Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2004, 12:06
Missy_X
Missy_X is offline
Mijn vriend en ik hebben al 3,5 jaar een relatie en we hebben die tijd pas 4 of 5 keer sex gehad. Ik weet dat sommigen nu denken :WAT???????? maar toch is het waar.

Het lijkt of mn vriend gewoon geen seksuele gevoelens heeft. Hij heeft het echt NOOIT over sex en ook niet met zijn vrienden. Ook geen seksuele opmerkingen of iets. Hij zoekt nooit contact met meisjes en raakt ook niet echt opgewonden van ze (tenminste hij laat het dan niet zien) Dat is nu juist het probleem: hij laat zijn gevoelens niet zien. Hij is te rationeel en hij neemt geen initiatief.
Als ik hem vraag hoezo hij niet wil geeft hij als reden dat hij er eerst perfect uit wil zien.

Ik ben echt bang dat hij misschien homo is of aseksueel en dat hij dat zelf gewoon nog niet weet of is hij gewoon ziekelijk onzeker?
Ik wou gewoon dat hij veranderde en zijn gevoel aan me liet zien.
Wie weet hoe ik dit moet aanpakken want het is echt vervelend gewoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 12:08
Gothic
Gothic is offline
het is vervelend, maar mensen veranderen bijna niet. Scherpe kantjes kunnen er vanaf, maar that's it.
Oud 11-11-2004, 12:27
Thee Muts
Thee Muts is offline
Probeer er eens écht met hem over te praten. En als hij niet wil praten, maak hem dan duidelijk dat het voor jou belangrijk is om er wél over te praten. Dan kan hij moeilijk weigeren. Vertel hem over jouw twijfels of breng voorzichtig naar voren waar jij aan denkt, zonder daar gelijk een oordeel aan vast te hangen. Presenteer het hem dus op een vragende manier, wellicht staat hij dan open voor een gesprek.

Want echt een 'normale' situatie is dit natuurlijk niet. Hoe ga jij hier eigenlijk mee om? En weet jij hoe dit in eerdere relaties ging (als hij die al heeft gehad)?
Oud 11-11-2004, 12:27
Luna
Luna is offline
ik had het allang uitgemaakt als ik jou was.
Oud 11-11-2004, 12:33
Verwijderd
Het kan natuurlijk aan een traumatische ervaring of iets dergelijks liggen, maar daar zou je dan door praten achter moeten kunnen komen. Als hij dat niet wil en hij wil ook niet proberen te veranderen, dan moet je het uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:39
Verwijderd
Ik ging er voor het gemak al even vanuit dat geen weldenkend mens drie jaar zonder seks kan leven, in elk geval niet vrijwillig.

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:50
Missy_X
Missy_X is offline
Voor mij heeft hij geen relaties gehad..wel een hele korte van een week (maar die tel ik niet eens mee). Hij was maagd toen ik iets met hem kreeg. Pas na anderhalf jaar durfde hij het te doen.
Dus het kan ook zo zijn dat we door dat anderhalf jaar seksloos gewoon daaraan gewend geraakt zijn en mekaar nu niet meer op een andere manier kunnen zien.
Ikzelf ga er eigenlijk heel relaxt mee om, ik praat er met hem over maar hij heeft altijd een antwoord klaar en als ik doorga erop dan sluit hij zichzelf af van het gesprek of hij wordt geirriteerd.
Het is gewoon moeilijk om er echt hoogte van te krijgen waarom hij nu echt niet wil.
Ik dacht in het begin nog van..als hij eenmaal ontmaagd is zal het vanzelf wel goed komen. Maar dat gebeurde dus niet.
En ik wil het om deze reden ook niet uit maken omdat ik van hem hou als persoon en hij voor de rest superlief en zo is.

Voor hem betekent er goed uitzien: gespierd zijn. Maar hij traint er niet voor om ze te krijgen.
Hij heeft me ook een keer verteld dat hij bang is dat ik hem niet goed genoeg vind. Dat komt doordat ik al meerdere exen heb en dat dat hele andere types waren dan hem. Meer macho's en superseksueel gerichte jongens. Maar ik kan hem niet duidelijk maken dat hij veel meer voor me betekent dan hun allemaal bij mekaar. Dat hij voor mij zo mooi is en dat die andere jongens echt niet beter of mooier waren.
Maar hij blijft dat complex houden ondanks dat ik zelf initiatief neem. Als ik dat doe dan duwt hij me weg of draait zich om.
Wel knuffelen laat hij toe, alleen als ik mijn hand onder zijn kleren steek daar kan hij niet tegen en dan weet hij niet hoe snel hij mn hand daar weg moet krijgen.

Ik heb hem ook al eens gevraagd of hij iets heeft meegemaakt (misbruikt of iets). Maar dat ontkent hij.
Ik denk dat het er gewoon aan ligt dat hij super onzeker is over zichzelf. Maar als ik hem zeg dat hij beter in therapie kan gaan ervoor dat het niet normaal is dat hij daardoor geen seks kan hebben en dat hij in groepsgesprekken zich niet op zijn gemak voelt. Maar van therapie wil hij totaal niks weten..het lijkt wel of hij allergisch is voor praten. Hij heeft gewoon een dikke muur om zich heen gebouwd om zichzelf te beschermen en niemand mag daarbinnen..zelfs ikke niet blijkbaar. Ik mag soms naar binnen en de rest van de wereld mag maar tot aan de deur.

Soms denk ik ook dat hij misschien wel een autistische stoornis heeft? Maar aangezien ik hem niet naar een psycholoog krijg is er voor mij nog steeds het probleem dat ik hem wil helpen maar niet weet hoe. Hij is gewoon een moeilijk persoon om te helpen.

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:58
Freestyler*
Freestyler* is offline
jah als ie geen hulp wil..
zou hij dan tevredne zijn met de huidige situatie?
of is dit gewoon makkelijker voor hem?
ontvlucht ie zo zijn probleem?
wellicht moet jij hem dan toch meer pushen richting psycholoog
Oud 11-11-2004, 13:00
Missy_X
Missy_X is offline
Ik denk dat hij het zo wel makkelijk vind, hij ontwijkt alles om maar niet te praten over zijn gevoel. En dan heeft hij dus liever geen seks dan dat hij hulp ervoor zoekt denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:01
Thee Muts
Thee Muts is offline
Als hij zich, zelfs na 3,5 jaar, niet eens naar jou toe helemaal kan openen, hoe sterk is jullie relatie dan? Je zegt dat hij een dikke muur om zich heen heeft gebouwd, waar ook jij niet doorheen komt. Wat is dan de betekenis van jullie relatie? Hoeveel diepgang zit daar in, in hoeverre kunnen julie echt van en voor elkaar zijn?

Want na 3,5 jaar mag je toch wel verwachten dat hij zich naar jou toe open kan stellen....
Oud 11-11-2004, 13:03
Thee Muts
Thee Muts is offline
En blijkbaar gaat dat veel verder dan alleen op seksgebied, kan hij geen enkele gevoelens met jou delen. Dan krijg ik de indruk dat hij toch wel goed met zichzelf in de knoop zit, waar zijn extreme onzekerheid een hele grote rol in kan spelen. Maarja, hulp wil hij niet, en zelfs van jou wil hij niks aannemen. Denk dat je dan vrij weinig bij hem gedaan krijgt, hij zal toch echt zelf ook moeten willen zien dat er dingen niet kloppen.
Oud 11-11-2004, 13:10
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Mischien heeft hij vroeger iets meegemaakt op sexueel gebied waar door die nu weinig zelfvertrouwen heeft en sex dus juist probeert te vermijden. Een soort van trauma ofzo??
Oud 11-11-2004, 13:14
Gothic
Gothic is offline
Ze doet 3,5 jaar moeite. Dan zou je toch verwachten dat als er iets is, dat hij daar eerlijk over is.

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:15
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
hoe oud is hij eigenlijk?

niet dat het veel uitmaakt, ben gewoon benieuwd
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:17
Missy_X
Missy_X is offline
Dat is idd zo..onze relatie is nogal oppervlakkig. Maar omdat hij gewoon nooit antwoord geeft als ik probeer om een diep gesprek te voeren heb ik me op het laatst zelf daar ook al vanaf gesloten. Ik neem ook dingen van zijn gedrag onbewust over. Ik vind nu ook veel dingen niet nuttig meer waar ik vroeger bijvoorbeeld hysterisch om kon worden. Hij is gewoon heel rationeel en praat wel goed en slim over zaken als politiek en dingen waarbij het niet om zijn eigen persoontje gaat.
Maar ik heb op zich een goeie relatie met hem, we hebben haast nooit ruzie om iets en we laten mekaar ook vrij. Als ik een keer op stap wil met vrienden en hij wil niet mee dan is het geen probleem als ik wel mee ga. En andersom ook niet.
Hij is te vertrouwen en hij is lief voor me.
Alleen het onderdeeltje seks ontbreekt dus (en zo lijkt het vaak of we alleen maar vrienden zijn).
En zelf weet hij ook dat hij zo is en dat anderen dat vreemd vinden, alleen maakt het hem niet veel uit wat anderen denken.
Hij ziet denk ik niet in hoe iemand anders hem hiermee kan helpen en ik denk ook dat hij al het angstzweet krijgt als hij er al aan denkt dat hij erover moet gaan praten !

Daardoor houdt hij het gewoon zo omdat hij bang is voor een verandering, maar hij houdt wel veel van me en wil me ook niet kwijt. Daardoor heeft hij toen seks met me gehad omdat ik erop aandrong...hij was bang dat hij me anders kwijt zou raken.
Maar dat wil ik helemaal niet!!! Ik wil gewoon dat hij niet door zijn onzekerheid en starre houding onze relatie te kort doet.
Misschien ziet hij dat wel helemaal niet zo..hij heeft nog nooit een relatie gehad voor mij dus hij weet ook niet hoe een echte relatie hoort te zijn. Misschien moet ik gewoon zelf meer dingen gaan uit proberen..maar door zijn houding is mijn zin in seks met hem eerlijk gezegd ook nogal gezakt...
Die kan wel weer komen als hij laat zien dat hij me wil en eraan wil werken maar als hij het allemaal wel goed vind zo ben ik bang dat het over een paar jaar echt niet meer gaat van mijn kant uit.
Ik wil geen leven zonder passie..
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:19
Missy_X
Missy_X is offline
Hij is 23
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:21
Thee Muts
Thee Muts is offline
Kun je nog wel genoeg voldoening uit hem en uit jullie relatie halen? Je zegt zelf al dat jullie relatie vrij oppervlakkig is en dat hij jou daar in feite in mee heeft getrokken, ook met alle andere dingen. Heb je niet het gevoel dat er dan heel veel dingen missen? Ben je niet nieuwsgierig naar hoeveel anders het ook zou kunnen zijn? Want je geeft zelf al aan dat het af en toe net lijkt alsof jullie alleen maar vrienden zijn... Is dat dan wel genoeg voor jou? Want als geliefden is er nog zo veel meer...
Oud 11-11-2004, 13:26
elledc
elledc is offline
Een jongen die terugdeinst of die het niet wil als je onder zijn kleren gaat, dit kan toch niet anders dan een gevolg zijn van een sexueel misbruik in het verleden?
1 ding moet je doen: praten en nog eens praten. Dit is echt niet normaal, meisje. Ik kan me ook niet inbeelden dat jij dit niet zo erg vindt, waarschijnlijk is het toch traumatiserend om nooit of amper bevredigd te worden door de man van wie je houdt?
Hulp is de beste oplossing, hij moet niet vluchten van het probleem, maar het probleem recht in de ogen kijken. En eens hij weet hoe goed sex is met een persoon van wie je houdt zal hij er wel anders over denken.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:39
alpha
alpha is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 11-11-2004 @ 14:26 :
Een jongen die terugdeinst of die het niet wil als je onder zijn kleren gaat, dit kan toch niet anders dan een gevolg zijn van een sexueel misbruik in het verleden?
zou je wel denken ja.. Hij moet er echt eens over praten met iemand die er verstand van heeft, misschien wil hij zich niet kwetsbaar opstellen omdat jij het bent en jij belangrijk voor hem bent. Ik kan ook beter praten met een volslagen vreemde dan met een bekende.

Daarnaast: voelt het niet bijna als vriendschap, als je hem haast niet aanraken mag enzo.? Ik zou dat niet kunnen, ik wil aan mn vriend kunnen zitten als ik daar zin in heb
Oud 11-11-2004, 15:49
filia dei
filia dei is offline
Ik denk niet dat ie homo of aseksueel is ofzo... een trauma ofzo lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing. En ik denk niet dat je heel erg erover moet gaan zeuren, dan krijg je alleen maar ruzie en heeft 't helemaal geen zin.... laat 'm lekker ze gang gaan tot hij zelf vind dat hij hulp nodig heeft.

of je bent zo lelijk dat hij walgt van het idee seks met je te hebben
Oud 11-11-2004, 16:04
Myuki
Myuki is offline
als hij zegt dat hij geen trauma's heeft...

zou t toch goed kunnen dat hij a-seksueel is? Als hij gewoon niet geinteresseerd is
Oud 11-11-2004, 16:07
Verwijderd
Is hij niet heel preuts opgevoed... in de zin van dat seks vies en slecht is?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:19
Mindfields
Mindfields is offline
Maar zoenen jullie wel gewoon dan?
Oud 11-11-2004, 16:33
Missy_X
Missy_X is offline
Ja we zoenen wel, en hij is totaal niet preuts opgevoed..zijn ouders zijn supervrij erover.
Ik weet gewoon niet wat het is..misschien heeft hij idd wel een trauma. Of is hij een keer heel erg beledigd over zn uiterlijk of zo.
En lelijk ben ik niet ahah want er zijn genoeg jongens die zo iets met me willen beginnen maar ik wil bij mn vriend blijven.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:47
Verwijderd
Maarre.. wordt hij eigenlijk wel opgewonden enzo? Doet hij ooit weleens iets met zichzelf? (lijkt me wel) Fantaseert hij weleens over jou?

Misschien moet je eens naakt tegen 'm aankruipen in bed, ofzoiets.. en hem dan niet compleet bespringen, want dan schrikt ie natuurlijk weer helemaal, maar gewoon bij hem gaan liggen. Dan hoeft ie zich ook niet uit te kleden, dus hoeft ie er niet "perfect" uit te zien, maar kunnen jullie toch het een en ander doen. Of misschien heb je dit al heel vaak geprobeerd..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 17:07
Flit
Flit is offline
Als hij zo gesloten is en ook niet wil praten lijkt het me zoals al vaker gezegd een trauma van iets. Het beste is toch om er met hem over te praten, en hem te laten merken dat hij jou helemaal kan vertrouwen, alles bij jou kwijt kan en dat het bij jou ook veilig is.

Als je tegen hem zegt dat hij hulp moet gaan zoeken lijkt me dat eigelijk niet zo handig. Hij erkent voor zichzelf zo te horen niet echt dat er een probleem is, dus als jij zegt dat hij een probleem heeft en hulp moet zoeken komt dat denk ik heel aanvallend/beledigend over en sluit hij zich waarschijnlijk helemaal voor je af.
Oud 11-11-2004, 17:58
Mindfields
Mindfields is offline
Masturbeert 'ie wel dan? Zoja, lijkt me dan wel vreemd..
Oud 11-11-2004, 18:00
Sade
Sade is offline
Ik snap niet hoe dit 3,5 half jaar al zo gaat Hij moet het echt uit z'n systeem krijgen hoor. Want zoals jij al denkt, gaat het volgens mij ook niet om de seks, maar om zijn onzekerheid of iets wat hij niet verteld.
Ik heb nog nooit van een jongen gehoord die geen seks wil
Oud 11-11-2004, 18:18
Lilything
Lilything is offline
Ik zou t niet weten.....
kvind n halfjaar wachten met sex al heel knap van mensen
je hebt toch als je iemand heel leukvind dat je m gewoon op wil eten enzow? Ik begrijp niet dat mensen geen dierlijke instincten hebben......en btw wat doe je dan wel? Btje zoenen ofzo?

Ksnap t niet hoor.....misschien heeftie wel stiekem al n relatie
Oud 11-11-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 11-11-2004 @ 17:33 :
Ja we zoenen wel, en hij is totaal niet preuts opgevoed..zijn ouders zijn supervrij erover.
Wat doen zijn ouders dan?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 19:37
Missy_X
Missy_X is offline
Zijn ouders kleden zich al sexy..strakke truitjes korte rokjes..en ze maken ook wel eens opmerkingen tegen mekaar.

Maar ik ga er wel iets aan doen nu.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 20:29
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Missy_X schreef op 11-11-2004 @ 20:37 :
Zijn ouders kleden zich al sexy..strakke truitjes korte rokjes..en ze maken ook wel eens opmerkingen tegen mekaar.

Wat ga je doen dan?
Oud 11-11-2004, 21:11
Aep <3
Aep <3 is offline
Vraag hem gewoon waarom die niet wil, misschien voelt die zich op een of andere manier onzeker of weet ik veel!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Aep <3 schreef op 11-11-2004 @ 22:11 :
Vraag hem gewoon waarom die niet wil, misschien voelt die zich op een of andere manier onzeker of weet ik veel!
Citaat:
Ikzelf ga er eigenlijk heel relaxt mee om, ik praat er met hem over maar hij heeft altijd een antwoord klaar en als ik doorga erop dan sluit hij zichzelf af van het gesprek of hij wordt geirriteerd.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 21:15
Aep <3
Aep <3 is offline
Dat had ik niet gelezen, maar het is gewoon een tip
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 21:40
Endomychus
Endomychus is offline
brr ik zou bang zijn dattie homo uis
Oud 11-11-2004, 21:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dude, hij kan gewoon a-seksueel zijn, net als ik.

Alhoewel, als jullie al vijf keer seks hebben gehad lijkt me dat nogal onwaarschijnlijk.
Oud 11-11-2004, 21:50
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Luna schreef op 11-11-2004 @ 13:27 :
ik had het allang uitgemaakt als ik jou was.
Oud 11-11-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Heb je de indruk dat hij daar moeite mee heeft?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 02:06
Shitonya
Shitonya is offline
Hij heeft gewoon minder behoefte aan seks dan jou. Als je daar niet mee kunt leven, maak je het uit. Als je er wel mee kunt leven dan blijf je bij hem en probeer je erover te praten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 08:13
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 13:33 :
Het kan natuurlijk aan een traumatische ervaring of iets dergelijks liggen, maar daar zou je dan door praten achter moeten kunnen komen. Als hij dat niet wil en hij wil ook niet proberen te veranderen, dan moet je het uitmaken.

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 13:53
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Citaat:

Wat ga je doen dan? En laat het ons weten als het (niet)lukt. Succes.
Oud 12-11-2004, 13:58
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
mischien is hij wel super gelovig.. want van god mag toch geen sex voor het huwelijk /???

Oud 13-11-2004, 16:07
Luna
Luna is offline
ja, dan had ze dat vast wel gemerkt na 3 jaar heh. En dan had ze ook geen topic geopend omdat ze dan wist wat de oorzaak was.

@ts: succes ermee, ik zou het heel lastig vinden zoiets:/
Oud 13-11-2004, 16:16
Verwijderd
Volgens mij worden aseksuele mensen nooit opgewonden. Homo dus.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 16:35
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
de keren dat jullie wel sex hadden, hoe ging dat toen? was hij toen nog erg onzeker over zichzelf? nam hij ook initiatief om dingen bij jou te doen of was jij degene die hem aanspoorde. vingerde/befte hij je überhaupt wel?
mss dat je toen merkte dat 't onzekerheid was, of iets anders?
succes
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 23:36
DeathKnight
DeathKnight is offline
Ja idd hoe ging het toen je wel sex had? Kon hij wel klaarkomen? Had je het idee dat hij ook maar enigsinds opgewonden raakte van jou?

Ik moet zeggen dat ik het nogal een vreemde situatie vind. Probeer het iig bespreekbaar te maken, want dat is het minste wat je verdiend.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 23:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:

Zijn vader doet ook strakke truitjes en korte rokjes aan?

Nou, ik zie het probleem!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 03:32
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-11-2004 @ 00:44 :
Zijn vader doet ook strakke truitjes en korte rokjes aan?

Nou, ik zie het probleem!
Ik wilde net zeggen: dát is het trauma

Maar on a more serious note: ik begrijp niet dat je er na 3,5 jaar pas mee komt... Het lijkt mij iig a-seksualiteit.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 04:52
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
3,5 jaar en dan maar 4 of 5 keer
mijn god ik zou gek worden daar kan ik echt niet mee leven hoor.. kep zo ook mn behoeftes!
praten jullie daar dan niet over ofzo??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten