Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2002, 19:06
Steleto
Steleto is offline
(erg persoonlijke vraag, sorry, maar is belangrijk voor me...)

kunnen jullie me vertellen of wassen met zeep tussen de schaamlippen prikt bij jullie? En toen je klein was?

Ik hoop dat jullie me willen helpen door even te antwoorden...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 20:16
heldin
heldin is offline
het is niet goed om je vagina te wassen met gewone zeep, kun je beter lactacid of zo voor gebruiken. dat is speciaal om je vagina te wassen, dus prikt niet of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 20:41
miep
miep is offline
ik was m'n vagina gewoon met sop waar ik de rest van m'n lichaam ook mee was, zo is dat me ook aan geleerd volgens mij. ik vind het maar vies als je het alleen met water doet, en bedoel je tussen je kleine of grote schaamlippen. want tussen je kleine kun je beter wel alleen met water doen.. dat doe ik iig nooit met sop want dat doet wel pijn.
Oud 22-05-2002, 23:11
MysticDust
MysticDust is offline
Citaat:
mijsje schreef:
het is niet goed om je vagina te wassen met gewone zeep, kun je beter lactacid of zo voor gebruiken. dat is speciaal om je vagina te wassen, dus prikt niet of zoiets.
Mag dan wel een man zijn, maar Lactacid is zeker niet goed voor je vagina.....ga maar eens bij een echte drogisterij langs en vraag maar eens wat ze zeggen over dat spul.......
Gewoon alleen water is het allerbeste....met zeep is de kans op blaasontstekingen ook vele malen groter.....
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 04:51
miep
miep is offline
Citaat:
MysticDust schreef:

Mag dan wel een man zijn, maar Lactacid is zeker niet goed voor je vagina.....ga maar eens bij een echte drogisterij langs en vraag maar eens wat ze zeggen over dat spul.......
Gewoon alleen water is het allerbeste....met zeep is de kans op blaasontstekingen ook vele malen groter.....
van lactacid heb ik nog nooit gehoord maar als dat speciaal voor de vagina is zal het vast wel goed zijn, mannetje...
Oud 23-05-2002, 06:45
Steleto
Steleto is offline
bedankt voor jullie reacties...

ik weet dat zeep niet goed is, maar ik wil weten of dat bij anderen (ook) prikt of niet. (klinkt vaag, maar ik ga het even niet verder uitleggen)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 10:30
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
bij mij wel
maar kep me ook laten vertellen dat het niet goed is je vagina met zeep te wassen...kweet niet of t klopt maar dat is mij altijd verteld...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:08
MysticDust
MysticDust is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef:
bij mij wel
maar kep me ook laten vertellen dat het niet goed is je vagina met zeep te wassen...kweet niet of t klopt maar dat is mij altijd verteld...
Nee tuurlijk is dat niet goed......ik kan je wel vertellen waarom: je vagina heeft een natuurlijke PH-waarde van iets onder de 7, dus het is een klein beetje zuur. Dat is heel belangrijk om bepaalde bacterien buiten te houden (die leven niet graag in dat zure milieu). Zeep heeft een PH-waarde van iets boven de 7, gebruik je neutrale zeep dan heeft die precies een PH-waarde van 7. Maar elke zeep is basisch (tegenovergestelde van zuur), dus als je ja vagina wast met zeep tast je de zuurtegraad aan.....dat voel je doordat het prikt.....en de kans op ontstekkingen/infectie's wordt daardoor ook groter.....
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:56
Oen
Oen is offline
Citaat:
MysticDust schreef:

Nee tuurlijk is dat niet goed......ik kan je wel vertellen waarom: je vagina heeft een natuurlijke PH-waarde van iets onder de 7, dus het is een klein beetje zuur. Dat is heel belangrijk om bepaalde bacterien buiten te houden (die leven niet graag in dat zure milieu). Zeep heeft een PH-waarde van iets boven de 7, gebruik je neutrale zeep dan heeft die precies een PH-waarde van 7. Maar elke zeep is basisch (tegenovergestelde van zuur), dus als je ja vagina wast met zeep tast je de zuurtegraad aan.....dat voel je doordat het prikt.....en de kans op ontstekkingen/infectie's wordt daardoor ook groter.....
Ik was mijn geslachts organen altijd met sebamed, maar dit is pH neutraal.

Is het verder geen idee om dan een zuur bij de zeep te doen, zoals azijn afzo, dan maak je de neutrale zeep een beetje meer zuur.

Maar dan zal je al de Ph graad moeten meten van je vagina.
Zou ik eigenlijk best wel eens willen weten hoeveel dit is Zou iemand dit kunnen meten??
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:34
ikkie22
ikkie22 is offline
Citaat:
Oen schreef:

Ik was mijn geslachts organen altijd met sebamed, maar dit is pH neutraal.

Is het verder geen idee om dan een zuur bij de zeep te doen, zoals azijn afzo, dan maak je de neutrale zeep een beetje meer zuur.

Maar dan zal je al de Ph graad moeten meten van je vagina.
Zou ik eigenlijk best wel eens willen weten hoeveel dit is Zou iemand dit kunnen meten??
helaas is dat niet mogelijk, dat azijn ofiets, want dan krijg je weer een te zure zeep.
mij is ook altijd aangeleerd om alleen met water te wassen, zodat je zuurtegraad niet verandert. als je ergens last van hebt, kan je het beste gewoon alles goed wassen met water, enkele dagen lang, en dan zal het vanzelf wel oplossen. (gebeurt dit niet, aarzel dan niet te lang, maar ga naar de dokter)

suc6 er nog mee

[SIZE=1][COLOR=darkred]
Oud 23-05-2002, 16:57
GeNeVa
GeNeVa is offline
Geweldig hoe de enige man hier het juiste antwoord geeft!

Het is inderdaad niet goed om zeep te gebruiken of Lactacyd of weet ik het wat voor middel.

Water is het beste.
Verklaring: zie het pH-verhaaltje van MysticDust, klopt perfect!

to MysticDust !
Oud 24-05-2002, 15:46
Souris
Souris is offline
ik leer op me stage dat ik de vrouwen van ondere met lactacyd mag wassen dus het zal wel goed zijn.
mijn collega`s hebben het ook niet zelf bedacht maar volgens mij van de arts gehoord.
Oud 25-05-2002, 10:16
Oen
Oen is offline
Ik ga ff in mn binas kijken of het beter is om met warm of koud water te wassen.
Daarin staat (simpel gezegd) dat bij een lagere temperatuur de Ph van water hoger (basischer) is dan bij warm water. Dus het beste moet zijn dat je je met zo warm mogelijk water wast. Maar je moet natuurlijk ook uitkijken voor verbranding, dus warm maar niet te warm raad ik aan. Dus eigenlijk lauw aan de warme kant.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 11:32
Paige
Paige is offline
Alleen met water wassen..Gatverdamme..Dat is vies joh!...
Ben je ongesteld, ga je jezelf alleen met water wassen..Nee, mij niet gezien..

Ik gebruik gewoon Lactacyd en ik heb nog geen blaasontstekingen enzo gehad, dus dat valt ook wel weer mee..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 11:33
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Oen schreef:
dus warm maar niet te warm raad ik aan. Dus eigenlijk lauw aan de warme kant.

duidelijk uitleg van hoe warm... toch?!
Oud 25-05-2002, 14:54
Verwijderd
Geen zeep... Als daar ook maar iets restjes van achterblijven, gaat het ontzettend jeuken...

Hoewel lactacyd een ander verhaal is, maar met water wordt het net zo goed wel schoon... -_o
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 17:48
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Steleto schreef:
bedankt voor jullie reacties...

ik weet dat zeep niet goed is, maar ik wil weten of dat bij anderen (ook) prikt of niet. (klinkt vaag, maar ik ga het even niet verder uitleggen)
heb je post op psychologie gelezen, ik zal het vanavond voor je proberen. Ik heb namelijk geen idee ik was met alleen water (zoals het moet)
Oud 25-05-2002, 18:33
ekki
ekki is offline
bij mij prikte het ook altijd, toen las ik dat 't niet goed was en sindsdien was ik het altijd met alleen lauwwarm water.
Oud 25-05-2002, 18:50
Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

heb je post op psychologie gelezen, ik zal het vanavond voor je proberen. Ik heb namelijk geen idee ik was met alleen water (zoals het moet)
daar heeft het inderdaad mee te maken, maar dat durfde ik er niet meteen bij te zetten.

Heel erg bedankt dat je het wil proberen!

en ekki, bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 08:29
Oen
Oen is offline
Misschien kan je er ook een kiwi mee in de douche nemen, die bevat namelijk ook veel vitamine C en dit is ook een zuur, of als het wat minder zuur wordt (kiwi prikt zelfs al in de mond) dan neem je toch een mandorijntje.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 14:10
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Steleto schreef:

daar heeft het inderdaad mee te maken, maar dat durfde ik er niet meteen bij te zetten.

Heel erg bedankt dat je het wil proberen!

en ekki, bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan
ja het prikte, het prikt in je vagina zelf dus niet je schaamlippen ofzo.

Ik hoop dat het voor jou een goed antwoord is-je snapt wat ik bedoel-
Oud 27-05-2002, 12:56
MysticDust
MysticDust is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:
Geweldig hoe de enige man hier het juiste antwoord geeft!

Het is inderdaad niet goed om zeep te gebruiken of Lactacyd of weet ik het wat voor middel.

Water is het beste.
Verklaring: zie het pH-verhaaltje van MysticDust, klopt perfect!

to MysticDust !
Ooit een keer scheikunde en een vriendin gehad......(heb er zelfs examen in gedaan, scheikunde dan)....combinatie van die twee leidt dus tot het antwoord

PH-waarde van je vagina meten is trouwens heel makkelijk, met een kalmoes-papiertje.....dat verkleurt dan.......en met behulp van die kleur kan je de PH bepalen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 12:04
Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

ja het prikte, het prikt in je vagina zelf dus niet je schaamlippen ofzo.

Ik hoop dat het voor jou een goed antwoord is-je snapt wat ik bedoel-

jeetje, ontzettend bedankt dat je het uitgeprobeerd hebt!

Ik weet niet zeker of het "goed" is of niet.

Het kan perongeluk zijn gebeurd, dat er zeep "daar" kwam, maar dat weet ik niet zeker.

Ik kom er vast nog wel eens achter hoe of wat...

Thnx in elk geval!

Liefs,
Stelo
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 12:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
MysticDust schreef:

Ooit een keer scheikunde en een vriendin gehad......(heb er zelfs examen in gedaan, scheikunde dan)....combinatie van die twee leidt dus tot het antwoord

PH-waarde van je vagina meten is trouwens heel makkelijk, met een kalmoes-papiertje.....dat verkleurt dan.......en met behulp van die kleur kan je de PH bepalen

Moewah met een lakmoes papiertje kan je echt niet nauwkeurig de pH bepalen hoor, het wordt alleen groen of rood. Dan kan je beter een pH-indicator papiertje nemen, daar zitten 10 verschillende indocators op ofzo. Ik zal kijken of ik er eentje kan jatten bij scheikunde
Oud 28-05-2002, 15:35
Oen
Oen is offline
Citaat:
rosi schreef:

Moewah met een lakmoes papiertje kan je echt niet nauwkeurig de pH bepalen hoor, het wordt alleen groen of rood. Dan kan je beter een pH-indicator papiertje nemen, daar zitten 10 verschillende indocators op ofzo. Ik zal kijken of ik er eentje kan jatten bij scheikunde
Als je dat zou willen doen, het lijkt me ook wel leuk om te onderzoeken hoe je pH verandert tijdens de verschillende fase van de cyclus, want als je dat weet zou iemand die onregelmatig ongesteld is misschien toch te weten komen of het eraan komt of niet. (ben misschien weer wat te biomedisch bezig, maar vind het gewoon interessant)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten