want ze behandelen me niet kinderachtig, en er jonger uitzien werkt altijd in je voordeel.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:37
Verwijderd
Eigenlijk altijd wel jonger volgens mij, hoewel m'n vriend pas zei dat ik er de laatste tijd wel als 18 ofzo uitzie.
Maar als mensen me gesproken hebben zeggen ze wel dat ik juist ouder lijk.
Ach, later ben ik er vast blij mee.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Altijd jonger, maar dat vind ik niet erg. Nog altijd beter dan een oude kop hebben.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:48
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 19-06-2006 @ 07:38 :
Het verschilt. Sommige mensen kunnen gewoon echt niet schatten
Volgens mij word ik vaak rond een jaar of 23/24 geschat, maar zo erg vind ik dat niet
Dit ja..
Van het weekend schatte iemand mij nog 24, en ik hem 28. Maar ik ben dus 20, en hij was 25
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:49
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik denk jonger...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 13:50
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Saarah schreef op 19-06-2006 @ 14:24 :
Bijna altijd ouder. Variërend van 17 tot 21 ofzo .
Bij mij ook.. maar dat komt bij mij denk ik meer omdat ik wat groter ben (1.75 ongeveer) en verder denk ik gewoon uitstraling ofzo, ik weet ook niet. Soms heb je gewoon dat idee bij iemand.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 14:06
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik ben nu 16. Maar toen ik 14 was werd ik al een jaar of 17 geschat.. Nu zal dat nog wel 17/18 jaar zijn..

Erg? Nee, helemaal niet.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 14:09
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
20 ofzo of gewoon 22 maar dat ben ik. IK ben vrij klein 1.68 en ik heb altijd het idee dat ik er daardoor jong uitzie ofzo. Maar in de praktijk dus niet, komt vast door mijn wijze uitstraling
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 14:32
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik word al 5 jaar 20 geschat.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 14:42
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Van de winter werd ik vaak 22/23 geschat, nu ik wat vet kwijt ben wordt ik meestal m'n echte leeftijd geschat. Raar maja
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 14:46
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik word altijd een jaar of 3 ouder geschat. Maar dat komt omdat ik grijs ben en krom loop.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:08
Verwijderd
toen ik ong 14 was dachen ze meestal rond de 21 omdat ik ook war groter was enz maar nu word ik vaak jonger geschat maar dat komt ook omdat ik ben afgevallen.
pas dacht iemand 15 dat vond ik toch eigenlijk wel erg haha
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:11
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik word altijd veel jonger geschat. Soms tussen 15 en 18. Maar meestal richting de 16.

Ik ben ook klein, weinig borsten, en keb ook vaak gevoel dat je jonger lijkt als je blond bent. Ik heb ook gewoon een jong gezicht.

Nu ik vaak mijn nieuwe bril draag lijk ik serieuzer en voor mijn gevoel wat ouder.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:11
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
meestal 16 ofzo, jonger iig, maar dat vind ik niet erg.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:16
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
mwah... n jaar of 20 meestal.
Ik vind het niet erg, ik weet waardoor het komt (klein en dun en ik draag casual kleding en geen make-up).

Ik ben niet van plan dit in mijn dagelijks leven te veranderen, maar bijv. voor een sollicitatiegesprek wel (maar ja, dan draag ik sowieso al nette kleren en make-up)
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:18
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Magican schreef op 19-06-2006 @ 15:46 :
Ik word altijd een jaar of 3 ouder geschat. Maar dat komt omdat ik grijs ben en krom loop.
zoals alle 20ers
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:19
Freestyler*
Freestyler* is offline
Rond een jaar of 16

Niet leuk
Waarom? Niet zo lang, dun, weinig borsten.

Vervelend eraan vind ik dat ik dus ook word behandeld als een pubertje . Mensen nemen mij minder serieus. Denken dat ik zomaar wat roep, terwijl ik er voor gestudeerd heb
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:51
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 19-06-2006 @ 17:18 :
zoals alle 20ers
Idd
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 17:07
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Hoe oud word jij ingeschat? Word jij meestal ouder of jonger ingeschat? Of schatten ze meestal je werkelijke leeftijd in?
Ik word heel vaak ouder geschat dan ik ben. Mijn echte leeftijd is 16 jaar, maar veel mensen schatten mij zo rond de 18.

Vind je het erg dat je jonger of ouder wordt ingeschat? Waarom wel, waarom niet?
Ik vind het zeker niet vervelend eigelijk. Ik kom gemakkelijker ergens binnen (voorbeeldje ; ik kom een smartshop binnen). Ook krijg ik best wel bekijks van wat oudere mannen. Mijn vriend en ik waren pas naar een festival gegaan, en hij zei tegen me dat het hem opviel dat vooral mannen van ergens in de 20 naar me kijken. Ik vind dit niet zo heel erg, het geeft mij een gevoel dat ik toch best mooi ben


En zou je jezelf willen veranderen als het kon om er jonger of ouder uit te zien?

Ik zou mezelf niet willen veranderen nee. Ik ben zeer tevreden met hoe ik er nu uitzie. Ik zou er zeker niet jonger uit willen zien. Liever te oud dan te jong.
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17
Dinalfos
500 09-11-2005 11:53
Psychologie enquette
Judy2
77 23-05-2005 11:22
Levensbeschouwing & Filosofie Biologisch bestaan rassen niet!
Boebsie
40 18-05-2005 22:11
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Psychologie hold on to the world?
blote bosmens
11 07-03-2003 13:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.