Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2018, 22:58
df
Avatar van df
df is offline
https://www.ad.nl/rotterdam/eerste-b...ngen~a1cc38ef/

Blijkt uit z'n verband getrokken: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Hoofdr...-onzin!-209272

Quote gooit nog wat olie op het vuur:http://www.quotenet.nl/Nieuws/Waarom...eworden-209027
en maakt de hbo-raad overstuur:https://www.ad.nl/binnenland/hogesch...-ers~aaef4511/

Ophef
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.

Laatst gewijzigd op 12-01-2018 om 00:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2018, 23:05
Verwijderd
Afschaffen die idioterie.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 23:06
df
Avatar van df
df is offline
https://mobile.twitter.com/annefleur...50028010721281
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 23:06
Verwijderd
Zowel DWDD, Rambam maar zeer zeker ontgroeningen en het corps. Als je niet op een normale manier met elkaar kan leren omgaan dan maar helemaal niet, stelletje mongoloïde apen. En het kan me geen kak verrotten wat Ertur vindt, hij heeft het fout ook al was het voor hem superverbroederend, het is psychisch totaal onverantwoord.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 23:09
df
Avatar van df
df is offline
Studieverenigingen zijn ook niet meer braaf en zingen liedjes:https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/g...niging-op.html
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 23:11
df
Avatar van df
df is offline
'MANIFEST

Omdat corpora nu eenmaal niet zo goed zijn in hervormen, hierbij Quote’s briefje op de sociëteitsdeur:

1. Alleen mensen die een WO-opleiding volgen mogen lid worden van het corps. Het niveau is hard achteruit gegaan sinds al die autoschooljongens, Vesparijdende Schoeversmeisjes en andere Luzacprutsers lid mogen worden van het corps. Een netwerk bestaat bij de gratie van exclusiviteit, mijne dames en heren.'

Vraag me af of dit (enigszins) serieus bedoeld is of dat Quote zoveel mogelijk clicks wil scoren (neem aan dat tweede)
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 23:15
Verwijderd
Die lui nemen hun eigen scheten nog serieus dus zou me niet verbazen als het beide is.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 23:20
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Wij hadden ipv een zware ontgroening gewoon een gezellig samenbindingsweekend. Iedereen moest zijn of haar telefoon inleveren. Maar daar worden mensen verrassend veel socialer van. We deden droppings, spelletjes, keken films, discussieerden, songen heerlijk vals en hadden gewoon gezellige gesprekken. Heb echt niet het idee dat mijn jaarlaag niet close is. Alhoewel een beetje ontgroening me best leuk had geleken. Maar zo heftig lijkt me onzin.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 06:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Die beelden lijken me genoeg te zeggen, zelfs als ze anders gemonteerd zijn. Dingen kunnen uit hun verband gerukt zijn of aangedikt, maar dat neemt niet weg dat wat gefilmd is, echt gebeurd is.

Die eerstejaars bij Jinek vond ik echt uiterst triest en die zal binnen 1 à 2 jaar wele een hoge functie binnen de club krijgen als ze door dat optreden weer geld van de uni krijgen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Zowel DWDD, Rambam maar zeer zeker ontgroeningen en het corps. Als je niet op een normale manier met elkaar kan leren omgaan dan maar helemaal niet, stelletje mongoloïde apen. En het kan me geen kak verrotten wat Ertur vindt, hij heeft het fout ook al was het voor hem superverbroederend, het is psychisch totaal onverantwoord.
Hier kan ik me in vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Zowel DWDD, Rambam maar zeer zeker ontgroeningen en het corps. Als je niet op een normale manier met elkaar kan leren omgaan dan maar helemaal niet, stelletje mongoloïde apen. En het kan me geen kak verrotten wat Ertur vindt, hij heeft het fout ook al was het voor hem superverbroederend, het is psychisch totaal onverantwoord.
Huh, heb ik ooit corps zo hard verdedigd dan? In deze topic waren we het aardig met elkaar eens juist, geloof ik:

https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1922571

Ontgroeningen zijn naar mijn mening sowieso een symptoom.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Hier kan ik me in vinden.
Het kan je geen kak verrotten wat ik er van vind?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Het kan je geen kak verrotten wat ik er van vind?
:’( neeeeeeee
Ik kan me vinden in het ontgroeningverhaal en het met elkaar kunnen omgaan op een normale manier.

Niet boos zijn :’(
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 07:59
Verwijderd
Citaat:
:’( neeeeeeee
Ik kan me vinden in het ontgroeningverhaal en het met elkaar kunnen omgaan op een normale manier.

Niet boos zijn :’(


Ik ben sowieso niet boos ik vind het altijd wel vermakelijk om te lezen hoe druk mensen zich hierover maken.

Het verbieden van verenigingen vind ik vrij lame. Ik vind de paar excessen die zich ieder jaar voordoen zelf totaal niet genoeg aanleiding om ze te verbieden. Excessen via de bestaande juridische kanalen hard aanpakken, subsidie hoeven studentenverenigingen wat mij betreft sowieso niet standaard te krijgen (dat het op "projectbasis" gebeurd voor specifieke doeleinden kan ik me voorstellen).

Waarom precies vind jij dat studentenverenigingen/corps afgeschaft moeten worden (want daar was je het mee eens) naar aanleiding van de aflevering van RamBam? Omdat er iemand flauwgevallen is tijdens de ontgroening en daar nogal abject op gereageerd werd?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 08:10
Verwijderd
Overigens, zoals ik in de link hierboven ook al zei, ik ben nooit lid geweest van het corps. Deadlock wekt die indruk wel in zijn post.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 08:26
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Die beelden lijken me genoeg te zeggen, zelfs als ze anders gemonteerd zijn. Dingen kunnen uit hun verband gerukt zijn of aangedikt, maar dat neemt niet weg dat wat gefilmd is, echt gebeurd is.

Die eerstejaars bij Jinek vond ik echt uiterst triest en die zal binnen 1 à 2 jaar wele een hoge functie binnen de club krijgen als ze door dat optreden weer geld van de uni krijgen
Heb Rambam niet gezien, maar wat jij 'aangedikt' noemt, blijkt dus simpelweg niet te kloppen. Er zijn geen medicijnen weggegooid bijvoorbeeld.

Waarom vond je die eerstejaars triest?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 08:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Heb Rambam niet gezien, maar wat jij 'aangedikt' noemt, blijkt dus simpelweg niet te kloppen. Er zijn geen medicijnen weggegooid bijvoorbeeld.

Waarom vond je die eerstejaars triest?
Volgens mij werd er gezegd dat ze afgepakt waren. Het wordt in ieder geval duidelijk gezegd tijdens de aflevering zelf wat er gebeurd is door het meisje zelf, lijkt me niets verzonnen aan.

Ik vind het triest dat het zelfde meisje nu ontkent dat ze dat gezegd heeft, de intro op lijkt te hemelen en degene aan wie ze iets verteld heeft wat gefilmd afschildert als dat het niet waar is wat ze verteld heeft. Lijkt me een duidelijk geval van dat ze daar soort van gedwongen zat om maar te zorgen dat de vereniging hun geld maar weer krijgt als ze je en amen zegt.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 08:59
df
Avatar van df
df is offline
Er werd door Rambam met veel bombarie gesteld dat astma-medicijnen weggepleurd zouden zijn. Als het vermeende slachtoffer daarvan vertelt dat ze niet weggepleurd zijn, maar in een tas zaten die ze tijdelijk niet bij zich mocht hebben, is zij triest?

Op het moment zelf zal ze best even paniek gehad hebben; 'oh kut m'n astma-medicijnen zijn weg'. En dat zei ze ook tegen die infiltrant van Rambam. Maar ze bleek de medicijnen dus op tijd weer terug te krijgen. Niet chique uiteraard, maar ook niet deze ophef waard.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-01-2018, 09:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat is op tijd? Als je zonder medicijnen moet lopen/rennen ergens zonder enig toezicht of telefoon mocht je een astma-aanval krijgen? Wie hadden ze kunnen inschakelen dan?
Ik denk dat ze van geluk mogen spreken dat het daar niet fout is gegaan, want niemand had er op kunnen anticiperen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 09:31
df
Avatar van df
df is offline
Zonder enig toezicht maak je er zelf van? Want dat wordt niet duidelijk uit een camerashot lijkt me.

