Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2006, 19:13
leipo
leipo is offline
ik heb gehoord van een vriend dat economische opleiding alleen handig zijn voor als je NL wilt werken enzo is dat waar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2006, 19:20
Barry K
Barry K is offline
Ik studeer een engelstalige variant van bedrijfseconomie.
Wij volgen accounting regels die in de VS worden gebruikt. Boeken die voornamelijk in de VS worden gebruikt; dus praktijkvoorbeelden van andere landen etc. etc.

Ik denk dat ik zeker wel in het buitenland later kan gaan werken.

Niet mee eens dus
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 22:21
Freestyler*
Freestyler* is offline
als je het gelooft is het waar
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:38
Demosthenes
Avatar van Demosthenes
Demosthenes is offline
Ik doe International Business and Management Studies (engelstalig). Het is dus absoluut niet waar. Als je echt van plan bent naar het buitenland te vertrekken later of ambities hebt bij een multinational aan het werk te komen, is het misschien goed om voor een engelstalige studie te kiezen. Je went er zo aan!
__________________
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat moet dat voor wonderlijk sperma geweest zijn, waarvan ík de snelste ben geweest!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:52
Verwijderd
Hoeveel Nederlanders die Engelstalige economische opleidingen doen blijven nou echt een jaar of 10, 20 in de VS werken? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:02
Verwijderd
Dat hangt meer af van je eigen motivering en internationale interesse lijkt me. Je kunt ook met een typisch Nederlandse opleiding als Nederlands recht wel in het buitenland komen te werken als je wilt, dat gaat zonder problemen, dus dan zal het met economie helemaal wel meevallen.

Moet je natuurlijk wel een kwaliteits-WO doen die ook echt internationaal erkende methodieken onderwijst, en niet één of ander inferieur HBO'tje marketing management met twee collegedagen in de week ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:48
Demosthenes
Avatar van Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-01-2006 @ 16:52 :
Hoeveel Nederlanders die Engelstalige economische opleidingen doen blijven nou echt een jaar of 10, 20 in de VS werken? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Daarom zeg ik ook, OF om in een multinational te werken. Je kunt ook hele dagen met mensen uit de VS of waar dan ook te maken hebben zonder er ook maar een dag te wonen. Je hoeft trouwens maar een half uur te vliegen voor je er wat aan hebt dat je vloeiend engels spreekt. Daarnaast wordt regelgeving op dit gebied steeds meer afgestemd op de GAAP(general accepted accounting principles) bijvoorbeeld. dan kan het ook handig zijn als je Engels kan (business level).
__________________
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat moet dat voor wonderlijk sperma geweest zijn, waarvan ík de snelste ben geweest!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:53
Demosthenes
Avatar van Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-01-2006 @ 17:02 :
Dat hangt meer af van je eigen motivering en internationale interesse lijkt me. Je kunt ook met een typisch Nederlandse opleiding als Nederlands recht wel in het buitenland komen te werken als je wilt, dat gaat zonder problemen, dus dan zal het met economie helemaal wel meevallen.

Moet je natuurlijk wel een kwaliteits-WO doen die ook echt internationaal erkende methodieken onderwijst, en niet één of ander inferieur HBO'tje marketing management met twee collegedagen in de week ofzoiets.
Dat kan inderdaad makkelijk. Probleem is alleen dat je heel veel dingen opnieuw moet leren omdat je de engelse termen niet kent. Dit verschilt natuurlijk per vakgebied maar zal overal een beetje gelden. Gelukkig gebruiken nederlandstalige Universiteiten ook veel engelse boeken waardoor dit "schakelen" steeds makkelijker wordt.

Trouwens, gelukkig mag je met zon inferieur HBO'tje wel naar de Universiteit van Florida of moskou, om maar wat te noemen.
__________________
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat moet dat voor wonderlijk sperma geweest zijn, waarvan ík de snelste ben geweest!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:29
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, dat is niet zo. Ik doe een economische opleiding op de uni en daar gebruiken we meer Engelse boeken dan Nederlandse boeken, waarin bij bepaalde vakken voornamelijk wordt gesproken over buitenlandse / Amerikaanse accounting regels. Men is steeds meer het proberen de regels met betrekking tot accounting (maar ook andere facetten in de economie) meer wereldser/globaler/internationaler te maken, om het internationale verhandelen makkelijker te maken.
Als je in het buitenland wil werken, kan dat dus best wel met een economische opleiding. Maar, zoals eerder gezegd, dan kun je beter een Engelse opleiding met Engelse literatuur dan gaan doen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Opleiding kiezen, maar welke..
12bambi34
5 14-11-2015 12:36
Studeren HBO economische opleiding met stage in japan
caspartje
3 13-01-2009 19:51
Studeren Uni Economische Opleiding
Kwark89
24 15-02-2007 16:27
Algemene schoolzaken P halen van opleiding A, P halen van opleiding B…. diploma halen opleiding A
fib
12 01-04-2005 09:40
Algemene schoolzaken [hbo] Medische opleidingen?
Miracle
40 08-03-2004 12:24
Algemene schoolzaken Opleidings-Overgangs-Troubles
heeero
4 18-07-2002 12:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.