Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 11:05
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik voel me vaak heel raar als ik moe ben. Heel zweverig en soms wordt mn zicht ook anders als ik heel moe ben. De moeheid zit bij mij vooral in mn hoofd, mn lichaam is nooit echt moe. Althans, ik kan wel gewoon fietsen, rennen, sporten enz. zonder dat ik me daardoor nog moeier voel.

Hoe voel jij je als je moe bent?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:24
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik word dan meestal een beetje verdrietig.

Heel raar maar ik heb ook altijd dat als ik 's avonds met mijn vriend in bed lig en hij slaapt bijna en ik nog niet, dan vind ik het rot dat we niet nog even kunnen praten en dan word ik verdrietig
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:35
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben ook eerder emotioneel als ik heel moe ben, eerder dan normaal... Vaak ook heel snel geprikkeld en chagrijnig
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:43
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Als ik heel moe ben voel ik mij.........ehm... heel moe
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 11:46
**Lololo**
**Lololo** is offline
Ik word ook heel emotioneel en ik ga me altijd druk maken om de kleinste dingen. Ook word ik heel hangerig en snel chaggerijnig..
Daarom zorg ik altijd dat ik 's nachts veel slaap en vroeg naar bed ga.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 12:03
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
als ik moe ben word ik ook emotioneel, hangerig, en ben ik snel op mn teentjes getrapt, als ik op de bank lig (hang!) en ik kom omhoog moet ik even stil staan omdat het mij dan zwart voor de ogen word. vaak als ik moe ben en ik ben b.v. uit logeren krijg ik een soort gevoel van: "was ik maar thuis, vertrouwde omgeving"
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 12:25
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Als ik moe wordt terwijl ik weet dat ik voorlopig nog niet kan gaan slapen (omdat ik eerst nog naar huis moet bijv.) dan wordt ik juist druk. Is iedereen helemaal suf, begin ik als het ware te ratelen.

Ben ik thuis dan wordt ik ook een beetje verdrietig (dus: stil).
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 13:08
zzzoefff!!!
zzzoefff!!! is offline
alsk moe ben dan krijg ik honger en dorst, en als ik dan iets eet of drink helpt t nix, ik word juist misselijk. Ik ben vaag.
__________________
...Dus..?!...Ja..?!...En?!...?!?!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 13:10
YellowLight
Avatar van YellowLight
YellowLight is offline
verdrietig, stil, soms eenzaam (terwijl daar gewoon geen reden voor is).

en ook erg chagerijnig
__________________
Explosions.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 13:28
Verwijderd
Dat verschilt qua graad van moeheid:
1 meer moeite om na te denken
2 meer moeite om na te denken en te bewegen
3 rusteloos (ijsberen en ratelen over onzinnige dingen)
4 loom en hangerig, gauw duizelig, bewegen is iets waar ik mezelf echt toe moet dwingen, ook praten is een moeilijke beweging
5 duizelig en misselijk
Meestal ga ik slapen als ik op punt 2 of 3 zit, dus ik denk dat het vanaf 4 als 'heel moe' telt?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 13:48
Kaladan
Avatar van Kaladan
Kaladan is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 12-01-2004 @ 12:05:
Hoe voel jij je als je moe bent?
Moe...
__________________
Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:23
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 12-01-2004 @ 12:58:
Gebroken, duf, sloom, ongeconcentreerd, alles kost heel veel meer moeite.
Ook zo ongeveer, ben dan heel erg hangerig en heb bijna nergens zin in, soms niet eens in slapen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 12-01-2004 @ 12:43:
Als ik heel moe ben voel ik mij.........ehm... heel moe
Ik wilde hetzelfde zeggen.

'Heel moe' heeft bij mij wel verschillende 'niveau's'...ik kan gewoon heel moe zijn dat ik erg duf, sloom, hangerig ben en dat alles meer moeite kost ed. Vaak ben ik dan ook emotioneler en reageer ik (nog ) kattiger. Maar ik kan ook zo moe zijn dat ik echt niks meer kan behalve liggen en slapen. Dan ben ik slap, kan me niet bewegen van de moeheid, enz. Is iig rustig voor m'n vriend (behalve als die me nog op bed moet leggen ofzo ).
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:32
Verwijderd
koud, chagrijnig, althans, nog geprikkelder dan anders, en hangerig.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:52
Miracle_Sillie
Miracle_Sillie is offline
Ijskoud, moet dan 3x zo veel eten als normaal anders val ik om als de halve dag voorbij is. Als ik even niet bezig ben merk ik het helemaal krijg gauw dat het zwart word voor mn ogen gauw duizelig koppijn. Traplopen kost bv heel veel moeite. Ik ben heel snel chagerijnig en t stomme ik loop overal tegenaan
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:27
Heroïn Chique
Avatar van Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Die dingen heb ik bijna elke dag (wat hier boven staat, en misselijk enzo). Zou bijna denken dat ik zwanger ben..!
Maarja even serieus, zijn dr mensen hier die ook altijd zo ontzettend moe zijn, en dan geen pfeiffer ofzo hebben want dat is bij mij niet het geval. Ik slaap ook voldoende dus daar ligt het ook niet aan
__________________
bonnie and clyde
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Inf Mushroom schreef op 12-01-2004 @ 16:27:
Die dingen heb ik bijna elke dag (wat hier boven staat, en misselijk enzo). Zou bijna denken dat ik zwanger ben..!
Maarja even serieus, zijn dr mensen hier die ook altijd zo ontzettend moe zijn, en dan geen pfeiffer ofzo hebben want dat is bij mij niet het geval. Ik slaap ook voldoende dus daar ligt het ook niet aan
Ik heb geen pfeiffer, wel fm/cvs en voedselallergie/-overgevoeligheid, wat bij mij ook wel eens extreme moeheid tot gevolg heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:36
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik voel me moe?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:37
Heroïn Chique
Avatar van Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Hm..maarja hoe kom je dr achter of je dat hebt? Naar de dokter waarschijnlijk?
__________________
bonnie and clyde
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Inf Mushroom schreef op 12-01-2004 @ 16:37:
Hm..maarja hoe kom je dr achter of je dat hebt? Naar de dokter waarschijnlijk?
Naar de dokter idd. (Voedselgebeuren ben ik dankzij dietisten achtergekomen.)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 15:38
Heroïn Chique
Avatar van Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ok, bedankt
__________________
bonnie and clyde
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 17:52
feline
feline is offline
Koud, misselijk, stekelig, emotioneel, alsof mijn hoofd van mij nek afvalt en alsof er een luchtbel in mijn hoofd zit, zo'n voortdurende gaap.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:12
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Dan wordt ik vaak chagerijnig en loom en kan ik niks hebben van anderen.Zeker niet als ze in mijn ogen iets verkeerds doen of zeggen.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:58
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-01-2004 @ 14:28:
Dat verschilt qua graad van moeheid:
1 meer moeite om na te denken
2 meer moeite om na te denken en te bewegen
3 rusteloos (ijsberen en ratelen over onzinnige dingen)
4 loom en hangerig, gauw duizelig, bewegen is iets waar ik mezelf echt toe moet dwingen, ook praten is een moeilijke beweging
5 duizelig en misselijk
Meestal ga ik slapen als ik op punt 2 of 3 zit, dus ik denk dat het vanaf 4 als 'heel moe' telt?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:05
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
als ik echt heel erg moe ben (lees 3 nachten totaal niet slapen) dan ben ik heel saggo en snauw ik alles af

als ik gewoon kei moe ben dan word ik hyper terwijl ik dat niet wil...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:06
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 12-01-2004 @ 12:58:
Gebroken, duf, sloom, ongeconcentreerd, alles kost heel veel meer moeite.
zo ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:09
Verwijderd
Als ik gewoon moe ben dan ben ik heel emotioneel.... dan kun je ook een hoop geheimen uit me krijgen
Maar ik ben lichamelijk wel nog helemaal bij... dwz dat ik gewoon nog kan gaan trainen ossow...

Als ik heel erg moe ben... 45 + uur geen slaap... dan is da nog erger... alleen kan ik me dan nie zo goed meer concentreren...

Als ik heel erg verschrikkelijk moe ben.... 65+ uur geen slaap.... dan ben ik zo dood dat ik nie meer op een normaal niveau kan sporten... scherpstellen kost meer kracht... en het liefste ga ik dan tegen iemand aanliggen om vervolgens nog een hele n8 door te praten...

Als ik lichamelijk moe ben:
Btje moe... buiten adem, meer nie

best moe... 10 uithijgen, dan nog ff wa minder kracht en binnen een minuut weer verder

moe... halve minuut nodig om bij te komen... ik ga dan het liefst ff erges tegenaan hangen.

nogal moe... Dan wil ik ff gaan zitten en wil ik 5 minuten pauze no matter what

erg moe... ff tien minuten liggen... dan ben ik egt dood... das na een dubbele coopertest. Meestal zijn mn benen dan slap, vooral na korte afstanden heb ik veel last van verzuring, of wanneer ik veel over heuvels heb gelopen... Mn ogen werken dan wat minder goed, dwz dat ik op langere afstand (ca 100m) niet meer zo scherp zie.

Super moe... Hier laten mn ogen en oren het afweten, ik hoor heel anders, vooral mn ademhaling geeft een onaangenaam gevoel in mn oren... en ik kan pas gezichten herkennen als ze binnen 10 meter komen... Hier begint de pijn ook, bij heuvelen voel ik het in mn bovenbenen, en op korte afstanden begin ik kramp te krijgen...

Doodop... Pijn pijn en nog es pijn... de verzuring blijft nu constant aanwezig, en de kramp stopt pas als ik mn kuiten en voeten maximaal oprek... Ademhaling is ongeveer 120 keer per minuut in EN uit... hartslag boven 220 wordt bij kortere afstanden of veel heuvels standaard...

Dood... ongeveer hetzelfde als bij doodop... enige verschil is dat ik door de vermoeidheid heen ben... dat wil zeggen dat ik geestelijk gewoon weer normaal ben(als ik heel moe ben van het sporten dan trek ik me namelijk nix meer van mn omgeving aan) ... Maar ik blijf dan altijd even een kwartier liggen...

eigenlijk is dat gewoon omdat ik me nie meer kan bewegen van de pijn... maar dat weet jij... dat weet ik... maar da weet mn trainer nie

Opmerking bij fases doodop dood en heel erg verschrikkelijk moe:
Alle drie aanraders Bij sport is dat egt geweldig... verleg je je grenzen, en als je van pijn houdt is het zeker een goed id...

En als ik heel erg verschrikkelijk moe ben... dan is het meestal een paar dagen heel gezellig geweest, en wie kan dat nu nie leuk vinden?

En toen ik de preview zag, vonnik het wel een belachelijk lange post
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 17:21
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Ik heb eigenlijk geen duidelijke verschillende gradaties in het moe zijn.

Als ik moe ben, dan gaan mijn voeten ontzettend pijn doen, en krijg ik ook last van mijn gewrichten...( Ik ben overbeweeglijk misschien dat het daar nog mee te maken heeft), verder word ik ontzettend in mijzelf teruggetrokken en wanneer er een opmerking wordt gemaakt die mij niet aanstaat reageer ik daar heel fel op. Net zoals hiervoor al genoemd, ik ben dan dus veel prikkelbaarder...

Ik merk ook dat ik dan meer moeite met nadenken en concentreren krijg, ik heb dan ook niet zoveel zin om dingen te ondernemen...
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 10:35
Verwijderd
ik ben veel sneller boos of chagerijnig als ik moe ben, ben sowieso een beetje chagerijnig als ik moe ben. en ik voel me...moe en stom.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 11:32
Verwijderd
Als ik héél moe ben... dan word ik heel knorrig en loom. Met hoofdpijn erbij en mogelijk misselijkheid.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 11:46
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 12-01-2004 @ 12:58:
Gebroken, duf, sloom, ongeconcentreerd, alles kost heel veel meer moeite.
Me too, had ik vanochtend ook ik moest me echt haasten om niet te laat te komen voor mijn toets, en ik was al moe. Toen ik ging zitten kon ik amper mijn pen vasthouden zo erg waren mijn handen aan het trillen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Moe ben ik bijna altijd, maar als ik heel moe ben, ben ik emotioneel en prikkelbaar. Mijn benen en armen worden heel zwaar en gaan pijn doen van de moeheid, maakt niet uit hoe ik ze neerleg. Ik krijg hoofdpijn, kan me absoluut niet meer concentreren, en word duizelig en misselijk.
Als ik echt heel erg moe ben is op bed liggen het enige dat ik kan (dwz: ook te moe om naar de wc te lopen, me om te kleden, mn tanden te poetsen, te eten, mn haren te kammen etc)

(Ik heb cvs.. die extreme moeheid komt dus vaker voor dan ik zou willen..)
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 15:02
Laen
Avatar van Laen
Laen is offline
Als ik moe ben krijg ik 't eerst koud en word chagerijnig.
Heel vaak word ik ook misselijk. Ik heb ook geen puf om iets te doen, en wil dan alleen maar hangen en slapen.
Maar ik heb astma en ook voedselallergie en vorig jaar heb ik pfeiffer gehad, dus ik ben er zowieso gevoeliger voor.
__________________
Negers & tompoucen zoenen met testout.com | <*)_>< "Onmogelooflijk!"
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 15:41
Verwijderd
Als ik moe ben heb ik het koud en voel me zwaar/sloom. Soms komt er ineens een vlaag van moeheid opzetten, als ik dan ga eten of ff ga rennen (actief doen) gaat dat wel weer weg.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 15:47
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
dan voel ik me heel moe meestal wil ik dan alleen nog maar hangen en ben ik een beetje chagrijnig
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:22
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
dan voel k me moe..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:24
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Hoofdpijn van slaaptekort
Moeite met concentreren, lessen op school, lezen
Chagerijnig
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:43
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Als ik moe ben, dan voel ik me meestal erg slap en leeg. Ik kan er dan ook niet tegen als iemand me dan komt vervelen.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:02
Verwijderd
Als ik moe ben, ben ik heel snel aangebrand, heel emotioneel en duizelig af en toe. Krijg ook hoofdpijn enzo.
Ik ben heel stom als ik moe ben
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:06
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Alleen als ik echt heel moe ben... (een keer toen ik niet kon slapen tijdens mijn vliegreis van NYC terug naar A'dam, en daardoor van begin van de reis tot het moment dat ik naar bed ging, 36 uur wakker gebleven ben) ben ik snel charijnig en voel me nergens op mijn gemak, duizelig etc..
Maar dat krijg ik alleen als ik echt een nacht helemaal oversla.
Dan slaap je de nacht erna overigens wel het lekkerst... helemaal weg, geen dromen of gedachten, gwoon alleen maar slaap van 6 uur 's avonds tot 3 uur 's middags ofsow
__________________
En toch heb ik gelijk.

Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:28
the tourist
the tourist is offline
Hoofdpijn, duizelig en chagerijnig.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:54
Wawl
Wawl is offline
Zéér chagrijnig en slaperig.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:00
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Ben nu ook best moe. Gisteren een feestje gehad tot 02:30 en vanochtend er weer om 07:30 uit. Had best wat bier gedronken. Uit bed komen ging heel redelijk voor mijn doen. Alleen heb steeds dat de smaak van iets wat ik heb gegeten of gedronken op m'n tong blijft zitten. Dus bijvoorbeeld een nasmaak van koffie. Ook verteerd m'n eten niet snel als ik moe ben, dus veel boeren laten(beetje onbeschoft maar het lucht op) En ja, beetje licht in m'n hoofd. Een douche deed wel wonderen net.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.

Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:03
confabulatie
Avatar van confabulatie
confabulatie is offline
ik heb straks nachtdienst. en als ik dan op den duur heel moe word dan krijg ik het steenkoud en heb ik een kop die er niet uit ziet ...
ogen gaan btje hangen en mn lenzen gaan zeer doen... dus word geen lenzen in van8
__________________
Here I am
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 20:12
Verwijderd
ahhhh dan kank egt om alles janke... en dan heb ik het gevoel dat ik nog jaren moet slapen wil ik ooit weer niet moe worden...
ik voel me dan egt veel kutter als normaal... ik kan egt niet veel... en voel me vaak zelfs ziek.. ik ga dan meestal ook maar snel mun bed in haha
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 13:59
gothicboy666
gothicboy666 is offline
Als ik erg moe ben voel ik mezelf meestal erg moe.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:07
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
Citaat:
**Lololo** schreef op 12-01-2004 @ 12:46:
Ik word ook heel emotioneel en ik ga me altijd druk maken om de kleinste dingen. Ook word ik heel hangerig en snel chaggerijnig..
Dat heb ik nou ook altijd...

Citaat:
Daarom zorg ik altijd dat ik 's nachts veel slaap en vroeg naar bed ga.
Ehm.. daar hebbik wat meer moeite mee...
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #132
Pruts0r
496 25-07-2008 16:56
Verhalen & Gedichten Achter de grote, gele deur.
Eend
500 30-01-2005 19:32
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Psychologie te moe..
latino-gurl
11 04-09-2003 19:48
Verhalen & Gedichten Mijn gedichten
Missygirly
4 28-10-2001 10:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.