Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 14:58
stout!
stout! is offline
Heb jij weleens een relatie of vrienschap waarvan je dacht dat deze helemaal kapot was, een nieuwe kans gegeven?

Mijn verhaal komt er in het kort op neer dat ik een heel goede vriend ben kwijtgeraakt doordat we verliefd op elkaar werden en al het drama dat dat veroorzaakte (). Ik was toen heel verdrietig en gekwetst en heb gezegd dat het voor mij dan ook maar helemaal afgelopen was. Ik heb het hier heel moeilijk mee gehad, omdat ik op een bepaalde manier helemaal niet wilde dat hij uit mijn leven was, hem niet als een 'voorbijganger' wilde zien.
Na een paar maanden geen contact te hebben gehad, mis ik hem nog steeds. Hij zoekt nu weer toenadering (voorzichtig) en ik merk dat ik heel blij ben om hem even weer te spreken en dat er hoop in me opvlamt dat het misschien weer goed kan komen.

Maar met de hoop komen ook de angst en de vragen. Kan het nog wel zo worden als het was? Gaat het niet weer pijn doen als ik hem nu niet echt loslaat? Hoe moeten we überhaupt invulling geven aan die nieuwe vriendschap als de onbevangenheid eruit is?

Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik hem zó goed ken, en hij mij. Hij is niet iemand die ik wil opgeven. Ik wil hem in mijn leven. Ik weet alleen niet of dat genoeg is en of ik mezelf niet in bescherming moet nemen tegen dat gevoel.

Vandaar mijn vraag aan het begin van deze post. En als je daar wat advies voor mij uit kunt halen, graag.
Oud 22-11-2004, 15:05
Lorelei
Lorelei is offline
Auw.

Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:24
pyres
pyres is offline
mja ik denk dat veel mensen daar wel ervaring mee hebben. althans; ik zou het niet gek vinden als 1 van mijn vrienden zou zeggen dat ie meer voor me zou voelen dan alleen vriendschap .

en om je eerlijk te zijn word ik pas verliefd op een jongen als ik hem wat langer ken

het is aan jou en diegene om een afweging te maken tussen vriendschap en relatie en zolang jullie daar duidelijke afspraken over maken.

als ik jou was dan zou ik gewoon weer met die jongen afspreken. als jij hem mist als gewone vriend dan vertel je hem dat gewoon.
Oud 22-11-2004, 15:54
stout!
stout! is offline
Citaat:
pyres schreef op 22-11-2004 @ 16:24 :
mja ik denk dat veel mensen daar wel ervaring mee hebben. althans; ik zou het niet gek vinden als 1 van mijn vrienden zou zeggen dat ie meer voor me zou voelen dan alleen vriendschap .

en om je eerlijk te zijn word ik pas verliefd op een jongen als ik hem wat langer ken

het is aan jou en diegene om een afweging te maken tussen vriendschap en relatie en zolang jullie daar duidelijke afspraken over maken.

als ik jou was dan zou ik gewoon weer met die jongen afspreken. als jij hem mist als gewone vriend dan vertel je hem dat gewoon.
Ik zou denk ik niets meer met hem willen, daarvoor is alles gewoon te erg mis gegaan.
Ik zou hem erg graag terugwillen als gewone vriend en volgens mij is dat wederzijds, ik weet alleen niet hoe ik die 'nieuwe vriendschap' voor me zou moeten zien... kan dat wel of proberen we dan iets terug te halen dat voorbij is?
Oud 22-11-2004, 16:17
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
Als jullie het allebei erg graag willen, weer gwn vrienden zijn, zou ik het doen
maar dan moeten jullie er wel allebei 100% achter staan, en er zeker van zijn dan niet een van jullie meer voor de ander voelt dan vriendschap
Heb al 2x in de situatie gezeten dat een hele goede vriend van me verliefd op me werd, en ik kon het ook niet zo waarderen..
Met de ene ben ik helemaal gebroken, heb ik helemaal geen contact meer mee, maar dat is omdat er meer dingen zijn gebeurd dan alleen dat hij verliefd was op mij
Met de ander heb ik heel weinig contact nu, maar hoop dat dit over gaat, zodra hij er "overheen" is..
Met die 2e vriend is dat nog maar iets van 3mnd terug..
Hem spreek ik nu heel weinig, heel af en toe op msn.. vind het echt heel jammer, want ik mis hem wel.. Maar ik heb zelf zo iets, als hij echt een goeie vriend is, en hij is over me heen, dan komt hij vanzelf weer naar me toe en dan komt het weer goed..

Ik hoop dat jullie samen het kunnen bespreken, en jullie dan samen beslissen wat het beste is
Ik hoop dat het goedkomt tussen jullie Suc6!!
Oud 22-11-2004, 16:43
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ik denk dat je de kans moet wagen. Hij zoekt toenadering en volgens mij wil jij t ook maar ben je gewoon wat onzeker over de gevolgen. Maar als jullie t beiden willen, go for it. Je ziet wel hoe t loopt.

Succes ermee, t wordt vast super!
Oud 22-11-2004, 16:50
Sade
Sade is offline
Ik denk dat de enige manier om er achter te komen of het nog werkt, is om het gewoon te proberen. Jullie vriendschap is zo te horen sterk genoeg om ermee verder te kunnen gaan.
Oud 22-11-2004, 16:57
filia dei
filia dei is offline
Ik zou het gewoon proberen. Rustig aan, niet meteen dag in dag uit weer afspreken en ook niet te hoge verwachtingen. Maar zo nu en dan wat praten en af en toe samen iets leuks gaan kan geen kwaad.
En liever achteraf 'n kutgevoel omdat 't toch niet werkte dan de rest van je leven spijt dat je het nooit 'n kans heb gegeven toch?
Oud 22-11-2004, 17:16
aapje
aapje is offline
Citaat:
stout! schreef op 22-11-2004 @ 15:58 :
Heb jij weleens een relatie of vrienschap waarvan je dacht dat deze helemaal kapot was, een nieuwe kans gegeven?

jah
Het was uit gegaan met mn vriend en hij had me heel erg lullig behandeld, toen kwamtie na 2 maanden me hangende pootjes terug en ik had zoiets van oke dan, ik maak het over een paar weken gewoon weer uit dan weet hij ook eens hoe het voelt.
Het is er alleen nooit meer van gekomen om hem terug te pakken, we hebben nu alweer 1,5 jaar verkering, en ik ben hardstikke gek op hem en ik ben het allemaal allang weer vergeten.
Oud 22-11-2004, 18:13
Bo
Bo is offline
Vriendin. Ja. Ze had een vriendje, liet al haar vriendinnentjes vallen, toen het uit ging, had ze niemand meer. Uiteindelijk is die vriendschap goed gekomen. Totdat ze weer een vriend kreeg, zelfde verhaal (dit is de korte samenvatting). Daarna is het nooit meer goed gekomen..

Ik vind dat mensen een tweede kans mogen krijgen als de omstandigheden dat toelaten, maar als ze die verspillen is het voor mij afgedaan..
Oud 22-11-2004, 18:27
WolterB
WolterB is offline
Ik heb er idd ervaring mee. Ik ben redelijk makkelijk in mensen vergeven, maar heb wel grenzen.
Als er dingen tussen ons gebeurd zijn die echt neit kunnen is het voor mij zeker over en uit, want sommige dingen kun je gewoon niet maken tegeover iemand anders.
Maar als diegene zijn of haar fout in heeft gezien en bereid is dat toe te geven en weer toenadering zoekt sta ik meestal wel open hiervoor.
Oud 22-11-2004, 18:32
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Nee, iemand die me zo gekwetst heeft...Ik mis haar, elke dag... Ik zou dolgraag weer contact met haar willen, en ze zoekt ook toenadering... Maar ik heb geen zin om weer vriendschap te sluiten, en dat ze me vervolgens weer laat vallen...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:56
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb het met een (vroeger) goede vriendin... we zouden nog praten, maar niet meer gedaan. Nu zijn we wel weer vrienden.. heb het geloof ik nog geen half jaar volgehouden. We kunnen zo fijn over dingen praten en hebben bepaalde belangrijke gezamenlijke interesses.
Ik denk dat het nooit meer wordt zoals het was, omdat ik anders tegen haar aankijk. Maar dat geeft niet. Vrienden komen, vrienden gaan... soms houd je ze voor langere tijd, maar helaas, door bepaalde gebeurtenissen geloof ik niet (meer) in vrienden voor het leven...
Al zou ik het willen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 21:02
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad. Er zijn tijden geweest dat ik echt niet meer zag hoe het goed zou komen met één van mijn vriendinnen. Ik zit nu ook in zo'n periode, maar ik denk dat het misschien nog goedkomt (hoewel ik me er nu heel klote onder voel). Telkens is het namelijk nog goed gekomen, de één ken ik tien jaar en de ander zeven dus dat is ook al best wel een tijd. Maar bij mij waren het niet echt schokkende dingen, en mijn ervaring is dat je ook in vriendschappen gewoon ups en downs hebt.

In jouw situatie zou ik gewoon kijken hoe het gaat. Wanneer je bang bent dat je weer de pijn zal voelen, kun je ook voorstellen er nog een paar maanden mee te wachten tot jullie allebei wat meer 'over elkaar heen zijn'. En in ieder geval rustig aan doen! Ik denk dat je jouw situatie wel een beetje kan vergelijken met exen. Ik en mijn ex proberen nu heel voorzichtig ook een vriendschap op te bouwen, ondanks dat we het beiden ook wel moeilijk vinden om weer afscheid te nemen. Maar ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken, dat we over een tijdje alleen maar blij zijn dat we het zo hebben gedaan!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:34
stout!
stout! is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 22-11-2004 @ 22:02 :
In jouw situatie zou ik gewoon kijken hoe het gaat. Wanneer je bang bent dat je weer de pijn zal voelen, kun je ook voorstellen er nog een paar maanden mee te wachten tot jullie allebei wat meer 'over elkaar heen zijn'. En in ieder geval rustig aan doen! Ik denk dat je jouw situatie wel een beetje kan vergelijken met exen. Ik en mijn ex proberen nu heel voorzichtig ook een vriendschap op te bouwen, ondanks dat we het beiden ook wel moeilijk vinden om weer afscheid te nemen. Maar ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken, dat we over een tijdje alleen maar blij zijn dat we het zo hebben gedaan!
Ik denk dat de situatie inderdaad wel vergelijkbaar is. Uiteindelijk hebben we nooit 'officieel' een relatie gehad, maar er was wel degelijk sprake van liefde/verliefdheid tussen ons. Het is moeilijk, maar ik denk dat het het wel waard is om de vriendschap weer een kans te geven. Het betekent veel voor me.
We hebben afgesproken niet meer zo radicaal uit elkaars leven te zijn, en inderdaad niet meteen maar over een paar maanden weer eens wat af te spreken, om weer "een beetje aan elkaar te snuffelen" (zoals hij zei ).
Ik heb het gevoel dat het wel goedkomt, hoe lang het ook mag duren. Ik vind het niet erg als het langzaam gaat, iets in mij zegt dat we de tijd hebben.
Oud 24-11-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 24-11-2004 @ 16:34 :
Ik denk dat de situatie inderdaad wel vergelijkbaar is. Uiteindelijk hebben we nooit 'officieel' een relatie gehad, maar er was wel degelijk sprake van liefde/verliefdheid tussen ons. Het is moeilijk, maar ik denk dat het het wel waard is om de vriendschap weer een kans te geven. Het betekent veel voor me.
We hebben afgesproken niet meer zo radicaal uit elkaars leven te zijn, en inderdaad niet meteen maar over een paar maanden weer eens wat af te spreken, om weer "een beetje aan elkaar te snuffelen" (zoals hij zei ).
Ik heb het gevoel dat het wel goedkomt, hoe lang het ook mag duren. Ik vind het niet erg als het langzaam gaat, iets in mij zegt dat we de tijd hebben.
Als ik jou zo hoor praten, dan is het het zeker waard om nog een te proberen. Immers, je wil het zo graag...

Ik zou in het begin wel een beetje rustig aandoen als ik jou was. En er ook niet meteen veel van verwachten, dan kan het alleen maar tegenvallen.

Hopelijk worden jullie weer dikke maatjes
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 17:10
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik vind dat het moet kunnen je voelt zelf t beste aan of dat kan of niet.. alhoewel ik me al tig keer heb vergist in mn ex door tohc weer te denken dat hij echt veranderd was (ik wou er geen relatie meer mee mara heb t over emailen,smsen,bellen,msnen) dus je moet wel goed oppassen dat je niet gekwetst word...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 17:34
PV
PV is offline
Het zal in het begin even onwennig zijn, maar jullie willen allebei weer contact, dat is goed Als je niet meteen 24/7 op elkaars lip zit bij wijze van spreke, komt het wel in orde denk ik Opnieuw gekwetst worden, tsja dat kan altijd. Maar jullie kennen elkaar al een lange tijd en dat is wel wat waard..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 17:43
Mo6
Mo6 is offline
ik heb ook via brief nog weer contact gehad met mijn ex. ze wil mij heel graag weer zien, maar ik heb gewoon herinneringen aan haar die op dit moment teveel pijn zouden doen als ik haar weer zou zien. dus we wachten allebei totdat ik er klaar voor ben en dan gaan we vriendschappelijk contact zoeken, omdat we elkaar toch wel heel erg mogen. maar ik vraag me af hoe lang dat gaat duren, ik denk nog wel maanden tot misschien wel meer dan een jaar... maarjah, zoiets heeft ook tijd nodig...

dus: gewoon tijd nemen en rustig aan doen, das het verstandigste, niets overhaasten!
Oud 24-11-2004, 19:25
lieve
lieve is offline
Citaat:
pyres schreef op 22-11-2004 @ 16:24 :
Hetzelfde is het met mijn huidige vriend, ik ken hem reeds 3à4 jaar... en nu een aantal maanden pas is bij mij de vonk overgeslagen, bij hem wel al wat langer.

En over een nieuwe kans geven aan vriendschap...
Mijn toenmalige 2 beste vriendinnen hebben me een loer gedraaid die onvergeeflijk was.. maar, ik kon gewoon zoveel jaren niet opzij schuiven. Dus heb ik hen stilletjes terug in mijn leven toegelaten... en we spreken terug tegen elkaar. Maar er is een grens hoor!

Maar soms moet je gewoon toegeven!
Oud 24-11-2004, 19:35
Verwijderd
Ik kan wel zeggen dat ik in een soortgelijke situatie zit. Het is zo'n anderhalf jaar geleden begonnen. Een vriendin uit onze vriendengroep was ziek en vond dat ze te weinig aandacht kreeg van de rest van de vrienden. Dat is gigantisch uit de hand gelopen en ze heeft met iedereen gebroken. Er zijn veel kwetsende dingen gezegd toen, dingen waarvan ik denk dat iedereen wel spijt heeft. Ik zit nog steeds bij haar op dansen en ik merk dat we de laatste tijd gewoon weer leuk met elkaar om kunnen gaan. Terwijl het een hele tijd zo was dat we niet onaardig, maar ook niet aardig tegen elkaar deden. Ik heb het gewoon een tweede kans gegund. Hoewel ik weet dat het toch niet meer exact hetzelfde als voor het hele conflict kan worden. Daar is teveel voor gebeurd.
Ik vind dat mensen altijd een tweede kans verdienen, omdat door de omstandigheden dingen op een manier kunnen lopen die niet zo bedoeld was.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 00:19
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
stout! schreef op 22-11-2004 @ 15:58 :
Ja zo vaak.. niet normaal vaak. Hoe erg ik het ook vind, ik doe het altijd weer Zelfs al weet ik dat het beter is om met die vriendschap/relatie te stoppen. Soms is er teveel gebeurd. Maar het gaat me ooit lukken.
Oud 29-11-2004, 06:56
Verwijderd
maar waarom 'lukte' jullie relatie niet? of was het niet wederzijds...?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 11:14
Verwijderd
ja, weleens gedaan, maar zoals de gezegde gaat: "once burnt, twice shy".

het liep niet goed af. hetzelfde probleem waarom het de eerste keer is uitgegaan, alleen deed de afscheid veel meer pijn. ik probeer nog steeds zo min mogelijk contact met haar te hebben, anders komt de pijn weer terug.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 11:53
Verwijderd
Ach ja, als ik echt wat voor iemand voel, is het een vriend of echt een liefde, dan geef ik diegene oneindig veel kansen. Lijkt wel alsof ik mezelf ervoor opgeef, alleen maar om ze niet kwijt te raken.
Mensen waar ik heel weinig voor voel hebben het meestal wel binnen 2 á 3 keer verpest, en het valt niet meer goed te maken. Heb ik helemaal geen zin in.

Dus het ligt eraan over welke groep je het dan hebt, ik neem aan hier over de voormalige liefden/vriendschappen.
Dan ben ik erg makkelijk in het nieuwe kansen geven, hoe pijn dat dan ook maar mag doen bij mij.

Ik vind het beeindigen van een (liefdes) relatie met een vriendschap in dat geval al een 'tweede kans', want een vriendschap betekent voor mij al heel veel. Jammergenoeg is daar nog weleens misbruik van gemaakt, of realiseren die mensen niet hoe moeilijk het soms is om die vriendschap te behouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 16:50
annia
annia is offline
Zit nu in een soortgelijke situatie. Mijn ex wil het nu weer proberen. Het is alleen op zo'n rotte manier uitgegaan en heb er zoveel last van gehad....Aan de andere kant hadden we het fijn samen en konden we lol hebben. En ik mis hem heel erg. Omdat ik nu in mijn examenjaar zit, ben ik van plan alles een beetje rustig te houden. Maargoed het gaat om jou en je vriend. Ik denk dat het het zeker waard is het te proberen. Anders blijf je je afvragen en spijt hebben. Als je zeker weet dat je hem grag in je leven wil. En idd niets overhaasten.
Oud 29-11-2004, 17:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik zou als ik jou was, wel weer contact met elkaar leggen. als je eerst een hele goede vrienden waren is het zonde om dat voor altijd weg te gooien!
Reageren

Regels voor berichten