Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2006, 09:25
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Opening moet feest van de supporters worden

Niets lijkt AZ-voorzitter Dirk Scheringa gek genoeg om het nieuwe DSB Stadion te openen. Volgens de laatste speculaties doet AZ pogingen het onderkomen te openen met een wedstrijd tegen Chelsea of FC Barcelona, zo meldt het NoordHolland Dagblad.

Scheringa weigert uitspraken te doen over die geluiden: "Het moet een feest worden voor de supporters. Allemaal blije mensen op de tribune, vrolijk zwaaiend met vlaggetjes. Want AZ is een club voor de mensen", aldus de Alkmaarse voorzitter.

Het nieuwe complex dient in de zomerstop te worden opgeleverd. Het zal dan plaats bieden aan circa zeventien duizend toeschouwers. Mogelijk zal direct worden begonnen met het uitbreiden van het gloednieuwe stadion. AZ overweegt een tweede ring te laten bouwen, die nogmaals vijftien duizend supporters kan huisvesten.
Pluspunten uit dit stukje:
+ Een mooie tegenstander om in het nieuwe mee te openen is natuurlijk geweldig.
+ De tweede ring lijkt er toch echt te komen. We gaan dan naar een stadion met 32.500 plaatsen. Duurt natuurlijk wel een paar jaartjes voor het zover is.

Minpuntjes:
- "Allemaal blije mensen op de tribune, vrolijk zwaaiend met vlaggetjes ."
- 32.500 is misschien wat teveel van het goede... Laten we eerst maar afwachten of dat "structuele topclub" verhaal er wel inzit.
__________________
Zuur...
Advertentie
Oud 11-01-2006, 11:45
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 11-01-2006 @ 01:08 :
De Nederlandse helm.

[afbeelding]

Sommige van jullie zullen hem al hebben gezien, een helm voor de Nederlandse fans van één of andere vage kerel.

Ik zou graag de meningen over dit ding willen weten.

Zelf hoop ik deze dingen niet te zien, alhoewel ik wel even goed moest lachen en dit soort grappen perfect in mijn straatje qua humor passen lijkt me dit echt een hele slechte zaak voor de uitstraling van Nederland als we met deze dingen in Duitsland gezien worden.
Aan de ene kant zou ik het wel mooi vinden dat het hele legioen zo'n ding op heeft tijden duitsland Nederland, maar aan de andere kant historisch gezien niet
Oud 11-01-2006, 12:00
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
32.500 , dat word een afgang als alleen op de onderste ring mensen zitten


Die helm moet kunnen vind ik, alleen beetje jammer dat er dan Jetzt Geht Lossss op staat ipv Jetzt Geht's
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 11-01-2006, 12:09
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 11-01-2006 @ 13:00 :
32.500 , dat word een afgang als alleen op de onderste ring mensen zitten
Ik ben ook bang voor Vitesse tafrelen (of hoe schrijf je dat)...
We gaan natuurlijk niet elk jaar zulk mooi voetbal spelen. En zoals bij elke club waar het goed gaat zit het nu bij ons ook vol met gloryhunters.
Daarom zeg ik... Laten we eerst afwachten hoe het de komende jaartjes gaat. Een stadion voor 17.500 man vind ik voorlopig wel ruim voldoende.
__________________
Zuur...
Oud 11-01-2006, 12:22
Kejting
Avatar van Kejting
Kejting is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 11-01-2006 @ 13:09 :
Ik ben ook bang voor Vitesse tafrelen (of hoe schrijf je dat)...
We gaan natuurlijk niet elk jaar zulk mooi voetbal spelen. En zoals bij elke club waar het goed gaat zit het nu bij ons ook vol met gloryhunters.
Daarom zeg ik... Laten we eerst afwachten hoe het de komende jaartjes gaat. Een stadion voor 17.500 man vind ik voorlopig wel ruim voldoende.
Daarom is bij Vitesse het stadion ook weer verkleind .
__________________
kutjong
Oud 11-01-2006, 12:41
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Kejting schreef op 11-01-2006 @ 13:22 :
Daarom is bij Vitesse het stadion ook weer verkleind .
En om een gloednieuw stadion eerst uit te bereiden en even later weer te verkleinen lijkt mij dus niet zo handig...
Vitesse is toch een goed voorbeeld?
__________________
Zuur...
Oud 11-01-2006, 12:51
Kejting
Avatar van Kejting
Kejting is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 11-01-2006 @ 13:41 :
En om een gloednieuw stadion eerst uit te bereiden en even later weer te verkleinen lijkt mij dus niet zo handig...
Vitesse is toch een goed voorbeeld?
Voor Gelredome was het toen min of meer noodzaak, ivm EK en een finale die ze zo graag wilden

Dus Vitesse is een minder goed voorbeeld . Nu na de winter moet Vitesse weer op de oorspronkelijke capaciteit zitten
__________________
kutjong
Oud 11-01-2006, 18:23
Verwijderd
Nazi-helm voor Oranje-fans

Nederland op het WK: dat moét gepaard gaan met opnieuw een Oranje-gekte. De oranje nazi-helm kan alvast op veel bijval rekenen. De voorbij weken verkocht een Nederlands bedrijf al 15.000 exemplaren van 'Het Helmpje'. Het nieuwe gadget (4,95 euro) is voorzien van opschriften als Jetzt Geht Losssss , Aanvalluuuh en Hup Holland Hup .

Weno Geerts, de uitvinder van de helm, vindt niet dat hij op verkeerde wijze de nadruk legt op de Tweede Wereldoorlog, net nu Duitsland het gastland van het WK is.

De KNVB vindt de actie maar van weinig goede smaak getuigen en ook de Supportersclub 'Oranje' distantieert zich van het initiatief.

bron: sportwereld.be

getuigt inderdaad van weinig goede smaak
Oud 12-01-2006, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Spare schreef op 11-01-2006 @ 19:23 :
Nazi-helm voor Oranje-fans

Nederland op het WK: dat moét gepaard gaan met opnieuw een Oranje-gekte. De oranje nazi-helm kan alvast op veel bijval rekenen. De voorbij weken verkocht een Nederlands bedrijf al 15.000 exemplaren van 'Het Helmpje'. Het nieuwe gadget (4,95 euro) is voorzien van opschriften als Jetzt Geht Losssss , Aanvalluuuh en Hup Holland Hup .

Weno Geerts, de uitvinder van de helm, vindt niet dat hij op verkeerde wijze de nadruk legt op de Tweede Wereldoorlog, net nu Duitsland het gastland van het WK is.

De KNVB vindt de actie maar van weinig goede smaak getuigen en ook de Supportersclub 'Oranje' distantieert zich van het initiatief.

bron: sportwereld.be

getuigt inderdaad van weinig goede smaak
Niet zo druk om maken. Met die helm wordt Duitsland aangehaald en helemaal niet Nazi-Duitsland uit de oorlog... bij het WK'98 waren het van die Napoleonmutsen, nou Napoleon was ook geen lieverdje hoor, en daar werd ook niet moeilijk over gedaan.

Niet zeiken dus, het is gewoon een leuk attribuut
Oud 12-01-2006, 10:20
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Zolang we ons in dit land nog druk maken om kinderen op marktplaats.nl, doodgeschoten mussen, oranje legerhelmen..valt het nog allemaal best mee.

Pas als het WK in Israël gehouden wordt en we met z'n alle in een oranje trein aankomen, om vervolgens een Oranje-kampf op te slaan, dan gaan we misschien over de scheef.
Oud 12-01-2006, 10:25
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 11-01-2006 @ 13:00 :
32.500 , dat word een afgang als alleen op de onderste ring mensen zitten


Die helm moet kunnen vind ik, alleen beetje jammer dat er dan Jetzt Geht Lossss op staat ipv Jetzt Geht's
Misschien krijgt dan gewoon elke club 50% van de stadioncapaciteit en per supporter 10 consumptiebonnen voor op het Waagplein?
Oud 12-01-2006, 11:48
Verwijderd
Citaat:
vijf schreef op 12-01-2006 @ 11:02 :
Niet zo druk om maken. Met die helm wordt Duitsland aangehaald en helemaal niet Nazi-Duitsland uit de oorlog... Niet zeiken dus, het is gewoon een leuk attribuut
Het gaat wel degelijk om dezelfde nazi-helm als die van '40-'45.
Als jij dat een 'leuk attribuut' vindt heb je ofwel een aantal geschiedenislessen gemist ofwel ben je gewoon oerdom.
Als je niet inziet dat dit naar een bepaalde generatie zeer ontactvol en zelfs kwetsend is heb ik toch bepaalde vragen bij je EQ.

edit: ik merk nu pas op er al een artikel over gepost was...
Oud 12-01-2006, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Spare schreef op 12-01-2006 @ 12:48 :
Het gaat wel degelijk om dezelfde nazi-helm als die van '40-'45.
Als jij dat een 'leuk attribuut' vindt heb je ofwel een aantal geschiedenislessen gemist ofwel ben je gewoon oerdom.
Als je niet inziet dat dit naar een bepaalde generatie zeer ontactvol en zelfs kwetsend is heb ik toch bepaalde vragen bij je EQ.

edit: ik merk nu pas op er al een artikel over gepost was...
wie weet verwijst het wel naar de Duitse Brandweerhelmen
Oud 12-01-2006, 22:21
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Trainer Schalke trapt in val van Dortmund-fan

Mirko Slomka, de nieuwe hoofdtrainer van Bundesligaclub Schalke'04, is in ernstige verlegenheid gebracht. Het Duitse boulevardblad Bild publiceerde gisteren namelijk een foto waarop Slomka poseert met een voetbalfan, terwijl hij een sjaal vasthoudt.

Op de blauw-witte sjaal (Schalke-kleuren) staat in grote letters 'scheiss Schalke' te lezen. En in kleine letters stond er bij: 'het domste dier op aarde moest een aap worden, maar dat mislukte en de Schalke-mens begon te leven'. In de krant verdedigt Slomka zich door te zeggen dat hij niet meer weet wanneer de foto genomen is en dat hij niet de tekst gezien heeft die op de sjaal staat die hij boven zijn hoofd houdt.

Bild is tot de ontdekking gekomen dat de foto een jaar geleden, toen Slomka nog assistent was van de inmiddels ontslagen Schalke-trainer Rangnick, bij een oefenduel in Kleve is genomen. De foto is gemaakt door een fan van Borussia Dortmund en de jongen die poseert met Slomka is een Nederlandse vriend van hem. De aanhanger van Dortmund zou volgens Bild hebben toegegeven dat het een 'bewuste actie' van de twee was. Ook international Levan Kobiashvili is in de truc getrapt en poseerde eveneens met de bewuste sjaal.

De twee hadden ook Rudi Assauer op de korrel, maar de sluwe manager trapte niet in de val en liet zich niet fotograferen.




Haha, leuke grap. Alleen kende ik hem al, Aken-Noord-supporters hebben een tijdje terug een soortgelijke grap bij Fortuna-speler Gino Taihuttu uitgevoerd.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 12-01-2006, 22:58
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline


Dit is nou echte humor, dit doet me denken aan die streek die Yale bij Harvard had geflikt me het omhooghouden van die bordjes
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 13-01-2006, 13:11
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline


ok, stiekem moet ik toegeven dat dit wel een geslaagde actie was van ze


Wel weer veelzeggend dat het bij Assauer niet lukte


Met die bordjes vond ik nog mooier idd
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 13-01-2006, 16:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 12-01-2006 @ 23:58 :


Dit is nou echte humor, dit doet me denken aan die streek die Yale bij Harvard had geflikt me het omhooghouden van die bordjes
Dat was inderdaad geniaal
Oud 13-01-2006, 16:40
Verwijderd


die bordjesactie was nog mooier indd
Oud 15-01-2006, 18:00
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Actie tegen pasfotoregistratie geslaagd

Het moet je gisteren wel zijn opgevallen: met een heel lang spandoek met de tekst pasfotoregistratie = supportersdiscriminatie gaven de supporters hen ongenoegen af wat betreft deze maatregel die volgend seizoen van kracht gaat. Gisteren gingen diverse personen met een meters lange spandoek het veld op. Dit werd georganiseerd door de SV, Breda Loco's, SR en andere supportersgroeperingen. Om meer eensgezindheid op te bouwen, werd ook aan Roda JC gevraagd om hieraan mee te doen. Ongeveer 15 supporters van Roda JC liepen mee in deze demonstratie. We zijn wat langer op het veld blijven staan zodat de media, zoals pers en tv, dit protest op de foto en op de tv konden laten zien. We hopen dat dit landelijk protest bij de heren in Den Haag en in Zeist de ogen opend, en daardoor de belachelijke maatregelen tegen de supporters ongedaan worden gemaakt. Met het spandoek langs alle zijden van het stadion lopen, en hierbij zoveel bijval krijgen van de supporters op de vakken d.m.v. klappen, moet het voor iedereen duidelijk zijn hoe het bij NAC leeft om deze onzin terug te draaien. Supporters bedankt voor de ondersteuning van deze actie !!!!




www.bsiderats.nl
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 16-01-2006, 09:23
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 15-01-2006 @ 19:00 :
Actie tegen pasfotoregistratie geslaagd

Het moet je gisteren wel zijn opgevallen: met een heel lang spandoek met de tekst pasfotoregistratie = supportersdiscriminatie gaven de supporters hen ongenoegen af wat betreft deze maatregel die volgend seizoen van kracht gaat. Gisteren gingen diverse personen met een meters lange spandoek het veld op. Dit werd georganiseerd door de SV, Breda Loco's, SR en andere supportersgroeperingen. Om meer eensgezindheid op te bouwen, werd ook aan Roda JC gevraagd om hieraan mee te doen. Ongeveer 15 supporters van Roda JC liepen mee in deze demonstratie. We zijn wat langer op het veld blijven staan zodat de media, zoals pers en tv, dit protest op de foto en op de tv konden laten zien. We hopen dat dit landelijk protest bij de heren in Den Haag en in Zeist de ogen opend, en daardoor de belachelijke maatregelen tegen de supporters ongedaan worden gemaakt. Met het spandoek langs alle zijden van het stadion lopen, en hierbij zoveel bijval krijgen van de supporters op de vakken d.m.v. klappen, moet het voor iedereen duidelijk zijn hoe het bij NAC leeft om deze onzin terug te draaien. Supporters bedankt voor de ondersteuning van deze actie !!!!

[afbeelding]


www.bsiderats.nl
was een goede actie jah, ben benieuwd of ik naar de nacompetitiewedstrijden mag zonder me pasfoto te hebben ingeleverd
Oud 16-01-2006, 18:08
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Slechtere prestaties na ontslag manager

De vraag is al bijna zo oud als er profvoetbal bestaat: heeft het nut een trainer te ontslaan? De conclusie van een nieuw Engels onderzoek is dat de prestaties van clubs die veel van manager wisselen er alleen maar slechter op worden.
Doctor Sue Bridgewater van de Universiteit van Warwick nam de managersontslagen uit de hoogste vier Engelse profdivisies onder loep sinds de invoering van het Premiership in 1992. Sindsdien werden er 536 managers ontslagen, een gemiddelde van 41 per seizoen.