Was er verder nog iets schokkends te zien in Rambam eigenlijk?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 09:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Moet je de aflevering even kijken, dan kan je dat zelf beoordelen. Voor mij was het niet heel verhelderend, wel op een paar punten bevestigend.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 12:25
Verwijderd
Ik zit je maar te klieren Ertur
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 12:28
Verwijderd
Dat van die hoofdwond bleek ook nogal verdraaid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zit je maar te klieren Ertur
O.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2018, 16:24
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Het is allemaal niet fraai wat er soms op verenigingen gebeurd, en mijn ding is t niet. Maar allemachtig, het is toch wel een beetje algemene kennis dat het er zo aan toe kan gaan? en je weet als feut toch waar je aan begint. Lekker laten gaan, zolang ze het maar binnen hun eigen clubje houden.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2018, 16:18
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Dat van die hoofdwond bleek ook nogal verdraaid te zijn.
Ja maar door wie? Verenigingen hebben nogal baat bij de variant die zegt dat alles verdraaid is. Rambam kan het eveneens verdraaid hebben voor de views.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2018, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Het is allemaal niet fraai wat er soms op verenigingen gebeurd, en mijn ding is t niet. Maar allemachtig, het is toch wel een beetje algemene kennis dat het er zo aan toe kan gaan? en je weet als feut toch waar je aan begint. Lekker laten gaan, zolang ze het maar binnen hun eigen clubje houden.
C'est ça mááááár; is het nodig? Moeten we dit accepteren? Dat vind ik dus van niet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2018, 23:08
df
Avatar van df
df is offline
Er is zoveel niet nodig of zelfs onacceptabel voor de mensen die niet bij de bepaalde subcultuur horen.

Waarom dan stoppen bij het corps volgens die redenatie? Dan kunnen we nog wel wat instituten slopen.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2018, 00:10
Verwijderd
Ik heb geen enkele probleem met het slopen van instituten. Deze staan wel bovenaan trouwens.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2018, 15:49
Verwijderd
Gelukkig heeft Ertur hier al voor me geantwoord!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 10:20
Verwijderd
https://www.nu.nl/binnenland/5101166...valsthema.html

Citaat:
Het dispuut Aleph had voor het jaarlijkse carnavalsfeest met als thema 'de wil van een vrouw doet er #nietoo' bedacht en een uitnodiging met die titel op Facebook geplaatst.
hahahahahahahha
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 11:09
df
Avatar van df
df is offline
''Van groepensex tot kinderlokken, bij welk schandaal raak jij betrokken!?''

Wist niet dat Eindhoven een corps had overigens. Zijn niet erkend door de rest of wel?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 11:14
Verwijderd
Nee de ASV erkent Eindhovens corps idd niet. Maar dat is voor journalisten natuurlijk niet interessant want het verkoopt beter als je op de mening van de gemiddelde Nederlander over het echte corps kan inspelen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 16:42
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Nee de ASV erkent Eindhovens corps idd niet. Maar dat is voor journalisten natuurlijk niet interessant want het verkoopt beter als je op de mening van de gemiddelde Nederlander over het echte corps kan inspelen.
Ach echt corps of niet, dat doet er toch alleen wat toe voor de leden van de corpsen. Denk niet dat dit minder verkoopt als erbij zou aangegeven staan dat het ESC geen door het ASV erkend corps is
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2018, 18:56
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
''Van groepensex tot kinderlokken, bij welk schandaal raak jij betrokken!?''
Bijna maar net niet een iambische pentameter, beetje harder proberen, Aleph
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2018, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Afschaffen die idioterie.
Waarom afschaffen?

Als mensen zich vrijwillig bij zo een clubje willen aansluiten: be my guest.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2018, 13:40
Verwijderd
Leuk al die gedragscodes maar als ze je echt willen verneuken gebeurt dat toch ná de KMT.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2018, 13:41
Verwijderd
Citaat:
C'est ça mááááár; is het nodig? Moeten we dit accepteren? Dat vind ik dus van niet.
dit kun je je ook van de meeste religies afvragen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.