Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 07:37
luchtballon
luchtballon is offline
Op een messageboard van mijn vriendengroep hadden we een dicussie over de dood van Theo van Gogh, en uiteindelijk ging de discussie over de hele wereld...
Maar, mijn vriend deed een paar uitspraken die toch wel dicht bij rascisme kwamen en daar was ik niet zo blij mee. Hij was altijd heel links (lid van de SP enzo), maar heeft zelf gezegd dat hoezeer hij er zelf ook van schrikt, hij het meer eens is met rechtse ideeen. En ik ben nog steeds een sp-er..

Ik zou absoluut geen rascistisch vriendje willen hebben, maar of het uit zou maken als hij rechts is weet ik niet zo goed.

Hoe zit dat bij jullie? Moet je vriend(in) dezelfde richting op denken? Let je er zelfs op als je nog geen relatie hebt? ...?
Oud 04-11-2004, 07:42
Verwijderd
maakt niet uit, al heeft ie een andere mening qua politiek als t maar geen extremist is
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 08:05
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 04-11-2004 @ 08:42 :
maakt niet uit, al heeft ie een andere mening qua politiek als t maar geen extremist is
idd. Andere voorkeur kan ik wel hebben, maar heel belachelijke ideeen niet.
Oud 04-11-2004, 08:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 08:22
rainfairy
rainfairy is offline
ach joh, je vriend is geen rascist...je zegt zelf dat hij er van schrik als ie van die opmerkingen maakt...ik kan me wel voorstellen, dat hij zich ergert aan wat er gebeurt...en er dingen uitflapt of serieus ook meent....

ik heb geen hekel aan allochtonen, maar als ik gister 2 van die wijven (allochtoon) op het station zie en hoor zeggen: ik vind het helemaal niet erg dat van gogh dood is, kan mij wat schelen...
dan denk ik: stikt erin, je lokt het zelf uit om niet gerespecteerd te worden....
en dan spreek ik alleen over die grieten he...niet meteen hun hele bevolking wat veel kortzichtige Nederlanders doen...

ik ben ook een vrij links persoon....maar ik merk ook aan mezelf dat ik steeds meer afkeer ga krijgen...dat komt echt door die mensen die lopen te ouwehoeren...ik heb een schijt hekel aan die jongens die op straat staan te hangen en je een onprettig gevoel geven en dat vaak ook expres doen!!! en alles wat je op het nieuws krijgt te zien beinvloed je echt wel! ook al wil je het misschien niet...

mijn vriend is pro-allochtoon zou ik wel zo kunnen zeggen, en anti-nederlandseCULTUUR...hij vind dat wij door middel van anderen zo 'rijk' zijn geworden en nu opeens iedereen die we gebruikt hebben zo wat het land willen uitflikkeren....dat vind ik weer het andere uiterste, maar op zich heeft ie wel gelijk...

persoonlijk zou ik nooit met een NAZI (rascist) een relatie kunnen hebben, (mja misc ook wel ik weet het niet) ik heb wel een vriendin dat rascistisch is....mja zeg gerust een NAZI, en dat zet onze vriendschap wel eens onder druk...heftige discussies als je begrijpt wat ik bedoel...als ze al een turkse met een hoofddoekje ziet lopen begin ze al te kreunen en te steunen! men, wat heeft zij er een hekel aan, terwijl dat meisje helemaal niks doet dan!!!!!

maja ik vind dat iedereen een eigen mening mag hebben (ook al ben ik niet met die NAZI's eens maargoed) je moet een relatie hebben uit overweging van liefde en niet op basis van een politiek standpunt.....en de reactie van je vriend vind ik niet eens zo heftig...ik snap heel goed dat hij nu een beetje van mening is veranderd....don't worry...
Oud 04-11-2004, 08:54
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Ik denk ook dat als hij een extremist zou zijn, en jij het daar niet mee eens zou zijn, je mss een beetje te ver uit elkaar ligt...
Oud 04-11-2004, 09:15
Gothic
Gothic is offline
Ik heb het gevoel dat jongens minder voorzichtig zijn om 'lompe dingen' te zeggen over allochtonen. Ze generaliseren veel gemakkelijker dan meisjes heb ik het gevoel...

Ik ben laatst gigantisch op m'n eerste liefde afgeknapt omdat hij fel aanhanger was geworden van Pim Fortuyn. Dan denk je dat je iemand kent... Dat heeft toch wel het contact dat we nog hebben verpest.

Mijn vriend stemt gelukkig sp oid, dus is prima .
Oud 04-11-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
^ Dat.

Eerst lagen de partijen waar we op stemden wat verder uit elkaar, maar sinds we een relatie hebben stemmen we beiden op dezelfde partij (niet om de reden dat we op dezelfde partij willen stemmen, maar omdat we het beiden het meest met de ideeën van die partij eens zijn ).

Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 09:22.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 09:22
Samaris
Samaris is offline
Ja en nee, als mijn vriendin recht tegenover mij staat in het politiek spectrum dan zou ze waarschijnlijk in de eerste plaats mn vriendin nooit geworden zijn, maar kleine verschillen zouden geen probleem zijn.
Oud 04-11-2004, 09:46
stout!
stout! is offline
Als ik respect kan hebben voor zijn politieke overtuiging, maakt het me niet uit dat dat een andere is dan die van mij. Ik zou echter nooit een relatie kunnen hebben met iemand die heel extremistisch denkt. Ik val op intelligente jongens.
Oud 04-11-2004, 10:06
Verwijderd
Ik heb alleen een minachting en diepe afkeer voor rascisten.

Voor de rest maakt het me niet zo veel uit
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 10:20
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ja, dat maakt uit. Maar over het algemeen gaat dat automatisch omdat je het zowiezo minder goed kan vinden met mensen die meningen hebben waar jij het niet mee eens bent.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 10:56
Vice
Vice is offline
Zolang het geen rascist of extremist is en mijn mening accepteert, heb ik er geen probleem mee.
Oud 04-11-2004, 11:04
bracelance
bracelance is offline
ik denk dat als je een partner zoek die bij je past in de meeste gevallen jullie mening wel overeenkomen en dus ook redelijk dezelde politieke kleur hebben.
Oud 04-11-2004, 11:25
WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat het wel van invloed is bij mij.
Je moet met elkaar over politiek kunnen praten en ik kan niet leven met iemand die buitenlanders gaat en dat soort dingen.
Je moet open staan voor elkaars gedachtes en een verschil is goed, maar je moet wel erover met elkaar kunnen discussieëren, maar als de ander een tegenpool is van jouw politieke gedachtes en er geen discussie mogelijk is, gaat het voor mij over.
Oud 04-11-2004, 11:31
alpha
alpha is offline
nou als je extreem bent en hij is extreem in zn mening, dan zou dat wel botsen en dan zou ik het niet langer uit kunnen houden. Mijn vriend doet nu ook uitspraken dat ik denk van 'doe normaal' maar als ik een andere goede vriend hoor, daar wordt ik echt niet goed van. Rechtser kan niet, ik heb hem geblockt en die block blijft nog wel even staan!! Als dat mijn vriend zou zijn dan was het nu denk ik wel uit geweest. Maar gelukkig is mijn vriendje nog niet zo erg,
Oud 04-11-2004, 12:12
Luna
Luna is offline
Ja, toch wel.
Het moet sowieso iemand zijn die argumenten heeft voor zn mening, als hij dan een andere politieke voorkeur heeft, dat goed kan beargumenteren, respect heeft voor mijn mening/standpunten en ook voor andere meningen open staat zou ik er nog wel mee kunnen leven.
Oud 04-11-2004, 12:14
Verwijderd
Mjah, ligt eraan. Zolang de een maar niet (zeer/extreem) Rechts is en de ander Links.
Het voordeel is dat politieke voorkeur aan alles met gedrag gelinkt is. Niets is slecht of goed, maar een extreem rechts persoon staat sowieso anders in de wereld dan een (extreem) Links persoon, dus ik ga sowieso niet snel, vrijwillig, om met 'de andere kant'
Best wel handig.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 12:46
Konijn
Konijn is offline
Mijn exvriend en mn huidige vriend zijn allebei rechts.
Ik zelf stem GroenLinks en een enkele keer SP.
Gaat op zich wel goed, mijn exvriend was overtuigd VVD'er, mijn vriend heeft Fortuyn gestemd, daar was ik minder blij mee.. Maar ja, zolang het niet racistisch wordt, en hij zich een beetje inhoudt, zeker waar ik bij ben..
(Als ik eenmaal in discussie ga gaat het echt niet goed namelijk.. de enige grote ruzie die ik met mijn ex ooit heb gehad ging over politiek )
Oud 04-11-2004, 12:52
Verwijderd
Hmm, het kan wel, maar zoals mensen al eerder hebben gezegd, het moet geen extremist zijn. Ik ben op mijn vriend gevallen omdat we zo goed samen kunnen denken en ben bang dat we dat minder goed kunnen wanneer hij extreem rechts of extreem links is. Ik zou nooit verliefd kunnen worden op een rascist overigens.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 12:59
JeanJeanJean
JeanJeanJean is offline
Ik ben zelf rechts... maakt me op zich geen zak uit, zolang het maar niet zo'n echt groenlinks persoon wordt die zegt dat er niet wat grotere auto's meer in nijmegen mogen parkeren. Zo'n soort Groenlinkser zou ik moeite mee hebben.

Iedere vorm van extreem is niet goed btw.
Oud 04-11-2004, 13:17
Shitonya
Shitonya is offline
maakt geen ruk uit. Zoiets zou in een relatie niets uitmaken of het moet tot een ruzie leiden waardoor het uitraakt. Maar als een ruzie stuk loopt tot zoiets belachelijks, dan was het zowiezo al geen beste relatie
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 14:14
Sade
Sade is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-11-2004 @ 11:06 :
Ik heb alleen een diepe afkeer voor rascisten.

Voor de rest maakt het me niet zo veel uit
Oud 04-11-2004, 14:49
underthabridge
underthabridge is offline
Hm.... over het algemeen hebben we toch dezelfde denkbeelden. En ja... verschillende opvattingen hebben is alleen maar goed. Mijn vriendin en ik zijn over het algemeen wel dezelfde mening toegedaan, toch heeft zij op sommige zaken wel een andere kijk, maar hier zouden we nooit ruzie over krijgen (dat krijgen we sowieso al niet), maar juist goede gesprekken over hoe je naar de wereld kijkt.
Ik denk wel dat het uitmaakt als je allebei vrij fanatiek voor de 'andere' kant bent. Dus een geitenwollensok met een reïncarnatie van Hitler zie ik dus niet gebeuren, maar verder kan je alleen maar van elkaar leren.
Oud 04-11-2004, 14:57
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
op zich hebben liefde en politiek niet veel met elkaar te maken, ik zou het alleen niet met een rechts iemand uit houden omdat je dan de hele dag in discussie bent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2004, 15:03
Susanne
Susanne is offline
Nee is toch leuk, lekker te verhitte discussies voeren en daarna goedmaaksex

Soms zei ik juist expres het tegenovergestelde van hetgeen dat hij zei om lekker te rellen

en als je rechts georienteerd bent hoeft niet te betekenen dat je racist bent hoor, ik vind het best een rare vergelijking maar oke
Oud 04-11-2004, 15:06
underthabridge
Citaat:
metroidminded schreef op 04-11-2004 @ 15:57 :
op zich hebben liefde en politiek niet veel met elkaar te maken
Liefde en politiek niet, maar je politieke kleur wordt bepaald door de persoon die je bent. En dat heeft dus wel degelijk invloed op je relatie.
Oud 04-11-2004, 15:07
Verwijderd
Ja, dat maakt enorm uit. Het feit dat iemand bijvoorbeeld LPF of VVD stemt, zegt iets over de persoon. Logisch ook, je voelt je op grond van persoonlijke opvattingen aangesproken door zo'n partij. Over het algemeen kan ik niet door één deur met VVD'ers en LPF'ers (met name die laatste kan ik niet uitstaan) dus het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat ik ooit iets zou kunnen krijgen of volhouden met een fanatiek LPF- of VVD-stemster.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 15:07
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Mijn exvriendje stemde altijd VVD, terwijl ik op dat moment op SP stemde...dat lag dus wel ver uit elkaar, maar dat lagen we voor de rest ook, is dus ook snel uitgegaan (niet daardoor overigens)

Zoals hier boven ook al veel gezegd is, zou ik ook niet met iemand die vaak racistische opmerkingen maakt kunnen samen zijn. Hij mag best rechts zijn (liever niet natuurlijk, maar dat zou voor mij geen reden zijn om het uit te maken of om er überhaupt niks mee te beginnen), zolang hij maar argumenten voor zijn keuze heeft en niet extreem rechts is.

Laatst maakte een goede vriendin van mij een racistische opmerking, althans zo vatte ik het op. Ze stemt ook VVD, maar heeft daar geen argumenten voor (omdat haar ouders het doen vind ik geen argument). Ik schrok er wel van...maar ben er verder niet op ingegaan omdat ze dan toch geen argumenten geeft waarom ze dat vindt en het was ook niet een goed moment voor een dergelijk gesprek.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 15:09
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
en als je rechts georienteerd bent hoeft niet te betekenen dat je racist bent hoor, ik vind het best een rare vergelijking maar oke
maar het staat er wel voor aan de basis
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 15:21
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 16:07 :
Ja, dat maakt enorm uit. Het feit dat iemand bijvoorbeeld LPF of VVD stemt, zegt iets over de persoon. Logisch ook, je voelt je op grond van persoonlijke opvattingen aangesproken door zo'n partij. Over het algemeen kan ik niet door één deur met VVD'ers en LPF'ers (met name die laatste kan ik niet uitstaan) dus het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat ik ooit iets zou kunnen krijgen of volhouden met een fanatiek LPF- of VVD-stemster.
Dus jij wilt iemand die het in zoveel mogelijk opzichten met je eens is? Je houdt toch wel van een discussie?

Ja tuurlijk heeft je politieke voorkeur invloed op je relatie, misschien zijn mijn relaties nog niet serieus genoeg geweest of zo, ik kan het namelijk met links en rechts georienteerde liefdes/mensen goed vinden.. en ik heb ook geen voorkeur, ik sta overal voor open
Ik vind het aan de ene kant wel wat positiefs hebben, zo kom je nog eens met andere ideen in aanraking ipv altijd maar in je eigen hokje te blijven denken, op het laatst weet je niet meer beter denk ik dan, zonde
Oud 04-11-2004, 15:28
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Susanne schreef op 04-11-2004 @ 16:03 :
Zo bedoelde ik het niet. Het was een vrij lange discussie, en hij heeft opmerkingen gemaakt die niet direct rascistisch zijn, maar er wel op leken en ik niet anders kon opvatten, en zélf heeft hij gezegd dat hij het meer eens was met rechtste ideeen.

Iig, nu komt hij iets genuanceerder over en ik hoop dat het (bijna) helemaal overgaat, want zijn linksheid was altijd wel aanwezig en ik waardeer dat aan hem. Ik zou er geen problemen mee hebben als hij rechtser is, maar ik denk dat als hij overtuigd vvd of 'erger' gaat stemmen het toch wel moeilijk wordt.
Oud 04-11-2004, 15:33
underthabridge
Citaat:
Susanne schreef op 04-11-2004 @ 16:21 :
Dus jij wilt iemand die het in zoveel mogelijk opzichten met je eens is? Je houdt toch wel van een discussie?
Een discussie is goed, maar als jij zeer fanatiek aanhanger bent van bepaalde denkbeelden, dan zullen discussies niets nuttigs opleveren. Behalve dan veel irritatie.
Zolang de verschillen tussen beiden niet te groot zijn, zullen discussies verhelderend werken: verruimde kijk op de zaken. Als een van de 2 te fanatiek aan een van beide kanten (hetzij links of rechts) zit, dan zullen de discussies niets opleveren, omdat fanatiekelingen niet open staan voor die andere ideeën, en dus ook niet fijn zijn om te hebben. Dus waarschijnlijk ook nadelig zijn voor de relatie.
Oud 04-11-2004, 15:59
waves
waves is offline
Citaat:
bracelance schreef op 04-11-2004 @ 12:04 :
ik denk dat als je een partner zoek die bij je past in de meeste gevallen jullie mening wel overeenkomen en dus ook redelijk dezelde politieke kleur hebben.
klopt bij mij iig wel
Oud 04-11-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 04-11-2004 @ 16:21 :
Ja, maar ik zeg ook niet dat ik het niet wil omdat ik geen discussie wil, maar omdat dat bepaalde mensen zijn waar ik liever niet mee omga. Bovendien kun je je afvragen of je vriend(in) wel degene is waar je verhitte discussie mee wilt hebben. Politieke discussies lopen snel uit de hand.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 17:19
Verwijderd
nah, en een racist zou ik toch niet tegenkomen
en wat boeit t mij nou dat ie een andere politieke voorkeur heeft, dan kan je juist discussieren, das leuk
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 17:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 04-11-2004 @ 16:33 :
Een discussie is goed, maar als jij zeer fanatiek aanhanger bent van bepaalde denkbeelden, dan zullen discussies niets nuttigs opleveren. Behalve dan veel irritatie.
Zolang de verschillen tussen beiden niet te groot zijn, zullen discussies verhelderend werken: verruimde kijk op de zaken. Als een van de 2 te fanatiek aan een van beide kanten (hetzij links of rechts) zit, dan zullen de discussies niets opleveren, omdat fanatiekelingen niet open staan voor die andere ideeën, en dus ook niet fijn zijn om te hebben. Dus waarschijnlijk ook nadelig zijn voor de relatie.
Dit heb ik idd zelf ook gemerkt. Als je te ver uit elkaar staat, leveren discussies niets op, op irritantie na dan en afgunst ed...
Oud 04-11-2004, 17:53
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 04-11-2004 @ 07:42 :
Oud 04-11-2004, 17:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Same here.
Oud 04-11-2004, 19:11
Envy
Envy is offline
Citaat:
stout! schreef op 04-11-2004 @ 10:46 :
Als ik respect kan hebben voor zijn politieke overtuiging, maakt het me niet uit dat dat een andere is dan die van mij. Ik zou echter nooit een relatie kunnen hebben met iemand die heel extremistisch denkt. Ik val op intelligente jongens.
Oud 04-11-2004, 19:12
Bruut
Bruut is offline
maakt me nix uit.. zolang ze maar niet extreem is of in een bomberjack loopt
Oud 04-11-2004, 19:13
RanC
RanC is offline
Zo lang ze geen socialist is maakt het mij geen ruk uit wat ze vind.
Beter nog; helemaal geen politieke voorkeur.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:16
Verwijderd
De politieke voorkeur maakt me niet uit, tenzij hij er nogal fanatiek over zou zijn, dat ie er de hele dag over zou praten en helemaal kwaad en geërgerd zou doen over mensen met een andere mening, enz. Maar dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. En ik zou het ook niet zo leuk vinden als ie er erg extreme meningen op na zou houden. Maar verder vind ik het allemaal best (en niet boeiend).
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:19
RanC
RanC is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-11-2004 @ 20:16 :
De politieke voorkeur maakt me niet uit, tenzij hij er nogal fanatiek over zou zijn, dat ie er de hele dag over zou praten en helemaal kwaad en geërgerd zou doen over mensen met een andere mening, enz. Maar dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. En ik zou het ook niet zo leuk vinden als ie er erg extreme meningen op na zou houden. Maar verder vind ik het allemaal best (en niet boeiend).

Wij zijn dus niet voor elkaar bestemd.

Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:21
Briseïs
Briseïs is offline
Ik wil wel dat het een beetje in de zelfde richting zit, maar het hoeft niet precies hetzelfde te zijn.
Oud 04-11-2004, 19:34
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 04-11-2004 @ 20:19 :
Wij zijn dus niet voor elkaar bestemd.
Nee idd

Afblijven!

Ontopic: het maakt me weinig uit, tenzij ze fanatiek zou zijn. Eerlijk gezegd zou ik me gaan irriteren als iemand steeds met politiek bezig zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:52
Verwijderd
Tot een bepaalde hoogte zou het mij niet uit maken. Hij hoeft niet over alles hetzelfde te denken. Zou het echt erg zijn, en zouden als zijn meningen te ver van de mijne liggen, dan vraag ik me af of ik daar wel blij mee zou zijn. Al moet ik zeggen dat je toch op bepaalde jongens valt, en ik denk dat als je echt hele andere ideeen hebt, dat je dan niet eens op elkaar zou vallen.

Ik vind ik eigenlijk toch wel fijn dat mijn vriend en ik redelijk op 1 lijn zitten qua politiek. Tsjaa mss zou ik er toch meer moeite mee hebben dan ik nu zou denken als ik een vriend zou hebben die toch wel redelijk anders over dingen denkt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:53
fractuur
fractuur is offline
Zolang niet al te links, of al te rechts vind ik het prima. Tenzij echte geloofskwesties, of andere principes, dat zou lastiger worden.
Oud 04-11-2004, 20:01
Verwijderd
Grappig dat mensen hier zeggen er geen bezwaar tegen te hebben omdat 'een goede discussie leuk is'. Dat lijken mij mensen die niet echt fanatiek bezig zijn met politiek. Politiek is oorlog, iemands politieke opvatting is vaak zeer diep geworteld, net zoals geloofsovertuiging. Waarom denken jullie dat je aan tafel en op verjaardagen niet over politiek hoort te praten? Juist, dat loopt altijd op ruzie uit.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 21:01 :
Grappig dat mensen hier zeggen er geen bezwaar tegen te hebben omdat 'een goede discussie leuk is'. Dat lijken mij mensen die niet echt fanatiek bezig zijn met politiek. Politiek is oorlog, iemands politieke opvatting is vaak zeer diep geworteld, net zoals geloofsovertuiging. Waarom denken jullie dat je aan tafel en op verjaardagen niet over politiek hoort te praten? Juist, dat loopt altijd op ruzie uit.
Toen mijn vader nog leefde en we gingen bij zijn ouders (opa&oma) op bezoek was het ook altijd raak! Mijn moeder vond dat echt veschikkelijk, die discussies over politiek.Nou ja sicussies, het eindigde altijd wel vrij fel. Maar ja mijn opa en vader hebben beide in de politiek gezeten, dus tsjaa. Maar echt dat moet je eigenlijk wel een keertje mee gemaakt hebben voordat je zegt dat het echt leuk is.

Tegenwoordig is het dus een stuk rustiger als we bij opa en oma op bezoek gaan... mss is dat wel het enige ''voordeel '' voor mijn moeder dat mijn vader niet meer leeft
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten