Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2006, 19:11
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat ik mij trouwens nog afvraag. ik heb vandaag 3 blikjes energydrank (bullit) op, maar ik voel me moe, heb iig niet bepaald iets actiefs gevoeld. iemand idee waarom dat bij mij niet zou werken?
Oud 16-09-2006, 14:48
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Wat vinden jullie normaal/gezond als tussendoor? Zit er nogsteeds een beetje mee...in alle winkels zie je "tussendoorkoeken", maar dit zijn vaak ook koeken met chocola ofzo. Zoals prince, brinky enz...
Is het nou normaal om elke dag zo'n koek tussendoor te eten? Of is dat meer bij uitzondering?
Ik eet meestal s'ochtends tussendoor een stuk fruit, s'middags een pakje evergreen en s'avonds 2 kleine koekjes. Alleen is het zo dat ik wel eens wat anders wil dan evergreens, maar in hoeverre is dat gezond/normaal? Hoevaak eten jullie op een dag een "ongezond" tussendoortje en wat is jullie mening hierover? Kan ik gewoon elke dag 1x een bisc M&M bijvoorbeeld nemen, of beter elke dag een evergreen/gezond tussendoortje en bij uitzondering iets lekkerders?
Oud 16-09-2006, 15:04
Verwijderd
Hoe staat het op je eetlijst omschreven?

En ik denk dat het normaal is om gewoon de tussendoorkoeken te pakken waar je zin in hebt . Dus als je een keer zin hebt in bisc&'s, dan neem je een keer een pak bisc&'s, en als je dan weer een keer zin hebt in evergreens dan neem je die. Je vraagt ook wat 'wij' doen, ik heb bijvoorbeeld vanmiddag een stuk boterkoek gegeten en dat is vast niet gezond, maar wel normaal
Oud 16-09-2006, 16:25
zus
Avatar van zus
zus is offline
Bij ons is het zo op de standaard lijst dat die om de dag een grote koek moeten (denk aan: gevulde koek, boterkoek, stroopkoek, chocola en ga zo door) en de andere dag twee kleine koekjes. Dit is dus voor 's middags! 's Ochtends hebben zij 1 evergreen en 's avonds twee kleine koekjes.

De aankomlijst heeft 's ochtends 2 evergreens (dus 1 pakje), 's middags altijd een grote koek (die net opnoemde ook) en 's avonds twee kleine koekjes...
__________________
Dare to fly!
Oud 16-09-2006, 17:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Sowieso haal je met de lijst van het voedingscentrum en gewoon beleg (chocopasta, volvette kaas) de 2000 cal niet. Ik hou dus elke dag ruimte over voor 1 grote koek... Dus ja, die neem ik ook lekker elke dag . Als je het jezelf gaat verbieden, is het alleen maar lastiger en krijg je er nog meer zin in. Of 's avonds een lekker zakje chips of nootjes, altijd gezond. Verder eet ik in het weekend meestal meer lekkers of op de dagen dat ik sport. Juist omdat je dan meer moet aanvullen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-09-2006, 17:53
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
zus schreef op 16-09-2006 @ 17:25 :
Bij ons is het zo op de standaard lijst dat die om de dag een grote koek moeten (denk aan: gevulde koek, boterkoek, stroopkoek, chocola en ga zo door) en de andere dag twee kleine koekjes. Dit is dus voor 's middags! 's Ochtends hebben zij 1 evergreen en 's avonds twee kleine koekjes.

De aankomlijst heeft 's ochtends 2 evergreens (dus 1 pakje), 's middags altijd een grote koek (die net opnoemde ook) en 's avonds twee kleine koekjes...

Wat is die standaard lijst van daar dan? En welke kliniek ofzo is dat dan?
Oud 16-09-2006, 18:25
Verwijderd
Eet anders gewoon sultana's tussendoor (of zijn die erg ongezond?) of een hoop fruit, of desnoods van die crackertjes...
Oud 16-09-2006, 18:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het verschilt echt wat ik als tussendoortje eet, de ene keer een extra boterham of een appel, de andere keer een bak B&J of een pak koekjes

In ieder geval, als je een normaal eetpatroon wilt en ook normaal met eten om wilt gaan lijkt het me dat je moet nemen waar je zin in hebt. Is dat een evergreen, dan is dat een evergreen, is dat een andere (grotere) koek, dan die dus. Afwisseling hoort nl. ook bij een normaal eetpatroon.

