Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 00:02
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Is verliefdheid een keuze die je zelf maakt of kan je zoiets totaal niet in de hand hebben? Ik ben aan het denken gezet door wat ik tot nu toe allemaal heb gelezen, gezien en zelf heb ervaren door mijn verliefdheden. Ik heb bijvoorbeeld het idee dat ik mezelf nu beter in de hand kan hebben dan voorheen, dat als verliefdheid niet wordt beantwoord, ik er ook niet verder in door zal gaan. Voorheen was dat wel anders. Ik was jaren op iemand verliefd die niet verliefd op mij was. Misschien omdat ik heb ervaren hoe klote zoiets kan zijn, dat ik het misschien bewust op tijd kan stoppen ofzoiets.

Ik zou graag jullie mening hierover willen weten. Denk je dat jij die keuze maakt om verliefd te worden of dat jij die keuze enigszins kan sturen op wie je verliefd wordt? En als je verliefd bent, in hoeverre denk je dat je het zelf in de hand hebt? Als het bijvoorbeeld niet wordt beantwoord, kan je het denk je meteen stoppen?
__________________
....GrEeTz To EvErYbOdY...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2004, 00:06
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik zou liefde niet meteen zomaar kunnen stoppen... Maar het zou zeker wel minder worden als ik wist dat het niet wederzijds was. Ik zou mezelf namelijk dwingen aan andere dingen te denken, en met andere mensen te praten in zijn bijzijn en dat soort dingen. Dit had ik vroeger waarschijnlijk niet zo goed gekund..

Maar ik merk wel, dat als je je eenmaal toegeeft aan verliefdheid, dat het dan soms sneller gaat dan je zou willen. En dat is wel moeilijker in de hand te houden...
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 00:17
Verwijderd
Verliefdheid kun je niet maken, wel onderdrukken.
Zegt genoeg denk ik.

Als je verliefd wordt op 'de verkeerde', of het is niet wederzijds, dan kun je het onderdrukken en er simpelweg geen aandacht aan besteden. Meestal ebt het na een tijdje dan wel weg.

Als je iemand kan waarderen, maar niet verliefd bent, en om een of andere reden toch een relatie aangaat met diegene, kun je je liefde wel faken, maar het zal er nooit écht zijn.

Je kunt het gedeeltelijk sturen door bvb jezelf te leren kennen, het aan te voelen komen, en het wegens redenen voortijdig al te gaan onderdrukken.
Je kunt ook jezelf wat meer vrij laten, en dus verliefd worden op iemand waar je in eerste instantie niet geheel op zou vallen.

Maar zoals ik al zei; dat is gedeeltelijk.
Het is geen auto met gas en rem.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 00:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik kan het na al die jaren van falen en afwijzingen en onbeantwoorde liefdes en klote-tijden nog steeds niet in de hand houden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 00:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Het is een gevoel, een impuls, iets wat je overvalt.
Een beetje reëel nadenken is goed op zo'n moment, maar is moeilijk, puur door het gevoel wat je overvalt. Na een beetje relativeren merk je of het een opwelling is, of iets dat meer is dan alleen dat. Dit afgezwakte gevoel kan weer versterkt worden of juist nog verder afzwakken naarmate je de ander beter leert kennen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 06:38
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
ik heb geen idee hoe dit gevoel werkt, want ik heb het al meer dan 2 jaar niet meer gehad
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:38
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
igfy schreef op 25-11-2004 @ 01:06 :
Ik zou liefde niet meteen zomaar kunnen stoppen... Maar het zou zeker wel minder worden als ik wist dat het niet wederzijds was. Ik zou mezelf namelijk dwingen aan andere dingen te denken, en met andere mensen te praten in zijn bijzijn en dat soort dingen. Dit had ik vroeger waarschijnlijk niet zo goed gekund..

Maar ik merk wel, dat als je je eenmaal toegeeft aan verliefdheid, dat het dan soms sneller gaat dan je zou willen. En dat is wel moeilijker in de hand te houden...
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 14:39
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 25-11-2004 @ 01:17 :
Verliefdheid kun je niet maken, wel onderdrukken.
Zegt genoeg denk ik.
Onderdrukken is makkelijker dan maken

maar met genoeg controle over je geest kun je jezelf ook verliefd maken
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 15:35
Verwijderd
Je hebt het niet in de hand, dat lijkt me een essentiëel kenmerk van verliefdheid.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 16:17
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb het iig niet in de hand.
Ben anderhalf jaar verliefd geweest op iemand waarmee het nooit wat zou worden en toen ik verliefd werd op mijn vriend had ik absoluut geen zin om wéér verliefd te worden, want het zou toch nooit wat worden, dacht ik..
Onderdrukken als het niet wederzijds was kon ik niet zo goed.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:29
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Je hebt 't niet echt in de hand. Maar meestal in het stadium dat je verlieft aan het worden bent kun je altijd wel afstand nemen als de relatie onmogelijk blijkt.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie In de steek gelaten,of niet?
Zertab
9 18-10-2012 08:04
Psychologie 10 kilo aangekomen....
Tinkerbellina
64 20-10-2006 11:25
Psychologie Hospiteren en hobby's
hermanf
17 12-10-2006 18:18
Psychologie Eenzaamheid: heb je het zelf in de hand?
Bertram
20 14-03-2004 11:30
Psychologie Heb ik het zelf in de hand?
Nijn*
6 21-02-2004 11:25
Liefde & Relatie mijn gevoelens in de relatie
Sentingua
53 26-10-2003 10:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.