Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 22:59
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Hallo,

Vandaag een andere videokaart in mijn pc geïnstaleerd (XFX 5700). Meteen maar even de Harde schijf geformateerd want dat werd eens tijd. Windows XP, Drivers van mobo en 3D kaart geinstaleerd, ging allemaal perfect.
Totdat ik mijn tv-tuner kaart (Pinnacle PCTV Stereo) ging instaleren. Na dat de instalatie is voltooid start de pc opnieuw op en gaat checken of alles goed is gegaan. Hij zei toen dat er een IRQ conflict was. Toen heb ik de kaart gedeïnstaleerd en weer opnieuw geïnstaleerd, maar weer hetzelfde probleem.
Toen ben ik in mijn bios gaan kijken (moederbord: Elitegroup K7S5A) en de enige optie die met IRQ te maken heeft is "Allocate IRQ to PCI VGA". Ik heb dit toen van YES naar NO gezet en weer opnieuw mijn tuner geïnstaleerd maar ook dit helpt niet. Ik heb de tuner kaart al in een ander PCI slot gezet maar helpt ook niet. Dus ben ik weer gaan formateren maar nog steeds zit ik met hetzelfde probleem
Ik heb de instalatie van de kaart nu weer verwijderd en nu ziet hij zelfs mijn 2 cd drives niet meer

*Zou het helpen als ik tijdens het formateren/windowsinstalatie de kaart er uit haal en die pas naderhand erin zet, als alle overige software dus geïnstaleerd is?
*Of kan het er me te maken hebben dat ik meteen na de instalatie van windows XP ook meteen Service pack 2 heb geïnstaleerd.? Voordat ik ging formateren had ik geen service pack en werkte de tuner gewoon

Iemand met een oplossing?

systeem:
Windows XP, SP2

Windows XP (SP2)
CPU: AMD Athlon XP 1800+
Mobo: Elitegroup K7S5A
Geheugen: 256 md SDram
Tv-tuner: Pinnacle PCTV Stereo
2 CD/DVD drives
1 Harddisk
Reageren

Regels voor berichten