Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 00:46
Gatara
Gatara is offline
ik was net aan t reageren

Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:38 :
Het is geen excuus om jezelf te verlagen, nee, maar wel begrijpelijk. En verdedigen mag.
Wat ik hiermee dus wil zeggen is dat als je tegen je schenen geschopt word je jezelf mag verdedigen en een draai om de oren mag geven bij die persoon die dat doet opdat ie ophoudt met wat ie aan t doen is.
Maar dat betekent niet dat je die gast met een mes lek moet steken.

Het is eigenlijk best simpel, maar nogal lastig om in de praktijk uit te voeren. Zeker aangezien de wereld niet vrij is van machos en gefreakte gehersenspoelde moorddadige lui.
Oud 19-11-2004, 00:53
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Oh jee, Abbas is vast onderdeel van het Amerikaans-Zionistische Complot Om De Wereld Te Overheersen!
Beginnen jullie weer. Ik geloof niet in een zionistisch- amerikaans-complot. Wel geloof ik dat Amerika doelbewust acties onderneemt om de wereld te overheersen, en daarbij onder andere Israel "gebruikt".
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 00:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 01:53 :
Beginnen jullie weer. Ik geloof niet in een zionistisch- amerikaans-complot. Wel geloof ik dat Amerika doelbewust acties onderneemt om de wereld te overheersen, en daarbij onder andere Israel "gebruikt".

Ow, en on-topic: voor dat stuk woestijn daarginds is er geen toekomst meer.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 00:58
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 01:53 :
Pardon? Beginnen wij weer? Ten eerste ben ik een persoon, en ten tweede beweer jij dat Abbas door de Amerikanen naar voren is geschoven. Vind ik toch weer erg naar complottheorie klinken.
Oud 19-11-2004, 00:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-11-2004 @ 01:58 :
Pardon? Beginnen wij weer? Ten eerste ben ik een persoon, en ten tweede beweer jij dat Abbas door de Amerikanen naar voren is geschoven. Vind ik toch weer erg naar complottheorie klinken.
Vind ik niet. Alleen klinkt erin door dat van de Amerikanen niets goeds te verwachten is. Een mening die ik wel deel.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 00:59
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 01:46 :
ik was net aan t reageren

Wat ik hiermee dus wil zeggen is dat als je tegen je schenen geschopt word je jezelf mag verdedigen en een draai om de oren mag geven bij die persoon die dat doet opdat ie ophoudt met wat ie aan t doen is.
Maar dat betekent niet dat je die gast met een mes lek moet steken.

Het is eigenlijk best simpel, maar nogal lastig om in de praktijk uit te voeren. Zeker aangezien de wereld niet vrij is van machos en gefreakte gehersenspoelde moorddadige lui.

De vraag is natuurlijk wie tegen de schenen schopt in deze situatie. De ervaring leert dat Israël met de palestijnse autoriteiten vergelijken in het kort beschreven kan worden met de grote broer, en het kleine zusje, respectievelijk. Niet onterecht zal in een conflict tussen een grote broer en het kleine zusje de grote broer beter moeten weten.

Israël kan elk moment het conflict een halt toeroepen. Door het verleden en daarmee ook de Israëlische samenleving is het zo langzamerhand onmogelijk geworden om zonder hikken of stoten concessies te doen als Israël zijnde. Dat is schrijnend, maar toch zal hier de oplossing gevonden moeten worden; ik ben van mening dat Israël het geweld op eigen grond over zichzelf heeft uitgeroepen.
Oud 19-11-2004, 01:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ja heel veel Israelfanatici beginnen meteen over vermeende complottheorien met daarin Israel, daarom zei ik jullie.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 02:03 :
Ja heel veel Israelfanatici beginnen meteen over vermeende complottheorien met daarin Israel, daarom zei ik jullie.
lees je wel eens arabische kranten?
Oud 19-11-2004, 01:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
oneMen schreef op 19-11-2004 @ 01:59 :
De vraag is natuurlijk wie tegen de schenen schopt in deze situatie. De ervaring leert dat Israël met de palestijnse autoriteiten vergelijken in het kort beschreven kan worden met de grote broer, en het kleine zusje, respectievelijk. Niet onterecht zal in een conflict tussen een grote broer en het kleine zusje de grote broer beter moeten weten.

Eerder de grote zus en t irritante broertje

Citaat:

Israël kan elk moment het conflict een halt toeroepen.

Hoe dan?
Oud 19-11-2004, 01:07
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 02:03 :
Oh, dus ik ben Israëlfanaticus? Dat is nieuw voor mij.

Noteert: 'zodra je het pro-Palestijnse kamp niet in alles gelijk geeft en niet in alles met ze meepraat ben je Israëlfanaticus'
Oud 19-11-2004, 01:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:07 :

Eerder de grote zus en t irritante broertje [/B]
Ja, want omdat jij Israël superieur vind, zal dat ook wel zo zijn, he?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
lees je wel eens arabische kranten?
Nee, ik kan geen Arabisch, maar weet wel wat ik daar allemaal zou tegenkomen.
Je associert me wel met arabische kranten, maar ik heb meer met Israel, dan Saudie- arabie, al heb ik een scheithekel aan de Israelische regering.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:14
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:07 :

Hoe dan?

Door te stoppen met het bezetten van de palestijnse gebieden, door te stoppen met het schenden van VN-resoluties, door te stoppen met het systematisch uitmoorden van de Palestijnen.

Mocht een Palestijn zich opblazen en Israëlische slachtoffers maken, zal het huis waar deze persoon waarschijnlijk gewoond heeft sneuvelen. Bij een dergelijke actie zorgt het Israëlische leger er doorgaans voor dat het slachtofferaantal aan palestijnse kant een tiental hoger ligt dan het aantal slachtoffers aan Israëlische kant.

Neem een jongetje dat een steen gooit naar een Israëlische tank. Het jongetje wordt neergeschoten; ambulances en zelfs de familie worden op afstand gehouden. Het jongetje bloed dood op straat. Dan vinden sommige mensen het gek dat de broer van dit jongetje paraat is om zijn eigen leven te geven om het leven van zijn broertje te wreken..?!
Oud 19-11-2004, 01:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Hoe dan?
Elk moment is wel overdreven, maar als ze bv. de bezette gebieden zouden verlaten zou het al een grote stap zijn richting vrede. Asl Israle dit doet, zullen de Palestijnen ook iets positiefs terug doen, of tenminste niets negatiefs.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:17
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Oh, dus ik ben Israëlfanaticus? Dat is nieuw voor mij. Noteert: 'zodra je het pro-Palestijnse kamp niet in alles gelijk geeft en niet in alles met ze meepraat ben je Israëlfanaticus'

Kijk dit bedoel ik nou he, ik ze iets. ok. En het enigste waar jij op reageert is een woord. kijk als je nou naast dat je op de inhoud reageert, ook nog op een misschien verkeerd gekozen woord reageert, ok. Maar alleen op een woord reageren vind ik wel zwak.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:11 :
Ja, want omdat jij Israël superieur vind, zal dat ook wel zo zijn, he?
Israel is inderdaad superieur t.o.v. bijvoorbeeld Libanon. En dan denk ik bv. aan technologische uitvindingen.

Maar dat zul je wel niet bedoelen
Oud 19-11-2004, 01:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
oneMen schreef op 19-11-2004 @ 02:14 :
Door te stoppen met het bezetten van de palestijnse gebieden, door te stoppen met het schenden van VN-resoluties, door te stoppen met het systematisch uitmoorden van de Palestijnen.
'Systematisch uitmoorden' vind ik wel héél ver gaan... Ze kijken in ieder geval niet op een dooie Palestijn meer of minder.

En je bent de Muur vergeten.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:19 :
Israel is inderdaad superieur t.o.v. bijvoorbeeld Libanon. En dan denk ik bv. aan technologische uitvindingen.

Maar dat zul je wel niet bedoelen
Nee, ik bedoelde dat je Israël weer afschildert als De Grote Gelijkhebber en de Palestijnen als De Grote Boosdoener. En dan mag ik niet meer zeggen dat je partijdig bent.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:24
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:20 :
'Systematisch uitmoorden' vind ik wel héél ver gaan... Ze kijken in ieder geval niet op een dooie Palestijn meer of minder.

En je bent de Muur vergeten.
Ach, systematisch is niet het juist gekozen woord inderdaad. Het komt eigenlijk heel 'random' over; allesbehalve positief te noemen. De actuele gebeurtenissen rond het 'per ongeluk' vermoorden van Egyptische soldaten, notabene op Egyptische grond, is typerend voor de losse handjes van het Israëlische leger.

En de muur, dat is natuurlijk een regelrechte klap in het gezicht van Amerika, de VN en alle naties die de Israëlische overheid een warm hart toedraagd. Het is ronduit een lachertje te noemen, dat Israël deze muur grotendeels op palestijns gebied bouwt, zonder dat de internationale gemeenschap hier serieus een bezwaar tegen indiend. Voor zover Israël natuurlijk al recht heeft op het gebied dat het nu zegt 'te beschermen' met de muur..

Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 01:27.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 02:14 :
Elk moment is wel overdreven, maar als ze bv. de bezette gebieden zouden verlaten zou het al een grote stap zijn richting vrede. Asl Israle dit doet, zullen de Palestijnen ook iets positiefs terug doen, of tenminste niets negatiefs.
Israel zal pas volledig uit de gebieden trekken als er een sterke PA staat die ervoor garant staat dat de levens van de Israeliers niet in gevaar zijn.

Zolang de Hamas een sterke arm heeft, zal dit niet gebeuren.

Daar staat tegenover dat er vanuit Israelische zijde uit ideologisch standpunt, maar ook uit economisch standpunt lui kosten wat kost willen vasthouden aan de nederzettingen en daar willen wonen vanwege dus ideologische of economische redenen. Zij willen beschermd worden en oefenen een druk op de overheid uit binnen de conservatieve gelederen.

Zolang deze conservatieven een sterke invloed hebben, zal er geen verandering komen.

Kortom:
- of met het risico van eigen leven moet je maar je eigen koers gaan varen als leider en trachten je niet laten te leiden door extremisten met de poging om een vreedzame relatie aan te gaan met elkander onder een Twee-Staten oplossing;
- of er moet t 1 en ander overeengekomen worden en er komt een 1 statenoplossing, met een sterke gemengde politiemacht en leger die extremisten de mond snoeren.
Oud 19-11-2004, 01:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:21 :
Nee, ik bedoelde dat je Israël weer afschildert als De Grote Gelijkhebber en de Palestijnen als De Grote Boosdoener. En dan mag ik niet meer zeggen dat je partijdig bent.
Grote zus heeft altijd gelijk en irritant broertje is altijd de boosdoener? Creatieve fantasie heb je.
Oud 19-11-2004, 01:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:25 :
Grote zus heeft altijd gelijk en irritant broertje is altijd de boosdoener? Creatieve fantasie heb je.
Ja, je noemt het 'broertje' toch niet voor niks 'irritant'? Daar geef je al een oordeel. Zeg het nou maar, ik bijt heus je neus niet af, hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:29
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
De grote zus zou meestal beter moeten weten. Dus in zoverre gaat de vergelijking mijn inziens wel degelijk op.
Oud 19-11-2004, 01:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:27 :
Ja, je noemt het 'broertje' toch niet voor niks 'irritant'? Daar geef je al een oordeel. Zeg het nou maar, ik bijt heus je neus niet af, hoor.
broertjes zijn per definitie irritant.
dus dat was meer een pleonasme dan dat ik het extra zo schreef.
Oud 19-11-2004, 01:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:29 :
dus dat was meer een pleonasme dan dat ik het extra zo schreef.
Broertjes zijn per definitie irritant.
Je noemt de Palestijnen 'het broertje'.

Dat bevestigt toch net wat ik al de hele tijd loop te zeggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2004, 01:31
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:29 :
ach, valt wel mee toch
Oud 19-11-2004, 01:32
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-11-2004 @ 02:17 :

Kijk dit bedoel ik nou he, ik ze iets. ok. En het enigste waar jij op reageert is een woord. kijk als je nou naast dat je op de inhoud reageert, ook nog op een misschien verkeerd gekozen woord reageert, ok. Maar alleen op een woord reageren vind ik wel zwak.
Maar er was helemaal geen inhoud om op te reageren. Alleen jouw uitleg waarom jij mij aansprak met 'jullie'.
Oud 19-11-2004, 01:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:31 :
Broertjes zijn per definitie irritant.
Je noemt de Palestijnen 'het broertje'.

Dat bevestigt toch net wat ik al de hele tijd loop te zeggen?
Grote zussen zijn ook irritant, maar omdat ik niet door mijn grote zus in elkaar getimmerd wil worden, zet ik daar niet irritant voor
Oud 19-11-2004, 01:33
Gatara
Gatara is offline
en hey, wie begon die vergelijking te maken met broertjes en zusjes?
Oud 19-11-2004, 01:33
naam onbekend
naam onbekend is offline
Dit gaat gewoon nu al nergens heen
Oud 19-11-2004, 01:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:32 :
Grote zussen zijn ook irritant, maar omdat ik niet door mijn grote zus in elkaar getimmerd wil worden, zet ik daar niet irritant voor
Nee, maar JIJ hoeft toch niet bang te zijn om in mekaar getimmerd te worden? Jij bent toch geen Palestijn?

Maar ga vooral verder met proberen je er op een lame manier uit te lullen...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:34 :
Nee, maar JIJ hoeft toch niet bang te zijn om in mekaar getimmerd te worden? Jij bent toch geen Palestijn?

Maar ga vooral verder met proberen je er op een lame manier uit te lullen...
.....

ik begon niet over die rare vergelijking tussen broertjes en zusjes
Oud 19-11-2004, 01:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:33 :
en hey, wie begon die vergelijking te maken met broertjes en zusjes?
oneMen
Met citaat reageren
Gatara
Gatara is offline
Laten we ajb weer wat constructiever de discussie voortzetten...

Reageer hier maar op....

Citaat:
Israel zal pas volledig uit de gebieden trekken als er een sterke PA staat die ervoor garant staat dat de levens van de Israeliers niet in gevaar zijn.

Zolang de Hamas een sterke arm heeft, zal dit niet gebeuren.

Daar staat tegenover dat er vanuit Israelische zijde uit ideologisch standpunt, maar ook uit economisch standpunt lui kosten wat kost willen vasthouden aan de nederzettingen en daar willen wonen vanwege dus ideologische of economische redenen. Zij willen beschermd worden en oefenen een druk op de overheid uit binnen de conservatieve gelederen.

Zolang deze conservatieven een sterke invloed hebben, zal er geen verandering komen.

Kortom:
- of met het risico van eigen leven moet je maar je eigen koers gaan varen als leider en trachten je niet laten te leiden door extremisten met de poging om een vreedzame relatie aan te gaan met elkander onder een Twee-Staten oplossing;
- of er moet t 1 en ander overeengekomen worden en er komt een 1 statenoplossing, met een sterke gemengde politiemacht en leger die extremisten de mond snoeren.
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:34 :
.....

ik begon niet over die rare vergelijking tussen broertjes en zusjes
Nee, maar je gaf er wel je geheel eigen draai aan om Israël in een beter daglicht te stellen en de Palestijnen alweer als minder af te schilderen en nu kun je je er niet meer uitlullen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:35 :
Nee, maar je gaf er wel je geheel eigen draai aan om Israël in een beter daglicht te stellen en de Palestijnen alweer als minder af te schilderen en nu kun je je er niet meer uitlullen.
STFU

je gezeur gaat nergens meer over

onemen deed t andersom
Oud 19-11-2004, 01:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:35 :
Laten we ajb weer wat constructiever de discussie voortzetten...
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:36 :
STFU

Je geeft zelf niet echt het goede voorbeeld
Oud 19-11-2004, 01:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-11-2004 @ 02:37 :
Je geeft zelf niet echt het goede voorbeeld
ik laat niet zomaar idiote beschuldigingen aan me voorbij gaan.
thats all.
Oud 19-11-2004, 01:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:36 :
STFU

STFU?? Hou zelf je bakkes!

JIJ begon te zeuren! JIJ zeurt CONSTANT en probeert met 'leuke' woordgrapjes je overal uit te lullen en het eind van het liedje is dat anderen het gedaan hebben. GOH, TYPISCHE EIGENSCHAP WEER...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:38 :
STFU?? Houz elf je bakkes!

JIJ begon te zeuren! JIJ zeurt CONSTANT en probeert met 'leuke' woordgrapjes je overal uit te lullen en het eind van het liedje is dat anderen het gedaan hebben. GOH, TYPISCHE EIGENSCHAP WEER...
omg

*geeft telefoonboek*
Oud 19-11-2004, 01:40
naam onbekend
naam onbekend is offline
*zet Henk Spaan-stem op*

FORUMBAAS, kan deze DRAAD ook dicht?!
Oud 19-11-2004, 01:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:39 :
omg

*geeft telefoonboek*
Telefoonboek waarvoor?

*let op, nu komt er weer een leuk grapje van Gatara*

Tja, ik weet het, kritiek is hard meid. Jij kunt het alleen maar uiten, maar incasseren ho maar...

Typisch een eigenschap van... *slikt de rest in*
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-11-2004 @ 02:40 :
*zet Henk Spaan-stem op*

FORUMBAAS, kan deze DRAAD ook dicht?!
Nee, please,..

ik wacht nog op een intelligente reactie op mijn post die ik onlangs wederom gequote had.
Oud 19-11-2004, 01:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:40 :
Telefoonboek waarvoor?

*let op, nu komt er weer een leuk grapje van Gatara*

Tja, ik weet het, kritiek is hard meid. Jij kunt het alleen maar uiten, maar incasseren ho maar...

Typisch een eigenschap van... *slikt de rest in*
die stomme Zweden ook.
Oud 19-11-2004, 01:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:41 :
Nee, please,..

ik wacht nog op een intelligente reactie op mijn post die ik onlangs wederom gequote had.
Misschien moet je eerst eens beginnen zélf intelligent te reageren.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:42 :
die stomme Zweden ook.
Wacht.

Momentje he.

*schraapt keel*

*kuch*

Ha
Ha
Ha

Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 19-11-2004 @ 02:42 :
Misschien moet je eerst eens beginnen zélf intelligent te reageren.
ga dan inhoudelijk in op wat ik onlangs nog gequote had en toon aan dat je eigenlijk ook wel intelligent kunt reageren in plaats van zitten zeiken en op de man of vrouw spelen.
Oud 19-11-2004, 01:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 02:43 :
ga dan inhoudelijk in op wat ik onlangs nog gequote had en toon aan dat je eigenlijk ook wel intelligent kunt reageren in plaats van zitten zeiken en op de man of vrouw spelen.
Volgens mij begon jij te zeiken over die broer/zus vergelijking om MIJ er daarna de schuld van te geven.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 01:47
Gatara
Gatara is offline
...
Oud 19-11-2004, 01:48
naam onbekend
naam onbekend is offline
Als we nou gewoon eens allemaal lekker gingen slapen, dan kunnen we morgen weer kijken of er weer iemand in staat is inhoudelijk te reageren. Want dit schiet niet op.
Reageren

Regels voor berichten