Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2011, 19:56
sander26
sander26 is offline
Hee, ik zit nu in 3 vwo en ga wiskunde B doen. Nou vind ik wiskunde niet heel makkelijk maar ik wil graag B doen en denk dat ik dat met goed mijn best doen aankan. Maar ik wil me toch even goed informeren, want als ik N&T kies kan ik niet terugvallen op wiskunde A. Dus is mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met zowel wiskunde B als wiskunde A, of alleen wiskunde B?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2011, 20:11
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ervaring met wiskunde B.

In klas 3 was ik ook niet zo heel goed in wiskunde, in klas 4 werd het iets beter, klas 5 nog beter en nu klas 6 gaat het ontzettend goed. Wiskunde B vind ik helemaal niet meer zo moeilijk, in klas 4 deed ik ook niet zoveel en in klas 3 al helemaal niet. Je moet er gewoon wat tijd in steken en dan lukt het echt wel.

Ik weet niet of je van plan bent Bio te kiezen maar als je dat wel doet kun je altijd nog N&G + natuurkunde en wiB kiezen (heb ik ook). Dan hoef je niet van profiel te wisselen maar kun je wel switchen naar wiskunde A.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 20:33
sander26
sander26 is offline
ok dankje.
ik doe e&m met wiskunde B en ga aanvragen of ik als extra vak buiten het profiel natuurkunde mag doen.
op deze manier heb ik mijn geliefde e&m maar houd ik ook een hele hoop technische opleidingen open.
Gezondheidszorg & scheikunde-zooi ga ik toch nooit interessant vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 11:49
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
ok dankje.
ik doe e&m met wiskunde B en ga aanvragen of ik als extra vak buiten het profiel natuurkunde mag doen.
op deze manier heb ik mijn geliefde e&m maar houd ik ook een hele hoop technische opleidingen open.
Gezondheidszorg & scheikunde-zooi ga ik toch nooit interessant vinden.
Mijn ervaring van wiskunde B in de 4de is dat je toch wat dieper gaat nadenken en wat grotere, moeilijke vraagstukken op proefwerken moet oplossen, maar in mijn geval, als je goed je huiswerk maakt, gelijkt vraag als je iets niet snapt en vooral goed de aantekeningen die leraar geeft overneemt, dan is dat al helemaal niet zo moeilijk.

Verder heb je met wiskunde B wel een kleine voorsprong bij natuurkunde, wat betreft gelijke hoeken (héél klein, wel een pluspuntje ).

in het begin van VWO Gymn. 4 moest ik er ook nog even inkomen, en haalde ik wat 6'es en 5'es. Maar de eerste SE/ED-toets had ik ineens een 7 (dat was in oktober) en de laatste toets die ik maakt was opeens een 8,5 (in februari). Je moet gewoon even 'wennen' aan het nieuwe wiskunde-B rithme, maar dat lukt vast wel.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 12:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
B en vooral B12 zoals bij het NT profiel is vooral qua snelheid veelvragend, ik heb er echter nooit spijt van gehad aangezien het gevolg is dat ik het op de vervolgopleiding makkelijk heb met de wiskunde (die feitelijk op A niveau zit)
Citaat:
Verder heb je met wiskunde B wel een kleine voorsprong bij natuurkunde, wat betreft gelijke hoeken (héél klein, wel een pluspuntje ).
ach klein, je krijgt veel inzicht in verhoudingen en hoe formules werken, een goede wiskundige basis geeft een flinke voorsprong bij natuurkunde imo.

meestal zijn mensen die goed zijn in wiskunde dan ook niet slecht in natuurkunde.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 13:07
F.
F. is offline
Citaat:
ok dankje.
ik doe e&m met wiskunde B en ga aanvragen of ik als extra vak buiten het profiel natuurkunde mag doen.
op deze manier heb ik mijn geliefde e&m maar houd ik ook een hele hoop technische opleidingen open.
Gezondheidszorg & scheikunde-zooi ga ik toch nooit interessant vinden.
Met alleen naturkunde in je profiel houd je volgens mij geen technische opleidingen open, die vereisen sowieso ook scheikunde...
Dan zou je dus of 2 extra vakken moeten kiezen, of toch voor N&G of N&T gaan,
maar dan moet je er ook weer bio/wiskunde-d/aardrijkskunde bij kiezen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 14:43
312
Avatar van 312
312 is offline
Even een vraagje: voor welk vak(ken) wil je E&M kiezen? Als het maar voor 1 vak is, dan zou ik toch een natuurprofiel kiezen, omdat je met een natuurprofiel nou eenmaal meer kan. Dit zou je trouwens ook nog kunnen overwegen bij 2 gewenste vakken.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)

Laatst gewijzigd op 08-03-2011 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 15:32
sander26
sander26 is offline
Citaat:
Met alleen naturkunde in je profiel houd je volgens mij geen technische opleidingen open, die vereisen sowieso ook scheikunde...
Dan zou je dus of 2 extra vakken moeten kiezen, of toch voor N&G of N&T gaan,
maar dan moet je er ook weer bio/wiskunde-d/aardrijkskunde bij kiezen.
Jawel,
met wiskunde B en natuurkunde kun je nog heel veel technische studies doen. (zoals bouwkunde, civiele techniek).
Alleen een paar dingen zoals scheikundige technologie kun je niet studeren. Maar iets met scheikunde ga ik nooit leuk/interessant vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 15:35
sander26
sander26 is offline
Citaat:
Even een vraagje: voor welk vak(ken) wil je E&M kiezen? Als het maar voor 1 vak is, dan zou ik toch een natuurprofiel kiezen, omdat je met een natuurprofiel nou eenmaal meer kan. Dit zou je trouwens ook nog kunnen overwegen bij 2 gewenste vakken.
Ik kies e&m voor economie, management & organisatie en aardrijkskunde.
aan scheikunde heb ik een hekel. maar bij e&m kan ik naar wisk. A overstappen, en aangezien het niet zeker is dat ik wiskunde B aankan..
Bij N&T zit je vast aan wiskunde B, ik kan dan nog wel overstappen naar N&G met wiskunde A maar daar heb ik in mijn geval niks aan.

Wat je al zegt, de reden dat ik N&T wil doen is alleen omdat je er zo'n beetje alle vervolgopleidingen mee mag doen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 15:09
F.
F. is offline
Dan zou je, tenzij je echt geen scheikunde wil, ook N&G kunnen doen, met aardrijkskunde als profielkeuzevak en dan economie en m&o in het vrije deel. Dan houd je de keuze wiskunde A/wiskunde B ook nog open
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 06:50
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Dan zou je, tenzij je echt geen scheikunde wil, ook N&G kunnen doen, met aardrijkskunde als profielkeuzevak en dan economie en m&o in het vrije deel. Dan houd je de keuze wiskunde A/wiskunde B ook nog open

in N&G is scheikunde verplicht, en hij wil echt geen scheikunde zegt ie toch zelf?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 15:45
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Ik kies e&m voor economie, management & organisatie en aardrijkskunde.
aan scheikunde heb ik een hekel. maar bij e&m kan ik naar wisk. A overstappen, en aangezien het niet zeker is dat ik wiskunde B aankan..
Bij N&T zit je vast aan wiskunde B, ik kan dan nog wel overstappen naar N&G met wiskunde A maar daar heb ik in mijn geval niks aan.

Wat je al zegt, de reden dat ik N&T wil doen is alleen omdat je er zo'n beetje alle vervolgopleidingen mee mag doen.
Dan is E&M inderdaad de beste keuze. Succes!
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 15:51
Verwijderd
Ik weet niet goed wat Wiskunde A of B is... wss gaat het over het aantal uren dat je wiskunde krijgt. Als je wiskunde kan, zou ik gewoon gaan voor de richting met meerdere uren wisk. Met een goede kennis van wiskunde gaan veel deuren naar verschillende richtingen open. Als je vreest dat je met de hakken over de sloot gaat over zijn, tsja, pak dan de mindere uren wiskunde en stop de tijd die je anders verdoet met wiskunde die toch niet wil lukken in je andere keuzevakken (talen, economie....)!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet goed wat Wiskunde A of B is... wss gaat het over het aantal uren dat je wiskunde krijgt. Als je wiskunde kan, zou ik gewoon gaan voor de richting met meerdere uren wisk. Met een goede kennis van wiskunde gaan veel deuren naar verschillende richtingen open. Als je vreest dat je met de hakken over de sloot gaat over zijn, tsja, pak dan de mindere uren wiskunde en stop de tijd die je anders verdoet met wiskunde die toch niet wil lukken in je andere keuzevakken (talen, economie....)!
nee, wiskunde A en B zijn echt anders, ik heb het namelijk allebei..
wiskundeB is goed te doen als je het bijhoudt... wiskundeA kan 1 hoofdstuk in 1 uur... maar dat red je niet bij wiskundeB denk ik..

Je kunt trouwens aan je leraar vragen of hij denkt dat je het aan kunt, als hij zegt dat je het kunt dan kun je er eigg vanuit gaan dat het wel gaat lukken...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 15:11
Anouk92S
Anouk92S is offline
In de derde klas vond ik wiskunde nog niet zo moeilijk, stond er een 8 voor. Omdat ik niet wist wat ik wilde gaan studeren, heb ik het breedste profiel (NT) gekozen met wis B. Vanaf het moment dat ik wis B heb gehad, is mijn cijfer alleen maar omlaag gegaan, met als eindresultaat een 4,0 op mijn CE. Ik zou vooral informeren bij leerlingen op je eigen school die al gekozen hebben (bij voorkeur eindexamenleerlingen) zodat je weet hoe goed de docent is. Dat maakt het grootste verschil, of je docent goed les geeft!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 18:42
sander26
sander26 is offline
Dankje voor de reactie.
Maar hier mag van mij wel een slotje op.
Heb inmiddels al voor wiskunde B gekozen en kan niet meer veranderen (:
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 06:24
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Dankje voor de reactie.
Maar hier mag van mij wel een slotje op.
Heb inmiddels al voor wiskunde B gekozen en kan niet meer veranderen (:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van wiskunde A naar wiskunde B?
xSanne_S
8 31-01-2012 16:13
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] A,B en C
MissA
7 04-11-2009 18:57
Studeren WISKUNDE A of WISKUNDE B?
EmilyDing
12 30-06-2009 09:16
Algemene schoolzaken Wiskunde ABCDEFGHIJK etc?
Crimson
12 01-12-2006 14:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wat is het verschil tussen Wis. B & A
saartjeh
13 01-06-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.