Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2006, 11:16
ganralph
ganralph is offline
hoe denken jullie over de instelling van studenten in het Nederlandse onderwijs?

ik studeer nu 7 jaar en ik verbaas me soms over de manier waarop (vooral jongere studenten) hier op de UvA rondlopen.

de enige vragen die werkgroepsdocenten krijgen:
- hoe vaak mag je afwezig zijn?
- wanneer is de herkansing?
- wat moet ik doen voor een 5,6?

inhoudelijke vragen over stof kom je zelden tegen. en als 80% een onvoeldoende heeft, dan ligt dat ineens aan het tentamen/de docent en dan moet het cijfer opgehoogd worden...

in hoorcolleges zitten mensen druk te sms'en en vakantiefoto's uit te wisselen. bellen in de bieb lijkt te moeten kunnen en als ik vraag of de verhalen over de vorige stapavond misschien buiten de studie (en stilte) -ruimtes gevoerd kunnen worden, word ik gek aangekeken.
zelfde geld voor eten in de studieruimtes, en dan zeuren als er weer 20 computers niet bruikbaar zijn (voor het msn'en en chatten) omdat de muizen de kabels hebben stukgeknaagd.


ik ben echt geen teacher's pet, maar ik vind het fijn om mijn kennis te verbreden en maak optimaal gebruik van de voorzieningen van de universiteit. maar dan hoor ik iemand na 4 maanden vragen waar de bibliotheek zit en dan word ik toch wat moedeloos.


overal in de wereld vechten studenten voor vrijheid, voor een betere wereld en tegen onderdrukking van minderheden. in Nederland kruipen ze om 13.00 uit hun bed, gaan in de bibliotheek internetpokeren en plannen tijdens hoorcolleges - hardop pratend - de plannen voor die avond en kopen dan nog snel even een gestolen fiets van een junk.
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 11:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2006, 11:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
om maar meteen een studenten-antwoord te geven : maakjeniezodrukman.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:09
*amélie*
*amélie* is offline
Ah! Ik weet precies wat je bedoelt. Zelf volg ik nu, als vierdejaars, een eerste jaars vak bij psychologie als keuzevak. Ook aan de UvA. Elk college, 2 uur per week (!), verbaas ik mij er over dat er constant gepraat wordt. Na drie kwartier hebben ze blijkbaar recht op pauze, want voordat de docent ook maar iets gezegd heeft worden all tafeltjes opgeklapt. Dit zelfde ritueel hebben ze ook 10 min voor de eindtijd zeg maar. Vreselijk irritant.
Opvallend is ook dat ik een van de weinige ben die aantekeningen maakt. Alleen keuzevak- of deeltijdstudenten hebben de sheets vooraf uitgeprint (wat een uitvinding dat blackboard) en meegenomen om aantekeningen erbij te maken. Een aantal mensen hebben heel misschien een collegeblok bij, maar alles bij elkaar maakt de meerderheid geen enkele aantekening.
Nu ben ik geen overfanatieke student moet ik eerlijk zeggen, maar deze eerstejaars slaan echt alles. Eigenlijk dacht ik dat het aan de studie lag...
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:11
jet
Avatar van jet
jet is offline
je haalt nu instelling en fatsoen door elkaar.
iedereen met een beetje fatsoen houd gewoon zn bek in de stilte ruimtes. maar ik kan ook niet tegen die types die mij doodwensen als ik per ongeluk even moet hoesten. aangezien ik precies weet naar aanleiding van welk topic deze topic er is gekomen wil ik er zeker even op reageren.

ten eerste dat biebverhaal: wij hebben de eerste week een enorm nuttig ( ) rondleidingspracticum gehad. namelijk waar het filmmuseum zat en waar het BG zat ofzo. van die dingen die niet nuttig zijn. Een rondleiding door onze opleidingsbieb had ik op dat moment (en nu zekr ) een stuk nuttiger gevonden. de reden dat iemand die 4 maanden niet zoekt is misschien ook omdat er 4 maanden lang totaal niet naar gevraagd wordt in de studie. sowieso vind ik de opzet van M&C niet om over naar huis te schrijven maargoed.

dan wil ik ook nog even een mooi verhaal aanhalen over mijn afgelopen tentamen orientatie Televisie. Ging over het boek van john storey H1 t/m H4. niet echt veel dus, maar de theorien zijn op zich best pittig. dus ik heb lekker zitten blokken en kon ze daarna allemaal uitleggen enzovoort. Krijg ik op mn tentamen de vraag wie dit en dit boek heeft geschreven. Als het tentamen niet eens op inhoud ingaat moet je niet verwachten dat ik in de werkgroep daarna niet ga zeiken over wanneer de herkansing is nee.


en verder: erger je niet zo aan je mede student zeg.. laat ze lekker
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:54
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
De UvA is dan ook een zwart gat.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:12
Verwijderd
Misschien is het in Nederland gewoon te makkelijk om te studeren; je haalt een vwo-diploma en je kan het studentenleven in. Ik vind het soms ook wel vervelend dat mensen niet serieus kunnen doen, maar mijn ervaring bij mijn twee opleidingen is dat die mensen het vrij snel (in het eerste half jaar) opgaven.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:56
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
volgens mij ts ben jij een beetje een nerd
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 15:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Woef schreef op 04-12-2006 @ 15:56 :
volgens mij ts ben jij een beetje een nerd
o ffs.

Terug in je hok.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 16:24
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik begrijp wel wat TS bedoelt, die mensen heb je overal wel rondlopen (ene studie uiteraard meer dan de andere). Dat soort mensen houdt er volgens mij al gauw mee op en behaalt iig geen 60 ECTS binnen een jaar (waarom zou je ook, met 30 heb je 't toch ook 'gehaald'?).
Of mensen wel of niet naar de bieb gaan, moeten ze lekker zelf weten, maar als je dan wel gaat, hou dan ook lekker je bek, anders kan je beter thuis blijven.
Ik kom overigens ook regelmatig pas om 12u uit m'n nest en besteed een hoop nutteloze uren achter de pc of met een biertje in m'n hand, maar dat hoort er óók bij.
Bij sommige studenten slaat de balans een beetje te ver over naar het luieren. Dat is jammer en brengt de gemiddelde studie ook op een lager niveau (over het algemeen is een bepaald slagingspercentage toch het doel en als de berg niet naar Mohammed komt, enz.). Ik hoop maar dat die mensen binnen een jaar ook weer opgerot zijn, zodat je er in het 2e jaar en verder minder last van hebt (en idd, sinds ik in 't 2e jaar zit, zijn de hoorcolleges prima te volgen, mensen die geen zin hebben, blijven gewoon thuis, ipv anderen te irriteren). En zolang ze met elkaar en thuis niks doen, heb ik er niet zoveel last van..

Dit verhaal heeft niet echt een kop en een staart, sorry daarvoor, maar ik ben het iig met TS eens, maak me er alleen niet echt druk om.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 16:51
jet
Avatar van jet
jet is offline
oh en TS, Media en Cultuur is wel echt het voorbeeld van een zogenaamde 'lol studie'. tenminste, dat lijkt het en daarom gaan veel ongemotiveerde mensen het doen. ze denken dat het bestaat uit een beetje film en tv kijken. en dat blijkt dan tegen te vallen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 00:30
reno
reno is offline
Vind ik ook allemaal. Zelfs bij zgn 'geengageerde' studies denkt 90% alleen maar aan zuipen e.d.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 01:05
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Als ik de TS zo hoor heb ik het idee dat het hier in Groningen allemaal nog wel mee valt. Maar het valt me wel op dat het genoemde gedrag op de faculteit sociale wetenschappen meer voorkomt dan op de letterenfaculteit.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 01:11
reno
reno is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 05-12-2006 @ 02:05 :
Als ik de TS zo hoor heb ik het idee dat het hier in Groningen allemaal nog wel mee valt. Maar het valt me wel op dat het genoemde gedrag op de faculteit sociale wetenschappen meer voorkomt dan op de letterenfaculteit.
Nog meer bedoel je dan...?
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 01:19
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
reno schreef op 05-12-2006 @ 02:11 :
Nog meer bedoel je dan...?
Nee, ik bedoel dat het wel meevalt. Dat staat er toch.

Vooruit, ik zal je het gemakkelijk maken: weinig op de faculteit sociale wetenschappen, minder op de letterenfaculteit.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 01:20
reno
reno is offline
Nou, dat vind ik dus niet. Maar ik spreek alleen voor letteren.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 06:58
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Bij de sociale wetenschappen is het inderdaad wel meer dan bij letteren, in mijn ervaring, maar dan nog is dit wel wat overdreven. Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat je gefrustreerd raakt als je na zeven jaar studeren nog steeds bij die jonge mensen in de werkgroep/college zit.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 08:00
Nielsch
Nielsch is offline
Citaat:
ganralph schreef op 04-12-2006 @ 12:16 :
ik studeer nu 7 jaar [...]
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 08:15
Verwijderd
Als je zeven jaar(!) op de UvA(!) Media en Cultuur(!) studeert, kan ik me voorstellen dat je aan de instelling van sommige studenten gaat ergeren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2006, 08:19
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 05-12-2006 @ 09:15 :
Als je zeven jaar(!) op de UvA(!) Media en Cultuur(!) studeert, kan ik me voorstellen dat je aan de instelling van sommige studenten gaat ergeren.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 09:59
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 05-12-2006 @ 09:15 :
Als je zeven jaar(!) op de UvA(!) Media en Cultuur(!) studeert, kan ik me voorstellen dat je aan de instelling van sommige studenten gaat ergeren.


Ik kan me trouwens helemaal niet vinden in de beschrijving van de TS. Misschien valt het in Tilburg (letterenfaculteit) allemaal wel mee. Al moet ik zeggen dat wij alleen maar colleges hebben in kleine groepen (max 35 studenten) en zelf kom ik haast nooit in de bieb (mn huis is één grote stilteruimte dus waarom zou ik?).
Daarbij denk ik dat je het er zelf naar maakt door je zo te ergeren aan anderen. Als het lawaaierig is in de bieb/stilteruimte, dan pak je toch je spullen en ga je ergens anders zitten? Of je gaat gewoon thuis studeren, ben je gelijk van alle ellende af.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 05-12-2006 @ 02:05 :
Als ik de TS zo hoor heb ik het idee dat het hier in Groningen allemaal nog wel mee valt. Maar het valt me wel op dat het genoemde gedrag op de faculteit sociale wetenschappen meer voorkomt dan op de letterenfaculteit.
Nou, ik krijg anders altijd wel een beetje jeuk van die gasten in de UB die altijd beginnen met koffie in de kantine, dan tien minuten gaan zitten, dan gaat uiteraard hun telefoon omdat ze heel populair zijn dan na een kwartier terug komen, om vervolgens na 5 minuten te gaan "lunchen" en dit hele proces gedurende de dag herhalen...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 15:42
Verwijderd
je zit er toch voor jezelf...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 16:05
Verwijderd
Die instelling vind ik zeker niet terug aan de TU. Weliswaar komt niet iedereen opdagen bij colleges, maar als mensen er zijn houden ze ook gewoon hun bek en luisteren/werken ze.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 16:10
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Ik ben na een week al gestopt met het naar college gaan want dat geouwehoer over stof die allemaal in de boeken staat maar daar beter uitgelegd wordt was ik al snel zat. Ook aantekeningen maken wordt overgewaardeerd, de meerwaarde is nihil. Alle stof staat immers in je leerboek. En de studie neem ik eigenlijk ook niet echt serieus qua moeilijkheid en verdieping. Je wordt zo aan het handje genomen dat het moeilijk is om leergierig over te komen bij de colleges en in mindere mate projecten.
Ik vind dus dat de TS de universiteit te serieus neemt!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 16:47
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 05-12-2006 @ 17:10 :
Ik ben na een week al gestopt met het naar college gaan want dat geouwehoer over stof die allemaal in de boeken staat maar daar beter uitgelegd wordt was ik al snel zat. Ook aantekeningen maken wordt overgewaardeerd, de meerwaarde is nihil. Alle stof staat immers in je leerboek. En de studie neem ik eigenlijk ook niet echt serieus qua moeilijkheid en verdieping. Je wordt zo aan het handje genomen dat het moeilijk is om leergierig over te komen bij de colleges en in mindere mate projecten.
Ik vind dus dat de TS de universiteit te serieus neemt!
Ik weet niet welke studie jij doet, maar de colleges die ik volg, voegen over het algemeen informatie toe aan hetgeen er in de boeken staat. En dat jij je studie zo'n eitje vindt, wil niet zeggen dat de universiteit nergens op slaat.

Nja zoals ik al eerder zei, mij is het ook opgevallen bij Psychologie. Bij mijn eigen studie zitten we in kleinere groepen en gedraagt iedereen zich normaal en is geinteresseerd of komt niet.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2006, 17:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*amélie* schreef op 04-12-2006 @ 14:09 :
Ah! Ik weet precies wat je bedoelt. Zelf volg ik nu, als vierdejaars, een eerste jaars vak bij psychologie als keuzevak. Ook aan de UvA. Elk college, 2 uur per week (!), verbaas ik mij er over dat er constant gepraat wordt. Na drie kwartier hebben ze blijkbaar recht op pauze, want voordat de docent ook maar iets gezegd heeft worden all tafeltjes opgeklapt. Dit zelfde ritueel hebben ze ook 10 min voor de eindtijd zeg maar. Vreselijk irritant.
Opvallend is ook dat ik een van de weinige ben die aantekeningen maakt. Alleen keuzevak- of deeltijdstudenten hebben de sheets vooraf uitgeprint (wat een uitvinding dat blackboard) en meegenomen om aantekeningen erbij te maken. Een aantal mensen hebben heel misschien een collegeblok bij, maar alles bij elkaar maakt de meerderheid geen enkele aantekening.
Nu ben ik geen overfanatieke student moet ik eerlijk zeggen, maar deze eerstejaars slaan echt alles. Eigenlijk dacht ik dat het aan de studie lag...
Uh, ik studeer psychologie aan de UvA en tijdens mijn colleges worden er geen tafeltjes opgeklapt voordat de docent dat zegt. Er wordt wel gepraat, maar ik stoor me daar zelf niet zo aan. Ik kan het nog prima verstaan. Verder staan de powerpoint er nooit voor het college op blackboard, maar pas na het college. Dat is in ieder geval bij ons altijd zo. En waarom aantekeningen maken? Op de meeste powerpoints staat zo belachelijk veel, dat je alles gewoon kunt teruglezen. Ik vind het pas dom als mensen ijverig een powerpoint gaan overpennen. Logisch, not. Al maak ik wel aantekeningen bij colleges waarbij dit niet zo is (zoals statistiek nu).

En waarom zou je je gaan ergeren aan andere mensen? Let gewoon op jezelf.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 17:28
Verwijderd
Ik klap een tafeltje ook in als het pauze is en de docent nog praat hoor, veel docenten vergeten de pauze en ik wil toch na drie kwartier wel graag even staan en iets eten/drinken.

Een tijdje geleden gebeurde er overigens echt iets vreselijk beschamends:
Tijdens een klein college - ik gok met een man of 50 - waren er 4 meisjes die gewoon hardop aan het praten waren over het weekend, hun relaties en ze waren foto's aan het bekijken. Ze zaten in het midden van het lokaal en zorgden daardoor voor veel overlast (achterin hadden ze ook overlast bezorgd, maar in ieder geval minder). Het was echt heel erg. Iemand die voor hen zat besloot er iets van te zeggen; natuurlijk ook op normaal volume. 'Sorry, kunnen jullie misschien stil zijn of anders het weekend buiten het lokaal bespreken?' Als reactie kreeg hij:
'Nee, we kunnen niet naar buiten, want dit vak is voor ons verplicht!!' En ze bleven gewoon praten, natuurlijk. Ik vind dat de docent op zo'n moment wel in moet grijpen, stuur ze dan gewoon weg, hoe kinderachtig ook. De docent negeerde het volledig

Laatst gewijzigd op 05-12-2006 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 17:37
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Bizar gedrag.

Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-12-2006 @ 18:24 :
Er wordt wel gepraat, maar ik stoor me daar zelf niet zo aan. Ik kan het nog prima verstaan.
Het is wel onbeschoft richting de docent.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 17:51
deoxyribose
deoxyribose is offline
Bij mij komt dit nauwelijks voor, maar ik doe ook geen 'pretstudie'. Achterin wordt weleens geMSNed op de (eigen) laptops, maar lawaaierig is het zeker niet. Aantekeningen maak ik alleen als er iets op het bord wordt geschreven.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 18:04
Verwijderd
Stiekem herken ik het ook wel. Soms snap ik gewoon niet dat je wel naar een college gaat, maar vervolgens continu luidop met elkaar zit te ouwehoeren over totaal andere onderwerpen. En daarmee voor mij en anderen de docent onverstaanbaar makend.
Vandaag nog aan gestoord, en gisteren zat ik ook al voor een stel. Ik heb ook wel het idee dat het nog een soort van middelbare school-instelling is, die er nog even uitgeramd moet worden. Je ziet dan ook dat het meestal de jongere mensen zijn (die dus idd direct van de middelbare school afkomen).
Ik ben dus eerstejaars.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 18:29
Verwijderd
Ik heb op zich weinig slechte ervaringen met instellingen van studenten.. het enige wat ik erg irritant (en zo onnodig en onbeschoft tegenover de spreker) vind is het praten tijdens colleges.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 19:02
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-12-2006 @ 18:24 :
Uh, ik studeer psychologie aan de UvA en tijdens mijn colleges worden er geen tafeltjes opgeklapt voordat de docent dat zegt. Er wordt wel gepraat, maar ik stoor me daar zelf niet zo aan. Ik kan het nog prima verstaan. Verder staan de powerpoint er nooit voor het college op blackboard, maar pas na het college. Dat is in ieder geval bij ons altijd zo. En waarom aantekeningen maken? Op de meeste powerpoints staat zo belachelijk veel, dat je alles gewoon kunt teruglezen. Ik vind het pas dom als mensen ijverig een powerpoint gaan overpennen. Logisch, not. Al maak ik wel aantekeningen bij colleges waarbij dit niet zo is (zoals statistiek nu).

En waarom zou je je gaan ergeren aan andere mensen? Let gewoon op jezelf.
Volg je nu toevallig psychopathologie?

Ik heb trouwens ook wel het idee dat het een eerstejaars instelling is. Of iig mensen die net van het vwo afkomen. Heb het eigenlijk nooit opgemerkt. Alleen bij 1 vak wat ik nu volg en dat is een eerstejaarsvak.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 19:40
deoxyribose
deoxyribose is offline
Het is idd volgens mij iets wat bij nieuwlingen voorkomt. Vooral in het begin van mijn eerste jaar werd ontzettend veel geouwehoerd, maar nu iedereen vakken heeft gekozen die hij of zij zelf leuk vindt is het ook een stuk rustiger.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 19:45
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik maak altijd aantekeningen en ik ben vierdejaars. De presentatie is bijna nooit een goede weerspiegeling van het betoog van de docent (vind ik dan, eigenwijs).

Aantekeningen is niet het goede woord, ik maak een parafrase van het college.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 19:53
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 05-12-2006 @ 09:15 :
Als je zeven jaar(!) op de UvA(!) Media en Cultuur(!) studeert, kan ik me voorstellen dat je aan de instelling van sommige studenten gaat ergeren.
Hij zegt nergens dat hij Media en Cultuur studeert.
Hij zegt dat hij 7 jaar studeert. Wat is er mis met 7 jaar studeren, je kan toch een bètastudie doen of 2 studies?


OT: Bij ons valt het ook wel mee. Maar het was en is dan ook een enorm kleine studie (max. 10 man in een college)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 20:05
deoxyribose
deoxyribose is offline
Nou, 7 jaar is wel veel voor een betastudie hoor, zelfs als je actief bent in een vereniging en/of bestuurswerk doet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2006, 20:14
Verwijderd
Of hij heeft ooit een grote switch gemaakt, of hij doet nu een tweede studie. Wat maakt het uit?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 20:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Kom voor de grap eens op het MBO kijken, daar zitten alleen maar dat soort mensen
Ok, ik moet toegeven dat de meeste lessen te makkelijk en gewoon doelloos zijn... maar áls er dan eens een leuke/interessante les is lult nog iedereen er keihard doorheen.
En dan zitten ze mij uit te lachen omdat ik aantekeningen maak terwijl ze vervolgens een onvoldoende halen en gaan lopen zeiken op die toets, terwijl ik gewoon een 9 heb
(Op MBO is een 9 niet echt iets bijzonders als je gewoon oplet )
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 05-12-2006 @ 21:05 :
Nou, 7 jaar is wel veel voor een betastudie hoor, zelfs als je actief bent in een vereniging en/of bestuurswerk doet.
Gemiddeld is ongeveer 6½ jaar voor een bètastudie dus dat valt ook wel mee.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 20:17
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 05-12-2006 @ 20:53 :
Hij zegt nergens dat hij Media en Cultuur studeert.
Staat in z'n profiel.
Stiekem moest ik wel lachen om die comment. Maar er kan idd een prima verklaring voor zijn.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 21:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*amélie* schreef op 05-12-2006 @ 20:02 :
Volg je nu toevallig psychopathologie?
Ja en ik vind het verhaal van die man echt onsamenhangend en onduidelijk. Ik kan er ook niet zo goed naar luisteren. Ik kan me trouwens wel leukere keuzevakken bedenken

Praten is wel onbeschoft ja, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Bij mij komt niet eens de helft opdagen bij de hoorcolleges, maar degene die komen, houden gewoon netjes hun mond. Ook maakt (bijna) iedereen bij ons aantekeningen.

Citaat:
MTpower schreef op 05-12-2006 @ 21:15 :
Kom voor de grap eens op het MBO kijken, daar zitten alleen maar dat soort mensen
Ik vond het bij mijn opleiding eigenlijk wel meevallen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:15
Whappie
Avatar van Whappie
Whappie is offline
ff een positief verhaal:

ik studeer geschiedenis aan de UU en zit in een ongelooflijk gemotiveerde werkgroep. alle mensen die ik spreek zijn erg enthousiast over de studie, gemotiveerd zijn en hard werken zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. maar dat je de studie die je doet werkelijk interessant vind vind ik al heel wat
__________________
<< nu: XTRA-whappie >>
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 23:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vice schreef op 05-12-2006 @ 23:11 :
Ik vond het bij mijn opleiding eigenlijk wel meevallen.
Bij mij helaas niet...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 02:19
Verwijderd
De meeste studenten zijn slappe kloothommels. Ze klagen als de studielast van 18 naar 22 uur gaat en verdommen het nog een beetje te investeren in hun toekomst. En dan tegelijkertijd nog kankeren op de IB-groep die 'maar' zeven jaar studiefinanciering aanbiedt.

Vrijwel alle vierjarige alfa- en gammastudies kunnen in twee of drie jaar afgerond worden door iemand met gemiddelde intelligentie, als je maar bereid bent om van je luie reet af te komen en gewoon zoals normale mensen eens dagelijks om negen uur aanwezig te zijn. Maar nee, dat kan natuurlijk weer niet.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 08:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-12-2006 @ 03:19 :
De meeste studenten zijn slappe kloothommels. Ze klagen als de studielast van 18 naar 22 uur gaat en verdommen het nog een beetje te investeren in hun toekomst. En dan tegelijkertijd nog kankeren op de IB-groep die 'maar' zeven jaar studiefinanciering aanbiedt.

Vrijwel alle vierjarige alfa- en gammastudies kunnen in twee of drie jaar afgerond worden door iemand met gemiddelde intelligentie, als je maar bereid bent om van je luie reet af te komen en gewoon zoals normale mensen eens dagelijks om negen uur aanwezig te zijn. Maar nee, dat kan natuurlijk weer niet.
Uh, jij hebt niet gewoon van je studententijd genoten? Als wij op woensdag een feest hebben van de studievereniging en je komt daarvan om 7 uur 's ochtends thuis, vind ik het niet zo vreemd dat je er om 9 uur weer staat. En dat moet af en toe kunnen vind ik.

Dat je er niet bent, zegt niet dat je je tentamens niet kunt halen en je dus je studie niet in maximaal 5 jaar kunt afronden (als er 4 jaar voor staat). Dat is gewoon een kwestie van goed leren voor je tentamen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 09:12
ganralph
ganralph is offline
voor degene die het interesseert:

ik heb tweemaal een switch gemaakt en ben nu met de MA MEdia en Cultuur bezig.


mensen die mij een nerd noemen en die zeggen dat ik de universiteit te serieus neem zijn eigenlijk een mooie illustratie van het probleem dat ik noem.

Universiteiten zijn de hoogste onderwijsinstellingen die we hebben. één blik in de geschiedenisboeken (of over de grens) leert dat ze een onmisbaar deel uitmaken van beschaafde samenlevingen. waar denk je dat behandelingen van ernstige ziektes worden ontwikkeld? waar denk je dat de grondslagen van onze staat vandaan komen? waar denk je dat (de technologie van) die I-pod die mijn studierust verstoort ontwikkeld is?
mensen die de universiteit zien als een verlenging van de middelbare school, díe mensen kan ik niet serieus nemen.


dan mijn nerd-stempel. ik vind zelf dat het allemaal wel mee valt. zit niet 24/7 in de boeken of zo. maar het feit dat iemand die zich druk maakt over onderwijs een nerd wordt genoemd zegt al weer genoeg. het is stoer om te vertellen dat je niet geleerd hebt en een 5,6 hebt gehaald. en degene met een 9 is een stuudje. kom op, dat is taal voor de brugklas, maar het is een houding die ik nog vaak zie op de universiteit.


studeren is eigenlijk een doel op zich. Universiteiten bieden geen (of nauwelijks) beroepsopleidingen aan, zeker niet in de Alfa- en Gammasector. Je bent hier om kennis op te doen, een bepaald denkniveau te ontwikkelen. Veel mensen zitten hier echter vooral om "even een diplomaatje te versieren, want dat staat leuk op je cv".
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 09:30
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
jet schreef op 04-12-2006 @ 14:11 :
aangezien ik precies weet naar aanleiding van welk topic deze topic er is gekomen wil ik er zeker even op reageren.
dat zal idd duidelijk zijn
ik wil overigens niet zeggen dat jij tot de irritatie-groep behoort, daar geen misverstand over. die posts in jouw topic waren alleen de spreekwoordelijke druppel voor dit topic dat ik al langer wilde openen.
je hebt kunnen lezen hou ik over die bieb-situatie denk, maar ik hoop dat je je verder niet aangesproken voelt met dit topic!
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 12:57
Politiker
Avatar van Politiker
Politiker is offline
Citaat:
ganralph schreef op 04-12-2006 @ 12:16 :
hoe denken jullie over de instelling van studenten in het Nederlandse onderwijs?

ik studeer nu 7 jaar en ik verbaas me soms over de manier waarop (vooral jongere studenten) hier op de UvA rondlopen.

de enige vragen die werkgroepsdocenten krijgen:
- hoe vaak mag je afwezig zijn?
- wanneer is de herkansing?
- wat moet ik doen voor een 5,6?

inhoudelijke vragen over stof kom je zelden tegen. en als 80% een onvoeldoende heeft, dan ligt dat ineens aan het tentamen/de docent en dan moet het cijfer opgehoogd worden...

in hoorcolleges zitten mensen druk te sms'en en vakantiefoto's uit te wisselen. bellen in de bieb lijkt te moeten kunnen en als ik vraag of de verhalen over de vorige stapavond misschien buiten de studie (en stilte) -ruimtes gevoerd kunnen worden, word ik gek aangekeken.
zelfde geld voor eten in de studieruimtes, en dan zeuren als er weer 20 computers niet bruikbaar zijn (voor het msn'en en chatten) omdat de muizen de kabels hebben stukgeknaagd.


ik ben echt geen teacher's pet, maar ik vind het fijn om mijn kennis te verbreden en maak optimaal gebruik van de voorzieningen van de universiteit. maar dan hoor ik iemand na 4 maanden vragen waar de bibliotheek zit en dan word ik toch wat moedeloos.


overal in de wereld vechten studenten voor vrijheid, voor een betere wereld en tegen onderdrukking van minderheden. in Nederland kruipen ze om 13.00 uit hun bed, gaan in de bibliotheek internetpokeren en plannen tijdens hoorcolleges - hardop pratend - de plannen voor die avond en kopen dan nog snel even een gestolen fiets van een junk.
Jij hebt ook geen goede instelling, jij gaat onzinnige posts posten. In die tijd kon je studeren en je kennis verbreden.

Maar je hebt wel gelijk!
__________________
Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je piesen moet en je kan het niet!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 13:11
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-12-2006 @ 22:55 :
Ja en ik vind het verhaal van die man echt onsamenhangend en onduidelijk. Ik kan er ook niet zo goed naar luisteren. Ik kan me trouwens wel leukere keuzevakken bedenken

Praten is wel onbeschoft ja, dat wel.
Heb dit vak nog nodig voor eventuele GZ-registratie later. Anders kon ik nog wel een heleboel leukere keuzevakken bedenken...

En hij geeft slechte colleges ja, maar als je dan niet stil kan zijn of niet wil luisteren, kom dan niet. Toch?
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken is HBO studeren of niet?
watervlo
71 25-11-2021 00:30
Studeren Hogeschool van Amsterdam MWD mijn ervaringen
Easygoing83
1 13-12-2009 12:56
De Kantine Mogen universiteiten studenten weigeren?
Promillage
22 01-03-2008 09:01
Studeren Biologie: VU of UVA?
eellss
12 05-06-2006 22:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bezuinigingen: OV-jaarkaart?
Verwijderd
155 16-07-2004 18:30
Algemene schoolzaken Angst voor mensen van Carolus Magnus
Droomvlucht
70 31-01-2002 20:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.