(Tenzij er heel specifiek iets anders op je lijsten staat, natuurlijk)
Oud 16-09-2006, 19:04
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-09-2006 @ 19:46 :

In ieder geval, als je een normaal eetpatroon wilt en ook normaal met eten om wilt gaan lijkt het me dat je moet nemen waar je zin in hebt.
dan zou ik dus juist níet dingen zoals een liga evergreen eten (terwijl ik mezelf nu een soort van dwing om het te eten om toe te werken naar een 'normaal' eetpatroon/gedrag) maar alleen maar brood als tussendoortje

waar kan ik in hemelsnaam de volgende tussendoor dingetjes vinden? (heb al een aantal supermarkten + een natuurwinkel doorgespit)
- biokorn - zachte koek met fruit en noten
- zonnatura - zonnefruitwafels

Laatst gewijzigd op 16-09-2006 om 19:08.
Oud 16-09-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 16-09-2006 @ 20:04 :
- biokorn - zachte koek met fruit en noten
- zonnatura - zonnefruitwafels
De Tuinen heeft allerlei koeken met vijgen ed, misschien hebben ze ook iets met fruit en noten? Of anders een natuurvoedingswinkel, maar daar ben je ook al geweest. De AH en ook een aantal andere supermarkten met een zonnaturavak hebben vaak zonnefruitwafels.
Oud 16-09-2006, 20:18
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
dankje! aan de tuinen had ik nog niet gedacht! al wel bij de C1000 en de AH bij de zonnatura afdeling gezocht naar die wafels, nog maar even naar andere supermarkten dan
Oud 16-09-2006, 20:29
Verwijderd
Heb je bij een grote AH gekeken? Hier hebben ze ze echt overal nl.
Oud 16-09-2006, 22:39
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
bij de appie hier in t dorp maar dies niet echt klein ofzo maar ook niet gigantisch nouja ik blijf zoeken tot ik ze vind
Oud 17-09-2006, 18:26
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-09-2006 @ 17:08 :
Te hard is niet ongezond maar wel vies
Als het eiwit nog niet gestold is, loop je het risico dat er nog levende salmonella-bacteriën in zitten. Op zich is dat een risico van 0,1 % en wordt een salmonella-infectie door jonge gezonde mensen vrijwel altijd overleefd. Maargoed, je kunt altijd besluiten dat je toch het risico niet wil nemen
Een gebakken ei is natuurlijk vetter dan een gekookt of een gepocheerd ei.
Waarom is een gebakken ei vetter? Je kan het toch ook niet niets bakken, gewoon het ei in de pan doen?
Zelfde geldt voor een tosti lijkt me.. Het enige wat je doet is brood warm maken / bakken.
Oud 17-09-2006, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 17-09-2006 @ 19:26 :
Waarom is een gebakken ei vetter? Je kan het toch ook niet niets bakken, gewoon het ei in de pan doen?
Zelfde geldt voor een tosti lijkt me.. Het enige wat je doet is brood warm maken / bakken.
als je een ei bakt zonder boter/margarine/olie erbij wordt het witte bitter
Oud 17-09-2006, 19:34
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-09-2006 @ 19:39 :
als je een ei bakt zonder boter/margarine/olie erbij wordt het witte bitter
Is dat zo? Ik bak nooit een ei met iets, maar het smaakt altijd goed!
Oud 17-09-2006, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 17-09-2006 @ 20:34 :
Is dat zo? Ik bak nooit een ei met iets, maar het smaakt altijd goed!
oh ik heb het een paar keer geprobeerd en vond het steeds heel erg vies
Oud 17-09-2006, 21:16
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Omg, net supersize me gekeken, bedacht dat ik echt gezond moet eten natuurlijk etc, kom ik beneden, zie ik een stol liggen (ja zo'n kerststol), kon me niet bedwingen
Oud 17-09-2006, 22:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 19-08-2006 @ 20:11 :
Wat is nou eigenlijk een beetje de normale hoeveelheid calorieën als je wat af wil vallen?

Ben nu dus bezig om elke dag de calorieënchecker in te vullen op de site van het voedingscentrum en kom erachter dat als ik een beetje bewust let op wat ik eet, ik ongeveer 1600 tot 1700 calorieën binnenkrijg.
Kwam er ook achter dat ik ongeveer 2100 mag hebben door mijn leeftijd en redelijk actieve levenstijl (sport bijna niet, maar werk in de tuinbouw waardoor ik redelijk wat lichamelijk zwaar werk doe).

Ben 68 kg en 1,63 lang, dus zou graag weer naar de 60 kg willen.

Wil dat afvallen graag doen door meer op mijn eetgewoonten te letten. Wil niet heel hard gaan lijnen omdat ik het jojo-effect wil voorkomen.

Maar nu wil dus graag weten wat voor mijn een beetje de optimale hoeveelheid calorieën zou zijn.
Merk dat er hier redelijk wat mensen ervaring mee hebben, dus vandaar dat ik het hier vraag.
mhaw, probeer er misschien eens 500 cal. af te halen, of 400 ofzo? gemiddelde behoefte aan kilokalorieen zit op 1500, daarmee zou je dus op gewicht blijven. jij doet inspannend werk, waardoor je meer mag om op gewicht te blijven. bij 1500 zou je dus was afvallen, je zou bijv. op 1300 kunnen gaan zitten om echt af te vallen, maar weet nief of dit haalbaar is?
xxx

[edit] op voedingscentrum lees ik dat vrouwen gemm. 2000 kcal per dag verbranden (en dus binnen mogen krijgen zonder aan te komen) maar op veel producten (op de verpakking) staat 1500 kcal... [/edit]
xxxxxx
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 17-09-2006 om 22:25.
Oud 18-09-2006, 06:20
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-09-2006 @ 23:08 :
*knip*
1300 is echt veul te weinig om een beetje normaal te kunnen blijven functioneren en niet in de spaarstand te komen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 18-09-2006, 07:28
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-09-2006 @ 23:08 :

[edit] op voedingscentrum lees ik dat vrouwen gemm. 2000 kcal per dag verbranden (en dus binnen mogen krijgen zonder aan te komen) maar op veel producten (op de verpakking) staat 1500 kcal... [/edit]
Ik heb nog nooit iets gezien waar 1500 op staat... Altijd 2000, soms 2200. Kan je voorbeelden noemen van producten...ik ben wel benieuwd welke producten dat 'promoten' nl.
Oud 18-09-2006, 11:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-09-2006 @ 08:28 :
Ik heb nog nooit iets gezien waar 1500 op staat... Altijd 2000, soms 2200. Kan je voorbeelden noemen van producten...ik ben wel benieuwd welke producten dat 'promoten' nl.
Ja ik ook

