![]() |
||
Citaat:
Gewoon iedere dag wat oefenen, hoeft niet eens intensief, zolang je maar bezig bent met je lichaam, want iedereen heeft tegenwoordig een computergat... Maar om sneller breder te worden zijn speciale oefeningen voor, die voornamelijk de schoudermassa trainen, alleen je moet je niet toeleggen op een ding, want het gaat om het totaal beeld... meestal zijn er wel adviseurs op de sportschool, die gooien dan een schema voor je in elkaar.
|
met zwemmen kom je ook wel ver
je kan verder gewoon elke dag thuis wat oefeningen doen..denk aan opdrukken en sit-ups en als je gewichten hebt daarmee je armen trainen ken jongens die gewoon door thuis trainen vrij gespierd zijn geworden...het is maar net of je het geld er voor over hebt om naar fitness te gaan Rat
|
Tis de bedoeling dat je om de week een spier groep doet.
Bijv. ene week biceps,daarna triceps,schouders,rug,benen. De eerste jaar moet je beginnen met 15 herhalingen,2minuten pauze daarna 10 herhalingen. Goed ruste en veel eiwitten eten zijn de belangrijkste punten voor je spieren. Snel breed worden zit er niet in je gaat de eerste jaar misschien 2 a 4 killo's omhoog. |
![]() |
|
je moet in ieder geval heel veel wilskracht, geduld en plezier erin hebben. Das het belangrijkste. Goed eten, goed rusten, veel ermee bezig zijn. Dan zie je binnen ee naantal maanden al een heel klein beetje resultaat, wat zich steeds verder uitbreidt.
Zoals gezegd: ook andere dingen erbij, zoals fanatiek zwemmen, helpt zeker wel! Probeer in ieder geval te realiseren, dat je spieren pas gaan groeien op het moment dat dat nodig is, dus als er regelmatig het maximale van ze verwacht wordt. Train dus ook absoluut tot het maximale, en niet minder belangrijk: doe dat regelmatig. het leven van een brede man gaat niet over rozen ![]() heel veel succes. Genesis |
![]() |
|
![]() |
lees dit maar eens http://www.spannend.nl/showthread.php?s=&threadid=4527
|||
Citaat:
Citaat:
|
als het een beetje sportschool is dan weten ze wel wat je daarvoor moet doen. ik zit nu ook al 3 jaar 2 keer per week in de sportschool, maar ik heb een "trainer" daar in de sportschool, hij maakt alle trainingsprogramma`s voor me. en wat je had over pillen; als je echt breed wil worden, moet je echt op een heel streng dieet, paar keer per dag rauwe eiWIT drinken/eten. en dus ook de pillen (volgens mijn "trainer") ik zit eigelijk alleen maar in de sportschool om meer spierkracht te krijgen (krachttraining) ik ik mag nu wel zeggen dat ik....erm (ik schep niet op) aardig breed ben. maar dat is denk ik 1.5 jaar INTENSIEF sporten en dieet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
laterrr |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mzzl |
![]() |
|
Nou ja ik train gratis,en ook nog effectiever dan ooit.
Ik train ongeveer thuis 2 uurtjes per dag. En daarbij gebruik ik de vloer de muur en 2 gewichts heffjes (of hoe je het ook wilt noemen) Kijk,als je ook goed wilt trainen en echt slank wil worden kom dan gewoon een keertje langs bij mootje ![]() Met vr MazzzzzzzeLs PeaCe ![]()
|
![]() |
Wil je breed worden dan moet je je bovenlichaam trainen, dat kan ook thuis met dumbells, dus 1 keer in de week aan de apparaten voor de pectoralis major hangen, thuis dumbell oefeningen doen. Ik had het probleem ook, maar dat kwam vanzelf goed.
|
![]() |
nou moet je eens ff goed luisteren matje,
Iedereen weet, Grote spieren is een klein lulletje, ![]() Ik heb zelf ook wel eens bij die homo's in de sportschool gestaan om breed te worden hahahaha. Maar die sullkes meenden allemaal 2 apperaten tegelijk nodig te hebben om ruig te doen, die hele sfeer sprak me niet aan en ik besefte dat je helemaal niet zoveel spieren nodig hebt. Hoe denk je dat die spieren-lui zichzelf voelen als ze een eindje moeten gaan hardlopen hahaha, die lui zijn moe na de eerste 10 meter. Nee een beetje spieren is leuk, koop wat gewichten en ga dan 2 x in de week thuis die dingen omhoog rammen, dan staan er tenminste niet zoveel homo's om je heen . Ga ook op een sport als voetbal of kickboxen dan wordt je een echte man. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() 2 - 0
|
![]() |
Als je er de bouw niet echt voor hebt (mager, ectomorf), zal het stuk moeiljker gaan. Ik weet niet hoe snel het dan gaat; zit zelf meer in de richting van endomorf, oftewel moet constant uitkijken dat ik niet te dik word. Ik zou zeggen ga 2 keer per week en doe full body training, in het begin. Belangrijk is echt dat je tot het uiterste gaat met de oefeningen. Er wordt wel 's gezegd: het juiste gewicht is dat gewicht dat je net niet aankan. Ikzelf ben nu vier maanden bezig met trainen en kan dit beamen. Ik had bv. dat m'n triceps bijna niet meer groeiden, en vorige keer ging ik dus net 1 tandje hoger en ja hoor: de volgende ochtend merk je gewoon dat je spieren gegroeid zijn. Vooral in het begin groei je hard (dit geldt ook voor mij, des te meer omdat ik in het begin echt heel weinig spieren had; alleen maar vet
![]() Ikzelf doe altijd 9 herhalingen per set. Soms doe ik de laatste set/sets net nog een wat zwaarder gewicht. Zorg in ieder geval dat je op het laatst echt het uiterste uit je spieren heb gehaald. Doe 8-12 herhalingen per set. Als je minder doet, train je op kracht, bij meer train je meer op uithoudingsvermogen/conditie. Wat voeding betreft: veel eiwitten eten en voor jou omdat je mager (type) bent, ook veeel koolhydraten eten. Ga eens naar fitness.pagina.nl en dan naar het prikbord, daar zitten de echte experts. Je ziet daar mensen die echt heel erg moeite moeten doen om maar zoveel mogelijk calorieen binnen te krijgen en voor hen is dat net zo'n strijd als voor mensen die juist moeten afvallen. Voor eiwitten is vlees de beste voedingsbron. Hier zitten zeg maar de beste eiwitten in (heeft met aminozuren te maken). Ook kan je kwark eten en eieren. Een derde punt dat essentieel is, is de rust. Je moet echt voldoende slapen, vooral de eerste nacht na een training. Ik weet niet of je ook nog aan cardio gaat doen, maar als je dat doet, doe dat dan nadat je krachttraining hebt gedaan. Ook iets wat niet weggelaten kan worden: alcohol werkt als een katabool, oftewel het remt de spiergroei of breekt zelfs spieren af. Probeer de avond nadat je bent wezen trainen geen alcohol te drinken, hoogstens 1 biertje. Trouwens de daadwerkelijke spiergroei vind niet meteen na de training en al helemaal niet tijdens de training plaats. Direct na een training zijn koolhydraten dan ook het belangrijkst om het tekort aan energie op te vullen in de spieren. Daarna ga je eiwitten eten. Die gespierde kerels waar je het over hebt slikken soms anabolen. Dit zou ik niet doen, niet zo goed voor je lichaam! Wat je wel kan nemen is creatine. Dit wordt een veilig middel geacht, al zijn de meningen wel verdeeld. Het is een middel waardoor je meer spiergroei krijgt. Volgens mij helpt het niet om vet te verbranden; dat is meer iets voor stackers. Dit is voor jou niet interessant aangezien je mager bent. Creatine zit van nature al in je spieren. Door het als supplement te nemen krijg je naast spiergroei ook net iets meer kracht. Sommigen zeggen dat de extra spiergroei komt door meer vocht dat in je spieren gaat zitten, en dat dat weer verdwijnt zodra je stopt met creatine. Anderen beweren dat het blijvend is. Je moet bij creatine wel heel veel drinken en plassen. Ik zou er pas aan beginnen als je niet echt veel verder komt door gewoon trainen. Ik gebruik het zelf niet. Ik heb wel 's ephedra gebruikt, het hoofdbetanddeel van stackers. Dit ging 1 keer echt schreeuwend goed, maar de tweede keer kreeg ik last van hartkloppingen en hartbonzen, dus neem het voorlopig niet meer. Dat spul geeft je pas echt vleugeltjes (werkt als adrenaline, is in feite dope). Het zit ook in herbal xtc. Voor sites met oefeningen moet je maar ff kijken op fitness.pagina.nl Veel succes. Laatst gewijzigd op 09-06-2002 om 23:11. |
![]() |
|
![]() |
één keer per week is gewoon zelfs slecht voor je. Je lichaam is na 7 dagen elke keer weer volledig hersteld en dan overbelast je het weer. Doordat het lichaam constant volledig kan herstellen zal het niet gaan groeien en krijgt het alleen maar een opdonder elke keer.
3x per week is wel minimaal al wil je een beetje resultaat te zien krijgen op korte termijn. En als je mager bent zou ik gewoon een hoop bruin brood en macaroni erbij eten. Voor de rest geen setjes van 4x 15 doen ofzo want dan wordt je ook niet breder het beste is pyramide training. 15x redelijk gewicht 12x iets zwaarder 10x redelijk moeilijk 8x alles geven wat je hebt. En dan niet alles op dezelfde dag trainen. 1ste dag bijvoorbeeld Borst / Biceps / Triceps 2de dag Rug / Schouders buik kan je er altijd wel bij trainen en benen moet je zelf in plannen. Maar die twee dagen moet je gewoon hebben en dat doorlopend dus de ene week 2x borst groep en de andere week 1x borstgroep. Als je dit serieus kan volhouden moet je binnen een maand of 3 toch echt wel verschil beginnen te zien. Mocht je nou zo nodig toch wat willen eten koop dan gewoon onschuldige voedings supplementen. Proteine shakes om wat meer gewicht te krijgen En na een tijdje kan je eventueel wat Creatine gaan gebruiken. Anyway have fun BTW ik lees hierboven net dat je van creatine afvalt maar dat is absoluut niet waar je wordt zelfs tijdelijk zwaarder doordat je lichaam vocht gaat vasthouden dit kan je zo 2kg schelen. overigens raak je dit wel weer kwijt zodra je met creatine stopt.
Laatst gewijzigd op 11-06-2002 om 15:18. |
![]() |
|
![]() |
Als je echt breder wil worden moet je toch vaker als 1 keer per week gaan vrees ik. Ik doe het zo: ik train 3x per week in de fitness en nog 2 dagen train ik thuis met halters die ik aangeschaft heb en daarbij ook nog pompen. Maar het eten is ook heel belangrijk, de verhouding eten - trainen is zelfs 60% - 40%. Belangrijk voedsel is kip, vis, rijst, pasta en ga zo maar door. Ik train nu zo'n een kleine 2 jaar intensief en ik mag wel zeggen dat ik er een mooi resultaat aan heb overgehouden maar er kan nog altijd aan gewerkt worden.
succes ermee! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Stukje van "Wordt vervolgt" Diary of Dreams | 5 | 17-10-2005 10:14 |