Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2009, 16:40
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Hoi,

Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen. Ik ga volgend jaar MBO doen en heb voor mijn opleiding dus een laptop nodig. Ben al wel aan het kijken enzo, maar nog niet echt gevonden wat ik precies wil. Dus nu ben ik opzoek naar tips.

Hier een aantal specificaties die ik er toch wel in wil hebben.

Merk: maakt niet zo heel veel uit, wel een goed merk het liefst geen Dell.
Formaat: 15,4 of 15,6 inch. Niet te groot/zwaar want moet hem natuurlijk elke dag meenemen.
Processor: Het lieft een pentium Dual Core/AMD
Harde schijf: Liefst meer dan 160 GB.

En dan de prijs die ik eraan wil uitgeven is max. € 450.

Op de meeste nieuwe laptop zit natuurlijk Vista. En dan zou ik ook het liefste Premium hebben.

Veel eisen maar ik hoop dat hier iemand is met tips of die mij kan helpen .
Sites, winkels met aanbiedingen etc. zijn dus welkom.
__________________
I'm Dead Since My Day Of Birth, Yet Still I Walk This Goddamned Earth.
Sleepwalking Among The Living, There's No Choice But Rise Or Perish.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2009, 09:03
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Daar zijn laatst al een paar topics over geweest waar je waarschijnlijk veel aan hebt, misschien handig om die eerst door te lezen en mocht je verder nog vragen hebben, dan kan je altijd hier terecht voor vragen

Het gaat om de volgende topics:
*klik*
*klik*
*klik*
*klik*
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 19:50
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Citaat:
Daar zijn laatst al een paar topics over geweest waar je waarschijnlijk veel aan hebt, misschien handig om die eerst door te lezen en mocht je verder nog vragen hebben, dan kan je altijd hier terecht voor vragen

Het gaat om de volgende topics:
*klik*
*klik*
*klik*
*klik*

Dat zijn allemaal andere soort en andere prijs klasse denk ik zo.. Maar in ieder geval bedankt!

Ik hoop dat iemand anders misschien iets weet voor mij?
__________________
I'm Dead Since My Day Of Birth, Yet Still I Walk This Goddamned Earth.
Sleepwalking Among The Living, There's No Choice But Rise Or Perish.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 00:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je wat verderzoekt staan er nog wel een paar adviestips hier.

Verder kan je je eisen invoeren bij de pricewatch van teakers.net, die geeft een heel accuraat overizcht van wat er waar te koop is en wat aan je eisen voldoet
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 15:14
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Citaat:
Als je wat verderzoekt staan er nog wel een paar adviestips hier.

Verder kan je je eisen invoeren bij de pricewatch van teakers.net, die geeft een heel accuraat overizcht van wat er waar te koop is en wat aan je eisen voldoet
Bedankt .
__________________
I'm Dead Since My Day Of Birth, Yet Still I Walk This Goddamned Earth.
Sleepwalking Among The Living, There's No Choice But Rise Or Perish.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 17:33
BfmvFreakx3
Avatar van BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Heb inmiddels een laptop gekocht.
Hier kan dus een slotje op.
__________________
I'm Dead Since My Day Of Birth, Yet Still I Walk This Goddamned Earth.
Sleepwalking Among The Living, There's No Choice But Rise Or Perish.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 21:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh dan pik ik je topic even


Ik ben ook op zoek naar een laptop.
Ik zou vooral concrete voorbeelden willen krijgen, aangezien ik het verschil tussen al die laptops op tweakers niet echt snap.


- Hij hoeft niet licht te zijn oid. Hij is enkel voor thuis.
- Ik wil er de Sims 3 (+ evt. uitbreidingen) op kunnen spelen (belangrijkste reden dat ik een nieuwe laptop zoek)
- Verder standaard gebruik: tekstverwerken/internet/downloaden
- Minimaal 250GB harde schijf, liefst 320+
- DVD brander
- Richtprijs: tot 1000 euro, indien haalbaar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 21:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Waarom een laptop als je 'm toch niet gaat gebruiken waar laptops voor bedoeld zijn (verplaatsen)? Gewone PC's zijn sneller, een stuk geschikter voor spellen en goedkoper.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zeg niet dat ik hem niet verplaats
Maar dan van de bank naar de eettafel, naar m'n bed en weer terug naar de bank. Hij mag dus best zwaar zijn voor een laptop, want ik hoef er geen uur mee te lopen. Maar ik er wel flexibel mee zijn.
Bovendien kost het me minder ruimte in mijn huis (geen bureau, etc.)

Mijn broer gaf 2 Samsung laptops als voorbeeld.
http://www.kieskeurig.nl/laptop/sams...b250gb/285833/
http://www.kieskeurig.nl/laptop/sams...b250gb/235574/
Maar het zegt me dus helemaal niks
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 22:21
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Aha Duidelijk.

Als het formaat en gewicht niet zo heel veel uitmaken dan zou ik in ieder geval voor een laptop met (minimaal) een 17 inch scherm gaan, dat computert toch net wat fijner dan de standaard 15.4 inch. Voor De Sims 3 wil je ook wel een aparte videochip (en dan ook een beetje een fatsoenlijke) en minimaal 4GB RAM.

Drie concrete voorbeelden:

- Acer Aspire 8930G-644G50BN
- Asus K70IO-TY015C
- HP Pavilion DV7-6086NL
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 22:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Marco, die Acer spreekt me erg aan.
Vooral ook vanwege het geweldige geluid wat het zou moeten hebben i.c.m. goed kunnen gamen.

Nu zag ik dat je een soort voorloper hebt, de 644G32MN

Ik kon een paar verschillen vinden:
- 320 gb vs. 500 gb. Dit spreekt voor zich.
- GeForce 9600M vs. 9700M. Maakt dit wat uit?
- Verbinding overige: eSATA vs. Modem. Wat betekent dit? Ik internet via ADSL en mogelijk in de toekomst via iets van een kabel ofzo.
- Card interface is zeker alleen van die geheugenkaartje dingetjes?

Verder zegt iemand anders dat een T6400 toch beter kan voor deze prijs. Is dat zo?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 23:39
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
- De 9700M GT is iets sneller dan de 9600M GT, maar als ik dit mag geloven is het verschil niet zo heel schokkend...
- eSATA is een aansluiting die bepaalde externe harde schijven gebruiken. Modem zal wel een ingebouwd ouderwetsch telefoonmodem zijn. Beide hebben niks met internet te maken, dat doe je gewoon met een UTP kabeltje danwel draadloos
- Card interface is iets voor insteekkaartjes (net zoals je bij een PC PCI-kaarten hebt die je in je PC kunt stoppen, bijv. een netwerkkaart of geluidskaart). Zul je hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebben, alles wat je nodig hebt zit al in dat ding.

Een T6400 is inderdaad niet de allersnelste processor die er is, maar ik denk dat het voor die prijs lastig is om iets te vinden met én een redelijke videokaart én een hele snelle processor. Acer heeft in dezelfde serie wel een model met een snellere processor (deze), maar die is ook gelijk weer flink duurder, en dan heb je dus een processor die iets meer dan 10% sneller is. Lijkt me niet dat dat een paar honderd euro extra waard is, voor dagelijks gebruik is een T6400 snel genoeg.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 20:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh dankjewel, ik ga het steeds beter snappen.

Ik heb nog een andere gevonden die nog een stuk beter lijkt: Toshiba P300-1GC
De processor is een stuk sneller. De videokaart heeft wel minder toegewezen geheugen (512) maar heeft tegelijk heeft hij Hyper Memory tot 1280MB.
Verder heeft hij ook heel goed geluid, als het goed is.
Het enige wat ik niet weet is of het uitmaakt dat het een mobiliteit videokaart is.
Weet jij dat Marco?

En wat vind je er verder van?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 21:38
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
"Mobility Radeon" is gewoon de naam die ATI aan de mobiele (laptop) versies van hun videokaarten geeft. Die kaart heeft inderdaad 512MB eigen geheugen, wat meer dan genoeg is voor zo'n kaart (en daarnaast kan hij het RAM-geheugen van de laptop zelf gebruiken als dat nodig is; dat is dat 'HyperMemory'). Het lijkt mij een prima ding verder, misschien wel een betere koop dan die Acers. Die Radeon HD3650 is wel wat langzamer dan de kaarten in die andere twee laptops, maar volgens mij kun je er nog steeds best aardig De Sims mee spelen (die snellere processor is natuurlijk ook een voordeel). Toshiba staat ook wat beter bekend dan Acer.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 29-07-2009 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 21:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mooi, dan ben ik klaar met zoeken

Merci beaucoup!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 21:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ha ik heb hem nu. Bevalt erg goed, sommige dingetjes nog wel even wennen. Maar goed.

Ik heb nog een vraagje: de accu van de laptop wordt echt gloeiend heet. Ten eerste, hoort dit? Ten tweede, kan dit kwaad voor de ondergrond waar ik hem op leg? Ik zou bijvoorbeeld wel films willen kijken op mijn bed, maar weet niet of ik zo'n hete accu wel op een deken kan leggen? Of op papier? Ik ben niet erg technisch aangelegd, dus geen idee of zo'n soort hittebron tot problemen kan leiden..

Met de laptop zelf eigenlijk dezelfde vraag. De laptop wordt niet erg heet, die blijft behoorlijk koel. Maar aan de zijkant van de laptop zit de koeler en bij dat stukje wordt het wel redelijk heet. Ook daarvoor vraag ik me af of ik dat wel overal op mag zetten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 21:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als het goed is heeft hij pootjes en dus warmte-afvoer.

Dat een laptop heet kan worden klopt wel, maar dit moet vooral de processor zijn. De accu kan dit worden als hij opgeladen wordt of niet aan de netstroom hangt lijkt me.

Op bed moet prima kunnen. Er vliegt heus niets in de fik . Als de laptop zelf te warm wordt gaat hij uit ter bescherming dat er wat stuk gaat, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 21:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh ja mijn accu zit eigenlijk voortdurend aan de netstroom, dus dat klopt wel.
Maar dan hoort het geen kwaad te kunnen dus?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-08-2009, 08:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Nee hoor

Als je accu helemaal vol is (na de eerste keer laden) wordt hij niet meer warm, iig bij mij. Bij de veltillator wordt het wel warm, maar dat is ook vrij afhankelijk van hoe warm het binnen of buiten is natuurlijk.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 17:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oke tnx! Dan nog een vraag, al is die meer software dan hardware..

Ik ben op zoek naar woningen en kijk om doe reden dagelijks op Funda. Nu kun je op die site foto's bekijken en op 'volgende' klikken (of op de volgende foto). De foto wordt dan uitvergroot. Als ik het doe op mijn computer is er niks aan de hand. Maar doe ik dit op mijn laptop, dan ververst hij de pagina in zijn geheel. Daarbij springt hij dan steeds terug naar foto 1 en kan ik de overige foto's dus niet bekijken.. Iemand een idee welke optie ik daarvoor moet in/uit schakelen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 08:44
DreamAboutIt
Avatar van DreamAboutIt
DreamAboutIt is offline
Dat heb ik nog nooit gezien. Heb je je browser/besturingsysteem up to date?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 11:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hmm ik kon nog 1 update doen en gister deed hij het na die update ineens wel goed. Hopelijk blijft dat zo. Dankjewel, aan die simpele oplossing had ik zelf niet gedacht.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Advies (nieuwe) laptop (kopen)
Shelleyy
4 10-07-2012 17:47
Software & Hardware Laptop kopen
Femic
6 06-02-2011 01:27
Software & Hardware Laptop kopen
flappie2003
4 16-05-2010 20:53
Software & Hardware Laptop kopen, maar welke?
Muzzle
34 25-08-2007 01:38
Software & Hardware Laptop kopen
MB
3 14-08-2006 09:00
Software & Hardware [Laptop] Laptop kopen
songeur
22 07-07-2005 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.