Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 14:45
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik heb zojuist even ingelogd op de computer van een kennis van ons (paar kilometer verderop, lang leve remote admin omdat hij geen bijlagen in Outlook Express kan openen, deze bijlagen worden namelijk lichtgrijs (alleen bij niet-afbeeldingsbestanden).

De oplossing voor dit probleem in Outlook is in het tabblad beveiliging een optie uit zetten, in mijn Outlook werkt dit.

Maar Outlook Express heeft blijkbaar nergens zo'n optie, zie ook onderstaande afbeelding:



Hoe kan hij toch .exe bestanden openen?

Opmerking: een andere mailcliënt is geen optie, het is een man op leeftijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 14:57
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Dit vond ik met wat zoeken op google:
Citaat:
Bijlagen openen in Outlook Express

Vraag: Ik krijg wel eens e-mail met bijlagen. Dan zie ik een paperclip naasthet bericht staan. Helaas blijkt dat ik dit niet kan openen. Wat moet ik doen?

Antwoord: Open Outlook Express 6 en kies Extra - Opties. Klik op de tab Beveiliging. Daarin staat aangevinkt: “Opslaan of openen van bijlagendie mogelijk een virus bevatten, niet toestaan”. Dat betekent dat geenenkele bijlage geopend kan worden. Als u een goed en up-to-date anti-virusprogramma heeft, is deze beveiliging een beetje overbodig. Haal hierdus het vinkje weg en sluit de vensters via Toepassen en OK.
Vreemd, misschien heeft je kennis een oude outlook expres? Misschien een nieuwe versie erop gooien? Dat hoeft geen problemen te geven, het blijft tenslotte outlook express.

Heb je al bij 'Geavanceerd' gekeken?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:01
TIGEK
TIGEK is offline
Maar dit is 5.*

Updaten naar 6.0 zou ik zeggen
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:20
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Flashman schreef op 01-02-2004 @ 15:57:
Dit vond ik met wat zoeken op google:

Vreemd, misschien heeft je kennis een oude outlook expres? Misschien een nieuwe versie erop gooien? Dat hoeft geen problemen te geven, het blijft tenslotte outlook express.

Heb je al bij 'Geavanceerd' gekeken?
Mja, het lijkt er inderdaad op dat hij een oude versie draait. Ik zal hem eens updaten.

Toch vind ik het raar dat Microsoft bepaald dat je die bijlagen niet mag openen, dat is toch zeker de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:41
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Citaat:
Martin schreef op 01-02-2004 @ 16:20:
dat is toch zeker de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker?
Ja, precies! Alsof we een stel virusbinnenhalende imbicielen zi.. Oh, wacht dat zijn de meeste mensen ook
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:59
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Flashman schreef op 01-02-2004 @ 16:41:
Ja, precies! Alsof we een stel virusbinnenhalende imbicielen zi.. Oh, wacht dat zijn de meeste mensen ook
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 17:06
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Oude versie van MSOE is sowieso SMEKEN om een virus. Hoef je virusmail maar aan te klikken en huppaaaa.

Tip: installeer voor diegene fijntjes een goede mailclient, zoals Mozilla Thunderbird. Dat lijkt ook nog beetje op MSOE, maar dan beter.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 17:12
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-02-2004 @ 18:06:
Oude versie van MSOE is sowieso SMEKEN om een virus. Hoef je virusmail maar aan te klikken en huppaaaa.

Tip: installeer voor diegene fijntjes een goede mailclient, zoals Mozilla Thunderbird. Dat lijkt ook nog beetje op MSOE, maar dan beter.
l-e-z-e-n: een andere mailclient was geen optie.

Virusmail? Kwestie van een fijne virusscanner die elk kwartier update.... (Kaspersky heeft ook meestal zeer snel nieuwe updates klaarstaan).
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 17:15
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat heb ik gelezen, maar bekijk eens het uiterlijk van Mozilla Thunderbird. Met de MSOE-skin ziet het er hetzelfde uit. Probeer het zelf eens.

Nu zal hij misschien niet zo wakker liggen van virussen, maar hij gaat geheid de fout in met die bijlagen. Images verschijnen in het bericht en verder is het misschien wel beter dat hij andere bijlagen maar niet kan openen.

Wilde gok.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 17:18
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-02-2004 @ 18:15:
Dat heb ik gelezen, maar bekijk eens het uiterlijk van Mozilla Thunderbird. Met de MSOE-skin ziet het er hetzelfde uit. Probeer het zelf eens.

Nu zal hij misschien niet zo wakker liggen van virussen, maar hij gaat geheid de fout in met die bijlagen. Images verschijnen in het bericht en verder is het misschien wel beter dat hij andere bijlagen maar niet kan openen.

Wilde gok.
Voor mij is het allemaal geen probleem om een andere mailclient te gebruiken, maar hoe wen ik een oud man een ander programma aan? Dat gaat niet werken, zeker niet bij hem .
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 17:43
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat valt er te wennen? Het werkt vrijwel precies hetzelfde. Alleen dan zonder de security bugs.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 02:20
--alex--
--alex-- is offline
kijk bij de instellingen onder security. Daar kan je het aanvinken
__________________
Alex
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 04:44
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-02-2004 @ 18:15:
Dat heb ik gelezen, maar bekijk eens het uiterlijk van Mozilla Thunderbird. Met de MSOE-skin ziet het er hetzelfde uit. Probeer het zelf eens.
Thunderbird vind ik maar teleurstellend. Als je dan toch een goed alternatief wil --> Pegasus Mail
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 07:26
Verwijderd
Die optie zit ook gewoon in MSOE..
Heb 'm zelf op school daar (50x) uit moeten vinken, nl hetzelfde probleem..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 09:02
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Heej, handig Ik doe altijd maar moeilijk door eerst op doorsturen te klikken, had geen zin om er een oplossing voor te zoeken, luiheid
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 04-03-2004 @ 10:02:
Heej, handig Ik doe altijd maar moeilijk door eerst op doorsturen te klikken, had geen zin om er een oplossing voor te zoeken, luiheid
Luie forumbaas

Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 12:39
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
********** schreef op 04-03-2004 @ 10:05:
Luie forumbaas

Kben geen forumbaas
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 04-03-2004 @ 13:39:
Kben geen forumbaas
Onee
Ontwenningsverschijnselen

Een luie medewerker
Hoe kun je dan medewerker zijn




Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2004, 21:51
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-03-2004 @ 05:44:
Thunderbird vind ik maar teleurstellend. Als je dan toch een goed alternatief wil --> Pegasus Mail
Aaargh no way, die gasten weten absoluut niets van interfaces, je maakt geen twintigduizend knopjes; dan doe je iets verkeerd. Bovendien prefereer ik Open Source software.

Thunderbirds are go!
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 04:52
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-03-2004 @ 22:51:
Aaargh no way, die gasten weten absoluut niets van interfaces, je maakt geen twintigduizend knopjes; dan doe je iets verkeerd. Bovendien prefereer ik Open Source software.

Thunderbirds are go!
Overdrijven is ook een vak. Maar ja, het is wellicht geen client voor n00bs, hè?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 10:34
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
********** schreef op 04-03-2004 @ 13:58:
Onee
Ontwenningsverschijnselen

Een luie medewerker
Hoe kun je dan medewerker zijn

Okeej, luie medewerker Ik ben medewerker omdat ik verslagen invoer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Discussie] Welke browser?
p-chez
54 17-12-2002 10:15
Software & Hardware [Outlook express 6] probleem met bijlagen
marlies
3 18-11-2002 20:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.