Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 16:58
Drez
Drez is offline
Gisteren kreeg ik dan mijn eerste :*) telefoonrekening, maar ik snap er niets van!

Ik heb een Hi €20 abbo met 125 belminuten of 250 SMS, 1 minuut is dus gelijk aan 2 SMSjes. Dat is dus 8 cent per SMS en 16 per minuut, maar dat kan niet bij Hi, dus kost het daar standaard 20c per minuut en 10c per SMS. Om dat te compenseren hogen ze je bundeltegoed op (wat je dan dus kan delen door 0,20 of 0,10 om aan je werkelijke aantal te komen). Goed.

Ik zal hier ff de achterkant van de rekening neerzetten:

Waardebundel
Nieuw bundeltegoed €60,50
Tegoed uit vorige periode €0,0 (dit is mn eerste, vandaar)
----------------------------------------
Tegoed deze periode €60,50
Bellen binnen NL 3 € 1,08
Bellen naar mobiel 20 € 7,11
SMS-berichten 49 €4,90
-------------------------------------
Ongebruikt tegoed €47,41

1) Hoe komen ze aan 60,50? Is dat dan 2 maanden ofzo?
2) Als ik 47,41 deel door 0,20 zijn dat nog steeds 237 belminuten of dus 474 SMSjes...hoe kan dat?
etc..

Ik snap het dus gewoon niet, en ben bijzonder slecht in rekenen...dus wie kan me dit uitleggen?
Oud 02-11-2004, 18:06
Verwijderd
Je krijgt de eerste 2 maanden in ieder geval een hele hoop sms-jes gratis bij hi. Wanneer is je abo ingegaan? Van welke datum tot welke datum staat er op de rekening?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:10
Drez
Drez is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-11-2004 @ 19:06 :
Je krijgt de eerste 2 maanden in ieder geval een hele hoop sms-jes gratis bij hi. Wanneer is je abo ingegaan? Van welke datum tot welke datum staat er op de rekening?
Dat geldt toch alleen via internet? Want ik heb em via de telefoon besteld enzo.

Het is van 28-09 tot 25-10.
Oud 02-11-2004, 21:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat nieuwe bundeltegoed is dat niet de ongebruikte 47 euro nogwat + 20 van je nieuwe maand? Dan kom je ongeveer wel om die 60 euro uit. Mijn ervaring is dat telefoonrekeningen vaak een chaos zijn.
Oud 02-11-2004, 23:42
Energie
Energie is offline
ik weet het probleem , die eikels bij hi zijn te lui om op je factuur de bedragen te weergeven die je bijv op de Hi site kan vinden. Op die factuur werken ze met andere bedragen maar het staat +/- gelijk aan het bedrag die bij je belbundel hoort.

als ik het goed heb betaal je volgens hun systeem 0,48 cent p/m maar volgens de werkelijke aangeboden huppelpub advertentie is het 20 cent ofzo

[edit]
hoe het hierboven staat klopt gedeeltelijk maar je krijgt ook nog 200MIN per maand erbij omdat je het via site ofzo heb besteld he ...

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 23:55.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:29
Drez
Drez is offline
Citaat:
Energie schreef op 03-11-2004 @ 00:42 :
ik weet het probleem , die eikels bij hi zijn te lui om op je factuur de bedragen te weergeven die je bijv op de Hi site kan vinden. Op die factuur werken ze met andere bedragen maar het staat +/- gelijk aan het bedrag die bij je belbundel hoort.

als ik het goed heb betaal je volgens hun systeem 0,48 cent p/m maar volgens de werkelijke aangeboden huppelpub advertentie is het 20 cent ofzo

[edit]
hoe het hierboven staat klopt gedeeltelijk maar je krijgt ook nog 200MIN per maand erbij omdat je het via site ofzo heb besteld he ...
Nee ik heb via de telefoon besteld, niet via de site
En ik betaal 16c per minuut en 8c per sms, en volgens hun systeem 20 en 10c.

Nouja.
Oud 03-11-2004, 13:03
angel_girl
angel_girl is offline
Volgens mij is het zo dat je in de eerste 2 (3?) maanden een dubbele belbundel krijgt.

Ik heb nu ook twee rekeningen gehad, terwijl ik er steeds meer belbundel(tegoed uit de vorige periode) bij krijg terwijl ik zeker weet dat ik alles heb opgemaakt.
Oud 03-11-2004, 18:44
Drez
Drez is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 03-11-2004 @ 14:03 :
Volgens mij is het zo dat je in de eerste 2 (3?) maanden een dubbele belbundel krijgt.

Ik heb nu ook twee rekeningen gehad, terwijl ik er steeds meer belbundel(tegoed uit de vorige periode) bij krijg terwijl ik zeker weet dat ik alles heb opgemaakt.
Haha lekker duidelijk allemaal
Nouja...als ze maar geen 60eu gaan afschrijven vind ik het goed
Oud 03-11-2004, 21:12
Gadje
Gadje is offline
ik vind een abbo achteraf echt stom, ik heb dus ook hi en mn eerste rekening was hoog en ik snapte er niks van, ingewillekde rekening
maar mijn smsjes kosten ook 10 cent, maar dat klopt toch helemaal niet?
zitetn ze allemaal reclame te maken met die getinte man en dan doen ze t uiteindelijk nog niet
oja en dat btw gedoe vind ik ook erg leuk. not
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 21:37
Verwijderd
Zo moeilijk zijn die telefoonrekeningen ook weer niet. Zodra ik mijn Hi-rekening binnen krijg zal ik het wel ff uitleggen (is zo heel moeilijk omdat ik het niet voor me zie), misschien zit het bij mij wel anders omdat het helemaal gratis is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 22:52
Energie
Energie is offline
Citaat:
Gadje schreef op 03-11-2004 @ 22:12 :
ik vind een abbo achteraf echt stom, ik heb dus ook hi en mn eerste rekening was hoog en ik snapte er niks van, ingewillekde rekening
maar mijn smsjes kosten ook 10 cent, maar dat klopt toch helemaal niet?
zitetn ze allemaal reclame te maken met die getinte man en dan doen ze t uiteindelijk nog niet
oja en dat btw gedoe vind ik ook erg leuk. not
je betaalt heus niet meer hoor, ze verhogen op je factuur gewoon het belbundel bedrag omdat ze je dan via 1 tarief kunnen verekenen, namelijk die van buiten je bundel. Waardoor je uiteindelijk voor evenveel minuten kan bellen. dus ik zou zeggen vergeet die zogenaamde 16 cent waarvoor je zou moeten kunnen bellen en denk in 20 cent. maar je betaalt wel gewoon 20 euro..

en ik geloof dat die actie ook voor jou geldt dus dat is dus 2 maanden elk 200 min erbij

heel verwarrend mja

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 22:56.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 22:54
Drez
Drez is offline
Citaat:
Energie schreef op 03-11-2004 @ 23:52 :
je betaalt heus niet meer hoor, ze verhogen op je factuur gewoon het belbundel bedrag omdat ze je dan via 1 tarief kunnen verekenen, namelijk die van buiten je bundel. Waardoor je uiteindelijk voor evenveel minuten kan bellen. dus ik zou zeggen vergeet die zogenaamde 16 cent waarvoor je zou moeten kunnen bellen en denk in 20 cent. maar je betaalt wel gewoon 20 euro..

heel verwarrend mja
Ja dat snap ik wel, maar hoe ik dan opeens aan 60eu kom... dat vind ik nogal vreemd.
Oud 03-11-2004, 22:57
Energie
Energie is offline
Citaat:
dReZ schreef op 03-11-2004 @ 23:54 :
Ja dat snap ik wel, maar hoe ik dan opeens aan 60eu kom... dat vind ik nogal vreemd.
check me edit hierboven,

en ja ik vind die 60 euro ook beetje raar, hoeveel moest je eigenlijk betalen... gewoon 20 euro tog?

edit
nu ik denk misschien
- telefoon kosten
ofzo zouden er ook in verwerkt kunnen wezen ofzo

bel KS anders.

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 22:59.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:01
Drez
Drez is offline
Citaat:
Energie schreef op 03-11-2004 @ 23:57 :
check me edit hierboven,

en ja ik vind die 60 euro ook beetje raar, hoeveel moest je eigenlijk betalen... gewoon 20 euro tog?

edit
nu ik denk misschien
- telefoon kosten
ofzo zouden er ook in verwerkt kunnen wezen ofzo

bel KS anders.
Nee het kost me geen 60eu..maar gewoon 19,nogwat.
Dus
Nja ik zal KPN binnenkort ff plezieren met een telefoontje.

Het rare is ook dat ik dus niet via internet heb besteld, want dat ging mis met mijn huisnummer (2f32 kennen ze niet, dus niet afgeleverd...) en dussss hoor ik ook geen extra zooi te krijgen toch? Bla.
Oud 03-11-2004, 23:22
waaromniet?
waaromniet? is offline
En daarom moet je ook voor Orange kiezen
Oud 03-11-2004, 23:31
Drez
Drez is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 04-11-2004 @ 00:22 :
En daarom moet je ook voor Orange kiezen
Hee, dankje!
Oud 04-11-2004, 14:04
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
dReZ schreef op 04-11-2004 @ 00:31 :
Hee, dankje!
Sorry
Oud 04-11-2004, 17:52
Gadje
Gadje is offline
ikheb trouwens alleen de eerste maand mn gratis belminuten/smsjes gehad, maar je krijgt toch veel meer?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:14
SickOfItAll
SickOfItAll is offline
Citaat:
Gadje schreef op 04-11-2004 @ 18:52 :
ikheb trouwens alleen de eerste maand mn gratis belminuten/smsjes gehad, maar je krijgt toch veel meer?
Hoeveel heb je gehad dan?
pff alsof ik het weet

edit: dit is dus drez
Oud 05-11-2004, 09:28
HereIAm
HereIAm is offline
Waarschijnlijk heb je een aantal minuten gratis gekregen. Ik snapte ook niks van mijn eerste rekening, heb toen opgebeld, en toen zeiden ze dat ik 200 minuten gratis had gekregen, en dat wordt dan op een hele vage manier omgezet naar een geldbedrag. Maar ik zou wel een beetje doorbellen, want de volgende maand vervalt je tegoed van deze maand
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:51
Gadje
Gadje is offline
ik heb ff mn rekeningen erbij gepakt, zijn er nog maar 3

rekening 1:
nieuw bundeltegoed: 84,58 (aan de telefoon hebben ze uitgelegd dat hier die gratis smsjes bij zitten)

rekening 2:
nieuw bundeltegoed: 65,55

rekening 3:
nieuw bundeltegoed: 59,69

waarom is hier in godnaam verschil in?mn bundeltegoed uit de vorige periode wat ik dan ev meeneem zit hier niet bij, en volgens mij die gratis smsjes ook niet, alleen bij de eerste rekening.
ik snap er niks van, maar ja wat kan ik er aan doen?

de laatste tijd verbruik ik zowiezo meer dan er in mn bundelzit best wel hoge telefoonrekeningen dus ga ik m denk ik osteloos verhogen naar een hi 40
maar ik vind een aboo wel heel veel gedoe eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:59
Drez
Drez is offline
Citaat:
HereIAm schreef op 05-11-2004 @ 10:28 :
Waarschijnlijk heb je een aantal minuten gratis gekregen. Ik snapte ook niks van mijn eerste rekening, heb toen opgebeld, en toen zeiden ze dat ik 200 minuten gratis had gekregen, en dat wordt dan op een hele vage manier omgezet naar een geldbedrag. Maar ik zou wel een beetje doorbellen, want de volgende maand vervalt je tegoed van deze maand
Ja ik ben bezig

Toch vaag, want ik dacht echt dat die gratis zooi alleen voor als je online besteld had geldde. Nja.

En Gadje, welk abbo heb je nu dan? Ook 20?
Oud 05-11-2004, 10:03
Gadje
Gadje is offline
nee 30, in de winkel hadden ze berekend dat dat wel zou lukken met mijn belgedrag, dat ik dan zelfs nog zou over houden. want ik wilde zelf al 40 maar dat was neit nodig, had ik dat maar gedaan want dan was mn telefoon ook helemaal gratis geweest
ik hoefde nu maar 37 bij te betalen maar toch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten