Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2004, 11:37
snarl
snarl is offline
hoi,
ik heb de laatste weken mijn verftubes opnieuw ontdekt en nog een boel getekend en dus dump ik het hier want ik wil weer eens kritiek

(mjah don't mention het rode gekras, het gaat me hier meer om de poppetjes)

okee ik heb echt veel meer maar dat komt volgende keer wel anders laadt t zo langzaam...
Oud 11-11-2004, 12:30
Captain N
Captain N is offline
Ik vind het niks, sorry, het ziet er erg onverzorgt uit en van een solide stijl is ook nauwelijks te spreken.
Oud 11-11-2004, 12:57
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ben dr ook niet zo over te spreken...die vogel heeft zn vleugel veel te ver naar voren en er is nauwelijks sprake van textuur. Dat laatste geld ook voor dat haar van die man/vrouw. Die schaduw links maken dat het haar een beetje een rare lijn volgt...ik bedoel, dat ziet er gewoon niet realistisch uit.
De manier waarop je de poppetjes getekend hebt is wel leuk...maar als het niet gaat om dat rooie gekras, knip dat dan weg ofzo...want dat voegt idd niet veel toe.
Konijn vind ik slordig en saai. Laatste is ook wel leuk...maar meer geschikt voor simple art denk ik.

Genoeg kritiek?
Oud 11-11-2004, 13:26
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Mwah, nee, ik vind het niks eigenlijk, om het ook maar even te onderbouwen..

Bij 1 & 2 is de verf er ganz dik opgebracht. Niet echt mooi, misschien kan je beter eerst wat lichter beginnen. Met wat voor verf heb je gewerkt? Want als je acryl ofzo gebruikt zou je het ook kunnen mengen met water

Bij 3 vind ik de poppetjes zwaar geweldig. Echt dikke Maar, zoals Nijpjes al zei, dat rode gekras had je wel achterwegen kunnen laten. En wat ik al eerder zei, niet zo dik!

4 & 5 vind ik niks, als het nou mooie lijntjes waren, was het al een stuk beter geweest. Beetje meer aandacht volgende keer, want die poppetjes bewijzen dat je het wel kan
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:07
snarl
snarl is offline
hehe okay ik zal eens wat meer uitleggen over de geposte dingen. (vanmiddag niet zo veel tijd voor dus komt dat nu pas..)

de eerste 2 heb ik gemaakt met een taartschep, vandaar het slordige. het lichaam van het rode haar is zwart potlood.

het rode gekras boven de poppetjes is eveneens een taartschepding, de zwarte veeg is mascara, kijken hoe dat ging. had ik misschien wel af moeten knippen maarja niet zo veel tijd he. stomm

en de laatste twee zijn al een jaar oud, het lijnwerk (jullie noemen het slordig) was toen echt een soort stijl van me. het konijn is wel erg snel getekend, ik vond het idee alleen wel gaaf. de boekman (het is een boekman) is dus een eh.. boekman. hij moet nog beter worden uitgewerkt en hij is dus al een jaar oud.

ik heb wel een stijl, alleen ik probeer óók erg gevarieerd te werken omdat ik niet wil vasthouden aan één stijl. bovendien is het ene gisteren gemaakt en het andere 2 jaar geleden dus zit er ook daardoor nogal wat verschil in.

oja tis acryl ja. maar ik wil niet met water maar gewoon dik. het dikke valt trouwens echt heel erg mee, hoor..

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 15:13.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Die vogel is mooi gedaan!!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 15:41
lozow51
lozow51 is offline
Hey,
De middelste spreekt me aan de rest niet gewoon niet (gewoon mijn smaak denk ik zo)
de vogel vind ik gewoonweg niet mooi uit gevoerd.

de tweede heb ik niet echt kijk op ,de stijl spreekt me gewoon niet zo aan,ik denk mede doordat ik bijmezelf dit schilderij gewoon niet af zou vinden.

de laatste 2 daar vind ik de lijnvoering niet zo mooi gedaan komt ook door het materiaal wat je heb gebruikt.

maar daarin tegen het 3e werk de poppetjes vind ik gaaf,die stijl spreekt me gewoon meer aan.
het gekriebel erboven niet zozeer maar ik vind die poppetjes die spreken,en erg mooie lijnvoering!
ik zou zeggen maak die wat groter betrek ze meer in het schilderij en niet ik heb wat met verf zitten spelen en uit eindelijk op me nog vrije stukje doek een paar poppetjes want die poppetjes vind ik nogmaals juist super! en die zou ik echt gebruiken om groter uit te voeren...
nogmaals dit is mijn mening en het is jou werk...
suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 19:30
Verwijderd
Ik vind de 2e wel iets hebben, leuk gecombineerd met verf en potlood (toch?).
De rest niet echt..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 20:10
Verwijderd
Nr. 1 spreekt me het meeste aan, de vleugel vind ik mooi (al zit die idd te ver naar voren). De andere vind ik te rommelig en de combinatie verf/potlood vind ik niet echt mooi.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:37
Fine
Fine is offline
Ja ook de 1e spreekt mij het meest aan. Daarnaast vind ik het leuk om te zien wat voor een fantasie jij wel niet hebt... Je gebruikt het in ieder geval goed!
Oud 14-11-2004, 20:46
bobski
bobski is offline
bij de 3e vind ik die soort roze bloem tof en die ventjes hebben ook wel stijl vind ik
Oud 14-11-2004, 20:52
Escapism
Escapism is offline
die 2e is wel kinda cool
Oud 14-11-2004, 21:23
CSN
CSN is offline
Ik vind ze mooi, op de laatste 2 na. Die eerste 3; prachtig. Ik houd van die stijl.
Oud 14-11-2004, 22:00
botulismf
botulismf is offline
#2 en die poppetjesss
Oud 15-11-2004, 17:37
Anetj
Anetj is offline
allemaal mooi
Oud 16-11-2004, 21:20
snarl
snarl is offline
bedankt voor de reacties, heb ze zorgvuldig gelezen..

meer:

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v140/fruehling/tekeningen/kaftkras.jpg[IMG]

ik vind het zelf allemaal nèt 'postwaardig' iig niet erg geweldig of zo, ben erg benieuwd naar jullie mening.
Oud 17-11-2004, 22:14
snarl
snarl is offline
iemand commentaar..?

oh die bij die laatste klopt die tag dus niet.. dus dit is m nog een keer:

beetje vage scan maar je ziet waar t om gaat ..

Laatst gewijzigd op 17-11-2004 om 22:18.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 10:47
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik vind de eerste drie persoonlijk het beste.
De laatste vier doen me niet zo heel veel.
Alhoewel het toch best wel mooie tekeningen zijn.
De derde in je eerste post vind ik het best!
Die poppetjes zijn echt super vet en ik stoor me ook totaal niet aan het zwart/rood boven in.

Is het blauw-oranje ding, bij dat blauwe gezicht, een arm?
Oud 20-11-2004, 19:20
snarl
snarl is offline
jup das een arm

heeft iemand nog commentaar voor me?
Oud 23-11-2004, 16:22
snarl
snarl is offline
jemigdepemig ik zit werkelijk te springen om commentaar... vinden jullie me niet meer lief of zo

smeek! ik weet dat ik zeur... maar toch
Oud 24-11-2004, 13:34
Miles
Miles is offline
Wow, het lijkt net of je die schilderijen uit mijn gedachtes genomen hebt! Zulke schilderijen was ik ook van plan te gaan schilderen! Ze zijn echt goed gelukt en mooi!
Oud 24-11-2004, 13:39
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Mwah... echt heel enthousiast ben ik er niet over. Niet echt helemaal mijn stijl. Ik vind eigenlijk alleen die laatste vet. Ik vind die vis en die 2 hoofden een beetje vaag, ook niet echt mooi kleurgebruik ofzo. Maar goed Die laatste is mooi
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 14:52
Nijpjes
Nijpjes is offline
Wat je laatste 4 tekeningen betreft:

Die eerste vind ik echt heel mooi getekend, strak ook enzo...alleen ja, zonder achtergrond en met slechts 1 vis is het toch wel een beetje saai...ben je niet zo van de grotere projecten?
Nou ik dr nog s naar kijk...dr zit niet veel structuur in de vis, qua kleur dan. Hij lijkt gewoon ingekleurt, je kan ook goed zien dat je gewoon rond het oog hebt gekleurd, snie zo mooi vind ik.

Die tweede is wel aardig...leuk schaduwwerk enzo. Maar wederom erg veel wit en weinig kleur. Verder ist jammer dat je de ogen niet ff wat mascara hebt gegeven (mascara is lijntjes rond de ogen tekenen toch? Ben niet zo goed in make-up...komt misschien omdat ik het zelf niet gebruik ).

Derde: hm...leuke stijl, maar jammer dat je de inkleur-lijntjes zo goed kan zien (hier is dus weer teveel textuur...).

Vierde: ik blijf het zeggen: leuke stijl .
Ik neem aan dat die poppetjes zeg maar niet bij elkaar horen en dat het dus losse tekeningetjes zijn? Want zoniet dan is de compositie niet bepaald geweldig...ennuh, je hebt bij sommige tekeningetjes toch iets teveel gepriegeld vind ik, zoals bij dat konijn...wordt het beetje slordig van.
Oud 24-11-2004, 15:13
snarl
snarl is offline
yahh ik ben blij want ik heb reacties

hmm over het kleurgebruik van de 3e wil ik zeggen dat mijn scanner dat bestwel vernaaid heeft, het is in werkelijkheid helemaal niet zo fel namelijk, het blauw is veel donkerder en het oranje minder fel.

de poppetjes horen 'wederom' niet bij elkaar.

vooral nijpjes bedankt, ik begin door te krijgen dat ik echt te slordig ben soms. de vis is inmiddels bijgewerkt

iemand nog?
Reageren

Regels voor berichten