Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 20:57
de Koe!
de Koe! is offline
Hey,

Ik moet voor kunstschool een tekening maken van een begrip dat "ontekenbaar" is, omdat het geen bepaalde vorm heeft. We mochten zelf kiezen rond welk begrip we wouden werken. 1 van mijn keuzes is "wachten". Aangezien het onmogelijk is om een dergelijk begrip zomaar, zonder referentie op papier te zetten, ben ik op zoek naar literatuurfragmenten waarin het wachten beschreven wordt of een belangrijke rol speelt. Misschien kennen jullie boeken waarin een dergelijk fragment voorkomt? Alle tips zijn welkom... (mijn andere twee keuzes zijn "taal" en "faalangst". Ik denk wel dat ik daar genoeg over kan vinden, maar als jullie nog tips omtrent deze twee thema's hebben, zijn die ook altijd welkom).

Groeten, de Koe!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 21:09
Verwijderd
Ga alsjeblieft op zoek naar 'En attendant Godot' ('Waiting for Godot' of 'Wachten op Godot') van Samuel Beckett. Niet alleen gaat het over wachten (duh), maar het is ook nog een geniaal toneelstuk. Ik denk dat het op internet wel te vinden is, en anders in de bibliotheek zeker.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:53
de Koe!
de Koe! is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 10-11-2004 @ 22:09 :
Ga alsjeblieft op zoek naar 'En attendant Godot' ('Waiting for Godot' of 'Wachten op Godot') van Samuel Beckett. Niet alleen gaat het over wachten (duh), maar het is ook nog een geniaal toneelstuk. Ik denk dat het op internet wel te vinden is, en anders in de bibliotheek zeker.

LUH-3417
Bedankt voor de tip! Ik had inderdaad die titel in mijn hoofd, maar ik wist niet goed wat het was. Ik zal er eens naar zoeken in de bibliotheek.

Andere tips zijn natuurlijk nog steeds welkom. Hoe meer, hoe beter
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:21
Charlottetje
Charlottetje is offline
maar wachten is toch heel makkelijk te tekenen?
*ziet een perron voor haar, met stationsklok en man in regenjas en aktetas*

Charlotte

Beckett moet ik nog steeds een gaan lezen!
Oud 12-11-2004, 16:52
de Koe!
de Koe! is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 12-11-2004 @ 17:21 :
maar wachten is toch heel makkelijk te tekenen?
*ziet een perron voor haar, met stationsklok en man in regenjas en aktetas*
Het is de bedoeling dat we iets weergeven dat niet zomaar weer te geven valt. Als je een perron met een stationklok en man in regenjas en aktetas tekent, dan zie je... een perron met stationklok en man in regenjas en aktetas Het werk moet het gevoel van "wachten" uitdrukken. Het mag geen tafereeltje zijn, want dat gaat niet uitsluitend over het wachten. Dat gaat over een man die aan het perron op de trein aan het wachten is. We mogen ook niet met allegorieën werken.

Het is ook niet de bedoeling dat we zomaar iets op papier kladderen en dan zeggen: kijk, dit drukt "wachten" uit. We moeten ons wel baseren op iets om het gevoel zo goed mogelijk weer te geven. Vandaar dat ik dacht aan literatuurfragmenten idem voor mijn 2 andere onderwerpen, "taal" en "faalangst".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten