Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2006, 19:19
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 10-09-2006 @ 20:16 :
hmm nou dankje fijn dat jij het zo inziet!
onder een koekje verstaan ze bijvoorbeeld een verkade knappertje of een bastogne maar ze bieden je ook een gevulde koek aan..
Idd geen jus of saus... Deed ik opzich voor mn eetstoornis ook al niet dus laat ik niet bewust weg ofzo wat voor sausjes moet je dan aan denken?
Bij de boterhammen (vleeswaren en kaas) smeer ik nu standaard halvarine (onder de pindakaas en stroop vind ik dat écht niet lekker )
Haha, een koekje kan dus vanalles zijn! Best raar...er zit wel een groot verschil tussen een knappertje en een gevulde koek!
Uhm, eigenlijk heb je wel vanalles van saus....jus, ketchup (doe ik meestal ), van die sausjes uit pakjes waar je water bij moet doen, schenksaus....gewoon wat je ouders ook nemen denk ik.
Knap dat je er nu ook halvarine op doet! Ik vind het onder pindakaas idd ook echt niet lekker! (maar onder jam dan weer wel )
Ben je btw niet op msn ondertussen?
Oud 10-09-2006, 20:35
Gothic
Gothic is offline
@ liek88: 's avonds na het avondeten eten is juist goed, houdt je lichaam bezig... gewoon doen dus!
Oud 10-09-2006, 23:12
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Als je die lijst zo ziet, ben ik nog een heel eind van huis... Terwijl ik juist dacht dat ik redelijk goed bezig was met eten.
Vandaag was misschien wel heel ongezond (trouwdag van mijn ouders, de hele dag hapjes, broodjes en taart gegeten), maar de meeste dagen zijn toch wel wat beter.
Zijn dat echt de normale hoeveelheden of is het bedoeld om aan te komen?

Nog een vraagje: Heeft iemand tips wat je het beste kunt eten bij misselijkheid? Ik heb nu al een paar dagen achter elkaar 's avonds dat ik mijn eten niet meer binnen kan houden. Ik moet overgeven omdat ik me ziek en misselijk voel (ik denk vanwege school wat niet helemaal lekker gaat) en dat ik eigenlijk niet mijn bedoeling. Want ondanks dat dit tot nu toe zonder gevolgen is geleven, ik heb het toch liever niet...
Oud 11-09-2006, 06:05
zus
zus is offline
Weet iemand hoeveel kcal er in een plak kruidcake zitten?
Oud 11-09-2006, 07:50
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
zus schreef op 11-09-2006 @ 07:05 :
Weet iemand hoeveel kcal er in een plak kruidcake zitten?
caloriechecker.nl
Oud 11-09-2006, 08:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 11-09-2006 @ 00:12 :
Als je die lijst zo ziet, ben ik nog een heel eind van huis... Terwijl ik juist dacht dat ik redelijk goed bezig was met eten.
Vandaag was misschien wel heel ongezond (trouwdag van mijn ouders, de hele dag hapjes, broodjes en taart gegeten), maar de meeste dagen zijn toch wel wat beter.
www.voedingscentrum.nl ga daar nou maar eens kijken hoeveel een vrouw nodig heeft.
Oud 11-09-2006, 08:20
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:

Nog een vraagje: Heeft iemand tips wat je het beste kunt eten bij misselijkheid? Ik heb nu al een paar dagen achter elkaar 's avonds dat ik mijn eten niet meer binnen kan houden. Ik moet overgeven omdat ik me ziek en misselijk voel (ik denk vanwege school wat niet helemaal lekker gaat) en dat ik eigenlijk niet mijn bedoeling. Want ondanks dat dit tot nu toe zonder gevolgen is geleven, ik heb het toch liever niet...
ga nou eerst maar eens de standaarddingen eten:
5 boterhammen met margarine en beleg
2 stuks fruit
2 glazen melk
200 gram aardappel/rijs/pasta
200 gram groente
100 gram vlees/vis/vleesvervanger
schaaltje vla

dat is toch echt wle het minimale...want daarbij komen ook nog tussendoortjes!
Oud 11-09-2006, 16:55
liek88
liek88 is offline
Citaat:

met dat lijstje wat ik postte wat ik nu ongeveer eet/naartoe werk, haal ik de 1500kcal op n dag niet dus trek je conclusies maar...
Oud 11-09-2006, 21:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 11-09-2006 @ 17:55 :
met dat lijstje wat ik postte wat ik nu ongeveer eet/naartoe werk, haal ik de 1500kcal op n dag niet dus trek je conclusies maar...
1500 cal is normaal om een halve kilo per week af te vallen... Kun je nagaan hoe ver jij bent onderhand (@ girl)...
Oud 12-09-2006, 09:09
girl-in-trouble
Mmm... Ja oké...
Ik denk dat ik die 1500 calorieën wel haal, maar dat is ook alleen maar omdat ik nu ook wel ongezonde dingen eet. Ik tel ze nooit, maar als je ook chocolade, koekjes, liga's, een paar snoepjes en af en toe chips neemt, telt dat wel aan.
Mijn hoeveelheden zijn minder dan wat er op dat lijstje staat, maar ik denk dat het op het totaal niet zoveel uitmaakt.
Voorlopig los ik hiermee mijn probleem van niet zoveel kunnen eten op. Al weet ik dat dat de manier ook niet is...
Oud 12-09-2006, 09:10
girl-in-trouble
Citaat:
Gothic schreef op 11-09-2006 @ 22:23 :
1500 cal is normaal om een halve kilo per week af te vallen... Kun je nagaan hoe ver jij bent onderhand (@ girl)...
Ik val van wat ik nu eet helemaal niet af. Ik kom er eerder iets van aan ...
Oud 12-09-2006, 09:22
girl-in-trouble
Even vergelijken:

5 boterhammen met margarine en beleg
--> 2 fijnvolkoren boterhammen eet ik nu. Als ik thuis eet doe ik er wat op (bijv. vegetarische boterhamworst, jam of hagelslag), maar op school niet. Margarine gebruik ik nooit, want dat vind ik niet lekker.
Maar daarnaast neem ik ook nog een beker sojamelk met Brinta, een ding Activia en 125 gram yoghurt met (ik weet niet hoeveel gram) All Bran. Net dat dat bekertje vol zit.

2 stuks fruit
--> Meestal eet ik er 1.

2 glazen melk
--> 1 beker sojamelk, en 1 waar ik Brinta in doe.

200 gram aardappel/rijs/pasta
--> Meestal 100 gram. Ik doe wel steeds vaker tomatenketchup bij het eten.

200 gram groente
--> Ongeveer 150 gram.

100 gram vlees/vis/vleesvervanger
--> Ik denk dat een vegetarische burger wel ongeveer 100 gram is.

schaaltje vla
--> Na het eten pak ik meestal een waterijsje, omdat ik 's ochtends al toetje pak.

