Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2006, 11:16
ganralph
ganralph is offline
hoe denken jullie over de instelling van studenten in het Nederlandse onderwijs?

ik studeer nu 7 jaar en ik verbaas me soms over de manier waarop (vooral jongere studenten) hier op de UvA rondlopen.

de enige vragen die werkgroepsdocenten krijgen:
- hoe vaak mag je afwezig zijn?
- wanneer is de herkansing?
- wat moet ik doen voor een 5,6?

inhoudelijke vragen over stof kom je zelden tegen. en als 80% een onvoeldoende heeft, dan ligt dat ineens aan het tentamen/de docent en dan moet het cijfer opgehoogd worden...

in hoorcolleges zitten mensen druk te sms'en en vakantiefoto's uit te wisselen. bellen in de bieb lijkt te moeten kunnen en als ik vraag of de verhalen over de vorige stapavond misschien buiten de studie (en stilte) -ruimtes gevoerd kunnen worden, word ik gek aangekeken.
zelfde geld voor eten in de studieruimtes, en dan zeuren als er weer 20 computers niet bruikbaar zijn (voor het msn'en en chatten) omdat de muizen de kabels hebben stukgeknaagd.


ik ben echt geen teacher's pet, maar ik vind het fijn om mijn kennis te verbreden en maak optimaal gebruik van de voorzieningen van de universiteit. maar dan hoor ik iemand na 4 maanden vragen waar de bibliotheek zit en dan word ik toch wat moedeloos.


overal in de wereld vechten studenten voor vrijheid, voor een betere wereld en tegen onderdrukking van minderheden. in Nederland kruipen ze om 13.00 uit hun bed, gaan in de bibliotheek internetpokeren en plannen tijdens hoorcolleges - hardop pratend - de plannen voor die avond en kopen dan nog snel even een gestolen fiets van een junk.
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 11:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2006, 11:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline