Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2007, 21:44
Kwark89
Kwark89 is offline
Hallo,

Ik heb mijn HBO-Propedeuse(bedrijfseconomie) al 2 weken binnen en heb alle vaken gehaald with a peace of cake. Ik twijfel nu heel erg om eventueel naar de universiteit te gaan. Ik weet dat het best een pittige stap is, maar ik ben altijd al een redelijk, gedreven kind geweest. Ik heb ook gehoord dat als je als HBO-student naar UNI wilt, dat je dan een wiskunde toets moet afleggen(zeker Erasmus Universiteit). Voor wiskunde stond ik op de havo een 9, maar dit geeft natuurlijk geen enkele garantie.

Vraag 1: Wat zal ik gaan doen (zeker gezien mijn opleiding bedrijfseconomie)
Nu zijn er dus 2 keuze's:
1. Stay at HBO en als je na 4 jaar je bachelor binnenhebt, dan in 2 jaar de master behalen(totaal dus 5 jaar nog)
2. Uni en hopen binnen 3 jaar het papiertje binnen.

Vraag 2:
Wat willen werkgevers eigenlijk liever. Iemand met een bachelor+master diploma , of iemand met alleen diploma behaald op uni??? en waarom?


Ik hoop op jullie medewerking

Groetjes,

Tommie

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 21:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2007, 22:34
Verwijderd
Als je naar de universiteit gaat zul je sowieso vanaf jaar één moeten beginnen, dus doe je er geen drie maar vier jaar over. Het voordeel van een HBO-opleiding is de praktijkervaring. Het voordeel van de universiteit is de 'betere' theoretische scholing die je krijgt, al word dat hoogstwaarschijnlijk goed gecompenseerd door de pré-master-fase.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 07:36
Verwijderd
Of je een wiskundetoets moet doen is afhankelijk van welke studie je wilt gaan doen (of heb je het al specifiek over economie?).

En idd, universteit duurt vier jaar als je overstapt met je HBO-p.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 08:57
Verwijderd
Idd, volgens mij hoef je geen wiskunde-toets te doen bij economie en bedrijfskunde
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 10:08
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 05-07-2007 @ 09:57 :
Idd, volgens mij hoef je geen wiskunde-toets te doen bij economie en bedrijfskunde
Je wordt ook toegelaten met een propedeuse van een erkende vierjarige hbo-opleiding. Voor aankomende studenten Economie & Bedrijfseconomie wordt er begin augustus aan de Erasmus Universiteit de deficiëntietoets Wiskunde A1,2 afgenomen. Alleen met een voldoende resultaat voor deze toets is toegang tot de opleiding mogelijk.

Over je tweede vraag, ook op de uni heb je gewoon een ba-ma systeem en dus een ba-ma diploma. En uiteraard vinden werkgevers een WO diploma beter dan een HBO diploma Als je echt denkt dat je het kan zou ik het proberen, weet wel dat veel HBO-ers snel afvallen op het WO.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie twijfelen
FoxyRoxy
4 24-08-2005 22:34
Liefde & Relatie Twijfel, lang verhaal
Incertain
16 22-06-2005 19:10
Algemene schoolzaken ik twijfel nu een beetje :S
CoveredEyes
5 22-09-2003 21:11
Verhalen & Gedichten help! ik twijfel...
Fantôme
9 25-02-2003 21:56
Verhalen & Gedichten De twijfel van gisteren...
Secreet
9 28-12-2001 12:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.