Sowieso zie ik het bijna alleen maar op AH producten, en die pleiten toch echt altijd voor 2000.
Oud 18-09-2006, 12:05
Verwijderd
Ik ben aan het herstellen van boulimia, wat redelijk goed gaat, bijna geen eetbuien en overgeven meer ... maar nou lukt het me ook niet om normaal te gaan eten. Ik eet al twee maanden echt veel te weinig, bijna elke dag rond de 800 calorieen .. het lukt me gewoon niet om me tot eten te zetten omdat mijn honger-gevoel nog steeds afwezig is en ik zo bang ben om in een eetbui te vervallen zodra ik wat eet .. En ik wil echt heel graag weer normaal kunnen eten, want anders word ik afgewezen voor een dagbehandeling (niet voor eetstoornissen overigens) en daar hebben ze een minimumgewicht gesteld. Ik wil echt voor die dagbehandeling gaan en mijn eetgestoordheid achter me laten.
Ook begin ik nu te twijfelen of ik niet misschien toch een behandeling specifiek voor eetstoornissen had moeten kiezen, omdat ik er nog zo mee worstel.
Iemand ideeen wat ik kan gaan eten of doen om mijn hongergevoel een beetje op te wekken ?
Oh ik had nog een vraag over tussendoortjes .. ik eet nu eigenlijk alleen soms wat fruit of komkommer of tomaat als tussendoortje (of maaltijd..), maar ik denk dat het goed is als ik wat calorie-rijker tussendoor ga eten en ook meer .. Maar ik weet niet zo goed wat. Van die chocolade-achtige koeken zie ik ook nog niet echt zitten.
Oud 18-09-2006, 12:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zou je iets als een Liga evergo, een sultana of van die 'breek-crackertjes' wel aandurven? Dat lijkt me al minder 'eng' dan iets met chocola ofzo
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-09-2006, 13:22
Verwijderd
Of een boterham (met beleg) of een beschuitje met iets of een stuk ontbijtkoek ofzo?
Oud 18-09-2006, 14:39
Verwijderd
ik voel me schuldig omdat ik een halve reep chocolade heb gegeten!
Oud 18-09-2006, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Queasy schreef op 18-09-2006 @ 15:39 :
ik voel me schuldig omdat ik een halve reep chocolade heb gegeten!
Het is helemaal niet erg om af en toe een halve reep chocola te eten, als je er maar van geniet
Maar waarom vertel je dat hier? Omdat je wil weten hoe je kunt voorkomen dat je gaat snoepen als je dat niet van plan was? Of gewoon omdat je het kwijt wilde?
Oud 18-09-2006, 14:46
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 30-08-2006 @ 11:00 :
dat is een lijst van wat je blijkbaar nodig hebt om je lichaam goed te kunnen laten functioneren.. stabiliseerlijst denk ik dan.. (als je van niks komt zullen ze vast rustig opbouwen, het lijkt zo best veel als je het allemaal op n rijtje ziet... vond ik dan iig )
(van een aantal dingen denk ik wel van okeee maargoed)

hoop dat je dr wat aan hebt

Ontbijt
- 3 snee brood besmeerd met halvarine
1x plak kaas 48+
1x plak vleeswaren
1 portie jam/zoet
- 1 glas halfvolle melk/ karnemelk
In de loop van de morgen
- 1 koekje
(1 pakje nutridrink)
Warme maaltijd
- 1 portie vlees/ vleesvervanger
- 1 cupje jus/ saus
- 4 aardappelen
- 4 lepels gekookte groente
- 1 schaaltje nagerecht
In de loop van de middag
- 1 koekje
(1 pakje nutridrink)
Tweede broodmaaltijd
- 3 snee brood besmeerd met halvarine
1x plak kaas 48+
1x plak vleeswaren
1 portie jam/zoet
- 1 glas halfvolle melk/ karnemelk
In de loop van de avond
- 1 Evergreen
- 1 snee knackebrod besmeerd met halverine
1 plak vleeswaren/ kaas/ zoet
- 2 porties fruit
(1 pakje nutridrink)
Dit vind ik wel heel heel veel. Naja misschien eet ik wel te weinig, maar dit vind ik toch echt veel
Oud 18-09-2006, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 18-09-2006 @ 15:44 :
Het is helemaal niet erg om af en toe een halve reep chocola te eten, als je er maar van geniet
Maar waarom vertel je dat hier? Omdat je wil weten hoe je kunt voorkomen dat je gaat snoepen als je dat niet van plan was? Of gewoon omdat je het kwijt wilde?
was ik er vergeten bij te zetten; Sorry !
Omdat ik het kwijt wilde én wilde weten hoe ik kan voorkomen dat ik ga snoepen.

---
Het scheelt wel weer heb vanmorgen alleen een banaan als ontbijt gehad; wat niet zo slim was maar ik had te weinig tijd ..
Oud 18-09-2006, 15:23
Verwijderd
Voorkomen dat je gaat snoepen kun je door goed te ontbijten, lunchen en avond eten. Tijd maken dus voor een goed ontbijt.
Oud 18-09-2006, 15:23
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
No offence, maar als je een goed eetpatroon wilt zou ik toch maar die lijst van Lieke eens aan gaan houden. Hier komen vertellen dat je ontbijt met een banaan en dan een halve reep chocolade eet (gek he? Eet dan gewoon 's ochtends en 's middags een fatsoenlijke hoeveelheid brood) is niet echt... nuttig.