De centrale vraag in de studie was of managers nu ontslagen worden door de slechte resultaten, of dat de resultaten slecht zijn door vele managerswisselingen. Bridgewater vindt dat de cijfers aantonen dat er sprake is van het laatste: clubs die veel van manager wisselen presteren duidelijk minder dan clubs die hun eindverantwoordelijke lang in dienst houden.

De tien clubs die sinds 1992 elf of meer managers in dienst hadden (Crystal Palace is koploper met dertien), behaalden een winstpercentage van 32,53 procent. De negen clubs die het met drie of minder managers deden (bij Charlton Athletic, Crewe Alexandra en Manchester United had één man het de gehele onderzochte periode voor het zeggen) wonnen gemiddeld 43,03 procent van hun wedstrijden.

Of het onderzoek Engelse clubs beweegt om minder snel de manager de laan uit te sturen, valt te bezien. De trend in Engeland is juist dat managers steeds korter bij een club blijven. In het seizoen 1992/93 was een coach gemiddeld 2,72 jaar in dienst. Op dit moment ligt dat cijfer op 1,72.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 16-01-2006, 20:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is ook logisch dat het aanstellen van een nieuwe trainer in eerste instantie een negatief effect heeft op de prestaties. Als je er vervolgens een trend van maakt trainers regelmatig de laan uit te sturen, wordt het er natuurlijk nooit beter op. Gelukkig valt het hier wel mee, al doen de laatste twee jaar anders vermoeden.
Oud 16-01-2006, 20:37
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-01-2006 @ 21:02 :
Het is ook logisch dat het aanstellen van een nieuwe trainer in eerste instantie een negatief effect heeft op de prestaties. Als je er vervolgens een trend van maakt trainers regelmatig de laan uit te sturen, wordt het er natuurlijk nooit beter op. Gelukkig valt het hier wel mee, al doen de laatste twee jaar anders vermoeden.
Nou heb ik juist vaak het idee dat de eerste paar wedstrijden juist beter gaan. Dit onder het motto van 'een frisse wind' oid Nou hoeft dat niet altijd zo te zijn, kijk maar naar Lok & NAC, maar over het algemeen wil het wel helpen volgens mij..
Oud 16-01-2006, 21:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
NickB schreef op 16-01-2006 @ 21:37 :
Nou heb ik juist vaak het idee dat de eerste paar wedstrijden juist beter gaan. Dit onder het motto van 'een frisse wind' oid Nou hoeft dat niet altijd zo te zijn, kijk maar naar Lok & NAC, maar over het algemeen wil het wel helpen volgens mij..
Een nieuwe trainer betekent bijna altijd nieuwe ideëen. Waar Lok hier in Nijmegen riep weer met drie spitsen te willen spelen om er vervolgens achter te komen dat het met vier middenvelders toch lekkerder voetballen was zag je erg goed dat een coach en team opnieuw naar elkaar toe moeten groeien. Dat kan eventjes duren, soms wel een jaar.

Gullit was ook slechts korte tijd aangesteld toen hij alweer ontslagen was. Er was dan wel veel kritiek op zijn aankoopbeleid, maar ik heb het gevoel dat hij nog een jaar de tijd had moeten krijgen, hij was zijn team aan het opbouwen en had dit seizoen veel successen kunnen boeken. De meeste coaches halen pas in zijn derde jaar echte resultaten. Als je dan elk jaar of elke twee jaar een coach ontslaat, presteer je dus nooit optimaal.

Soms is de overstap van een coach naar een nieuwe coach klein. Dat is bij NEC nu ook zo. Brookhuis en de Groot zijn coaches die de spelers door en door kennen en dus weinig hoeven aan te passen aan het systeem. Bij NAC komt ineens een nieuwe coach om de hoek kijken die ten eerste verschrikkelijk weinig ervaring heeft, in 1998 stond hij nog binnen de lijnen. Ten tweede moet hij z'n team opnieuw opbouwen. Z'n visie begrijp ik overigens wel, hij wil niet van Hooijdonk als centrale man, maar hij wil een draaiend team waar van Hooijdonk uiteindelijk meer van profiteert. Je beste man vanuit de verdediging aanspelen heeft natuurlijk weinig zin, ik had het idee dat Lokhoff dat niet echt doorhad. De visie vind ik goed, nu moet het team zich er nog naar vormen.

Bij RBC zie je echter wel weer dat een ervaren RBC'er het roer overneemt. Daar zie je in mijn ogen écht de "frisse wind" van de nieuwe coach. Dat is wel een goed voorbeeld. Maar Maaskant is natuurlijk ook de ideale man op die plek.
Oud 17-01-2006, 18:15
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wintjens wint zaak tegen ex-club MVV

MVV moet alsnog een aantal maanden aan achterstallig salaris betalen aan keeper Danny Wintjens. Dat is de uitkomst van een arbitragezaak die de voormalige doelman van de Maastrichtenaren tegen de club had aangespannen. Hoewel geen van beide partijen het exacte bedrag wil noemen, zou het gaan om een loonsom van tussen de vijf- en tienduizend euro.

De 22-jarige prof uit Cadier en Keer spande de zaak aan nadat MVV vorig seizoen zijn contract opzegde. Wintjens vertrok naar FC Twente en eiste een schadeloosstelling van enkele maandsalarissen. De doelman meende dat hij daarop volgens de CAO recht zou hebben, omdat hij meer dan drie seizoenen in De Geusselt onder contract had gestaan en minder verdiende dan het maximum dagloon. MVV weigerde echter te betalen. De club pareerde dat hij de mogelijkheid had om naar een andere club te vertrekken. Wintjens, momenteel derde keeper bij Twente, schakelde daarop de spelersvakbond VVCS in en trok naar de wijze mannen in Zeist. Die hebben hem nu in het gelijk gesteld. Wintjens: ,,Ik meen dat ik recht heb op dat geld. Verder wil ik niet op de details ingaan.'' De affaire deed de relatie tussen beide partijen bepaald geen goed. ,,Ik zie dit vooral als een zakelijk geschil.'' MVV-voorzitter Joseph Goumans had geen trek om van de kwestie een langslepende zaak te maken. ,,Ik ben blij dat we van deze zaak af zijn. Soms moet je gewoon iets tegen je zin doen om halsbrekende escapades te voorkomen. Het was geen torenhoog bedrag. En hoger beroep was toch niet mogelijk.''
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 17-01-2006, 18:17
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Geen zender wil Eerste Divisie uitzenden

De Gouden Gids Divisie is niet in trek bij de zendgemachtigden op de open netten. Zowel de NOS, RTL, SBS6 als Talpa hebben vooralsnog geen bod uitgebracht op de rechten van de eerste divisie, die aan het einde van dit seizoen vrijkomen.
Talpa heeft zich als enige wel voor de uitzendrechten van de KNVB-beker gemeld. Ook doet het Larense mediabedrijf een gooi naar de mediarechten van de uitwedstrijden van het Nederlands elftal tot 2010, waarvoor ook SBS6 zich heeft gemeld.

De NOS en RTL hebben geen enkel bod uitgebracht. Het ontbreekt beide zendgemachtigden enerzijds aan geld om de rechten binnen te halen, anderzijds kunnen zij zich niet vinden in de productionele en commerciële eisen waaraan de uitzendingen moeten voldoen.

Hoewel Talpa nog onderzoekt of het binnenhalen van de eerste divisie-rechten interessant is en een meerwaarde biedt voor de omroep, is het vooralsnog onduidelijk of en zo ja, waar de beelden van 's lands tweede competitie met ingang van volgend seizoen te zien zijn. Op de vraag of het hem zorgen baart, wilde CED-directeur Edwin Lugt niet in dit stadium niet ingaan. 'Ik onthoud mij van elk commentaar.'

De KNVB en de CED maken op 1 februari bekend aan wie zij de uitzendrechten toewijzen of dat zij overgaan op een tweede biedingprocedure. Bij de aanbieders van betaal-tv strijden naar verluidt Versatel ('geen commentaar', Sport1 en KPN (niet bereikbaar voor een reactie) om de rechten.


Bron: www.vi.nl

Opvallend... maja waar de rechten ook terecht komen, hopelijk komen er in de toekomst in ieder geval langere / betere samenvattingen van de wedstrijden van de Gouden Gids Divisie. Tegenwoordig moeten we bij SBS6 bij de meeste wedstrijden blij zijn met een samenvatting van 3 minuten of minder per wedstrijd.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 17-01-2006, 18:18
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Uit de Twentse Courant/Tubantia:

Voetbalgeweld treft kooplui

Marktkooplieden die het zagen gebeuren, beschrijven een grote chaos. ‘Alsof er een orkaan over de markt ging.’ In hun kringen valt te beluisteren dat de schuld vooral gezocht moet worden bij Heracles-supporters. ‘Vol drank en drugs reageerden die als gekken, toen ze de groep AZ-supporters de markt op zagen komen. Alsof ze een waas voor ogen hadden’, zo stelt een van de marktkooplui.

Ook een politiewoordvoerster geeft aan ‘er rekening mee te houden’ dat de Heracles-aanhang voor de steen des aanstoots heeft gezorgd. Feit is in elk geval dat, zoals gisteren in onze zondagkrant bericht, twee supporters van Heracles werden aangehouden wegens mishandeling en openlijke geweldpleging. Daarnaast zijn twee jonge Vriezenveners, die als passanten bij de ongeregeldheden betrokken raakten, opgepakt. Van AZ-supporters werden alleen namen genoteerd. Gisteravond zat één van de twee Heraclessupporters, een 19-jarige Almeloër, nog vast.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 17-01-2006, 22:29
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-01-2006 @ 19:17 :
Geen zender wil Eerste Divisie uitzenden

[i]
Bron: www.vi.nl

Opvallend... maja waar de rechten ook terecht komen, hopelijk komen er in de toekomst in ieder geval langere / betere samenvattingen van de wedstrijden van de Gouden Gids Divisie. Tegenwoordig moeten we bij SBS6 bij de meeste wedstrijden blij zijn met een samenvatting van 3 minuten of minder per wedstrijd.
Best opvallend bericht, ik weet nog wel dat NAC een aantal jaar geleden met regelmaat in de toto werd uitgezonden en het toen erg goed bekeken werd, andere wedstrijden werden ook goed bekeken. Fox zei toen dat ze stopten omdat het te duur was...lijkt me sterk als je bekijkt dat er wedstrijden waren met 150.000 kijkers..
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 18-01-2006, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-01-2006 @ 19:17 :
Geen zender wil Eerste Divisie uitzenden

[i
ZEER slechte zaak dit. Vele begrotingen van de clubs in de GG Divisie zijn erg blij als ze de tv-gelden weer zien. Wanneer deze niet binnenkomen gaat dat financieel toch pijn doen bij de nodige clubs vrees ik.

Daarnaast zijn veel wedstrijden uit de GG-Divisie gewoon hartstikke leuk om naar te kijken
Oud 18-01-2006, 11:46
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
vijf schreef op 18-01-2006 @ 12:40 :
ZEER slechte zaak dit. Vele begrotingen van de clubs in de GG Divisie zijn erg blij als ze de tv-gelden weer zien. Wanneer deze niet binnenkomen gaat dat financieel toch pijn doen bij de nodige clubs vrees ik.

Daarnaast zijn veel wedstrijden uit de GG-Divisie gewoon hartstikke leuk om naar te kijken
Idd, dit zal het verschil tussen de eredivisie en de eerste divisie alleen maar weer groter maken... Slechte zaak.
__________________
Zuur...
Oud 18-01-2006, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 18-01-2006 @ 12:46 :
Idd, dit zal het verschil tussen de eredivisie en de eerste divisie alleen maar weer groter maken... Slechte zaak.
Ik zeg het natuurlijk vooral, omdat de kans er is dat wij er volgend seizoen spelen
Oud 18-01-2006, 12:25
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
vijf schreef op 18-01-2006 @ 12:59 :
Ik zeg het natuurlijk vooral, omdat de kans er is dat wij er volgend seizoen spelen
Haha
Dan worden jullie de club, met op papier de beste spelers, die ooit zou degraderen... Maar het lijkt mij sterk.
__________________
Zuur...
Oud 18-01-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 18-01-2006 @ 13:25 :
Haha
Dan worden jullie de club, met op papier de beste spelers, die ooit zou degraderen... Maar het lijkt mij sterk.
Tsja helaas zegt 'op papier' niks want de harde feiten zijn dat we de play-offs niet gaan halen dit jaar en meer op moeten gaan passen voor de NACompetitie
Oud 18-01-2006, 15:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Gouden Gids mag NIET van de buis!

Als dat gebeurt, start ik mijn eigen omroep, alléén voor de Gouden Gids divisie!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 18-01-2006, 15:53
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ga je Hans Kraaij jr. dan ook contracteren?
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 18-01-2006, 18:05
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het zou voor ons en al die andere cluppies echt slecht nieuws zijn als de GGD ophoudt met uitzenden. Deel van je inkomsten komen niet meer binnen, begrotingen moeten omlaag en zo wordt het verschil tussen ere- en eerstedivisie inderdaad kleiner. Maar het komt uiteindelijk wel goed denk ik.

Citaat:
vijf schreef op 18-01-2006 @ 13:30 :
Tsja helaas zegt 'op papier' niks want de harde feiten zijn dat we de play-offs niet gaan halen dit jaar en meer op moeten gaan passen voor de NACompetitie
Dat heet geen nacompetitie meer, dat heet nu ook play-offs.

Nog een "nieuwtje"... naja nieuwtje, het is meer humor. Wist niet precies in welk topic ik het hier moest plaatsen, dan maar hier.

http://media.putfile.com/107-soccer
Ai, tamelijk pijnlijk om het zacht uit te drukken.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 18-01-2006, 21:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 18-01-2006 @ 16:53 :
Ga je Hans Kraaij jr. dan ook contracteren?
Harry Vermeegen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 18-01-2006, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 18-01-2006 @ 19:05 :


Nog een "nieuwtje"... naja nieuwtje, het is meer humor. Wist niet precies in welk topic ik het hier moest plaatsen, dan maar hier.

http://media.putfile.com/107-soccer
Ai, tamelijk pijnlijk om het zacht uit te drukken.
Outch!
Oud 19-01-2006, 08:21
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 18-01-2006 @ 19:05 :

Nog een "nieuwtje"... naja nieuwtje, het is meer humor. Wist niet precies in welk topic ik het hier moest plaatsen, dan maar hier.

http://media.putfile.com/107-soccer
Ai, tamelijk pijnlijk om het zacht uit te drukken.
aaai!

Zoiets gebeurde bij zaalvoetbal bij ons laatst ook, maar dan met de schenen er vol tegenaan..
__________________
Volg de evenaar.
Oud 19-01-2006, 11:40
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-01-2006 @ 22:49 :
Harry Vermeegen
Hmm dat zou best eens een geweldig goed programma kunnen worden. Beetje voetballers thuis opzoeken enzo, ik zou er (in tegenstelling tot de prijsvraagvandeweek) voor blijven zitten
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Oud 19-01-2006, 18:16
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Arm geamputeerd bij topscorer van Vicenza

Bij Julio González is zijn linkerarm geamputeerd. De Paraguayaanse aanvaller van Vicenza kreeg vier weken geleden een zwaar auto-ongeluk en verbleef al die tijd in het ziekenhuis.
Door onverwachte complicaties was de plotselinge ingreep noodzakelijk. De 24-jarige spits raakte zwaar gewond toen hij op 22 december ploeggenoot Gerardo Grighini naar het vliegveld in Venetië bracht.

González was bij Vicenza aan een goed seizoen bezig. Hij scoorde acht keer in vijftien duels in de Serie B. De lange aanvaller (1,91 meter) hoopte zich in de kijker te spelen bij de nationale ploeg, zodat hij er op het WK bij zou zijn.


Ai...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 19-01-2006, 18:18
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Deze "negatieve Zwolle-berichten" zal AGH wel inlijsten:

Spijkerman voelt zich belaagd
FC Zwolle-trainer Hennie Spijkerman voelt zich in zijn privé-sfeer geraakt door de supporters van FC Zwolle. Na afloop van het verloren thuisduel tegen Excelsior (0-5), moest de coach onder politiebegeleiding naar huis worden gebracht. Voor de clubleiding is die gang van zaken, evenals de vernielingen die in en rondom het stadion plaatsvonden, ontoelaatbaar. Voorzitter Van Vliet wil daarom hard optreden tegen de amokmakers van afgelopen vrijdagavond, die gedurende de winterstop hun frustratie ook al de vrije loop lieten bij een oefenpotje in Kampen tegen Go Ahead Kampen. Bij de politie IJsselland en bij de KNVB heeft FC Zwolle advies ingewonnen om de bij de club bekende 'supporters' aan te kunnen pakken. Verder vindt er deze week een gesprek plaats met het bestuur van de supportersvereniging.

Spijkerman stapt op bij Zwolle
Hennie Spijkerman en FC Zwolle hebben in overleg besloten de samenwerking per direct te beëindigen. De trainer stond de afgelopen weken onder druk, waartoe hij uiteindelijk geen toekomst meer zag bij de eerstedivisionist. Spijkerman had nog een contract tot medio 2007. Het is nog niet bekend wie hem opvolgt.

De oefenmeester lag de afgelopen weken onder vuur bij een klein deel van de Zwolse aanhang. Dit ging zover dat Spijkerman zelfs enige tijd persoonlijke beveiliging heeft moeten krijgen. De club heeft aangekondigd hard te zullen optreden tegen de onrustzaaiers, waarbij de eerse stadionverboden inmiddels al door de KNVB zijn uitgedeeld. Spijkerman zag geen andere uitweg dan zijn ontslag in te dienen. In een gesprek met de trainer besloot de club in te gaan op zijn verzoek, waardoor beide partijen met onmiddellijke ingang uit elkaar gaan.

Spijkerman werd op 6 oktober 2003 aangesteld als opvolger van Peter Boeve. In zijn eerste seizoen degradeerde Zwolle uit de Eredivisie, terwijl het vorig jaar een divisie lager vierde werd. De nacompetitie eindigde echter in een teleurstelling. Momenteel staan de Zwollenaren op de achtste plaats.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Oud 19-01-2006, 21:48
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 19-01-2006 @ 12:40 :
Hmm dat zou best eens een geweldig goed programma kunnen worden. Beetje voetballers thuis opzoeken enzo, ik zou er (in tegenstelling tot de prijsvraagvandeweek) voor blijven zitten
Ik heb er wel kijk op

Nee, serieus, als ik het geld zou hebben, zou ik zonder twijfel met Harry Vermeegen een dergelijk programma beginnen. Ik hoef niet eens met m'n kop op TV, laat Harry het werk maar doen

Het is echt één van mijn voetbalgoden, groter dan Cruyff
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 20-01-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 19-01-2006 @ 22:48 :
Ik heb er wel kijk op

Nee, serieus, als ik het geld zou hebben, zou ik zonder twijfel met Harry Vermeegen een dergelijk programma beginnen. Ik hoef niet eens met m'n kop op TV, laat Harry het werk maar doen

Het is echt één van mijn voetbalgoden, groter dan Cruyff
Oud 20-01-2006, 10:07
Verwijderd
Datum: 20-01-2006 Tijd: 09:00
Pasfotoregistratie gaat door!!


Gloeiende gloeiende gloeiende..... de pasfotoregistratie gaat gewoon door. Er is 1 verschilletje met eergisteren: de lokale driehoek van een gemeente kan besluiten om af te zien van pasfotoregistratie. En zoals iedereen begrijpt is die kans bijzonder klein met Peter van der Velden als eindverantwoordelijke in Breda.
Minister Remkes was niet blij met deze ommezwaai van de burgemeesters. Eerder was namelijk afgesproken dat alle clubs gewoon foto's moesten gaan verzamelen, gisteren kwam er (terecht) een ander voorstel. Minister Remkes heeft er geen donder van begrepen en we vragen ons zelfs heel sterk af of hij wel in de gaten houdt/heeft wat er allemaal speelt rond die pasfoto-shit.

Het is echt volslagen onvoorstelbaar hoe een minister en zijn stuurgroep voetbalzaken halsstarrig vast blijven houden aan een maatregel, die bij voorbaat al gedoemd is te mislukken. Alsof ze weigeren te kijken naar de nadelen voor en protesten van 99,3% van de de supporters (wat het goedwillende deel is).


Bron: B-side Rats, Binnenlandse zaken

GODVERDOMMMEEEEEEEE @#$^@!#$^#&^*
Oud 20-01-2006, 10:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En Guusje kennende, moeten we ook onze balzakafdruk er meteen bij geven
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 20-01-2006, 11:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Marcel Boekhoorn stopt als investeerder bij N.E.C. (20/01/2006)
Vanochtend staat een artikel in de Volkskrant waarin staat dat Marcel Boekhoorn terugtreedt als financier van spelerstransfers van N.E.C. Dit bericht klopt.

Marcel heeft gisterenavond tijdens de bijeenkomst van de investeerders van Goffert Spelers BV dit aan de investeerders en N.E.C. bekendgemaakt. De belangrijkste reden hiervoor is het aspect veiligheid. Hierover kan en wil de club verder niets zeggen. Daarnaast is het ook zo dat Marcel zich enorm heeft geïrriteerd aan de speculaties en de berichten hierover in de verschillende media aangaande onder andere zijn vermeende rol bij het vertrek van Cees Lok.

De positie die Marcel nu inneemt houdt in dat hij niet meer participeert in nieuw aan te trekken spelers door N.E.C. Het heeft geen betrekking op zijn investeringen in huidige spelers van N.E.C. Hierdoor komt N.E.C. dus niet de financiële problemen. Marcel blijft als sponsor en logeboxhouder aan N.E.C. verbonden. Daarnaast blijft hij natuurlijk enthousiast supporter van de club.

Onderstaand is het artikel uit de Volkskrant afgedrukt. Ik reken erop een ieder hiermee voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Jacco Swart
Algemeen Directeur
Ach ja, het was leuk zolang het geduurd heeft. Nu gewoon weer lekker transfervrije snotjochies scouten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 20-01-2006, 11:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als ie maar niet naar NAC gaat trouwens
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 20-01-2006, 13:16
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
vijf schreef op 20-01-2006 @ 11:07 :
Datum: 20-01-2006 Tijd: 09:00
Pasfotoregistratie gaat door!!


verhaal


Bron: B-side Rats, Binnenlandse zaken

GODVERDOMMMEEEEEEEE @#$^@!#$^#&^*
Echt zo fucking belachelijk...Als ik nou wat kenissen uit het buitenland eens mee wil nemen naar NAC, of wat uitwisselingsstudenten kan dat niet....flikker toch op..
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 20-01-2006, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-01-2006 @ 12:20 :
Als ie maar niet naar NAC gaat trouwens
Dat zal wel niet.. NAC is ook niet bepaald interessant voor sponsors op het moment..

Datum: 20-01-2006 Tijd: 16:34
Tegenslag voor Zonneveld


Even leek het goed te gaan met Mike Zonneveld. En dat was maar goed ook, want NAC kan hem momenteel keihard gebruiken.
Maar helaas. De middenvelder heeft weer een terugslag in zijn herstel opgelopen. Het is niet zomaar een terugslagje, maar een forse tegenvaller. Zonneveld zal dan ook verde rgaan revalideren in Zeist.

Afgelopen week leek Zoneveld weer terug t ekomen. Hij trainde alweer met de groep. “Hij kreeg toch weer reactie op de knie”, vertelt NAC-sportarts Bert van Essen. “Het leek aanvankelijk mee te vallen, maar het houdt nu al dagen aan dus het vordert niet. Dus hij gaat voor revalidatie naar het sportcentrum in Zeist, waar hij samen met Rob Penders kan trainen.”

Het gaat in ieder geval weer veel tijd kosten. “Ik ga er vanuit dat hij niet op korte termijn terug is.” Al eerder werd Zonneveld ook aan zijn andere knie geopereerd. Dat kostte veel tijd. Ook deze keer valt alles tegen, waardoor hij pas 24 wedstrijden voor NAC heeft kunnen spelen. Komt het ooit nog goed, is dan de vraag? “Daarvoor is het nog te vroeg, ik ga er wel vanuit dat hij fit wordt. Maar het is vervelend weer af te moeten haken, ik kan me heel goed verplaatsen in de moeilijke periode die Mike nu doormaakt.”

Dat is mooi kut dus. Maar er zit niets anders op dan maar weer afwachten op herstel... en dus wensen wij Mike enorm veel succes met dat herstellen.


Bron: B-side Rats, NACblog
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Eredivisie topic 2005 - 2006, deel II
Gimme more beer
500 26-03-2006 20:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.