Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2009, 17:00
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Omdat ik me regelmatig afvraag hoe ik bepaalde dingen kan bewaren, maar daar niet elke keer een topic over wil openen, dacht ik dat het misschien handig was om een algemeen topic hierover te openen, zodat iedereen zijn/haar vragen over bewaren kan stellen. Vragen kunnen bijvoorbeeld zijn hoe lang je iets kunt bewaren, of je iets kunt invriezen e.d.

Mijn vraag voor vandaag is: hoe kan ik mozzarella het beste bewaren? Ik heb een grote verpakking gekocht omdat ze niks anders hadden, dus ik ga het dit keer niet in één keer opeten zoals ik normaal doe. Als ik google kan ik alleen vinden dat het het beste is om het in zijn eigen vocht te bewaren, maar het zit in zo'n dichte verpakking zonder vocht. Dus wat is het beste, strak in plastic of misschien met water in een bakje?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2009, 17:06
Larry Flint
Larry Flint is offline
Met een beetje kraanwater, zeg maar dat je bol/stuk mozzarella half in het water staat, in een bakje met een deksel erop. Zo bewaar ik het altijd, maar zou het na 3 dagen wel weggooien..
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 17:10
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Met een beetje kraanwater, zeg maar dat je bol/stuk mozzarella half in het water staat, in een bakje met een deksel erop. Zo bewaar ik het altijd, maar zou het na 3 dagen wel weggooien..
Doe ik dat
Ik denk dat ik niet bang hoef te zijn dat het na drie dagen nog niet op is
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 17:19
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Met een beetje kraanwater, zeg maar dat je bol/stuk mozzarella half in het water staat, in een bakje met een deksel erop. Zo bewaar ik het altijd, maar zou het na 3 dagen wel weggooien..
Inderdaad ja, al bewaar ik het in zijn eigen vocht, maar mocht je dat weggegooid hebben kan kraanwater vast ook.

Nu vraag ik me af hoe jullie feta bewaren. Ik koop dat altijd op de markt of bij de Turk, er zit dan soms water bij (dan bewaar ik hem daarin dus) en soms niet (dan zit het in een stuk vetvrij papier). Met water, olijfolie, zout, of? Ik kan het natuurlijk ook vragen aan de verkoper zelf (volgende x), maar nu er toch dit topic is(A).
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 17:48
Larry Flint
Larry Flint is offline
Feta doe ik altijd op exact dezelfde manier of je kunt het in blokjes snijden en olijfolie bij doen, evt met knoflook/kruiden. Zou ik wel ook maar max een week bewaren ofzo?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 23:56
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik koop feta meestal in van die pakjes uit de supermarkt, dan vouw ik gewoon het plastic dicht en leg het in de koelkast. Maar je hebt ze ook soms in een potje in de olie, dus olie misschien? Edit: oh, dat zei Larry Flint al.

Mozzarella was perfect trouwens, hij is nu alleen wel op
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 20:09
shuraa
shuraa is offline
als je kruiden wilt bewaren, zoals peterselie en basilicum, kun je het bosje wikkelen in keuken/wc papier. Hierdoor blijft het echt dagen extra lang goed. één keer bleef mijn peterselie 2 weken mooi
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 10:41
Larry Flint
Larry Flint is offline
of ff onder de kraan houden en in een zakje in de vriezer gooien
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 14:17
shuraa
shuraa is offline
zo inderdaad dat is ook een goede gaat er geen smaak verloren?
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 17:10
Larry Flint
Larry Flint is offline
nee
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2009, 17:33
shuraa
shuraa is offline
dan ga ik het zeker proberen ^^ tnx

btw: kan je het nu in theorie dan een jaar bewaren of langer?
__________________
Gloyou.com/radio chille online radio
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 14:13
flupkeflup
flupkeflup is offline
Kaas in water? maar water gaat toch rotten? ik laat mijn mozzarella of feta soms een beetje verdrogen, vind ik juist lekker..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 17:02
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Kaas in water? maar water gaat toch rotten? ik laat mijn mozzarella of feta soms een beetje verdrogen, vind ik juist lekker..
Eh ja, je moet het er ook geen weken in laten liggen. Maar mozzarella is echt oneetbaar als je het gewoon zomaar ergens voor een dag laat liggen.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 17:21
Verwijderd
Ik heb kip die maar t/m vandaag goed is. Ik had 'm al een paar dagen geleden gekocht. Kan ik de kip alsnog invriezen en 'm dan maandag klaarmaken zonder dat het vanzelf wegloopt enzo?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 17:34
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ik heb kip die maar t/m vandaag goed is. Ik had 'm al een paar dagen geleden gekocht. Kan ik de kip alsnog invriezen en 'm dan maandag klaarmaken zonder dat het vanzelf wegloopt enzo?
Als ie nu nog goed is dan moet dat geen probleem zijn volgens mij.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Als ie nu nog goed is dan moet dat geen probleem zijn volgens mij.
Okay, bedankt voor het snelle antwoord!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 18:24
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
als je kruiden wilt bewaren, zoals peterselie en basilicum, kun je het bosje wikkelen in keuken/wc papier. Hierdoor blijft het echt dagen extra lang goed. één keer bleef mijn peterselie 2 weken mooi
ik zet die dingen met hun stelen in een glas water
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 19:40
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Hoe lang kun je 'n geopend 0,5L PET-flesje Coca-Cola Light bewaren in de koelkast?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2009, 20:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik zet die dingen met hun stelen in een glas water
Doe ik idd ook altijd Ik zag m'n huisgenoten kruiden wel eens in een krant wikkelen en dan in de vriezer doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 13:10
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Hoe lang kun je 'n geopend 0,5L PET-flesje Coca-Cola Light bewaren in de koelkast?
tot de prik eruit is
wordt volgens mij niet slecht (tenzij je van de fles drinkt misschien), alleen minder lekker
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 17:35
wup
wup is offline
Ik weet nooit zo goed hoe lang ik appelmoes kan bewaren. Meestal gooi ik het na een week maar weg, maar is dat nodig?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 18:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik weet nooit zo goed hoe lang ik appelmoes kan bewaren. Meestal gooi ik het na een week maar weg, maar is dat nodig?
Ik zou het niet veel langer bewaren, in de koelkast tenminste. Dan krijg je al gauw wit pluis erop Als je het langer wil bewaren kan je het invriezen (iig zelfgemaakt maar zou niet weten waarom uit pot niet).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 15:31
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Ik weet nooit zo goed hoe lang ik appelmoes kan bewaren. Meestal gooi ik het na een week maar weg, maar is dat nodig?
Weggooien hoeft pas als het niet meer goed er uitziet/ruikt/smaakt. Ik weet zo gauw niet hoe snel dat bij appelmoes is.

Kun je geen kleinere verpakking kopen? Dat is misschien duurder in de aanschaf, maar als je van een grote pot toch een deel moet weggooien ben je net zo duur uit.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 18:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb net witlofsla gemaakt (gesnede rauwe witlof met mandarijntjes) en daarvan heb ik nog zoveel over dat ik het wil bewaren zodat ik het morgenochtend op kan eten. Kan ik dat gewoon in een bakje in de koelkast zetten of wordt het dan bruin? Citroensap heb ik niet in huis en als het al bruin wordt, verandert de smaak dan ook?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 19:30
Larry Flint
Larry Flint is offline
Volgens mij kan dat prima als je het afdekt Heb je iets van azijn anders? Misschien werkt dat ook wel. En beetje bruin worden is niet erg denk ik voor de smaak, als sla een klein beetje bruin is kan je t ook nog prima eten toch?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2009, 19:56
Verwijderd
Appelmoes gooi ik pas weg als er schimmel op zit. Maar ik eet zelf zo weinig appelmoes dat ik maar gewoon mini-kuipjes in huis heb. Die zijn per liter twee keer zo duur als appelmoes uit potjes, dus als je nu meer dan de helft van de appelmoes weggooit, is het goedkoper om kuipjes te halen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 20:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Volgens mij kan dat prima als je het afdekt Heb je iets van azijn anders? Misschien werkt dat ook wel. En beetje bruin worden is niet erg denk ik voor de smaak, als sla een klein beetje bruin is kan je t ook nog prima eten toch?
Dankjewel Ik ga morgen gewoon kijken, ben bang dat van azijn de smaak niet beter wordt dan van een beetje bruin

Citaat:
Appelmoes gooi ik pas weg als er schimmel op zit. Maar ik eet zelf zo weinig appelmoes dat ik maar gewoon mini-kuipjes in huis heb. Die zijn per liter twee keer zo duur als appelmoes uit potjes, dus als je nu meer dan de helft van de appelmoes weggooit, is het goedkoper om kuipjes te halen.
Of zelf maken, dan kan je helemaal bepalen hoeveel je wilt en het invriezen, is ook lekker als het nog niet helemaal ontdooid is en er nog wat stukjes ijs in zitten. Ook niet heel veel werk trouwens
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 16:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vanavond eet ik wraps met kruidenkaas, gerookte zalm en ijsbergsla. Ik heb allen te veel wraps en zalm om in een keer op te maken. De zalm wil ik bewaren tot woensdag om er dan pasta mee te maken, maar hoe kan ik dat het beste bewaren? In een afgesloten bakje in de koelkast? Kan dat dan tot en met woensdag? Kan ik die wraps gewoon in de verpakking in de koelkast bewaren, en hoelang dan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 17:05
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Van de zalm weet ik het niet (geen ervaring) maar google zegt 1-2 dag, of bedoel je gerookte? dat kan wel tot woensdag, je kan het wel invriezen anders als je het niet weet/niemand anders reageert? De wraps in een omgevouwen verpakking / gesloten met klip, kun je iets van 2-3 dagen in de koelkast bewaren denk ik, invriezen kan ook prima en doe ik zelf meestal.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 17:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is gerookte zalm ja

De wraps gaan dan de vriezer in denk ik
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 18:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wraps durf ik in het algemeen wel 4 dagen in de koelkast te bewaren, door de wraps in de verpakking te rollen en hier een dicht zakje omheen te doen.
Hoe lang je gerookte zalm kunt bewaren, weet ik niet. Die ene dag dat ik een open verpakking heb doe ik het in een afgesloten zakje; dat gaat prima.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 10:34
dennis018
dennis018 is offline
omdat ik nu alleen woon heb ik vaak restjes dus ik vroeg me af, wat kan je allemaal wel en niet invriezen en voor hoelang?

ik vroeg me af hoe het zit met beleg (vleeswaren rosbief, ham, salami etc) kan je dat invriezen?

en rauwe kip/rundvlees etc?

en klaargemaakte maaltijden zoals wokgroenten, of een pasta kan je dat ook invriezen en later gebruiken weer?

en zoja hoelang kan je alles invriezen?

alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 11:35
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ik weet dat dit topic heel oud is maar ik up het toch. Ik wilde een nieuw bewaar/houdbaarheidstopic openen maar alles wat hier boven staat is ook bruikbaar voor vandaag de dag. Ik hoop dat het mag.

Ik wilde iets (doms) vragen. Ik heb een doosje eieren in de ijskast staan, houdbaar tot 21-03 (morgen dus). Ik heb ze serieus drie weken geleden gekocht. Ik begrijp dat ik ze kan eten zonder ziek te worden, maar hoe kan het dat ei zo lang goed blijft? Is de kwaliteit minder geworden? De kans op salmonella toch groter dan twee weken geleden?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 11:49
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ik heb net het grote bewaartopic ge-upt, misschien kun je dit daarin plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 14:11
Verwijderd
Uppen mag tegenwoordig .

Ik ging even voor je googelen, en ik kreeg daar een pagina waarop stond dat eieren 28 dagen goed blijven (minimaal) vanaf de dag dat het ei gelegd is. Waarom is dat zo: Tsja. Waarom is melk maar zo lang houdbaar? Waarom zijn alle andere dingen zo lang houdbaar . Dat is gewoon een of andere norm die hier is vastgesteld om dat ongetwijfeld daarna er een kans is op salmonella. Daarvoor zal het wel niet zo zijn, daarvoor zijn alle regeltjes in Nederland veel te streng.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 14:13
Verwijderd
Citaat:
omdat ik nu alleen woon heb ik vaak restjes dus ik vroeg me af, wat kan je allemaal wel en niet invriezen en voor hoelang?

ik vroeg me af hoe het zit met beleg (vleeswaren rosbief, ham, salami etc) kan je dat invriezen?

en rauwe kip/rundvlees etc?

en klaargemaakte maaltijden zoals wokgroenten, of een pasta kan je dat ook invriezen en later gebruiken weer?

en zoja hoelang kan je alles invriezen?

alvast bedankt!!
Citaat:
Ik heb net het grote bewaartopic ge-upt, misschien kun je dit daarin plaatsen?
Ik ga ze even samenvoegen ja.

Vleeswaren in gesloten verpakkingen kun je gewoon invriezen. Mijn moeder doet dat al jaren, en ik leef nog steeds. Rauwe kip (en trouwens ook niet gebakken kip of wat dan ook) kun je allemaal invriezen.

Ten minste, je moet nooit iets invriezen wat al een keertje ingevroren is geweest, dus niet kip in de vriezer gooien, een weekje erna eruit halen om te ontdooien en dan opnieuw invriezen. Als je kip in de tussentijd bakt denk ik wel. Deden wij thuis ook, sauzen en dergelijke vriezen we altijd in als het genoeg is voor 1 persoon of meer. Dan wel voornamelijk dingen als hutspot, boerenkool, andijviestampot. Ik weet niet of de rest ingevroren kan, maar dat hadden we gewoon nooit over dus ja. Dan gaat invriezen lastig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2012, 19:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Andijviestamppot kan je niet invriezen. Dat maak je met rauwe andijvie en is niet lekker meer als je het daarna opwarmt. Geen aanrader.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 20:35
flupkeflup
flupkeflup is offline
Sowieso geldt dat voor bijna alle (bereide) dingen: als je ze invriest en opwarmt zijn ze nog maar half zo smakelijk.
Het is maar wat je over hebt voor spaarzaamheid
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 11:35
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ik ga ze even samenvoegen ja.

Vleeswaren in gesloten verpakkingen kun je gewoon invriezen. Mijn moeder doet dat al jaren, en ik leef nog steeds. Rauwe kip (en trouwens ook niet gebakken kip of wat dan ook) kun je allemaal invriezen.

Ten minste, je moet nooit iets invriezen wat al een keertje ingevroren is geweest, dus niet kip in de vriezer gooien, een weekje erna eruit halen om te ontdooien en dan opnieuw invriezen. Als je kip in de tussentijd bakt denk ik wel. Deden wij thuis ook, sauzen en dergelijke vriezen we altijd in als het genoeg is voor 1 persoon of meer. Dan wel voornamelijk dingen als hutspot, boerenkool, andijviestampot. Ik weet niet of de rest ingevroren kan, maar dat hadden we gewoon nooit over dus ja. Dan gaat invriezen lastig.
ok thx!!

weet iemand anders missof je gewokte groente enzo kan invriezen?
ik hou daar altijd van over en tis eigelijk altijd makkelijk een 2e portie van te eten
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 12:11
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ja dat kan, maar zoals ik al schreef: het wordt er niet lekkerder op. Vooral omdat je bij wokken vaak iets van olie/saus/kruiden gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 21:26
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
wokgroenten, en met name uit/prei/taugé vind ik echt heel erg vies smaken als het ingevroren is geweest als het al eens is bereid. Dan kan je beter zo'n grote zak groenten halen uit het vriesvak van de ah, kun je snel doseren.
Vleeswaren kun je prima invriezen, hoewel ik dan bij rosbief denk dat het daar minder geschikt voor is. Maar ham of kipfilet ofzo kan prima.
Pasta met gehakt vind ik erg geschikt om in te vriezen, net als rijst.
__________________
Allem voran die Tat.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 18:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
^^ De dingen die jij noemt die moet je ingevroren in de pan doen en niet eerst laten ontdooien, dan wordt het minder slap en een stuk beter te eten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 10:39
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ja dat kan, maar zoals ik al schreef: het wordt er niet lekkerder op. Vooral omdat je bij wokken vaak iets van olie/saus/kruiden gebruikt.
wat gebeurd er dan met die olie'saus word zeker drapperig?

nja heb het nu 1x ingevroeren en ga het dit weekend proberen en dan zie ik wat er van komt! (heb nog altijd een diepvriespizza liggen voor t geval het echt niks is)

hoe zit het eigenlijk met broodbeleg?

kan je vleeswaren invriezen (als je bijv het apart verpakt in folie 2x 50 gram ham
of 2x 50 gram kifilet oid?
en kaas kan dat ingevroren worden?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 11:00
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Broodbeleg vriezen wij eigenlijk altijd in, vlees dan. Kaas weet ik eigenlijk niet, dat is nog nooit nodig geweest Maar een vriendin van me vriest haar kaassaus dan wel weer in..
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 11:56
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Broodbeleg vriezen wij eigenlijk altijd in, vlees dan. Kaas weet ik eigenlijk niet, dat is nog nooit nodig geweest Maar een vriendin van me vriest haar kaassaus dan wel weer in..
en hoe vries je de vleeswaren dan in, heel pak of per stukjes???
en voor hoelang doe je dat dan?
En dan is sstel de ham ofzo is houdbaar tot morgen maar je vriest het in dan is het volgende maand nog houdbaar zeg maar? (as je het dan ontdooit)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 13:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sauzen moet je gewoon halverwege even goed doorroeren, dan gaat opwarmen prima.

Geraspte kaas vries ik altijd in dus denk dat je gewone kaas ook wel in kan vriezen, op diepvriespizza zit ook vaak kaas.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 14:45
Verwijderd
WOensdagavond heeft mijn vriend nasi gemaakt met de bedoeling dat die nog in te vriezen was, zodat ik die later op stage kan ontdooien. We zijn echter alleen vergeten om die nasi in te vriezen. Kan het kwaad als we dat nu alsnog doen? De nasi heeft al die tijd in een gesloten pan op het fornuis gestaan, niet in de koelkast ofzo. Iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 21:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het niet doen. Van restjes wordt ook aangeraden ze niet langer dan twee dagen in de koelkast te bewaren. Jij hebt ze twee dagen buiten de koelkast bewaard en het is best warm weer. Als je het nu invriest dan vries je eventuele ziekteverwekkers ook in die daarna als je het ontdooid ook weer verder gaan, lijkt me niet zo gezond.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2012, 18:02
Verwijderd
Citaat:
en hoe vries je de vleeswaren dan in, heel pak of per stukjes???
en voor hoelang doe je dat dan?
En dan is sstel de ham ofzo is houdbaar tot morgen maar je vriest het in dan is het volgende maand nog houdbaar zeg maar? (as je het dan ontdooit)
Als je het dan binnen drie maanden ontdooit zou ik het op die dag van ontdooien opeten. Maar ik vries vleeswaren wel altijd in terwijl het nog in de originele verpakking zit. Als je juist reden hebt om alleen een deel te willen invriezen, zou ik dat doen in een afsluitbaar diepvrieszakje, niet in folie want dan wordt het nat en vies.

Kaas invriezen lijkt me een beetje onzin, kaas blijft wel een maand goed, dan moet je gewoon niet meer kaas kopen dan je binnen een maand opeet maar het kan op zich wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Niet zo saaiken! #712
Philosophy
501 07-10-2009 13:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.