Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2005, 12:22
B-Hooligan
Avatar van B-Hooligan
B-Hooligan is offline
[edit] Artikel verwijderd [/edit]

Wie heeft zichzelf wel eens opzettelijk verwond en waarom???

Ik moet toegeven dat ik het zelf een keer of 3 heb gedaan...uit verdriet!
__________________
What you don't know, Won't leave a scar,What you don’t know, Hasn't killed you so far, What you don’t know, Is who you are!

Laatst gewijzigd op 24-11-2005 om 14:58.
Advertentie
Oud 24-11-2005, 12:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
B-Hooligan schreef op 24-11-2005 @ 13:22 :
Schokkend veel pubers verwonden zichzelf

Uitgegeven: 24 november 2005 06:57

AMSTERDAM - Ruim 5 procent van de jongeren tussen de 14 en 17 jaar heeft zichzelf wel eens met opzet verwond. Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit Leiden en de GGD Rotterdam waaraan ruim vierduizend Nederlandse scholieren deelnamen. De Volkskrant publiceerde donderdag resultaten van de studie.

Uit het onderzoek blijkt dat meisjes zichzelf twee keer zoveel verwonden als jongens. Het gaat dan om krassen of snijden in het eigen lichaam, het innemen van een overdosis pillen en/of poging tot zelfmoord. De deelnemers aan het onderzoek zijn scholieren zonder psychiatrische stoornissen.
'Opmerkelijke ontdekking'

Als motief voor het beschadigen van zichzelf noemt meer dan de helft van de ondervraagden dat ze wilden sterven. Onderzoeker Erik-Jan de Wilde van de GGD Rotterdam vindt dit 'een opmerkelijke ontdekking'.

"Automutilatie en suïcidepogingen werden altijd als twee heel verschillende soorten gedrag gezien. Dat blijkt nu juist erg door elkaar heen te lopen", zegt hij in de Volkskrant. De belangrijkste conclusie van de studie is volgens De Wilde dat elke vorm van zelfverwonding heel serieus moet worden genomen. Zelfs achter een klein krasje kan namelijk een doodswens schuilgaan, stelt de onderzoeker.

Onderzoek

Het onderzoek is tevens uitgevoerd in vijf andere Europese landen en in Australië. De resultaten van die landen zijn nog niet bekend gemaakt. Wel is gebleken dat Nederland in vergelijking met deze landen het laagste percentage zelfverwondende jongeren heeft, aldus de Volkskrant.

Trainingsbureau Ortho Consult maakte eerder bekend dat vrijwel iedere school leerlingen kent die zichzelf verwonden. Dit naar aanleiding van een eigen studie. Het Leids/Rotterdamse onderzoek is in vergelijking met dat van Ortho Consult grootschaliger en geeft concrete cijfers.

__________________________________________________

Wie heeft zichzelf wel eens opzettelijk verwond en waarom???

Ik moet toegeven dat ik het zelf een keer of 3 heb gedaan...uit verdriet!
Dit laatste is niet de bedoeling op dit forum.

Wel is er mogelijkheid te praten over de problemen die je hebt... automutilatie is namelijk een uiting van een probleem, niet een 'probleem' opzich.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-11-2005, 12:34
B-Hooligan
Avatar van B-Hooligan
B-Hooligan is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-11-2005 @ 13:29 :
Dit laatste is niet de bedoeling op dit forum.

Wel is er mogelijkheid te praten over de problemen die je hebt... automutilatie is namelijk een uiting van een probleem, niet een 'probleem' opzich.
Het is aan de ene kant wel een probleem voor me omdat ik het lastig vindt om ermee te stoppen, wanneer ik problemen heb zie ik soms geen uitweg en pijnig ik mezelf wel eens...

Waarschijnlijk omdat ik dan niemand heb om te praten over mijn problemen
__________________
What you don't know, Won't leave a scar,What you don’t know, Hasn't killed you so far, What you don’t know, Is who you are!
Oud 24-11-2005, 13:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
B-Hooligan schreef op 24-11-2005 @ 13:34 :
Het is aan de ene kant wel een probleem voor me omdat ik het lastig vindt om ermee te stoppen, wanneer ik problemen heb zie ik soms geen uitweg en pijnig ik mezelf wel eens...

Waarschijnlijk omdat ik dan niemand heb om te praten over mijn problemen
Maar als jij geen problemen meer zou hebben, is de drang om het te doen ook weg. Als je goede hulp zou zoeken en vinden, kun je je problemen oplossen en dan is er ook niets meer om je op die manier te uiten...

Maar het topic wordt gesloten als je doorgaat over het zelfpijnigen. Het topic blijft open als jij vertelt welke problemen je hebt, dus wat de oorzaak van het automutileren is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-11-2005, 13:24
B-Hooligan
Avatar van B-Hooligan
B-Hooligan is offline
ik zal niet doorgaan over het automutileren zelf dan...hmm beter geef ik de topic een andere titel!

Ik ben een keer ermee begonnen toen ik me echt verschrikkelijk klote voelde, ik had net 2 weken met een meisje, en was echt smoorverliefd op haar, kreeg ik op een donderdag ineens te horen dat ze toen ze op stap was geweest vreemd is gegaan met iemand anders...

Dat had mij erg gekwetst maar ze vroeg aan mij hoe het verder moest, ze wilde niet dat het uitging maar ze legde de keuze bij mij...

Ik besloot om het niet uit te maken en het haar gewoon te vergeven....

die zaterdag daarna toen ik moest afdansen op de dansschool precies een kwartier voordat ik moest beginnen kreeg ik van haar een sms'je waarin stond :

Het spijt me maar ik maak het hierbij uit!!!
Ik heb sinds gisteren wat met die andere jongen!

Gvd wat was ik toen pissed off...en verdrietig tegelijk, ik wist gewoon niet meer wat ik toen moest....

en toen....nou ja...ik had niemand om erover te praten....
__________________
What you don't know, Won't leave a scar,What you don’t know, Hasn't killed you so far, What you don’t know, Is who you are!
Oud 24-11-2005, 13:28
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ik nog nooit, hoewel ik thuis wel veel problemen heb gehad en nog steeds heb. Ik weet niet, maar ik durf het op de een of andere manier niet ofzo. Ik ben bang dat ik eraan doodga en ik ben bang voor de dood omdat ik denk dat ik dan ontzettend veel leuke dingen ga missen die nog moeten komen.

Een vriendin van me heeft het wel gedaan en ik moet zeggen dat het me harder raakt dan de problemen die ik zelf heb
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Oud 24-11-2005, 16:29
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Topics als deze mogen niet, dus hoop voor je dat er geen slotje op komt.

Ja, ik heb vaak genoeg aan automutilatie gedaan. Veel verschillende manieren. Snijden met passers/messen/zwaarden etc. Maar ook veel te hete douch nemen zodat je brandwonden krijgt etc.

Ook vaak genoeg overwogen om pillen etc. in te nemen maar nooit gedaan
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Oud 24-11-2005, 16:30
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
omdat jij het topic geopend hebt, zal ik ook ff reageren..

ga je niet vertellen of ik t wel eens met opzet heb gedaan of niet, maar heb idd wel problemen gehad.. geen liefdesverdriet of crap, maar gewoon in het 'gezin' zeg maar.. want mijn vader verliet mijn moeder voor een man.. en toen ik een jaar of 13/14 was, heb ik nogal wat problemen met die vent gehad en dat liep soms op wel eens wat heftige dingen uit voor de rest heb ik er nu geen last meer van, als hij mij weer eens aanvalt (met woorden dan) loop ik gewoon de kamer uit.. mijn moeder heeft me toen heel erg geholpen en ik denk idd ook dat, als je je problemen oplost, je dan ook geen uhm.. 'reden' zal ik het maar noemen, hebt tot automutilatie.. wat Gothic zegt
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 24-11-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 24-11-2005 @ 17:29 :
Topics als deze mogen niet, dus hoop voor je dat er geen slotje op komt.

Ja, ik heb vaak genoeg aan automutilatie gedaan. Veel verschillende manieren. Snijden met passers/messen/zwaarden etc. Maar ook veel te hete douch nemen zodat je brandwonden krijgt etc.

Ook vaak genoeg overwogen om pillen etc. in te nemen maar nooit gedaan
Wtf, zwaarden?
Oud 24-11-2005, 17:53
Kkowboy
Avatar van Kkowboy
Kkowboy is offline
yeah, lols
__________________
radio amor
Oud 24-11-2005, 18:00
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Best eng als je ziet hoeveel mensen zichzelf verwondigen. Zelfpijniging is wel het láátste wat er in me opkomt als ik me klote voel.
__________________
the plastics
Oud 24-11-2005, 18:02
Verwijderd
Zoals duidelijk in het beleid vermeldt staat, zijn topics over dit onderwerp niet de bedoeling. Vandaar dat er idd een slotje op komt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie IK HEB HET ANTWOORD!
gewoonanders007
68 31-07-2015 19:57
Verhalen & Gedichten Automutilatie (zelfpijniging)
wilco984
20 16-06-2003 15:50
Verhalen & Gedichten Suicide
wilco984
11 11-06-2003 06:49
Psychologie Nichtje + zichzelf pijn doen
Qamra
17 30-03-2003 21:01
Levensbeschouwing & Filosofie Welk geloof is het 'beste'?
Rhinus
27 07-03-2002 18:54
Levensbeschouwing & Filosofie Waarvoor zijn Boedhisten gelukkiger dan andere gelovige
ESCO
21 05-03-2002 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.