Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2002, 09:59
CharlieMe
CharlieMe is offline
HELP !!!!!
Mijn nichtje is 13 en gaat (af-en-toe) met een jongen van 24...
Hoe moet ik haar duidelijk maken dat dit dus ECHT NIET kan ??
Straxx wil hij verder... Wat zij maar al te graag zou willen...
Maar dit kan toch niet ?
xxx <- - KUZZ ME - -> xxx

[Dit bericht is aangepast door CharlieMe (18-03-2002).]
Oud 18-03-2002, 10:00
NG
NG is offline
Haar ouders inlichten?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 10:06
CharlieMe
CharlieMe is offline
Nee, die kan ik dus echt niet inlichten... die zouden haar vermoorden.. dat wil ik haar niet aandoen..
ik wil HAAR duidelijk maken dat het fout is wat ze doet...
zouden haar ouders het weten, dan zou ze het wel stiekem doen...
Oud 18-03-2002, 11:11
Verwijderd
Gewoon vertellen dat het hardstikke ziek is en dat die kerel een viespeuk is.

En als ze daar niet naar wil luisteren..dreigen met het inlichten van haar ouders, dan laat ze het wel. Dreigen met naar de politie stappen helpt ook wel 'ns.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 11:11
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Als ik jou was zou ik eens een goed gesprek aangaan met die jongen. Dit is gewoonweg pedofilie!
Oud 18-03-2002, 11:22
mausi
mausi is offline
Ik ken een jongen van 26 en die heeft ook de nare gewoonte iets te jonge mensen te gebruiken. Zijn jongste slachtoffer was ook 13...en ook ik was voor een paar dagen verleid,maar gelukkig werd ik wakker voor ik te ver ging.

Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het zeer moeilijk is iemand ergens van te overtuigen zonder dat diegene het heeft meegemaakt (zien/meemaken=geloven).Dan kan het ook nog gebeuren dat diegene dan juist de verkeerde dingen gaat doen om zich af te zetten tegen de rest (dee ik ook...)

Wees dus niet te dominant als je met haar gaat praten, want dan bereik je juist het tegenovergestelde...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 11:55
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
mausi schreef:
Ik ken een jongen van 26 en die heeft ook de nare gewoonte iets te jonge mensen te gebruiken. Zijn jongste slachtoffer was ook 13...en ook ik was voor een paar dagen verleid,maar gelukkig werd ik wakker voor ik te ver ging.

Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat het zeer moeilijk is iemand ergens van te overtuigen zonder dat diegene het heeft meegemaakt (zien/meemaken=geloven).Dan kan het ook nog gebeuren dat diegene dan juist de verkeerde dingen gaat doen om zich af te zetten tegen de rest (dee ik ook...)

Wees dus niet te dominant als je met haar gaat praten, want dan bereik je juist het tegenovergestelde...

Dat klopt. Ik denk niet dat ze echt zal luisteren naar wat je zegt of het gewoon niet geloven. Het kan ook dat ze misschien eigenlijkl wel weet dat wat jij dan tegen haar zegt waar is maar dat ze toch zelf erachter wil komen. In deze situatie is dat niet zo handig.
Maar ik vind dat inderdaad ook niet kunnen. Ik weet niet hoe volwassen ze zich gedraagt maar ik denk niet dat het in deze situatie veel uitmaakt, de leeftijdsverschil blijft toch, vind ik, te groot.
Heel veel succes ermee.
Oud 18-03-2002, 12:05
miro
miro is offline
Het kan niet nee, zelf ik vind dat. Maar denk maar niet dat je tot haar kunt doordringen, ze is nou eenmaal verliefd en daar valt meestal niks aan te doen, klinkt een beetje raar maar het is wel zo. Ik denk dat ze er zelf achter moet komen dat het fout is.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 12:15
DJken
DJken is offline
Hey,

mmm ik ben 22 en verkeer met een meisje van 15...

Dus daarom zou ik volgens jullie een pedofiel zijn of dat het niet kan...

Hm, ok een meisje van 13 is helemaal anders dan een meisje van 15. Ook zal deze nog veel minder snappen ivm liefde.

Hm, ik heb eingelijk over mijn relatie al veeeeeeeeeeeeeeeeeel over gepraat met iedereen. Wij zijn nu eenmaal doodverliefd op elkaar... we kunnen toch moeilijk tegen onze gevoelens nee zeggen... want dan lig je elke nacht te denken aan hem/haar en ook te wenen...

Tis binnekort een jaar da wij verkeren... ok, ik geef toe..soms was het wat zwaar omdat onze ouders ook zoiets moeten aanvaarden...

Ik vind dat uw reactie doodnormaal is..mijn vriendinnen en vrienden dachten er misschien ook zo over een jaar geleden... maar nu is dat gedaan..

En wij zijn nie de enigste koppels die een zo grote leeftijdsverschil hebben

Ik voel mij goed, zij voelt haar goed... niets kan ons deren

slukus
xXx

ps: ik had een vriendin die ook zo tegen ons was... tot opeens zij dat ook voorhad (verliefd worden op een veel oudere persoon) en ze gaf mij gelijk...

Moest ik nog eens zeggen...
Oud 18-03-2002, 13:35
Verwijderd
VEEEEEEEEEEEELS TE JONG!!!

gewoon zeggen dat hij eigenlijk al een getrouwde vent zou kunnen zijn dat z'n dochter iets jonger zou kunnen zijn
hmmzz najah dat ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:12
Verwijderd
Citaat:
DJken schreef:
Hey,

mmm ik ben 22 en verkeer met een meisje van 15...

Dus daarom zou ik volgens jullie een pedofiel zijn of dat het niet kan...

Hm, ok een meisje van 13 is helemaal anders dan een meisje van 15. Ook zal deze nog veel minder snappen ivm liefde.

Hm, ik heb eingelijk over mijn relatie al veeeeeeeeeeeeeeeeeel over gepraat met iedereen. Wij zijn nu eenmaal doodverliefd op elkaar... we kunnen toch moeilijk tegen onze gevoelens nee zeggen... want dan lig je elke nacht te denken aan hem/haar en ook te wenen...

Tis binnekort een jaar da wij verkeren... ok, ik geef toe..soms was het wat zwaar omdat onze ouders ook zoiets moeten aanvaarden...

Ik vind dat uw reactie doodnormaal is..mijn vriendinnen en vrienden dachten er misschien ook zo over een jaar geleden... maar nu is dat gedaan..

En wij zijn nie de enigste koppels die een zo grote leeftijdsverschil hebben

Ik voel mij goed, zij voelt haar goed... niets kan ons deren

slukus
xXx

ps: ik had een vriendin die ook zo tegen ons was... tot opeens zij dat ook voorhad (verliefd worden op een veel oudere persoon) en ze gaf mij gelijk...

Moest ik nog eens zeggen...
Wow!! Wat een mooi verhaal!! Ik ben echt blij voor jullie, dat jullie het volgehouden hebben... Want zoals ik het merk was zij 14 toen ze iets met jou kreeg, en normaal gesproken krijg je inderdaad heel veel negatieve kritiek! Je moet ook blij zijn met zulke vrienden, die je steunen, want veel vrienden zouden dit in zo een situatie niet doen, die zouden tegen blijven werken!!!

Waaaah! Word altijd vrolijk van dit soort verhalen

Anyway, ontopic:

Ik heb het idee dat je niets kunt doen in deze situatie. Kwaad worden en dominant gaan doen werkt averechts...
En het klinkt heel raar, maar als het echt fout zit zoals jij verwacht, dan moet ze daar zelf achterkomen: Als ik op mijn 13e verliefd was op iemand van 25, zou het me ook niet boeien wat anderen zeggen, zou me niet tegenhouden...

En daarbij: wie weet zit het wel goed. Als ze er allebei achter staan. Het klinkt heel cliché maar er zijn ook oudere jongens die wel "normaal" zijn, en die kleine meisjes niet gaan dwingen, en die begrijpen wanneer een meisje "nee" zegt...
Wie weet is het echte liefde, ik ken het ook: meisje van 14 en een jongen van 22... En het gaat al een half jaar goed. Meisjes van die leeftijd kunnen al heel volwassen zijn en goed voor zich zelf zorgen...

Denk dat je der maar meot vertrouwn, dat ze weet wat ze doet. je kunt der toch niet tegenhouden. Waarschuwen kan wel en er altijd voor der zijn. je moet der niet het gevoel geven dat je TEGEN der bent, maar dat je haar steunt. Dat je der begrijpt en achter haar staat wat ze ook doet. Ook al ben je het er niet helemaal mee eens...

En dreigen met naar der ouders gaan vind ik triest... Misschien zou je, om jezelf gerust te stellen, wel eens met die jongen kunnen gaan praten... das misschien een oplossing.

Misschien kom je er achter dat er nix is om je zorgen over te maken. Kom je erachter dat ie haar idd gebruikt, kun je altijd nog maatregelen treffen!

Succes!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:25
Dark Angel
Dark Angel is offline
Wat ZIET die gast in zo'n klein kind?
Oud 18-03-2002, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef:
Achtergebleven eigen ontwikkeling...omgekeerd Oedipus-complex? Vadergevoelens?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 21:51
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
toch raar..

ik was 14 en had een vriend van 24....

nou en? als je van mekaar houdt? als je mekaar begrijpt?

tis raar dat sommige mensen zo RAAR denken.
maarjah...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 11:00
mausi
mausi is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
toch raar..

maarjah...

Mensen denken inderdaad wel snel raar over iets. Mijn eerste "echte" vriend was 17/18 en ik was toen 13. Daar werd ook al behoorlijk scheef tegenaan gekeken.

[Dit bericht is aangepast door mausi (19-03-2002).]

[Dit bericht is aangepast door mausi (19-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 11:36
Bienie
Bienie is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:

Oud 19-03-2002, 12:13
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
toch raar..

maarjah...

Entoch is het raar dat zo'n jongen niet iemand van zijn eigen leeftijd zoekt, of misschien 5 jaar jonger, maar weet je wat 11 jaar voor een verschil is?
Oud 23-03-2002, 18:54
Lizzy-x
Lizzy-x is offline
Ik denk dat zo'n leeftijdsverschil wel moet kunnen, maar 13 is misschien wel een beetje erg jong. Misschien kan het als ze echt geestelijk haar leeftijd al ver vooruit is en ze ook zeker weet dat die jongen geen verkeerde bedoelingen heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 18:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Een vriendin van mij is 12 en had een tijdje geleden met een 'jongen' van 22, maar het ging uit omdat ie in de bak belandde.. dan vraag je je ook af waar ze die vandaan haalt.

Normaal zeg ik : liefde kent geen getallen, maar sommige gevallen vind ik ook niet kunnen.
Als je er maar van opaan kan dat diegene betrouwbaar is.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 13:14
AsTheFutureRepeats
AsTheFutureRepeats is offline
Dat vind ik ziek, ik ben zelf 17 en ik zou niet eens met een meisje van 15 willen, echt leip...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 13:21
Onlyme
Onlyme is offline
papa
Oud 24-03-2002, 15:56
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Ik vind dat het wel kan...En hij is zeker geen pedofiel...Behalve als ze er natuurlijk echt uitziet als een klein meisje. Maar goed....waarschijnlijk heb ik deze mening omdat ik zelf helemaal verliefd ben op een 'jongen' van 28...En ik ben 15..Vandaar dat ik het wel ok vind...
Oud 24-03-2002, 16:50
@Moon
@Moon is offline
k heb zelf ook met iemand gehad die 24 is, hij is 7 jaar ouder. Maar ja bij haar is het natuurlijk wel anders, zij is nog maar 13 dat is echt verkeerd. Ze moet nog eerst gaan puberen. Maar als zij een stuk ouder is en dan pas met iemand van 11 jaar ouder gaat is het natuurlijk ook anders. Dat kan misschien nog net. Maar ze is nu echt te jong voor.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 17:20
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
mausi schreef:

inderdaad.... ik heb t ook meegemaakt, ik was 14 toen ik ook af en toe met iemand van 26 ging.. En hoe meer iedereen ging zeggen dat ik moest stoppen, hoe vaker ik met hem ging. Ben gelukkig niet verder geweest, want daar zou ik verschrikkelijk spijt van hebben gekregen... Ik kan niet zeggen dat ik er nu echt spijt van heb. Ik weet zelf wel wat ik doe, daar hoef je echt geen 18 ofzo voor te zijn... Ze komt er vanzelf wel achter wat ze wil..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 18:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Achtergebleven eigen ontwikkeling...omgekeerd Oedipus-complex? Vadergevoelens?
Gewoon pedosexueel? IMHO stukken aannemelijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2002, 18:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Die vriend van je compenseerde naar jouw niveau toe. Er is een wereld van verschil tussen 14 en 24. Iemand van 14 begint net te puberen, iemand van 24 heeft al een vervolgopleiding afgerond, heeft vaak een baan enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 18:58
ESCO
ESCO is offline
Sorry hoor maar dit ik vind dit echt ziek, als ik de broer van dat meisje zou zijn kon die gast beter maar verhuizen.
Oud 24-03-2002, 21:31
virus1824
virus1824 is offline
Effe 1v1 met hem lullen en zeggen als ie iets probeert 'je z'n ballen eraf snijdt+ andere lichaamsdelen..ik zou er geen moeite mee hebben ik heb een half zusje van 14ze

[Dit bericht is aangepast door virus1824 (24-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 11:06
missyleeuwarden
missyleeuwarden is offline
Wee nie hoor, ik snap best dat je haar wil beschermen enzo,maar ja het is toch haar eigen keus.
En natuurlijk kan het foutgaan enzo,maar dan souw je gwoon teguh je self moete segge da je alles hebt geprobeert.En sij sal er dan ook van leren.
Enne nee ik loop niet somaar wat te vertelle,maare mijn vriendje is namelijk over een maandje 20 en ik ben 14.
Enne het gaat heel goed hoor,ja natuurlijk is hij verder dan mij da week bes hoor,maar als je er gewoon een beetje rekening mee houd lukt het best.
Maar ik snap niet waarom jullie altijd meteen seggen dat eht dan een pedofiel is ..
jah da doet altijd wel seer in mun hartje als ik mensen dat hoor seggen over mun snoep..
Maar ik znap wel da jullie het 'raar' vinde want ik geef toe..tis nie ech normaal.maarem jullie hebben het npg noojt mee gemaakt en da ist...want eers dagk er net so als jullie over.
liefz vanne dinges
Oud 26-03-2002, 09:13
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Toen ik 15 was had ik een tijdje met een jongen van 23. Lekker hoor Maar ik was al vrij volwassen op die leeftijd. Age is nothing but a number. Als jouw nichtje al erg volwassen is en ze weet hoe ze met die dingen moet omgaan.. Wie ben jij dan om dat haar te verbieden?

Alhoewel, ik heb mijn zusje een keer een pak slaag gegeven omdat ze met een goeie vriend van mij was geweest. (Zij was toen 16, hij 21, hij wou wel wat serieus met haar.. Maarre No way, Ik know them players very wel )

Doei doei!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 11:38
Floppy the Rabbit
Floppy the Rabbit is offline
euhm ja, nogal problematisch, misschien kun je he makkelijkst een vergelijkingkje trekken, iemand uit haar klas met een vriendinnetje van 2? dan zal ze toch wel even moeten nadenken of niet?
Oud 26-03-2002, 11:42
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
Haar deze topic laten lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten