![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Uhm, eigenlijk heb je wel vanalles van saus....jus, ketchup (doe ik meestal ![]() Knap dat je er nu ook halvarine op doet! Ik vind het onder pindakaas idd ook echt niet lekker! (maar onder jam dan weer wel ![]() Ben je btw niet op msn ondertussen? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
5 boterhammen met margarine en beleg 2 stuks fruit 2 glazen melk 200 gram aardappel/rijs/pasta 200 gram groente 100 gram vlees/vis/vleesvervanger schaaltje vla dat is toch echt wle het minimale...want daarbij komen ook nog tussendoortjes! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
wat houdt je tegen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar post eens wat je allemaal eet op n dag en de tijden?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als het eiwit nog niet gestold is, loop je het risico dat er nog levende salmonella-bacteriën in zitten. Op zich is dat een risico van 0,1 % en wordt een salmonella-infectie door jonge gezonde mensen vrijwel altijd overleefd. Maargoed, je kunt altijd besluiten dat je toch het risico niet wil nemen ![]() Een gebakken ei is natuurlijk vetter dan een gekookt of een gepocheerd ei. Overigens: het 'maximaal 1 ei per week' verhaal is achterhaald. Ei levert inderdaad relatief veel LDL-cholesterol (het 'slechte' cholesterol), maar ook veel HDL-cholesterol, dit heeft juist weer een verlagend effect op het LDL-cholesterol-gehalte in je bloed. Al met al cancelt dat voor een groot deel het effect van de LDL in het ei. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
10:00 Wat drinken (dubbel fris) en een koekje (verschillend) 12:00 Als middageten een tosti met kaas of met kaas en ham, of een cracker met kruidenboter of een boterham met worst/kaas 15:30 Wat drinken en een koekje 18:30 Avondeten (verschillend) 20:00 Wat drinken en iets erbij |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kruidenboter, leverworst en normale kaas zijn erg vet. Vervang dit door bv. philadelhia kruiden light (of soortgelijk spul van een ander merk ![]() Dubbelfrisss bevat erg veel suiker. Vervang dit door water of thee/koffie zonder suiker erin. Of drink dubbelfrisss light. Ga ook meer drinken, drie glazen per dag is echt te weinig, mik op acht. Koekjes zijn oke als je niet af hoeft te vallen, maar als je op dieet bent zijn ze nogal overbodig. Je eet geen fruit. Voeg fruit toe. Bijvoorbeeld in plaats van de koekjes. Je eet niet genoeg brood. Eet bijvoorbeeld 's ochtends 2 sneetjes en 's middags drie. Dat klinkt alsof je meer moet gaan eten en dat vind je vast gek ![]() Oh, als je 14 bent of jonger: ga niet zelfstandig op dieet. Als je bijna overgewicht hebt, ga dan naar een dietist. Als je daar nog ver vanaf zit, eet normaal en gezond en wacht af - waarschijnlijk groei je nog en gaat je lengte beter bij je gewicht passen. Zelfstandig lijnen aan het begin van je puberteit kan problemen geven in de ontwikkeling van je lichaam, waardoor je niet meer in de lengte groeit terwijl dat nog wel zou moeten, of je menstruatie niet goed op gang komt, of je borsten niet groeien. En dat kun je later dan niet meer inhalen. Laatst gewijzigd op 15-09-2006 om 10:26. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Er bedankt maar ik eette wel fruit en ook joghut en melk natuurlijk maar dat was ik vergeten erbij te zetten, maar verder erg bedankt! |
![]() |
||
Citaat:
er zijn wel andere soorten gedroogd fruit die wel gezond zijn, zoals abrikozen, rozijnen, krenten en dat soort dingen... gedroogde bananen dus ook wel, maar niet met suiker of gefrituurd. Nootjes zijn overgens ook gezonde tussendoortjes, tenzij je gevaarlijk overgewicht hebt ( bmi >25-30)
||
Citaat:
![]() ![]() Een BMI van meer dan 25 brengt natuurlijk wel gezondheidsrisico's met zich mee. Maar dat hoef dan niet meteen gevaarlijk te zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |