Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Na volgend jaar ga ik iig hbo doen. (Ja ik kan nog meer vertellen waarom ik dat gewoon niet wil, maar ik heb liever dat iemand me helpt om op het hbo iets te vinden.)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zijn er nog andere opleidingen waarbij je in het ziekenhuis kunt gaan werken, of weet ik waar, maar die niet medisch zijn?
||
Citaat:
![]() maar ik weet het dus niet zeker. Misschien zie ik iets over het hoofd.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb een beetje rond gekeken op de site van 't umc. Daarbij moet je alleen zoveel lezen, nogal irritant.
Wat mij wel aansprak is Radiodiagnostisch Laborant. Het lijkt me wel leuk om een vervolg opleiding te doen als bijvoorbeeld dermatologie. maar daarvoor heb je eerst hbo-v nodig en dat spreekt mij dan weer niet aan. Weet iemand wat je precies doet tijdens de opleiding hbo-v?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ook op sites van hoge scholen hier in de buurt staan geen dingen die me echt niet aanstaan. Ik ga ff nog op zoek naar iemand die de opleiding nu doet. Als iemand die het doet dit leest, zou ik dat graag horen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn bevalt het heel erg, maar ik wilde ook wel echt die kant op. Volgens mij hebben veel mensen toch wel een beetje een verkeerd beeld van HBO-V. Natuurlijk kan het dat het totaal niet bij je past hoor, maar veel mensen denken dat verplegen alleen billen wassen is, en het is toch echt wel wat meer. Verzorgende, dat is wel vooral wassen, aankleden, maar (HBO) vepleegkundig is toch wel meer dan dat (vaak doe je die basiszorg ook niet als HBO-v'er). Het is eigenlijk het leven voor een patient zo aangenaam mogelijk maken, je regelt de hele zorg rondom een patient, je bent eigenlijk het meeste betrokken bij de patient; de arts heeft dan wel altijd de eindverantwoordelijkheid, maar goed. Toch ben je niet het slaafje van de arts, zoals vaak gedacht wordt. Zoals een docent bij ons zegt, er is geen mooier beroep dan verpleegkundige ![]() Maar een HBO-v'er kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld afdelingshoofd te worden, het regelen en coordineren van de afdeling. Problemen van een afdeling oplossen. Ik vind het toch wel lastig uit te leggen wat het precies is ![]() Het is echt leuk, zo hebben we van de week leren injecteren en maagsonde leren inbrengen. Natuurlijk heb je niet alleen maar praktijk dingen hoor, maar ook theorie, bijvoorbeeld hoe je iemand verpleegt die een hersenbloeding gehad heeft, maar ook hele andere soort dingen, bijvoorbeeld hoe mensen met een verstandelijke handicap ''in elkaar zitten'', maar ook dingen hoe bijvoorbeeld onderzoek uitgevoerd wordt, en hoe je nou precies verpleegkundige diagnoses stelt (dat is dus wat anders dan medische diagnoses), hoe je die aanpakt, en hoe je dat kunt voorkomen. Eigenlijk is het heel erg verschillend, dat vind ik het zo leuk maken. Maar ook wordt er op school aandacht besteed aan dingen als gespreksvaardigheden, je leert dan hoe je moet praten om een goed gesprek te voeren; dat oefen je dan ook op simulatie patienten (mensen die dus een patient naspelen), dat klinkt ''nep'' en is natuurlijk ook wel iets anders dan in het echt, maar toch als je daar zo bezig bent heb je wel het gevoel dat het echt is! Wil je nog iets weten, je kan het altijd vragen!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ja het kan natuurlijk dat het toch niet echt bij je past. Ik ken namelijk ook genoeg mensen die echt zoiets hebben van bleh wat een beroep zeg. Mss is het wel leuk om eens naar een opendag te gaan, om er nog een beter beeld van te krijgen, maar dat moet je zelf weten hoor, als het je al niks lijkt heeft dat mss ook niet meer al te veel zin. En andere opleiding, SPH mss?? Of dietiste, iets in die richting... |
![]() |
|
Misschien moet je eens een kijkje nemen om www.gobnet.nl daar staan allerlei medische opleidingen.
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Operatie-assistent http://www.dz.nl/ziekenhuis/dynamic/opleiding.php?id=22 Anesthesie-assistent http://www.dz.nl/ziekenhuis/dynamic/opleiding.php?id=22 Radiodiagnostisch laborant http://www.dz.nl/ziekenhuis/dynamic/opleiding.php?id=18 Radiotherapeuthisch laborant (die laatste 2 zijn in het DZ als 1 opleiding geïntegreerd, MBRT, maar in veel andere ziekenhuizen zijn ze geloof ik nog gescheiden) http://www.dz.nl/ziekenhuis/dynamic/opleiding.php?id=18 Longfunctielaborant http://www.dz.nl/ziekenhuis/dynamic/opleiding.php?id=12 Hartfunctielaborant http://www.dz.nl/ziekenhuis/dynamic/opleiding.php?id=13 Klinisch neurofysiologisch laborant http://www.dz.nl/ziekenhuis/dynamic/opleiding.php?id=11 Allemaal HBO-niveau, interne opleidingen in ziekenhuizen. Voordeel: je krijgt ook meteen betaald. Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 20:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hoe klink jij door naar 'gezondheidszorg opleiding'? Ik zal wel niet goed kijken, maar ik kan nergens iets vinden, alleen een lijst van alle opleidingen op alfabetische volgorde (kan je ook gebruiken, daar gaat het niet om). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Btw met het zicht op de 'in een apotheek willen werken', misschien is de opleiding farmakunde wat? Kan je daarna (of na je P behaald te hebben, als je dat wilt en als dat kan) verder gaan met de universitaire opleiding farmacie.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Volgens mij is iedereen de opleiding verloskunde vergeten. Die kun je volgen in Rotterdam, Amsterdam, Groningen of Maastricht. Je moet wel bio en sk hebben gedaan.
http://www.srov.nl |
![]() |
||
Citaat:
![]() Trouwens, ik maak eerst het hbo af, no matter what. edit: Jammer dat het alleen in Utrecht is. Utrecht is niet verkeerd, maar toch om volgend jaar al uit huis te gaan is ook weer zo'n stap. (zou wel gaaf zijn ![]() Hoe kom je erachter of er misschien in 2004-2005 of 2005-2006 ook ergens anders met zo'n opleiding gestart wordt?
Laatst gewijzigd op 07-03-2004 om 17:29. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn 'schoonzus' is nu tweedejaars HBO OK-assistent, dat is echt heel medisch. Ze heeft hiervoor een MBO verpleeg-opleiding gedaan.
In het eerste jaar moest ze vooral veel instrumenten leren kennen, aangezien zij die dus tijdens een operatie klaar moet leggen en aan moet geven aan de chirurg. Ze mag ook met kleine dingen helpen (bv. wonden dicht nieten) en ze heeft nu laatst een keizersnede gedaan. Ze moet wel ongelofelijk veel leren en veel mensen vallen af. Je moet echt tegen de sfeer in het ziekenhuis kunnen.. zo moet ze ook bij spoedgevallen goed kunnen functioneren, en ja, voor veel eerste- en tweedejaars is dat erg moeilijk. En een ander iemand doet nu een opleiding waarmee ze nu stage loopt in een apotheek, ik zal eens vragen welke opleiding ze precies doet... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
farmakunde lijkt me wel een opleiding die bij je past. economische en iets medisch. |
![]() |
||
Citaat:
*twijfelt..* wil zo graag ![]() xxx mir |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() En, wat betreft dingen zoals maagsondes inbrengen, mag je er wel bij zeggen dat je dat niet in alle instellingen mag doen. In sommige instellingen doen alleen artsen dingen als (permanente) blaascatheters en maagsondes inbrengen en mag je als vpk alleen toekijken. |
![]() |
|
![]() |
Nee, we maken er een nuttig topic van met een discussie waar verhelderende dingen boven kunnen komen die behulpzaam kunnen zijn voor jou bij het maken van je uiteindelijke beslissing m.b.t. het opleidingsinstituut en de opleiding waar jij je over ruim een jaar aan gaat melden.
![]() Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 12:17. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Hulp bij keuze nieuwe studie!?! (Huidige HBO opleiding Werktuigbouwkunde voltooid) sayang1991 | 4 | 29-01-2013 07:40 | |
Studeren |
HBO medisch hulpverlening !!! demihoogendoorn | 11 | 14-06-2012 14:12 | |
Studeren |
HBO medisch laboratoriumonderzoek (Leiden) Mephostophiles | 2 | 21-06-2011 00:19 | |
Studeren |
HBO Medisch & biologisch lab. onderz. sean_b | 12 | 22-07-2009 09:40 | |
Studeren |
HBO of VWO 5 Lex-o | 25 | 09-03-2006 12:37 | |
Algemene schoolzaken |
Is er een rol weggelegd voor HBO-Verpleegkundigen? Rabbi Daniel | 19 | 20-01-2004 15:44 |