Dit is niet lullig bedoeld, maar als je een normaal eetpatroon wilt moet je er iets voor doen, wil je dat niet moet je ook niet miepen
Oud 18-09-2006, 15:31
Verwijderd
Ja oke weet ik wel; is me eigen schuld want ik wist zelf ook wel dat het kwam doordat ik te weinig ontbeten had. Maarr ik ga maar eens iets eerder uit bed
Oud 18-09-2006, 15:36
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Queasy schreef op 18-09-2006 @ 15:46 :
Dit vind ik wel heel heel veel. Naja misschien eet ik wel te weinig, maar dit vind ik toch echt veel
ze hebben me echt tig keer verteld dat dit echt het mínimale is.
Oud 18-09-2006, 15:50
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 18-09-2006 @ 16:36 :
ze hebben me echt tig keer verteld dat dit echt het mínimale is.
Lijkt mij ook wel normaal hoor
alleen vind ik dat koekje zo raar de ene keer is dat toch een biscuitje en de andere keer gevulde koek? Verschilt nogal in calorieen
Oud 18-09-2006, 15:52
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
je kan pakken wat er is, en dat zijn koekjes én gevulde koeken. maja scheelt behoorlijk wat ja
Oud 18-09-2006, 16:02
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 18-09-2006 @ 16:52 :
je kan pakken wat er is, en dat zijn koekjes én gevulde koeken. maja scheelt behoorlijk wat ja
Wat er is? In de kliniek op koekvoorraad ofzo? Dan neemt toch iedereen het kleinste volkorenbiscuitje, lijkt mij
En als er iemand jarig is dan...dan moet iedereen een stuk taart ipv een koekje?!
Avondeten dan, is dat ook wel eens iets "ongezonders", zoals pizza?
Vind het soms zo raar die eetstoornisklinieken...want kijk ik op het voedingscentrum staat er als tussendoor: neem fruit enze enz....en wat leer je daar, om grote koeken te eten
Oud 18-09-2006, 16:47
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
lijkt mij idd ook dat iedereen dan het kleinste en meest gezondste koekje neem wat dr is ik weet dr ook het fijne niet van. élke dag gekookte aardappelen met groente (ook al is het heel veilig) lijkt me opzich heel saai worden na een tijdje
het gaat er meer om dat je 'verboden' dingen weer durft te eten denk ik.. en dat je niet perse na de behandeling élke dag een koek moet eten maar dat je je het iig toestaat ofzo
Oud 18-09-2006, 17:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 18-09-2006 @ 17:02 :
Wat er is? In de kliniek op koekvoorraad ofzo? Dan neemt toch iedereen het kleinste volkorenbiscuitje, lijkt mij
En als er iemand jarig is dan...dan moet iedereen een stuk taart ipv een koekje?!
Avondeten dan, is dat ook wel eens iets "ongezonders", zoals pizza?
Vind het soms zo raar die eetstoornisklinieken...want kijk ik op het voedingscentrum staat er als tussendoor: neem fruit enze enz....en wat leer je daar, om grote koeken te eten
voedingscentrum heeft een andere doelgroep dan een eetstoorniskliniek. Die eerste is veel meer op het steeds vaker voorkomende overgewicht gericht...

[edit]
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 18-09-2006 om 21:33.
Oud 18-09-2006, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 18-09-2006 @ 18:41 :
voedingscentrum heeft een andere doelgroep dan een eetstoorniskliniek. Die laatste is veel meer op het steeds vaker voorkomende overgewicht gericht...
de eerste
Oud 18-09-2006, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-09-2006 @ 13:08 :
Zou je iets als een Liga evergo, een sultana of van die 'breek-crackertjes' wel aandurven? Dat lijkt me al minder 'eng' dan iets met chocola ofzo
Dankjewel jij en Leonoor voor de reacties.
Liga evergo ken ik niet, maar ik ga eens kijken in de supermarkt. En mezelf dwingen naar de voedingsstoffen te kijken ipv naar de calorieen.
Die 'breek-crackertjes' vond ik wel lekker geloof ik, ik ga daar ook eens naar kijken.

Boterhammen zijn nogal moeilijk nog steeds, maar idd een boterham tussendoor zou het beste zijn (aangezien ik lang niet genoeg brood eet).

Nouja, dank voor de reacties, ik ga eens wat uitproberen.
Oud 18-09-2006, 22:43
George
Avatar van George
George is offline
In welke mate is het slecht om een tijdje één dag in de week alleen op brood(+beleg), fruit, vruchtensap en zuivel (jaja en water natuurlijk) te moeten leven?
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 19-09-2006, 07:11
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
George schreef op 18-09-2006 @ 23:43 :
In welke mate is het slecht om een tijdje één dag in de week alleen op brood(+beleg), fruit, vruchtensap en zuivel (jaja en water natuurlijk) te moeten leven?
waarom zou je dat willen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-09-2006, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-09-2006 @ 08:11 :
waarom zou je dat willen?
ik denk dat ze gewoon één dag per week ook brood eet als avondeten, omdat dat die dag beter uitkomt. Is niet erg.
Oud 19-09-2006, 09:55
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-09-2006 @ 08:11 :
waarom zou je dat willen?
Ik zit op maandagen komende tijd van 8:15 tot 21:00 op school, 21:30 thuis, dus dan heb ik niet zo'n zin meer in warm avondeten. Ik neem dan maar gewoon heel veel brood mee, en wat fruit, maar dat is dan dus alles wat ik eet omdat ik het zonde vind om in de kantine dingen te kopen die daar zestig keer zo duur zijn als in de supermarkt.

Maar het maakt dus niet veel uit, ok. Wou het toch even weten, omdat ik dan natuurlijk ook geen groente eet (komkommers passen niet in m'n tas ;p ) en geen vleesvervanger.
__________________
I am Jack's wasted life.
Oud 19-09-2006, 15:02
Verwijderd
als je dat elke dag doet ga je inderdaad wel voedingsstoffen missen maar voor één dag per week kan het best
Oud 19-09-2006, 15:03
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
portieverpakkingen van beleg (halvarine,appelstroop,pindakaas enz) verkopen ze die gewoon id supermarkten? of moet je die speciaal bestellen bij een bedrijfje en krijg je er dan meteen een stuk of 300 thuis gestuurd?
Oud 19-09-2006, 15:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Jam enzo wel, van de Ruyter. Roomboter ook dacht ik, maar halvarine weet ik niet.
Oud 19-09-2006, 15:08
Verwijderd
Idd, de ruyter heeft pakjes met 4 soorten jam in bakjes, pakjes met bakjes appelstroop, chocopasta en pindakaas en pakjes met kleine pakjes hagelslag, vlokken en vruchtenhagel, maar ik heb nog nooit een supermarkt gezien die alledrie tegelijk verkocht . Wel handig op vakantie .
Oud 19-09-2006, 16:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
George schreef op 19-09-2006 @ 10:55 :
Ik zit op maandagen komende tijd van 8:15 tot 21:00 op school, 21:30 thuis, dus dan heb ik niet zo'n zin meer in warm avondeten. Ik neem dan maar gewoon heel veel brood mee, en wat fruit, maar dat is dan dus alles wat ik eet omdat ik het zonde vind om in de kantine dingen te kopen die daar zestig keer zo duur zijn als in de supermarkt.

Maar het maakt dus niet veel uit, ok. Wou het toch even weten, omdat ik dan natuurlijk ook geen groente eet (komkommers passen niet in m'n tas ;p ) en geen vleesvervanger.
Ow, dan begreep ik het verkeerd. Nee dat is niet erg natuurlijk. Maar kies dan voor beleg als kaas, pindakaas of vlees-achtige dingen op brood. Komkommer kan natuurlijk gewoon door midden of in stukjes in een bakje . Fruit is ook gemakkelijk meenemen... dus maak er dan gewoon het beste van ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-09-2006, 20:59
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-09-2006 @ 16:08 :
Idd, de ruyter heeft pakjes met 4 soorten jam in bakjes, pakjes met bakjes appelstroop, chocopasta en pindakaas en pakjes met kleine pakjes hagelslag, vlokken en vruchtenhagel, maar ik heb nog nooit een supermarkt gezien die alledrie tegelijk verkocht . Wel handig op vakantie .
Omg, hoe erg: Nederlanders die hagelslag en pindakaas meenemen op vakantie.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #15
Mara
500 07-12-2006 11:17
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 14:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.