En dan inderdaad nog de dingen die ik tussendoor pak. Maar die zijn meestal niet zo gezond en calorie-rijk.
Oud 12-09-2006, 09:28
Mara
Mara is offline
Ja, dus? Wat wil je hiermee bereiken? Wij weten dat je te weinig eet, jij weet dat je te weinig eet.
Oud 12-09-2006, 09:40
girl-in-trouble
Om te zien op welke gebieden ik nog zou moeten verbeteren...
En ik dacht dat dit in combinatie met ongezonde dingen tussendoor wel 1500 calorieën opleverde.
Oud 12-09-2006, 09:45
liek88
liek88 is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 12-09-2006 @ 10:40 :
Om te zien op welke gebieden ik nog zou moeten verbeteren...
En ik dacht dat dit in combinatie met ongezonde dingen tussendoor wel 1500 calorieën opleverde.
maar dan kan je zelf denk ik er toch ook wel uit opmaken dat 1500kcal uit producten halen die je dagelijks minimaal nodig hebt veel beter is dan 1500kcal halen uit nog geeneens de helft hiervan en voor de rest ongezonde dingen? Ik denk dat je gewoon eerst toe moet werken naar wat je dagelijks nodig hebt, wil je alles binnenkrijgen (vitaminen/mineralen bedoel ik dan.. )
wat houdt je tegen?
Oud 12-09-2006, 10:16
girl-in-trouble
Dat weet ik... Daar wil ik uiteindelijk ook naar toe. Maar ik kan niet ineens heel veel meer van eten. Ik moet iedere dag weer iets (één extra gezond ding) erbij doen, daarom los ik het voorlopig op deze manier op. Sinds die introductie is het te makkelijk geworden om ook die ongezonde dingen dagelijks te pakken
Oud 12-09-2006, 10:47
liek88
liek88 is offline
nee oke das een goede manier, in 1 keer daar naar toe gaan lijkt me ook niet zo gezond je kan het dan beter rustig opbouwen
Oud 12-09-2006, 11:26
Bloem
Bloem is offline
^Hoewel je daar ook over kunt discusseren, in één keer van 800 naar 2000 kcal is inderdaad een beetje veel van het goede, maar als je je stapjes te klein houdt kom je ook nergens, imo. Dan is de weg terug naar 2000 wel gigantisch lang.
Oud 12-09-2006, 11:36
liek88
liek88 is offline
das waar ja, ik denk dat ieder voorzich zn tempo daarin moet bepalen, voelt voor iedereen anders.
Oud 12-09-2006, 13:00
ikkuh15
ikkuh15 is offline
er bestaat ook een 3 stappeneetlijst, waarbij je in 3 stappen opbouwt naar een normaal eetschema. Misschien zou je daarvan de eerste stap kunnen volgen?
Dan weet je dat je niet te snel, maar ook neit te langzaam gaat qua opbouwen....
Oud 13-09-2006, 14:06
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Liek88: Nog ideetje voor als je s'middags als tussendoortje een boterham neemt, maar eens afwisseling wil : bammetje ontbijtkoek met rozijnen Is net zo gezond als een boterham en meer vezels en 130 kcal....
Ik vind ze heel lekker en gezond
Oud 13-09-2006, 14:43
liek88
liek88 is offline
dankje voor de tip! klinkt ook wel lekker! alleen maar boterhammen of een evergreen begint denk ik ook een keer te vervelen dus ga ik dit n keer dr bij proberen!
Oud 13-09-2006, 15:56
Verwijderd
Ik heb vandaag 1350 kcal gegeten.
en ik vond dat ik nog wel best veel had gegeten vergleken met normaal. laatste tijd heb ik echt trek, omdat ik 5x p/w hardloop heb ik het volgens mij ook wel nodig.
een vraagje is het normaal dat als je óngesteld bent dat je dan zoveel trek hebt?
Oud 13-09-2006, 16:08
gurl19
gurl19 is offline
Ik vind 1350 calorieen helemaal niet veel. Tenzij je avondeten en avondtussendoortje er nog op moeten maar dan vind ik het nog niet uitzonderlijk veel..

Maar als je ongesteld word kun je wel meer honger hebben. Ik heb het wel veel vaker gehoord. Ik weet alleen niet of het wetenschappelijk bewezen is ofzo.
Oud 13-09-2006, 16:25
liek88
liek88 is offline
moet je een mandarijntje als 1 stuk fruit zien of moet je er 2 van eten om dit als 1 stuk fruit te laten tellen? (omdat ze best klein zijn)
Oud 13-09-2006, 17:59
*Amm*
*Amm* is offline
Vraag: Help mij, ik heb hier op lichaam en gezondheid een topic over gemaakt maar die stuurden mij hierheen, ik heb namelijk een probleem, ik ben aan de zware kant vergeleken bij mijn klasgenoten en ben 5 á 10 kilo zwaarder, ik wil afvallen maar niks helpt! kan je me alsjeblieft helpen

Amm
Oud 13-09-2006, 18:09
liek88
liek88 is offline
hoe ziet je eetpatroon er nu uit dan?
Oud 13-09-2006, 18:17
Larry Flint
Larry Flint is offline
sport je?
Oud 13-09-2006, 19:47
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 13-09-2006 @ 17:25 :
moet je een mandarijntje als 1 stuk fruit zien of moet je er 2 van eten om dit als 1 stuk fruit te laten tellen? (omdat ze best klein zijn)
1 stuk fruit is gelijk aan 2 mandarijnen
Oud 14-09-2006, 11:19
*Amm*
*Amm* is offline
Ik sport wel, maar eingelijk niet bepaarld veel maar 2 keer in een week, weten jullie van welke sport je erg veel of gewoon veel afvalt, behalve fitniss
Oud 14-09-2006, 11:42
liek88
liek88 is offline
Citaat:
*Amm* schreef op 14-09-2006 @ 12:19 :
Ik sport wel, maar eingelijk niet bepaarld veel maar 2 keer in een week, weten jullie van welke sport je erg veel of gewoon veel afvalt, behalve fitniss
het hangt echt samen met hoe je eet. Als je wilt afvallen moet je dit beide aanpakken om het beste resultaat te krijgen!
Maar post eens wat je allemaal eet op n dag en de tijden??
Oud 14-09-2006, 12:02
Mara
Mara is offline
Uberhaupt, het verhaaltje dat we hier krijgen. Je wilt afvallen omdat je zwaarder bent dan je klasgenoten. Wat is dat nou weer voor reden dan? Ben je misschien langer? Hoe oud ben je, misschien ben jij aan 't puberen en zij (nog) niet? Ben je wel echt (te) zwaar of echt alleen 'zwaarder dan de anderen' ?

Afvallen omdat je zwaarder bent dan je klasgenoten is echt een slechte reden.
Oud 14-09-2006, 14:28
Verwijderd
Citaat:
gurl19 schreef op 13-09-2006 @ 17:08 :
Ik vind 1350 calorieen helemaal niet veel. Tenzij je avondeten en avondtussendoortje er nog op moeten maar dan vind ik het nog niet uitzonderlijk veel..

Maar als je ongesteld word kun je wel meer honger hebben. Ik heb het wel veel vaker gehoord. Ik weet alleen niet of het wetenschappelijk bewezen is ofzo.
nee het avondeten en avondtussendoortjes had ik er al bij op gedaan .. ; Oke ik heb het namelijk nog niet eerder gehoord dat je dan honger krijgt, bedankt in ieder geval
Oud 14-09-2006, 16:03
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wanneer is een ei op z'n gezondst of niet gezond (verhalen over te zacht, te hard, etc..)?
Oud 14-09-2006, 16:08
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 14-09-2006 @ 17:03 :
wanneer is een ei op z'n gezondst of niet gezond (verhalen over te zacht, te hard, etc..)?
Te hard is niet ongezond maar wel vies
Als het eiwit nog niet gestold is, loop je het risico dat er nog levende salmonella-bacteriën in zitten. Op zich is dat een risico van 0,1 % en wordt een salmonella-infectie door jonge gezonde mensen vrijwel altijd overleefd. Maargoed, je kunt altijd besluiten dat je toch het risico niet wil nemen
Een gebakken ei is natuurlijk vetter dan een gekookt of een gepocheerd ei.
Overigens: het 'maximaal 1 ei per week' verhaal is achterhaald. Ei levert inderdaad relatief veel LDL-cholesterol (het 'slechte' cholesterol), maar ook veel HDL-cholesterol, dit heeft juist weer een verlagend effect op het LDL-cholesterol-gehalte in je bloed. Al met al cancelt dat voor een groot deel het effect van de LDL in het ei.
Oud 14-09-2006, 20:54
Mara
Mara is offline
Daar komt bij dat jonge, verder gezonde mensen daar eigenlijk geen rekening mee hoeven te houden als ze verder normaal eten. Tenzij je erfelijk te hoog cholesterol hebt, natuurlijk.
Oud 14-09-2006, 23:09
girl-in-trouble
Citaat:
Bloem schreef op 12-09-2006 @ 12:26 :
^Hoewel je daar ook over kunt discusseren, in één keer van 800 naar 2000 kcal is inderdaad een beetje veel van het goede, maar als je je stapjes te klein houdt kom je ook nergens, imo. Dan is de weg terug naar 2000 wel gigantisch lang.
Inderdaad. Dan weet ik niet hoe groot mijn stapjes zijn, omdat ik nooit calorieën tel, maar ik doe in ieder geval steeds één ding bij. Daarna een dag volhouden en dan weer één ding erbij. Het duurt wel lang op deze manier, maar je moet toch wat als je niet veel kunt eten.
Oud 14-09-2006, 23:14
girl-in-trouble
Citaat:
ikkuh15 schreef op 12-09-2006 @ 14:00 :
er bestaat ook een 3 stappeneetlijst, waarbij je in 3 stappen opbouwt naar een normaal eetschema. Misschien zou je daarvan de eerste stap kunnen volgen?
Dan weet je dat je niet te snel, maar ook neit te langzaam gaat qua opbouwen....
Dat zou inderdaad wel handig zijn... Ik heb wel 'ns ooit zo'n lijst gezien (geen idee of dat drie stappen was), maar 't leek me wel veel allemaal... Het probleem is alleen dat d'r altijd dingen opstaan die ik niet lekker vind. Een aantal daarvan (zoals melk vervangen door sojamelk) kan ik zelf wel verzinnen, maar ik zou niet weten hoe je boter moest vervangen. Dat vind ik nou echt niet lekker.
Oud 15-09-2006, 06:29
*Amm*
*Amm* is offline
Citaat:
liek88 schreef op 14-09-2006 @ 12:42 :
het hangt echt samen met hoe je eet. Als je wilt afvallen moet je dit beide aanpakken om het beste resultaat te krijgen!
Maar post eens wat je allemaal eet op n dag en de tijden??
's morgens rond 7:00 en 7:30 (als ochtend eten) een cracker met kruidenboter of een boterham met worst (leverworst bijv.)

10:00 Wat drinken (dubbel fris) en een koekje (verschillend)

12:00 Als middageten een tosti met kaas of met kaas en ham, of een cracker met kruidenboter of een boterham met worst/kaas

15:30 Wat drinken en een koekje

18:30 Avondeten (verschillend)

20:00 Wat drinken en iets erbij
Oud 15-09-2006, 06:30
*Amm*
*Amm* is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-09-2006 @ 13:02 :
Uberhaupt, het verhaaltje dat we hier krijgen. Je wilt afvallen omdat je zwaarder bent dan je klasgenoten. Wat is dat nou weer voor reden dan? Ben je misschien langer? Hoe oud ben je, misschien ben jij aan 't puberen en zij (nog) niet? Ben je wel echt (te) zwaar of echt alleen 'zwaarder dan de anderen' ?

Afvallen omdat je zwaarder bent dan je klasgenoten is echt een slechte reden.
Omdat ik zwaar ben, ik gaf een voorbeeld van mijn klasgenoten maar ik ben kleiner dan veel klasgenoten en zwaarder en ik vind mezelf ook zwaar! ik wil afvallen echt waar maar ik weet niet hoe!!
Oud 15-09-2006, 07:31
Verwijderd
Citaat:
*Amm* schreef op 15-09-2006 @ 07:29 :
's morgens rond 7:00 en 7:30 (als ochtend eten) een cracker met kruidenboter of een boterham met worst (leverworst bijv.)

10:00 Wat drinken (dubbel fris) en een koekje (verschillend)

12:00 Als middageten een tosti met kaas of met kaas en ham, of een cracker met kruidenboter of een boterham met worst/kaas

15:30 Wat drinken en een koekje

18:30 Avondeten (verschillend)

20:00 Wat drinken en iets erbij
Ok.
Kruidenboter, leverworst en normale kaas zijn erg vet. Vervang dit door bv. philadelhia kruiden light (of soortgelijk spul van een ander merk ), plakjes kipfilet en 30+ kaas. Ham is wel goed.
Dubbelfrisss bevat erg veel suiker. Vervang dit door water of thee/koffie zonder suiker erin. Of drink dubbelfrisss light. Ga ook meer drinken, drie glazen per dag is echt te weinig, mik op acht.
Koekjes zijn oke als je niet af hoeft te vallen, maar als je op dieet bent zijn ze nogal overbodig.
Je eet geen fruit. Voeg fruit toe. Bijvoorbeeld in plaats van de koekjes.
Je eet niet genoeg brood. Eet bijvoorbeeld 's ochtends 2 sneetjes en 's middags drie. Dat klinkt alsof je meer moet gaan eten en dat vind je vast gek maar 5 sneetjes brood met mager beleg is minder caloriën dan 3 sneetjes brood met vet beleg. En brood bevat belangrijke voedingsstoffen zoals vezels en ijzer, dus je hebt het echt nodig.

Oh, als je 14 bent of jonger: ga niet zelfstandig op dieet. Als je bijna overgewicht hebt, ga dan naar een dietist. Als je daar nog ver vanaf zit, eet normaal en gezond en wacht af - waarschijnlijk groei je nog en gaat je lengte beter bij je gewicht passen. Zelfstandig lijnen aan het begin van je puberteit kan problemen geven in de ontwikkeling van je lichaam, waardoor je niet meer in de lengte groeit terwijl dat nog wel zou moeten, of je menstruatie niet goed op gang komt, of je borsten niet groeien. En dat kun je later dan niet meer inhalen.

Laatst gewijzigd op 15-09-2006 om 10:26.
Oud 15-09-2006, 10:30
Yana
Yana is offline
Ik wilde eigenlijk eens die banaan-chips schijfjes eten, maar ik geloof dat er nogal veel Kcal inzitten. Ik dacht eigenlijk dat ze best gezond waren, maar dat lijkt dan niet overeen te komen .

Kan iemand me hier wat meer over vertellen?
Oud 15-09-2006, 10:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yana schreef op 15-09-2006 @ 11:30 :
Ik wilde eigenlijk eens die banaan-chips schijfjes eten, maar ik geloof dat er nogal veel Kcal inzitten. Ik dacht eigenlijk dat ze best gezond waren, maar dat lijkt dan niet overeen te komen .

Kan iemand me hier wat meer over vertellen?
Bananen zitten qua fruit relatief veel cal in. En in fruit zitten suikers. Gedroogd fruit dus ook... Maar het blijft beter dan koekjes en gewone chips. Sowieso kun jij ze prima eten want ik geloof niet dat jij moet afvallen, eerder aankomen.
Oud 15-09-2006, 11:01
Bloem
Bloem is offline
Zijn die banaandingen niet ook nog eens gefrituurd?
Oud 15-09-2006, 13:14
Yana
Yana is offline
Ik heb nog even verder gegoogled (Blijkbaar heet het ook echt "bananenchips")

Bananenchips zijn chips die van bakbananen worden gemaakt. De 30-40 cm lange onrijpe bakbananen worden in vingerdikke plakjes gesneden en al of niet bestrooid met zout in frituurolie gebakken. De chips worden daarna gedroogd en er worden eventueel conserveringsmiddelen aan toegevoegd.

Bananenchips zijn knapperig en hebben een zoete smaak. Er zijn ook bananenchips met een laagje suiker. Andere varianten kunnen ook met chocolade bedekt zijn.

De chips worden vaak in muesli verwerkt en maken soms deel uit van gemengde nootjes.

Blijkbaar zijn ze inderdaad totaal niet gezond. Dacht ik al, vanwege het hoge aantal kcal dat ik op zo'n zakje zag staan. Jammer, leek me een lekker en gezond tussendoortje, maar dat valt dus echt vies tegen.

@Gothic: Zeker niet aankomen. Wel op een gezonde manier afvallen.
Oud 15-09-2006, 14:30
*Amm*
*Amm* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-09-2006 @ 08:31 :
Ok.
Kruidenboter, leverworst en normale kaas zijn erg vet. Vervang dit door bv. philadelhia kruiden light (of soortgelijk spul van een ander merk ), plakjes kipfilet en 30+ kaas. Ham is wel goed.
Dubbelfrisss bevat erg veel suiker. Vervang dit door water of thee/koffie zonder suiker erin. Of drink dubbelfrisss light. Ga ook meer drinken, drie glazen per dag is echt te weinig, mik op acht.
Koekjes zijn oke als je niet af hoeft te vallen, maar als je op dieet bent zijn ze nogal overbodig.
Je eet geen fruit. Voeg fruit toe. Bijvoorbeeld in plaats van de koekjes.
Je eet niet genoeg brood. Eet bijvoorbeeld 's ochtends 2 sneetjes en 's middags drie. Dat klinkt alsof je meer moet gaan eten en dat vind je vast gek maar 5 sneetjes brood met mager beleg is minder caloriën dan 3 sneetjes brood met vet beleg. En brood bevat belangrijke voedingsstoffen zoals vezels en ijzer, dus je hebt het echt nodig.

Oh, als je 14 bent of jonger: ga niet zelfstandig op dieet. Als je bijna overgewicht hebt, ga dan naar een dietist. Als je daar nog ver vanaf zit, eet normaal en gezond en wacht af - waarschijnlijk groei je nog en gaat je lengte beter bij je gewicht passen. Zelfstandig lijnen aan het begin van je puberteit kan problemen geven in de ontwikkeling van je lichaam, waardoor je niet meer in de lengte groeit terwijl dat nog wel zou moeten, of je menstruatie niet goed op gang komt, of je borsten niet groeien. En dat kun je later dan niet meer inhalen.

Er bedankt maar ik eette wel fruit en ook joghut en melk natuurlijk maar dat was ik vergeten erbij te zetten, maar verder erg bedankt!
Oud 15-09-2006, 17:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yana schreef op 15-09-2006 @ 14:14 :
@Gothic: Zeker niet aankomen. Wel op een gezonde manier afvallen.
ik weet niet wat je bmi is, maar anders haal ik je door de war met iemand anders...

er zijn wel andere soorten gedroogd fruit die wel gezond zijn, zoals abrikozen, rozijnen, krenten en dat soort dingen... gedroogde bananen dus ook wel, maar niet met suiker of gefrituurd. Nootjes zijn overgens ook gezonde tussendoortjes, tenzij je gevaarlijk overgewicht hebt ( bmi >25-30)
Oud 15-09-2006, 17:48
DDM
DDM is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-09-2006 @ 18:28 :

( bmi >25-30)
Beetje vaag neergezet he Dit impliceert dat een BMI van meer dan 30 niet gevaarlijk zou zijn Maar een BMI tussen de 25-30 is niet per definitie gevaarlijk. Een morbide BMI heb je van af > 35.
Een BMI van meer dan 25 brengt natuurlijk wel gezondheidsrisico's met zich mee. Maar dat hoef dan niet meteen gevaarlijk te zijn.
Oud 15-09-2006, 18:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DDM schreef op 15-09-2006 @ 18:48 :
Beetje vaag neergezet he Dit impliceert dat een BMI van meer dan 30 niet gevaarlijk zou zijn Maar een BMI tussen de 25-30 is niet per definitie gevaarlijk. Een morbide BMI heb je van af > 35.
Een BMI van meer dan 25 brengt natuurlijk wel gezondheidsrisico's met zich mee. Maar dat hoef dan niet meteen gevaarlijk te zijn.
met gevaarlijk bedoel ik idd grote gezondheidsrisico's, die uiteindelijk gevaarlijk kunnen worden. Mensen met 25 of hoger wordt namelijk dringend geadviseerd om af te vallen...
Oud 15-09-2006, 18:50
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-09-2006 @ 17:08 :
oke, dank. kan ik toch mijn uitgekookte eieren proberen op te eten, vind het namelijk wel lekker .
Topic gesloten

Regels voor berichten