Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik heb verloren emt deze stelling afgelopen vrijdag ![]() deze meot worden verplaats naar s&s met oog op het doel denk ik |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ja, het is natuurlijk ook gewoon staatstelevisie.
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
persoonlijk vind ik dat de geweldige zegeningen van commercie in de omroep zich al tijden openbaren in programma's als "veronica's lekkerste" e.d. niet dat ik de hele tv in een groot teleac/not zou willen veranderen, maar er moet maat zijn in beiden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat 'marktwerking' op zich niets is, dat het geen intrinsiek normatief oordeel bevat? Het is slechts een middel om bepaalde doelen te bereiken. Het feit dat in een bepaald segment vrije marktwerking plaatsvindt zegt geen donder over de uitkomsten ervan, of over de mate waarin die doelen stroken met het beeld dat je voor dat segment voor ogen hebt. Leer eens methodologisch denken in plaats van maar wat te roepen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso is het model niet zo ééndimensionaal dat je eenvoudigweg kunt zeggen dat het alleen gaat om wat de vragers willen. Sterker nog, je moet überhaupt eerst voor je aan de slag gaat definiëren wie precies de 'vragers' en wie de 'aanbieders' zijn in dat model. Zijn de kijkers de vragers of de aanbieders van reclameboodschappen? Je kunt je nog veel meer vragen stellen voordat je überhaupt een enigszins realistisch economisch model hebt van de omroepmarkt. Eigenlijk moet je in een nog eerder stadium, nog vóór het opstellen van een model, definiëren wat eigenlijk omroep is. Wat is het karakter ervan, is het louter een middel om winst te genereren of zitten er ook ideeële aspecten aan? Je zult je moeten bezinnen op de grondslagen van omroepbeleid, dus de vraag 'wat wil je er eigenlijk mee'. Het enige dat tot nu toe door Benfatto is opgeworpen is dat het 'belachelijk' is dat een grote groep zou moeten 'opdraaien' voor de wensen van een kleine. Dat stikt van de niet gedefiniëerde begrippen. Wat is 'belachelijk', moet ik dat verstaan als 'onwenselijk'? Zoja, waarom is dat dan onwenselijk? Ook een vraag die je alleen kunt beantwoorden als je eerst uiteenzet wat de functie van omroep is en welke doelen je ermee wilt bereiken. De uitspraak dat marktwerking de 'eerlijkste maatstaf' is, is natuurlijk de overtreffende trap van nonsens. Niet alleen is marktwerking geen maatstaf maar een methode van prijsbepaling die, zoals ik al zei, geen enkele normatieve waarde inhoudt. Dat iets via marktwerking tot stand is gekomen zegt niets over de rechtvaardigheid, de wenselijkheid et cetera daarvan. Marktwerking is dan ook slechts een middel, geen maatstaf en ook geen doel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() whahah ja dat is ze |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |