Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2004, 11:42
Verwijderd
Is je avondmaaltijd in het weekend anders?

Zo is bij ons thuis het normaal om op zaterdag (zelfgemaakte) soep en brood met iets warms te eten. Dus geen aardappels groente vlees.

Op zondag kookt mijn moeder altijd uitgebreid, en kookt ze wat luxer. Zo zou mijn moeder niet snel bijvoorbeeld gehaktbal klaar maken op zondag, eerder biefstuk. En op zondag hebben we meestal ook (zelfgemaakte) soep, hoofdgerecht en nagerecht (en dan geen vla, maar bijvoorbeeld zelfgemaakte chocolademousse...).

Voor mij is dat heel normaal om zo in het weekend te eten. Voor sommige mensen zijn de zaterdag en zondag als gewone dagen. Hoe zit dat bij jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 11:44
Briseïs
Briseïs is offline
Het is gewoon. Het enige verschil is dat we op vrijdag een 'lekker' toetje hebben, dus bijvoorbeeld vruchtenyoghurt ipv de gewone yoghurt doordeweeks.
Oud 08-11-2004, 11:48
Dolores
Dolores is offline
In het weekend eten wij altijd uitgebreider dan in de rest van de week. Het grootste verschil is dat we in het weekend altijd drie gangen hebben. Op zaterdag bestaat ons hoofdgerecht meestal uit vis, groente en brood (stokbrood/ciabbata/focaccia) en als nagerecht kaas (franse kazen etc, met brood). Op zondag verschilt het meestal, maar wel altijd 3 gangen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 11:50
Verwijderd
Op zaterdag eten we gewoon, op zondag vind ik soep vaak lekker, met brood met boter. Van die hele dikke maaltijdsoepen of super gevulde groente/tomaten soepen. Mijn ouders hebben daar dan af en toe nog rollade bij, erg lekker
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 11:51
ilse
ilse is offline
wij eten dan gewoon nog hetzelfde. geen verschil zit er in, alleen heel soms. maar dat komt dan meer omdat mijn moeder dan meer tijd heeft dan door de week. dat ze dan eens een lasagnaschotel maakt en door de week macaroni of aardappels en groenten enzo. "gewoon" eten. maar vaak hebben we dat ook op zaterdag en zondag, gewoon lekker makkelijk.
Oud 08-11-2004, 12:27
YPrue
YPrue is offline
In het weekend eten we niet anders dan doordeweeks.
Oud 08-11-2004, 12:27
Verwijderd
In het weekend meestal gemakkelijk, zoals soep, patat en dat soort zooi.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 12:28
Verwijderd
Vrijdag is pastadag, zaterdag is patatdag en zondag is 'lekker makkelijk restjes opwarmen'dag
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 12:41
Verwijderd
Op zondag eten we meestal met het hele gezin samen, dus dan wordt er iets bijzonders gemaakt. Ook op vrijdag en zaterdag eet ik anders dan normaal; andere pastas dan macaroni en minder groenten. Omdat ik dan met mijn ouders mee eet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 13:04
Mara
Mara is offline
Verschilt. Als we patat eten is dat meestal wel in 't weekend omdat m'n moeder dan geen zin heeft om te koken.
Op zondag eten we eigenlijk wel altijd 'normaal' maar eten we wel altijd vlees wat je lang moet braden, zoals riblappen of rollade. Op andere dagen heeft m'n moeder nl. geen tijd om dat te bereiden.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 13:11
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zaterdag is verschillend, de ene keer eten we broodjes, de andere keer kookt mijn ma en soms wordt het een diepvriespizza. Ligt er vaak aan of mijn ma moet werken op zaterdag.
Zondag is normaliter frietdag bij ons. Meestal dus, vorig weekend bijvoorbeeld niet, omdat we vrijdag al patat hadden gehad, toen heeft mijn ma gewoon gekookt.
Oud 08-11-2004, 13:39
Nona
Nona is offline
In het weekend eten we niet anders dan op andere dagen, maar op vrijdag heeft niemand zin om te koken, dus eten we patat of bestellen chinees.
Oud 08-11-2004, 13:48
Bo
Bo is offline
Ja. Op zaterdag eet ik altijd op mijn werk, dat wil zeggen een broodje frikandel of niets. En op zondag eten we standaard patat.
Oud 08-11-2004, 15:08
Verwijderd
In het weekend is het meestal of iets makkelijks of iets moeilijks. Ligt een beetje aan hoe druk we het hebben, hoeveel zin we hebben om te koken en wat er in huis is.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:28
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ja, op zaterdag eten we vaak tosti (lekker makkelijk).
Oud 08-11-2004, 16:31
Briseïs
Briseïs is offline
Valt me op hoe vaak hier gezegd "mn moeder heeft dna geen tijd". Kookt er bij jullie nooit iemand anders?
Oud 08-11-2004, 16:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik eet in het weekend anders omdat ik dan meestal thuis of bij mijn vriend eet. Dan wil ik graag dingen eten die ik hier op kamers niet zo gauw voor mezelf klaar zou maken of ik eet graag een keertje friet omdat we hier geen frituurpan hebben ofzo, dat soort dingen. Als ik een weekend op mijn kamer blijf dan eet ik als ik alleen ben juist iets makkelijks omdat ik dan helemaal alleen in de keuken sta en dan vind ik het niet gezellig om lang daar in de keuken te staan om mijn maag te vullen, dat doe ik dan wel op een doordeweekse dag. Als mijn vriend hier is dan probeer ik wel iets leuks te maken en dan kies ik vaak ook iets wat onhandig is voor een persoon ofzo.
Oud 08-11-2004, 16:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 08-11-2004 @ 17:31 :
Valt me op hoe vaak hier gezegd "mn moeder heeft dna geen tijd". Kookt er bij jullie nooit iemand anders?
Ik zit nu op kamers dus meestal kook ik zelf maar als ik dan thuis ben kookt mijn moeder. Mijn broertje kan niet koken dus dan moet ze wel. Toen ik nog thuiswoonde kookte ik heel soms maar ik deed het maar zelden omdat ik bij mijn moeder toch nooit iets goed kan doen in de keuken. Bij mijn vader kook ik wel meestal omdat hij anders pas zo laat aan het eten begint dat ik allang geen honger meer heb.
Oud 08-11-2004, 17:00
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Ik kook zelf af en toe, maar m'n ma is de hoofdchef .
Oud 08-11-2004, 17:09
cyntha
cyntha is offline
Zaterdagavond eten we meestal brood en zondagavond friet. Op gewone doordeweekse dagen eten we aardappels, groente en vlees dus dat is gelukkig weer eens wat anders dan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 17:37
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ja, ik kook minstens één keer per week, als m'n moeder in de stress schiet vaker.

Als ik kook dan krijgen ze nieuwe gerechten, mijn moeder heeft eindelijk de smaak te pakken.
Oud 08-11-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Nu heb ik dat niet gezegd, maar mijn vader kookt niet vaak. Hij houdt niet van koken en als hij kookt dan is het zulk saai voedsel dat niemand er plezier aan heeft om het op te eten. Hij kookt wel als mijn moeder bijvoorbeeld een vergadering aan het eind van de dag heeft of zoiets. Hij kookte ook regelmatig toen ze studeerde.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ja, m'n vader, moeder en ik koken alledrie. We plannen het een beetje om de tijden dat men thuis is. Bij m'n vader ligt 't eraan waar hij moet werken (werkt op bouw), m'n moeders planning is ook niet altijd gelijk en bij mij op school maken ze er ook een rommeltje van.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het ook niet gezegd, maar mijn ouders koken vaak samen, soms komt dat niet uit, dan meestal omdat mijn moeder moet werken en dan kookt mijn vader dus alleen. Mijn moeder weet heel goed wat lekker is, en mijn vader werkt al een hele tijd als een soort freelance cateraar, samen met wat vrienden. Ze kunnen allebei heel goed koken, vooral samen Mijn vader weet dan hoe het moet, mijn moeder brengt er een nog betere smaak aan
Op zondag gooien ze dan alle restjes samen en koken ze er een soep van, vaak een groot succes (ik krijg soms bakken met soep om in te vriezen )
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:27
Verwijderd
ik denk trouwens dat ik als ik zou samenwonen liever altijd zelf zou koken... maar dan mag de ander mij natuurlijk wel helpen met het snijden van dingen enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2004, 18:37
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Op zaterdag eten we meestal pannenkoeken ofzo of kliekjes, iig iets makkelijks en zondags meestal soep.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 18:51
Auntie M
Auntie M is offline
In het weekend eet ik vaak dingen die iets meer tijd kosten. Door de week heb ik vaak geen zin meer om uitgebreid te koken omdat ik vaak laat en brak thuis kom vanwerk.
Oud 08-11-2004, 20:21
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
In het weekend is het juist afhaal enzo
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:46
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Mijn vader maakt meestal wat lekkers in het weekend. Iet speciaals. Met vis bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 21:54
Jolt
Jolt is offline
Weekend werk ik , dus dan eet ik savonds niet.

Maak wel altijd een lekker ontbijtje dan, van eiersalades tot pannekoeken.
Oud 09-11-2004, 09:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
Bij mijn ouders vroeger thuis was het niet anders dan doordeweeks. Bij m'n vriendin der ouders is het altijd zaterdag pizza/pannenkoeken/soep/brood en zondag patat.

Nu hangt het er vanaf, of ik naar m'n ouders ga, m'n vriendin haar ouders, of thuis blijf Als ik thuis blijf verschilt het eigenlijk niet met doordeweeks
Oud 09-11-2004, 09:09
Vice
Vice is offline
Citaat:
Iedereen kookt bij ons voor zichzelf. behalve op zondag. Dan neemt m'n vader nog wel eens de moeite om voor ons allemaal te koken.
Oud 09-11-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Nee idd . Ik help mijn moeder altijd met koken. Nou ja alleen in het weekend dan, want ik woon op kamers, en ben dan dus alleen in het weekend thuis. Maar toen ik nog wel thuis woonde, hielp ik denk ik ook wel iedere dag met koken, of kookte ik zelfs alleen.

Wat een luie mensen hier
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 23:29
Verwijderd
zaterdag meestal iets van fastfood dus patat of pizza. Maar ook gewoon brood.
Zondag net iets luxer met vis en aardappeldingetjes ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 23:34
Flærynn
Flærynn is offline
Mijn ouders hebben soms in het weekend juist minder tijd om te koken dan doordeweeks.. Toen ik nog thuis woonde aten we dan ook op willekeurige dagen 'luxe', hoewel dat eigenlijk niet veel verschil maakt met andere 'gewone' dagen. Drie gangen doen we nooit, maar mijn ouders houden allebei erg van exotisch eten/luxevoer, dus wat dat betreft kan ik niet zeggen dat ik vaker dan 2 keer per week aardappel/groente/vlees(vervanger) kreeg.
Oud 10-11-2004, 00:04
Verwijderd
mijn pa en ma staan altijd samen in de keuken

en tosti's... mijn god ilsetjuh
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 07:08
Smartie
Smartie is offline
Mmestal is het in het wekend anders ja, op zondag wat luxer en op zaterdag heel makkelijk: brood ofzo...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:59
Aine
Aine is offline
Als mijn ouders geen sin hebben om te koken wordt het chinees (gebeurt vaak in het weekend) of juist de wat meer uitgebreidere dingen, zoals steengrillen en zelfgemaakte saté. Die komen ook in het weekend.
Nu ik op kamers woon krijg ik in de weekenden meer wat ik zelf lekker vind
Oud 10-11-2004, 18:08
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Nee.
Mijn pa kan bijna niet koken. Ik zelf heb wel wat een beetje geleerd, maar maak er geen tijd voor en houd er ook zo niet van. Heb er ook niet zo veel ervaring mee. Mijn zusje weet wel veel ervan en wil wel eens koken, maar mag het niet (terwijl ze 18 is ) omdat mijn ma bang is dat ze zich verbrand aan het vuur. Beetje kansloos, ik ken en heb meiden gekend die al op hun 15e kookten en zo en het ligt helemaal niet aan mijn zusje dus ja...
Mijn zusje maakt wel vaak cake, wafels en zandkoekjes en zo, vind ze heel leuk om te doen.
Oud 10-11-2004, 18:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
mijn vader en broer kunnen en willen niet koken.
Ik kook heel af en toe, omdat m'n moeder d'r eigenlijk een hekel aan heeft. Maar in principe kookt zij dus wel altijd ja.

En wij eten in het weekend altijd lekker. Standaard iets wat iedereen lust dus.
Elke vrijdagavond: gebakken aardappeltjes met kip en varkenshaas + salade.
Zaterdagavond: iets makkelijks (soep, hamburger, broodje gezond, enz.)
Zondagavond: patat / chinees / steengrillen (eens in de zoveel tijd)
Oud 10-11-2004, 18:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 10-11-2004 @ 01:04 :
en tosti's... mijn god ilsetjuh
wat is daar mis mee?
Oud 10-11-2004, 20:22
Roosje
Roosje is offline
Pizza op zaterdag.
Op zondag meestal gewoon aardappelen, vlees, groente.
Eerst aten we altijd op vrijdag pizza (waar ik niets van meekreeg, omdat ik op vrijdag altijd op de manege was). Nu eten we op vrijdag gewoon normaal (waar ik wel wat van meekrijg, omdat ik nu op zaterdag rijd. Maar wel 's middags).
Oud 10-11-2004, 21:15
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-11-2004 @ 19:43 :
wat is daar mis mee?
Met gandaham of zo is dat altijd lekker. of met parmaham.
Heerlijk.
Af en toe een eitje erop, waarbij de dooier nog zo vloeibaar is ..

Oud 12-11-2004, 11:09
Rhinus
Rhinus is offline
Door de week koken mijn huisgenoten voor me en in't weekend mijn ouders. Verschil is dat 't in't weekend wat meer op eten lijkt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:03
transfattyacid
transfattyacid is offline
In het weekend eet ik meestal buitenhuis of ik gooi een pizza in de oven/haal chinees of gyros
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:46
Violently Happy
Violently Happy is offline
In het weekend is het altijd McDonalds (ole ) en chinees.
Oud 13-11-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Violently Happy schreef op 12-11-2004 @ 17:46 :
In het weekend is het altijd McDonalds (ole ) en chinees.
Als je MC donalds niet lekker vindt, dan kook jij toch een keertje in het weekend.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:18
Riannuh
Riannuh is offline
op zaterdag eigenlijk altijd patat, en als we doordeweeks al een keer patat hebben gegeten eet ik meestal iets van pizza ofzo... en op zondag ook gebakkenaardappeltjes of krieltjes, met lekker kip/biefstuk/snitzel(alleen vin dik biefstuk niet lekker, dus heb ik dan heel vaak kipnuggets ofzo) enzo, en op maandag eten we eigenlijk altijd pasta, of een knor gerecht ofzow... dus...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 22:06
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Als ik op zaterdag of zondag bij mn ouders ga eten dan maakt mn pa vaak wel wat lekkers klaar. Maar als ik gewoon thuis ben dan is het vaak pizza uit de oven ofzo omdat ik op zaterdag niet altijd in de stad ben en dus geen zin heb om helemaal boodschappen te gaan doen.
Oud 22-11-2004, 14:27
LizeLotte
LizeLotte is offline
vrijdag is normaal, zaterdag meestal een frietje speciaal (wat overigens voor veel frietzaken nog een hele kunst is...), zondag net waar ik zin in heb/in huis heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten