Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 19:25
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Het probleem is het volgende: Mn computer (laptop) loopt veel te snel vast. Als ik via ctrl+alt+del het taakoverzicht opvraag zie ik dat een programmatje genaamd svchost.exe bijna 100% van de processorkracht opeist. Svchost.exe staat 2 keer in de lijst. Ik kan het proces niet beeindigen omdat de toegang dan geweigerd word. heb een gruwelijk virus opgelopen. ik heb alles gescand met norton met de nieuwste updates en er zijn wel wat files gerepareerd maar het probleem blijft. WAT KAN IK NU DOEN?? WEET IEMAND EEN SCRIPTJE OFZO???
Oud 04-11-2004, 20:10
Verwijderd
svchost.exe is volgens mij gewoon van windows, maar je hebt ook virussen die zich svchost.exe noemen.

Verder kan ik je niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:14
Fade of Light
Fade of Light is offline
Martofication: Er is een subtiel verschil in de naam svchost.exe of svhost.exe geloof ik bij dat virus, maar daar ben ik niet helemaal zeker van: GOOGLEN
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 04-11-2004 @ 21:14 :
Martofication: Er is een subtiel verschil in de naam svchost.exe of svhost.exe geloof ik bij dat virus, maar daar ben ik niet helemaal zeker van: GOOGLEN
Hij zegt dat het svchost.exe is die 100% CPU gebruik heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ja, maar dat kan ook snel overheen gelezen zijn en dat hij het verkeerd aangeeft...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:34
D@mien
D@mien is offline
Draai ff Ad-Aware of Spybot....(downloaden, updaten en scannen)
Et lijkt me nl meer een spyware probleem...
Oud 04-11-2004, 23:01
Kaladan
Kaladan is offline
misschien proberen in veilige modus?
Oud 05-11-2004, 07:18
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mortification schreef op 04-11-2004 @ 21:10 :
svchost.exe is volgens mij gewoon van windows, maar je hebt ook virussen die zich svchost.exe noemen.
Klopt, kijk hier maar eens naar, Blitzkrieg Bop.
Want als norton of een andere virusscanner je niet kan helpen, dan doe je het gewoon handmatig.
Oud 05-11-2004, 15:35
Blitzkrieg Bop
Citaat:
freyk schreef op 05-11-2004 @ 08:18 :
Klopt, kijk hier maar eens naar, Blitzkrieg Bop.
Want als norton of een andere virusscanner je niet kan helpen, dan doe je het gewoon handmatig.
Bedankt voor de tips allemaal. Het probleem is inderdaad met het process 'svchost.exe'. Dat process staat dus 2 keer in de lijst. Het ene geval gebruikt constant 95 tot 100 van de CPU Power. Het andere gebruikt niks. svchost.exe heb ik gevonden in de map: C:\win2000\win32\scvhost.exe.
Die oplossingen in pestpatrol zeggen volgens mij dat k het process gewoon moet killen maar dat gaat dus niet. (toegang geweigerd) Ik kan svchost ook niet verwijderen uit de win2000 map omdat het in gebruik is...
Oud 05-11-2004, 15:59
Krekker
Krekker is offline
Gefeliciteerd, u bent de trotse eigenaar van een blaster worm. Bent u hier niet tevreden mee, dan doet u er goed aan om dit te lezen en dit te downloaden en installeren.

Nog een prettige dag verder.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:03
Blitzkrieg Bop
Daar dacht ik ook al eerder aan, maar het progje meldt dat die worm niet op de compuiter is aangetroffen
Oud 05-11-2004, 18:44
freyk
freyk is offline
Citaat:
Krekker schreef op 05-11-2004 @ 16:59 :
Gefeliciteerd, u bent de trotse eigenaar van een blaster worm.
En niet te vergeten W32/Randex-S, W32/Agobot-IB, Backdoor.Sdbot.N, Win32.Poza.A, enz....
want
Citaat:
Mortification schreef op 04-11-2004 @ 21:10 :
...je hebt ook virussen die zich svchost.exe noemen.

Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 05-11-2004 @ 19:03 :
Daar dacht ik ook al eerder aan, maar het progje meldt dat die worm niet op de compuiter is aangetroffen
Misschien is het handig, om met Process Explorer uit te zoeken wat er achter de schermen van scvhost.exe gebeurt.

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 20:01
Blitzkrieg Bop
Ik kan niet eens meer linkjes openen... Blijkbaar is er ook nog een probleem met java shit. Maar voorlopig blijven de problemen gewoon en worden ze zelfs erger. Misschien dat mn laptop wel gewoon goed naar de klote is..
Oud 05-11-2004, 21:11
freyk
freyk is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 05-11-2004 @ 21:01 :
Ik kan niet eens meer linkjes openen... Blijkbaar is er ook nog een probleem met java shit.
Als je een probleem had met javascripts kon je hier niet eens posten...
Je kan ook (tijdelijk) een alternatiefe browser gebruiken zoals firefox
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.10.1/Firefox%20Setup%201.0PR.exe

Proces explorer
-> http://www.sysinternals.com/ntw2k/fr.../procexp.shtml

Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 05-11-2004 @ 21:01 :
Maar voorlopig blijven de problemen gewoon en worden ze zelfs erger. Misschien dat mn laptop wel gewoon goed naar de klote is..
Dan verkoop die laptop maar aan mij
Nee, er zijn wel meer oplossingen voor je probleem.
De allerlaatste oplossing is te gaan formateren, maar zover zijn we nog lang niet!

Post hier toch nog ff voor de zekerheid een hijackthis-log
(voor meer info zie [centraal] spyware & adware (deel 2) )
http://www.snapfiles.com/dlnow/dlnow.dll?Inc=No&ID=106738

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 21:21
Verwijderd
Als je het programma niet kan verwijderen omdat de toegang geweigerd wordt, gebeurt dat de 1e keer dat je het probeert of probeer je het 2 keer? Bij mij blijven afgesloten taken staan tot ik het scherm opnieuw laad.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 21:41
Blitzkrieg Bop
Citaat:
freyk schreef op 05-11-2004 @ 22:11 :
Als je een probleem had met javascripts kon je hier niet eens posten...
Je kan ook (tijdelijk) een alternatiefe browser gebruiken zoals firefox
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.10.1/Firefox%20Setup%201.0PR.exe

Proces explorer
-> http://www.sysinternals.com/ntw2k/fr.../procexp.shtml

Dan verkoop die laptop maar aan mij
Nee, er zijn wel meer oplossingen voor je probleem.
De allerlaatste oplossing is te gaan formateren, maar zover zijn we nog lang niet!

Post hier toch nog ff voor de zekerheid een hijackthis-log
(voor meer info zie [centraal] spyware & adware (deel 2) )
http://www.snapfiles.com/dlnow/dlnow.dll?Inc=No&ID=106738
Maar misschien met delen van java scripts, alleen dat deel wat links opent? Dat process explorer lijkt me wel een interessant programmatje, ga het even installen. Na het runnen van adaware en spyblaster is een deel van het probleem opgelost lijkt het. Het systeem is iets stabieler en in het taakbeheer staat svchost 0-1 % cpu gebruikt. Alleen staat er bij 'niet actieve systemen' een cpu gebruik van 95-100 %. Maar die zijn niet actief, dus telt niet mee voor cpu gebruik. Soms komt nu de melding dat svchost een fout heeft genegeerd en gesloten wordt door windows. Op dat moment ontstaan de fouten met de links en wordt het systeem instabiel.. ik begin steeds meer te vermoeden dat het fout in windows zelf zit (misschien foutieve copie gebruikt)
Oud 05-11-2004, 21:43
Blitzkrieg Bop
zucht. En toch krijg ik net een melding van norton dat het w32.spybot.worm virus gevonden en vernietigd is... komt volgens mij steeds weer binnen.
Oud 05-11-2004, 21:52
freyk
freyk is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 05-11-2004 @ 22:43 :
zucht. En toch krijg ik net een melding van norton dat het w32.spybot.worm virus gevonden en vernietigd is... komt volgens mij steeds weer binnen.
Dit virus maakt gebruikt van kazaa en mirc.
Zet die beide programma's uit, update je windows en ga maar eens fijn scannen.
Oud 05-11-2004, 22:10
Blitzkrieg Bop
Ik heb nu via process explorer (leuk en nuttig progje trouwens, bedankt) ontdekt dat svchost.exe een toepassing is die voor bewerkingen in windows en in explorer zorgt. Als ik het uitzet kan ik geen links meer openen en bijvoorbeeld de windows update niet draaien of de zoekfunctie openen. Onmisbaar dus, het vreemde is alleen dat er 2 svchosts zijn waarvan er 1 niet actief lijkt, en de andere juist alle processorkracht slurpt. Vreemd is het wel.
Oud 05-11-2004, 22:30
Blitzkrieg Bop
shit. ik ontdek net dat svchost.exe allerlei remote adresses heeft. Volgens mij zit iemand me te fucken. Of het is inderdaad spybot worm, maar dan snap ik niet dat norton het niet effectief kan verwijderen...

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 22:36.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 11:44
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
D*mn. Die svchost.exe is je service-host (doh ). Een belangrijk onderdeel van je OS ja, het start geloof ik je dll's op, en zorgt dus voor vanalles (onder andere je netwerk verbinding geloof ik). Dat hij slechts 2x draait, is vrij weinig. Bij mij draait ie 5x, zoals bij de meesten. Dus dat is het probleem niet.

Een vriend van mij had dit ook op zijn laptop afgelopen week. Hij heeft uiteindelijk zn laptop maar geformatteerd. Dus bereid je maar vast voor
Reageren

Regels voor berichten