Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2012, 17:38
Verwijderd
...en het afleveradres verkeerd is?

Heb iets via marktplaats besteld, 15 euro, best wel goedkoop (incl verzendkosten) dus valt nog mee, maar wat gebeurt er nou met mijn pakket want ik heb het nummer 138 opgegeven ipv 139 en 138 bestaat niet (typisch de numering van straten.. xD). + de verzender heeft geen retouradres opgegeven (zegt die via de mail).
Ik heb alvast een mailtje gestuurd naar postNL, bij de eerste mailtje probeerde die zo lief te zijn om met de bezorger contact op te nemen maar die nam niet op. Dus zei de meneer van postNL dat het pakketje geretourneerd word.. maar als er geen retouradres op staat, wat gebeurt er dan? Natuurlijk heb ik over dit al weer een mailtje gestuurd maar misschien kan iemand van jullie mij gerust stellen :$ (of iig wijzer maken)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2012, 17:47
Verwijderd
Hier stond er een keer geen huisnummer op een pakje, ik heb toen gebeld met PostNL en ze hebben 't gewoon op het postkantoor laten bezorgen. Met m'n ID kon ik het afhalen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 20:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Je moet even bellen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 20:11
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Misschien heb je een slimme postbezorger die, als hij/zij merkt dat 138 niet bestaat, kijkt naar de dichtsbijzijnde nummers en de naam die daarbij hoort (ervanuitgaande dat jouw naam op zowel de deur als het pakket staan) en het pakketje alsnog goed aflevert.

Maar om er zeker van te zijn kan je idd beter even bellen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 21:59
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Misschien heb je een slimme postbezorger die, als hij/zij merkt dat 138 niet bestaat, kijkt naar de dichtsbijzijnde nummers en de naam die daarbij hoort (ervanuitgaande dat jouw naam op zowel de deur als het pakket staan) en het pakketje alsnog goed aflevert.
De dichtstbijzijnde nummers zijn doorgaans 136 en 140, dus die kans lijkt me klein.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 09:29
Verwijderd
Na wat wachten heb ik een reactie ontvangen van postNL en dus meteen aan de marktplaats verkoper doorgestuurd:

Citaat:
Aan: Verkoper
Van: Mij


Heb onlangs contact gehad met PostNL en er stond dat de afzender hierover contact mee moet opnemen.
Hier kun je contact opnemen:
https://www.postnl.nl/voorthuis/klan...consument.aspx

hopelijk kun je dan als retouradres mijn adres opgeven,
--------------- 139
---------------
---------------

Dubbel gecheckt en klopt.

Alvast bedankt voor je moeite.

---Doorgestuurd bericht---

From: noreply@postnl.nl
To: Mij
Date: Thu, 11 Oct 2012 07:45:59 +0000
Subject: RE: PostNL, vraag service via PostNL.nl/Consumenten

Geachte heer -----,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u uw zending nog niet heeft ontvangen.

Als de zending daadwerkelijk retour wordt gestuurd en de afzender heeft geen retouradres op de zending gezet kan de afzender hierover contact met ons opnemen. Ik raad u aan om nog even af te wachten. Als u uw zending 16 oktober nog niet heeft ontvangen kan de afzender een onderzoek bij ons opstarten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

Met vriendelijke groet,

Andrea Sijtsma
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten

www.postnlpakketten.nl/

Please consider the environment before printing this e-mail.

Uw vraag:

Hierbij ontvang je een vraag die onderstaande klant heeft ingevuld via www.postnl.nl.

Datum:10-10-2012, 14:50

Onderwerpakket of aangetekende zending (met Barcode) -
Barcode:3S---------------------
Zakelijke verzenderee
Binnenlandse zending:ja
Onderwerp van uw vraagverig
Wat is uw vraag:Ik heb onlangs met u contact gehad met deze vraag: "Het adres van het verzonden pakket heeft een typfout, het hoort --------------- 139 te zijn ipv ---------------- 138, nummer 138 bestaat niet, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn pakket alsnog krijg?"
U heeft mij netjes gebeld en laten weten dat u contact wilde opnemen met de bezorger, helaas nam die niet op en zal het pakket dus waarschijnlijk geretourneerd worden.
Ik heb contact gehad met de verzender om een afspraak te maken voor nog een keer te versturen maar de verzender heeft geen retouradres opgegeven. Wat gebeurt er nu met mijn pakket? Kan ik het ergens (zo dicht bij mogelijk) afhalen?

Uw gegevens:
Naam:--------
Aanhefe heer
Emailadres:---------------
Telefoonnummer overdag:------------
Voorkeur voor terugbeltijda 14.30 op werkdagen



Copyright PostNL 2011. Algemene voorwaarden.
ik vind het echt jammer dat ze het niet direct met mij kunnen regelen maar de verzender contact op moet nemen :/
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 16:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Tja, de post heeft nu eenmaal een overeenkomst met de verzender, en niet de ontvanger. Helaas heeft de privatisering van de postmarkt er nog niet voor gezorgd dat PostNL klantvriendelijk is geworden (integendeel zelfs), dus het is soms lastig samenwerken met dat bedrijf. Geen retouradres invullen is trouwens ook nogal dom.

De verkoper/verzender is overigens verantwoordelijk om zorg te dragen voor een correcte bezorging, danwel uitbesteding daarvan. Als het pakketje niet binnen een redelijke termijn bij jou bezorgd is dien jij je geld gewoon terug te krijgen. Die brieven die jij nu stuurt naar PostNL, die had de verzender eigenlijk moeten sturen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 16:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Niet erg handig dat je zelf het verkeerde huisnummer opgeeft. Voortaan beter opletten
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 20:26
DeGeneraal
Avatar van DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Tja, de post heeft nu eenmaal een overeenkomst met de verzender, en niet de ontvanger. Helaas heeft de privatisering van de postmarkt er nog niet voor gezorgd dat PostNL klantvriendelijk is geworden (integendeel zelfs), dus het is soms lastig samenwerken met dat bedrijf. Geen retouradres invullen is trouwens ook nogal dom.

De verkoper/verzender is overigens verantwoordelijk om zorg te dragen voor een correcte bezorging, danwel uitbesteding daarvan. Als het pakketje niet binnen een redelijke termijn bij jou bezorgd is dien jij je geld gewoon terug te krijgen. Die brieven die jij nu stuurt naar PostNL, die had de verzender eigenlijk moeten sturen.
Hij heeft het verkeerde nummer opgegeven, dus je kan de verzender niks toerekenen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Niet erg handig dat je zelf het verkeerde huisnummer opgeeft. Voortaan beter opletten
Goeie tip

ik denk ook dat de postbode het aan buren aanbiedt of vraagt waar dit nummer eigenlijk is. Kennen de buren je?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.