Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
- Standaardvakken (die verplicht zijn) : --- Nederlands --- Engels --- Maatschappijleer --- Lichamelijke Opvoeding --- 2e Vreemde taal (afhankelijk van school, bij. Duits, Frans, Italiaans, Russisch, enz.) --- CKV of KCV (afhankelijk van school) --- ANW - Profieelvakken (die verplicht zijn): --- Geschiedenis (CM, EM) --- Wiskunde C (CM) --- Wiskunde A (EM, NG) --- Economie (EM) --- Biologie (NG) --- Scheikunde (NG, NT) --- Natuurkunde (NT) --- Wiskunde B (NT) - Keuzemogelijkheid je wiskunde te veranderen (bijv. Wi C in Wi A) --- Bij CM, Wi C naar Wi A of Wi B. --- Bij EM, Wi A naar Wi B --- Bij NG, Wi A naar Wi B - Profielkeuzevakken: --- profiel NT; Minimaal 1 uit: Informatica, Biologie, NL&T (nieuw vak) en Wiskunde D --- profiel NG; Minimaal 1 uit: Natuurkunde, Aardrijkskunde en NL&T --- profiel EM; Minimaal 1 uit: M&O, Aardrijkskunde, 3e Vreemde taal, Maatschappijwetenschappen --- profiel CM; Minimaal 1 uit maatschappij: EC, AK, MA en minimaal 1 uit cultuur: Kunstvak, Filosofie of 3e Vreemde taal. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk, nog een topic hierover en in de tweede post legt Sarah het al uit en geeft ze een link naar meer informatie. Ik google-de op "wiskunde A B C D" en kwam op dat topic uit
![]() Ik snap niet waarom ze 4 soorten wiskunde moeten hebben, waarom niet gewoon wiskunde A en wiskunde B zoals vroeger? ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Het niveau van Wi B blijft denk ik gehandhaafd. Wi D is echt voor de Wiskunde bikkels voor NT, waarvan het niveau een stuk hoger komt te liggen dan Wi B. Dus op volgorde van niveau: C - A - B - D. Citaat:
Wiskunde blijft dus verplicht voor CM, het wordt alleen makkelijker als je Wi C kiest. |
![]() |
||
Citaat:
Achja, Wi A1, Wi A1,2 , Wi B1, Wi B 1,2 zijn ook 4 soorten wiskunde natuurlijk alleen heet het nu A B C en D en gaat het kiezen iets anders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
De volgorde van moeilijkheid - wat ik aangaf - is natuurlijk wel subjectief en geeft een schatting van het moeilijkheidniveau van de gemiddelde Havo/VWO-leerling. Het zou ook goed voor kunnen komen dat wiskunde D makkelijker wordt gevonden dan A, B of zelfs C. Ik denk eigenlijk dat wiskunde D makkelijker is dan B als je ze beide vergelijkt, maar je hebt de keuze niet tussen B of D, maar juist tussen óf B óf B én D. En dan is de laatste natuurlijk zwaarder, maar dat ligt aan de hoeveelheid. Als ik weer mijn vakkenpakket zou moeten kiezen, koos ik wiskunde B ipv A12, met als keuzevak M&O (dat hopelijk erg verbeterd is door de commissie Teulings), met Frans als 2de vreemde taal en eventueel Filosofie (als ik nog uren tekort kom). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|