![]() |
||
ik was net aan t reageren
![]() Citaat:
Maar dat betekent niet dat je die gast met een mes lek moet steken. Het is eigenlijk best simpel, maar nogal lastig om in de praktijk uit te voeren. Zeker aangezien de wereld niet vrij is van machos en gefreakte gehersenspoelde moorddadige lui.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ow, en on-topic: voor dat stuk woestijn daarginds is er geen toekomst meer. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De vraag is natuurlijk wie tegen de schenen schopt in deze situatie. De ervaring leert dat Israël met de palestijnse autoriteiten vergelijken in het kort beschreven kan worden met de grote broer, en het kleine zusje, respectievelijk. Niet onterecht zal in een conflict tussen een grote broer en het kleine zusje de grote broer beter moeten weten. Israël kan elk moment het conflict een halt toeroepen. Door het verleden en daarmee ook de Israëlische samenleving is het zo langzamerhand onmogelijk geworden om zonder hikken of stoten concessies te doen als Israël zijnde. Dat is schrijnend, maar toch zal hier de oplossing gevonden moeten worden; ik ben van mening dat Israël het geweld op eigen grond over zichzelf heeft uitgeroepen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Eerder de grote zus en t irritante broertje ![]() Citaat:
Hoe dan?
||
Citaat:
Noteert: 'zodra je het pro-Palestijnse kamp niet in alles gelijk geeft en niet in alles met ze meepraat ben je Israëlfanaticus'
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Door te stoppen met het bezetten van de palestijnse gebieden, door te stoppen met het schenden van VN-resoluties, door te stoppen met het systematisch uitmoorden van de Palestijnen. Mocht een Palestijn zich opblazen en Israëlische slachtoffers maken, zal het huis waar deze persoon waarschijnlijk gewoond heeft sneuvelen. Bij een dergelijke actie zorgt het Israëlische leger er doorgaans voor dat het slachtofferaantal aan palestijnse kant een tiental hoger ligt dan het aantal slachtoffers aan Israëlische kant. Neem een jongetje dat een steen gooit naar een Israëlische tank. Het jongetje wordt neergeschoten; ambulances en zelfs de familie worden op afstand gehouden. Het jongetje bloed dood op straat. Dan vinden sommige mensen het gek dat de broer van dit jongetje paraat is om zijn eigen leven te geven om het leven van zijn broertje te wreken..?!
||
Citaat:
![]() Kijk dit bedoel ik nou he, ik ze iets. ok. En het enigste waar jij op reageert is een woord. kijk als je nou naast dat je op de inhoud reageert, ook nog op een misschien verkeerd gekozen woord reageert, ok. Maar alleen op een woord reageren vind ik wel zwak. |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat zul je wel niet bedoelen
||
Citaat:
En je bent de Muur vergeten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En de muur, dat is natuurlijk een regelrechte klap in het gezicht van Amerika, de VN en alle naties die de Israëlische overheid een warm hart toedraagd. Het is ronduit een lachertje te noemen, dat Israël deze muur grotendeels op palestijns gebied bouwt, zonder dat de internationale gemeenschap hier serieus een bezwaar tegen indiend. Voor zover Israël natuurlijk al recht heeft op het gebied dat het nu zegt 'te beschermen' met de muur..
Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 01:27. |
![]() |
||
Citaat:
Zolang de Hamas een sterke arm heeft, zal dit niet gebeuren. Daar staat tegenover dat er vanuit Israelische zijde uit ideologisch standpunt, maar ook uit economisch standpunt lui kosten wat kost willen vasthouden aan de nederzettingen en daar willen wonen vanwege dus ideologische of economische redenen. Zij willen beschermd worden en oefenen een druk op de overheid uit binnen de conservatieve gelederen. Zolang deze conservatieven een sterke invloed hebben, zal er geen verandering komen. Kortom: - of met het risico van eigen leven moet je maar je eigen koers gaan varen als leider en trachten je niet laten te leiden door extremisten met de poging om een vreedzame relatie aan te gaan met elkander onder een Twee-Staten oplossing; - of er moet t 1 en ander overeengekomen worden en er komt een 1 statenoplossing, met een sterke gemengde politiemacht en leger die extremisten de mond snoeren.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dus dat was meer een pleonasme dan dat ik het extra zo schreef.
||
Citaat:
Je noemt de Palestijnen 'het broertje'. Dat bevestigt toch net wat ik al de hele tijd loop te zeggen? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar ga vooral verder met proberen je er op een lame manier uit te lullen... |
![]() |
||
Citaat:
ik begon niet over die rare vergelijking tussen broertjes en zusjes
||
Citaat:
|
![]() |
||
Laten we ajb weer wat constructiever de discussie voortzetten...
![]() Reageer hier maar op.... Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
je gezeur gaat nergens meer over onemen deed t andersom
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
thats all.
||
Citaat:
JIJ begon te zeuren! JIJ zeurt CONSTANT en probeert met 'leuke' woordgrapjes je overal uit te lullen en het eind van het liedje is dat anderen het gedaan hebben. GOH, TYPISCHE EIGENSCHAP WEER... |
![]() |
||
Citaat:
*geeft telefoonboek*
||
Citaat:
*let op, nu komt er weer een leuk grapje van Gatara* Tja, ik weet het, kritiek is hard meid. Jij kunt het alleen maar uiten, maar incasseren ho maar... Typisch een eigenschap van... *slikt de rest in* |
![]() |
||
Citaat:
ik wacht nog op een intelligente reactie op mijn post die ik onlangs wederom gequote had.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Momentje he. *schraapt keel* *kuch* Ha Ha Ha ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als we nou gewoon eens allemaal lekker gingen slapen, dan kunnen we morgen weer kijken of er weer iemand in staat is inhoudelijk te reageren. Want dit schiet niet op.
|
![]() |
|
|