Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2002, 18:56
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Ik weet niet wat het is, maar ik heb er zo'n last van. Ik ben heel erg ontzettend zenuwachtig want over een paar uurtjes ga ik met een buurvrouw 'gezellig' uit in Eindhoven. Ik zie er zo tegenop. Ik ga nooit uit, en vermijdt het altijd als de pest. Ik ga liever nooit mee met anderen de stad in om daar uit te gaan.
Het opmaken en aantrekken van mooie kleren, de aandacht van jongens, het maakt me allemaal zo ontzettend onzeker. En dansen, daar was ik vroeger (zegt men) zo ontzettend goed in. Maar mijn onschuld is daarin denk ik weg. Ik durf het niet meer.
Ik ben bang dat het op niets uitloopt en dat mijn buurvrouw me maar een saaie doos vind.
Wat kan ik doen?
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2002, 19:00
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
*luna* schreef:
probeer te vergeten hoe onzeker je bent(en ik weet dat het moeilijk is), of vertel anders aan je buurvrouw dat je onzeker ben en of ze daar rekening mee wil houden. ga iig niet over je eigen grenzen heen
hmm, das lastig, je onzekerheid vergeten. Ik zal kijken of me dat lukt. Ik weet niet zo goed wat mijn grenzen zijn, ik ga er altijd overheen of laat anderen er overheen gaan en voor ik het weet is het te laat en voel ik me daar rot over...
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:01
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
gewoon je zelf zijn, dan maar een saaie doos hoor.
ik denk dat dat altijd nog beter is dan dat je raar gaat doen (doe ik altijd wel als ik uit ga omdat ik zooo zenuwachtig ben) je komt vanzelf wel los suc7
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:02
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Jezelf aanspreken met enkele woorden van positiviteit kunnen geen kwaad? Trek wat dingen aan waar je je goed in voelt,
ga naar niet al te drukke plaatsen, als je even niet durft dansen neem een drankje en kijk even toe?


Jezelf blijven vooral, doe geen dingen die je 'liever niet' doet. Ik bedoel niet dat je niets nieuws en eventueel engs moet vermijden, maar neem niet al te grote stappen in een keer he meid. Zeg misschien op een dood moment tegen je buurvrouw op een subtiele manier dat je er toch nog even aan moet wennen, dat het al zoo lang geleden is

Het feit dat de afspraak gemaakt is, en het vanavond zal gebeuren vind ik al een prachtig punt. Ik zou zover niet komen eerlijk gezegd En meid, als het vanavond niet zo goed meevalt, wees dan niet te hard voor jezelf...
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:03
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Snow White schreef:
hmm, das lastig, je onzekerheid vergeten. Ik zal kijken of me dat lukt. Ik weet niet zo goed wat mijn grenzen zijn, ik ga er altijd overheen of laat anderen er overheen gaan en voor ik het weet is het te laat en voel ik me daar rot over...
Praat er morgen (of misschien vanavond nog) over. Over hoe jij het vond, hoe jij het hebt ervaren.. Wat doe je de volgende keer beter wel en niet? Lijkt wel heel stom denk ik, maar zo krijg je wel een beter zicht op wat gebeurt en in de toekomst zal gebeuren. Doe dit niet alleen als je je rot voelt huh
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:11
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
murwari schreef:
Jezelf aanspreken met enkele woorden van positiviteit kunnen geen kwaad? Trek wat dingen aan waar je je goed in voelt,
ga naar niet al te drukke plaatsen, als je even niet durft dansen neem een drankje en kijk even toe?


Jezelf blijven vooral, doe geen dingen die je 'liever niet' doet. Ik bedoel niet dat je niets nieuws en eventueel engs moet vermijden, maar neem niet al te grote stappen in een keer he meid. Zeg misschien op een dood moment tegen je buurvrouw op een subtiele manier dat je er toch nog even aan moet wennen, dat het al zoo lang geleden is

Het feit dat de afspraak gemaakt is, en het vanavond zal gebeuren vind ik al een prachtig punt. Ik zou zover niet komen eerlijk gezegd En meid, als het vanavond niet zo goed meevalt, wees dan niet te hard voor jezelf...
dank je. Ik ben altijd zo'n pessimist he? Dat moet echt veranderen . Ik wil graag iets aantrekken waarin ik me goed voel, maar dat zijn slobberkleren en daarin kan ik het denk ik niet maken om uit te gaan. of wel? Ik trek denk ik toch maar een strakker shirtje aan. Veel make-up doe ik toch niet op. Ja, ik denk dat ik gewoon toe ga kijken naar de mensen die het wel durven. Maarja, mijn buurvrouw is zo'n party beest, die struint alle sensations af, alle trance party's. Ze kan vast heel goed dansen...
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:23
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Citaat:
Snow White schreef:
dank je. Ik ben altijd zo'n pessimist he? Dat moet echt veranderen . Ik wil graag iets aantrekken waarin ik me goed voel, maar dat zijn slobberkleren en daarin kan ik het denk ik niet maken om uit te gaan. of wel? Ik trek denk ik toch maar een strakker shirtje aan. Veel make-up doe ik toch niet op. Ja, ik denk dat ik gewoon toe ga kijken naar de mensen die het wel durven. Maarja, mijn buurvrouw is zo'n party beest, die struint alle sensations af, alle trance party's. Ze kan vast heel goed dansen...
Slobber kleren zijn misschien net wat té, maar als jij er echt op staat en dat wil, dan kan dat eigenlijk echt wel!! Alleen denk ik dat dan de kans bestaat dat je je nog meet onzekr voelt omdat je wat meer opvalt dan.


Begin rustig aan
En wie weet trekt ze je wel mee in de sfeer... Suc6 vanavond meid en laat horen hoe het is gegaan !!!
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:26
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
murwari schreef:
Slobber kleren zijn misschien net wat té, maar als jij er echt op staat en dat wil, dan kan dat eigenlijk echt wel!! Alleen denk ik dat dan de kans bestaat dat je je nog meet onzekr voelt omdat je wat meer opvalt dan.


Begin rustig aan
En wie weet trekt ze je wel mee in de sfeer... Suc6 vanavond meid en laat horen hoe het is gegaan !!!
Ja, ik zal gewoon wat algemeners aantrekken (dat hangt volgens mij niet in mijn kledingkast maar goed )
ik zal laten horen hoe het is gegaan.

erg bedankt
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:54
ElCafone
ElCafone is offline
Citaat:
Snow White schreef:
Ze kan vast heel goed dansen...
Nah, in dat geval zal ze vast wel zo vriendelijk zijn om het jouw te leren he, voor zover dat nodig is... Aangezien je van jezelf weet, dat je eerder bekent stond als iemand die goed kan dansen zal het nu ook wel gaan.

Sowieso, maak je over dat dansen nou maar niet al te druk.
Er zijn meer mensen die gek doen daar, en het is bovendien vaak nogal donker op een dansvloer. Als JIJ maar plezier hebt in wat je daar doet daar gaat het om, en niet wat anderen ervan denken, want waarschijnlijk kunnen die niet veel beter, danwel slechter dansen...

En JA, het is een hele stap, om weer, of voor het eerst de dansvloer op te gaan. Maar goed neem die stap, en probeer je te vermaken!!

Wat die kleding betreft, gewoon doen, wat JIJ leuk vind. Ik heb zelf nog noooooit een opmerking gehad die negatief was, ook al zag ik er niet uit. Hooguit een compliment van een vreemde....

Tjah en nu ben je er helemaal onzeker over, maar probeer zo positief mogelijk te denken over vanavond, en je zult zien dat het helemaal goed gaat komen. Wat je dan ook weer zelfvertrouwen geeft in de volgende keer (als het je bevalt tenminste)

Laat je even weten hoe het ging?

Groeten,

Elcafone
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 19:57
Basszje
Basszje is offline
Citaat:
Snow White schreef:
. Ik wil graag iets aantrekken waarin ik me goed voel, maar dat zijn slobberkleren en daarin kan ik het denk ik niet maken om uit te gaan. of wel?


Waarom niet eigenlijk ? Als je je goed voelt zal je dat ook uitstralen . Als je eig. niet lekker voelt in je kleding kom je al heel anders over qua lichaamshouding en dan gaan mensen je aankijken ( vicieuze circel ) .


Citaat:
Ik trek denk ik toch maar een strakker shirtje aan. Veel make-up doe ik toch niet op. Ja, ik denk dat ik gewoon toe ga kijken naar de mensen die het wel durven. Maarja, mijn buurvrouw is zo'n party beest, die struint alle sensations af, alle trance party's. Ze kan vast heel goed dansen...
Volgens mij trek je je veel te veel van andere mensen aan. Okee uit de toon ergens lopen vergt ook wel wat lef en is ff wennen, maar als je op de langere termijn je daar veel prettiger in voelt, waarom niet ? Het is jou avond, jij moet het ook naar je zin hebben en andere mensen moeten dat maar respecteren .

En dansen. Ach niemand kan dansen, het is maar in welke context je het plaatst. Wat vroeger erg mooi was is nu dom ( tijdsgeest ) , wat de meest aanwezige mensen doen is niet altijd wat het best is (trendsetter en trendvolger ). En als mensen je aankijken omdat je raar danst is dat alleen maar om hun eigen angst te maskeren dat ze zelf ook niet kunnen dansen ( laten lullen dus ) .

Moet je anders eens een uurtje ofzo in een donker hoekje de dansvloer gaan bestuderen, is wel behoorlijk interessant ( een boek sociale omgang op zich )

[edit]
Was elcafone me toch net voor
__________________
Evil is not wrongdoing, but doing the opposite of good to fully enjoy yourself. Free the fear, let go
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 20:42
Elka
Elka is offline
Niemand kan jou saai vinden, dat is gewoon zo. Ze wil met jou uit, neem ik aan. Ik denk dat ze ook wel snapt dat het voor jou allemaal niet meer zo makkelijk is. Ik denk dat ze daar wel rekening mee houdt enzo. En idd je zelf zijn. Ik hoop dat het meevalt vanavond. Laat je het weten?

Uitgaan is voor mij ook een probleem, maar ik doe het gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 20:45
Basszje
Basszje is offline
Citaat:
eLKa schreef:

Uitgaan is voor mij ook een probleem, maar ik doe het gewoon niet.
En da's jammer want het kan erg leuk zijn mits je met de mensen gaat die je aanspreken naar een plek die je leuk vind en je je op je gemak voelt
__________________
Evil is not wrongdoing, but doing the opposite of good to fully enjoy yourself. Free the fear, let go
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 21:21
Elka
Elka is offline
Citaat:
Basszje schreef:
En da's jammer want het kan erg leuk zijn mits je met de mensen gaat die je aanspreken naar een plek die je leuk vind en je je op je gemak voelt
Lekker thuis zitten kan ook erg leuk zijn. Sommige mensen vinden uitgaan om wat voor redenen dan ook nu eenmaal niet zo leuk als andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 21:29
ElCafone
ElCafone is offline
Citaat:
eLKa schreef:
Lekker thuis zitten kan ook erg leuk zijn. Sommige mensen vinden uitgaan om wat voor redenen dan ook nu eenmaal niet zo leuk als andere mensen.
Nah, daar ben ik het nou ook mee eens. Maar met hetgeen wat daarboven staat ook weer...
Och en wat voor redenen het ook zijn, ze zijn vast wel gegrond,
bedoel het is totaal niet verplicht dat uitgaan. Hoewel sommige mensen wel doen overkomen alsof het van levensbelang is

Persoonlijk, verschilt het een beetje per week bij mij, de ene week zit ik lekker thuis, en de andere keer ga ik uit.
Maar ik ga ook alleen uit naar plaatsen waar ik me op mijn gemak voel. En ja ik probeer ook wel naar andere onbekende dingen te gaan, om te kijken hoe dat is, maar heb vaak toch een leukere avond als je naar een vertrouwde omgeving gaat, met mensen die je goed kent

Groeten

Elcafone
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 23:56
Stainleszs
Avatar van Stainleszs
Stainleszs is offline
Nah ik zou zeggen ga is gezzelig meej dan uit, enige probleem is dan dat ik dit forum buiten me real life wil houden. Maar anders hadden we wel is een fessie kunnen bouwen hoor.

Ik weet niet of je van het type jongens houd die gezzelig uitgaan met ze allen en nog vriendinnen der bij, en die totaal niet er op letten hoe mensen er uit zien of ze beoordelen hierop. Ook met meisjes zijn we niet van oooow uit meiden scoren. Is vet relax zoek ookis zow een groepje
__________________
"Ik ben een man die schuw is van geweld...Pim Fortuyn"
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 04:42
Basszje
Basszje is offline
Citaat:
ElCafone schreef:
Bla
ja nou ja thuis vind ik eigenlijk maar saai, word ik niet veel wijzer van .

Uitgaan vind ik de manier om lekker een beetje te ouwehoeren enzo, ga ook niet echt in een discotheek uit ofzo

Maarja iedereen zijn eigen meug toch .
__________________
Evil is not wrongdoing, but doing the opposite of good to fully enjoy yourself. Free the fear, let go
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 09:44
iamre18
iamre18 is offline
Ik herken wel een aantal dingen, die je verteld.(het onwennig voelen etc met het uitgaan).
Ik ben eigenlijk te laat om je er eventueel een advies over te geven, maar net zoals murwari zegt, praat er over, nadat je bent uit geweest met haar. Hoe jij tegen de avond hebt aan gekeken, hoe jij je er onder hebt gevoeld, wat goed ging/ wat minder naar jou gevoel, hoe je buurvrouw er tegen aan kijkt. Ik denk dat, dat al wel een stukje zekerheid creeert (voor de volgende x).
Ik denk overigens dat het, zoals hiervoor geloof ik al is gezegd, wel een idee is om met een groepje mensen uit te gaan, die je goed vetrouwt, misschien dat, dat het wat makkelijker voor je maakt (voel je, je misschien iets minder "zichtbaar"?)


Ik hoop dat je't leuk hebt gehad gisteravond!


Ps: Knap dat je toch maar even die stap hebt gezet om uit te gaan!
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 11:48
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Bedankt allemaal

Ik zal even vertellen hoe het is gegaan.
We gingen rond een uur of half 10 weg (dan is er meestal nog geen zak te doen in het uitgaansleven maar goed) Ik had een strak zwart truitje met wijduitlopende mouwen aangedaan en een spijkerbroek (wel met wijduitlopende pijpen) Ik voelde me echter onwijs onzeker in dat zwarte truitje, dus deed ik hem aan en heb ik een zwart vestje aangedaan.
In de auto had ik al tegen mijn buurvrouw gezegd dat ik het best wel eng vond. en ik vroeg of ik moest dansen. Toen zei de dat dat niet nodig was, en dat het misschien ook wel te druk daarvoor zou zijn.
We gingen naar stratumseind, dat is een straat met allemaal kroegen enzo. We gingen een cafe/bar binnen die heel bekend staat bij jonge mensen. Ik zag er ook veel mensen van school (waarmee ik overigens geen contact heb) Ik vond het daar echt zo afschuwelijk! Allemaal jongeren, stilstaan bij de bar, bonkmuziek (trance) enkele mensen dansend, opgedirkte trutjes, het was echt helemaal niets. ik voelde me er zo ongelukkig. ik zei tegen mijn buurvrouw dat ik het verschrikkelijk vond, en toen zijn we na een kwartiertje gegaan. Toen zijn we gezellig in een grand cafe gaan zitten en dat was wél leuk. Daar hebben we heel veel samen gepraat en leerde ik har een beetje beter kennen. We hebben het volgehouden tot een uur of 1., toen liep de tent vrijwel helemaal leeg en besloten wij ook te gaan.
Ik heb dus niet gedanst, en ook geen alcohol gedronken (kan ook niet in combinatie met medicijnen)
Ik vind het uitgaansleven zoals leeftijdsgenoten doen, echt vershrikkelijk en ik snap de lol er echt niet van. Ik vind er dus niets aan. Er is ook wel een hard rock cafe op stratumseind, dat lijkt me dan wel weer leuker, maar al die andere bars hoef ik niet te zien.
Gelukkig zijn we dus kort gebleven in stratum, en die grand cafe was wel een stuk leuker. Toch durf ik dat wel. Ik was het meeste bang voor (inderdaad) het uitgaansleven van de doorsnee tiener .
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-10-2002, 12:28
Basszje
Basszje is offline
Tja ach je moet het leuk vinden he , vind ik ook niets aan hoor .

Ik ga ook meestal naar de alternatievere tenten, daar vind ik de sfeer zowiezo altijd al een stuk beter . En dan een beetje ouwehoeren met mensen die je kent, bandje kijken zoiets.

Vanavond lekker naar Krang (band ) toe en dan ff een cafeetje induiken ofzo. Lekker relaxd allemaal

Ga anders eens een keer met andere mensen uit die meer ook jou smaak hebben ,.
__________________
Evil is not wrongdoing, but doing the opposite of good to fully enjoy yourself. Free the fear, let go
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 13:55
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Basszje schreef:

Ga anders eens een keer met andere mensen uit die meer ook jou smaak hebben ,.
Ja, dat zal ik zeker doen. Bandje kijken is ook wel aan mij besteed. Daar houd ik wel van. Er is 1 cafe, waar het waarschijnlijk wel leuk zou zijn.
dat moe tik nog uitproberen.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef:
Ik vind het uitgaansleven zoals leeftijdsgenoten doen, echt vershrikkelijk en ik snap de lol er echt niet van. Ik vind er dus niets aan. Er is ook wel een hard rock cafe op stratumseind, dat lijkt me dan wel weer leuker, maar al die andere bars hoef ik niet te zien.
Ik geef je groot gelijk.

Zoek gewoon wat jij leuk vindt ed en ga daar heen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 18:31
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik vind er ook niks aan, die discotheken met keiharde muziek zodat je niet eens normaal kan praten en met die veel te opgetutte meisjes enzo en alleen maar zuipen. Ik ga ook nooit uit, alleen in heel bepaalde omstandigheden (introductie uni en dát was wel heel leuk, heb zelfs gedanst...dat ik dat durfde, maarja, dat kwam denk ik door de drank) maar ben daarna nooit meer uit geweest. Ik vind dat je het helemaal zelf moet weten of je uitgaat of niet en waar je zoal heen gaat.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:10
Ascona Cruiser
Ascona Cruiser is offline
als je uitgaan op DIE manier niet leuk vind (harde muiek enz...) dan moet je dat gewoon niet doen, is dantoch geldverspilling en tijdverspilling....


Ohjah, onzekerheid is een reaktie van het lichaam om je te behoeden voor gevaar. teveel onzekerheis is nutteloos dus probeer jezelf te ontspannen en het los te laten... ofzo...??? makkelijk gezegd he!? hahahaha
__________________
Check the world in a love embrace...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:48
Verwijderd
Iedereen vind andere dingen leuk, andere uitgaansgelegenheden etc....

Ik vind discotheken niet geweldig, alleen eentje hier in zmeer wel, waar ze alternatieve muziek draaien en ik veel mensen ken enzow....weinig agressieve mensen, weinig mensen die elkaar alleen maar aanstaren en bekritiseren....
Verder ga ik liever naar cafeetjes enzow, rustigere dingen, waar je ff naar buiten kan als je zelf wilt enzow, veel leuker

en trouwens, dansen is er niet op 1 goede manier, iedereen danst anders, en veel mensen zijn er onzeker over...als je gaat dansen, dan ist in t begin ongemakkelijk, later gaat het meestal vanzelf...vind ik dan...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:54
Verwijderd
Als je geen uitgaanstype bent, ben je dat gewoon niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 12:51
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
******** schreef:
Als je geen uitgaanstype bent, ben je dat gewoon niet.
nee, inderdaad
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 15:39
Liefde & Relatie wil hij mij nog?
053druppel
6 02-12-2009 23:19
Liefde & Relatie Hoe heb jij je ex teruggekregen..
Chasin'
58 09-05-2007 16:47
Liefde & Relatie De eerste stap.. hoe ??
Someboy
23 17-04-2005 15:02
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic!
Nona
500 08-04-2004 17:00
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen blind date BOEKVERSLAG
wolfgang
6 03-06-2003 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.