Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 22:13
Femic
Femic is offline
Volgens mij schrijven heel veel mensen zich op het allerlaatste moment (dus in juli ofzo) nog in...
Oud 26-11-2004, 22:16
Ndimension
Ndimension is offline
Waarom vraag je of er problemen zouden voorkomen?
Je kunt je nog aanmelden...ik moet het ook nog doen.
Oud 26-11-2004, 22:58
PV
PV is offline
er zijn toch zat mensen die in (ik noem maar wat) april stoppen met de ene opleiding, en dan in september een nieuwe gaan doen? Het zou raar zijn als dat niet kon Dus maak je niet teveel zorgen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 00:54
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 26-11-2004 @ 23:09 :
Moet voor 1dec dus, als je naar een andere opleiding gaat het volgende schooljaar. Maar ehm, wat als je te laat bent met aanmelden daar bij ib-groep? Zou dat een probleem zijn? Iemand die daar iets van weet?
Geen enkel probleem. Er waren mensen in mijn oude VWO-klas die zich pas in juli inschreven.
Scholen en de IB-groep zelf pushen alleen mensen het zo vroeg mogelijk te doen, waarschijnlijk zodat er geen opstopping ontstaat.

(Net als met de OV-jaarkaart ophalen trouwens; proberen ze iedereen in november te laten komen, terwijl dat nog gewoon tot ver in het nieuwe jaar kan.)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 00:57
Briseïs
Briseïs is offline
Bij ons zeiden ze dat het voor 1 april moest, maar daarna kom het ook gewoon nog.
Oud 27-11-2004, 08:53
ganralph
ganralph is offline
als jij voor 1 september je aanmelding rond hebt, is er nix aan de hand
(als je eerder introductie hebt, moet je dat met je nieuwe school regelen)
Oud 27-11-2004, 10:20
the tourist
the tourist is offline
Je moet je voor 1 september aanmelden, niet voor 1 december. En na 1 september kun je vaak ook nog veranderen. Alle tijd dus nog. Het is wel het handigst om je vroeg aan te melden, omdat dan alles bij de IB tenminste op tijd goed geregeld is, maar het moet niet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 12:27
Verwijderd
Omdat alle studies lotingstudies kunnen worden vindt de IB groep het handig om te weten hoeveel mensen zich ongeveer gaan aanmelden. Vandaar het advies dit te doen voor 1 december.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 12:53
Verwijderd
Als je het al weet, dan kan je je best nu al inschrijven, maar twijfel je nog? Dan heb je echt nog genoeg tijd om na te denken. Ik schreef mezelf pas op 8 september in, geen probleem (afgezien van het feit dat ik dus een week gemist had en die in moest halen, maar ach ja, de eerste week kan je makkelijk inhalen).
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 14:06
Ndimension
Ndimension is offline
Volgens mij moest je je voor 1 december inschrijven, omdat de IBG zo sloom is.
Oud 27-11-2004, 14:40
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-11-2004 @ 13:53 :
Als je het al weet, dan kan je je best nu al inschrijven, maar twijfel je nog? Dan heb je echt nog genoeg tijd om na te denken. Ik schreef mezelf pas op 8 september in, geen probleem (afgezien van het feit dat ik dus een week gemist had en die in moest halen, maar ach ja, de eerste week kan je makkelijk inhalen).
Als je nog twijfelt kun je je nu ook al vast inschrijven, en dan eventueel later je keuze nog veranderen. Dan ben je tenminste al bekend bij de IB en het veranderen is makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 19:17
Saycheese
Saycheese is offline
Ik heb begrepen dat je, als je je vóór 1 december inschrijft met je voorlopige studiekeuze, je alle informatie die je daarna nodig gaat hebben automatisch opgestuurd krijgt, want die molen gaat vanaf januari draaien. Als je je later inschrijft en er zijn al dingen verstuurd, moet je daar zelf achteraan.
Dit hebben ze mij toentertijd op school verteld, in ieder geval.

Voor een lotingsstudie moet je definitieve keuze ergens in mei binnen zijn, voor een niet-loting studie kun je nog tot september veranderen.
Oud 28-11-2004, 15:12
Gadje
Gadje is offline
ze hebben het liefst dat je je voor 1 dec in schrijft
geen idee waarom maar ik doe t iig wel
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 17:44
zoef de haas
zoef de haas is offline
ik had ook een vraagje
als je je nu aanmeld vor basisbeurs en ov-jaarkaart kun je dan bijvoorbeeld later aangeven dat je toch nog wil lenen??
Oud 28-11-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
zoef de haas schreef op 28-11-2004 @ 18:44 :
ik had ook een vraagje
als je je nu aanmeld vor basisbeurs en ov-jaarkaart kun je dan bijvoorbeeld later aangeven dat je toch nog wil lenen??
Ja, je kan altijd nog doorgeven dat je wil lenen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 18:09
zoef de haas
zoef de haas is offline
okee danku
Oud 27-04-2005, 16:18
kalinho
kalinho is offline
sorry voor mijn ietwat kleine update

maar wat is nou de volgorde van aanmelden?
als ik mijn havo diploma haal,

Moet je je eerst aanmelden bij de school[hogeschoolrotterdam]
of eerst bij ib-groep en dan bij school?
Oud 27-04-2005, 16:20
Verwijderd
Dat gaat in één keer, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 27-04-2005 @ 17:18 :
sorry voor mijn ietwat kleine update

maar wat is nou de volgorde van aanmelden?
als ik mijn havo diploma haal,

Moet je je eerst aanmelden bij de school[hogeschoolrotterdam]
of eerst bij ib-groep en dan bij school?
Bij de IBG, je vult een formulier in (aanmelding Hoger Onderwijs & Studiefinanciering); die kan je aanvragen via www.ib-groep.nl. Die stuur je dus op, dan krijg je binnen 4 weken een bevestiging van de IBG, dat je aanmelding is ontvangen. (Dan krijg je ook meteen je correspondentie-nummer, als je die nog niet had.) Vervolgens geeft de IBG dat door aan de instelling waar jij wil gaan studeren, en die stuurt je dan weer automatisch een aanmeldingsformulier op (ergens eind juni/juli). Je kan je bij de IBG ook voordat je je diploma hebt gekregen aanmelden; je diploma heb je pas nodig wanneer je je aanmeldt bij de hogeschool/uni.

Dus het enige wat je eigenlijk hoeft te doen; IBG-formulieren invullen en wachten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:00
kalinho
kalinho is offline
hmm ok
zo vertelde mijn leraar ook al

maja, mijn zus (mbo = dom kind ) dacht dat het andrsom moest, erest bij school en dan bij ib-groep, vandaar dat ik dacht: ik update ff dit topic
Oud 27-04-2005, 17:13
Verwijderd
Je moet je voor 1 dec inschrijven als je je wilt inschrijven voor een studie met loting. Als dat niet het geval is kun je je ook op het laatste moment nog inschrijven.
Voor iedereen die al weet wat ie wilt doen zou ik zeggen: doe het vast dan ben je ervan af, en kun je het nog veranderen mocht er iets fout gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:48
pyres
pyres is offline
Citaat:
PV schreef op 26-11-2004 @ 23:58 :
er zijn toch zat mensen die in (ik noem maar wat) april stoppen met de ene opleiding, en dan in september een nieuwe gaan doen? Het zou raar zijn als dat niet kon Dus maak je niet teveel zorgen.
precies

ik kon het ook nog doen
Oud 27-04-2005, 18:48
pyres
pyres is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 27-04-2005 @ 18:13 :
Je moet je voor 1 dec inschrijven als je je wilt inschrijven voor een studie met loting. Als dat niet het geval is kun je je ook op het laatste moment nog inschrijven.
Voor iedereen die al weet wat ie wilt doen zou ik zeggen: doe het vast dan ben je ervan af, en kun je het nog veranderen mocht er iets fout gaan.
wat lult iedereen over 1 dec?

tis toch 15 mei
Oud 27-04-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 27-04-2005 @ 19:48 :
wat lult iedereen over 1 dec?

tis toch 15 mei
voor studies waar een loting geldt toch?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 21:36
the tourist
the tourist is offline
Je kunt je in september (en soms oktober) zelfs nog aanmelden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2005, 09:08
JH
JH is offline
Maakt allemaal niet veel uit, 15 mei moet je eigenlijk aangemeld zijn maar bij sommige studies kan het tot op het laatste moment ook nog. 1 December was enkel een richtdatum maar is verder niet belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 12:18
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
JH schreef op 28-04-2005 @ 10:08 :
1 December was enkel een richtdatum maar is verder niet belangrijk.
ook niet voor studies met loting. deze hebben wel een definitieve inschrijftermijn (zal nu wel ongeveer zijn, of in mei).

de 1 dec. regel is er op gericht dat er niet 10.000 studenten zich in juli gaan inschrijven. dan loopt de papiermolen vast en lukt het allemaal niet meer opt tijd.

maar goed, zoals gezegd. inschrijven bij de ibg en alles komt goed.
Oud 28-04-2005, 13:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 27-04-2005 @ 20:12 :
voor studies waar een loting geldt toch?
decentrale selectie
Oud 28-04-2005, 18:11
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
JH schreef op 28-04-2005 @ 10:08 :
Maakt allemaal niet veel uit, 15 mei moet je eigenlijk aangemeld zijn maar bij sommige studies kan het tot op het laatste moment ook nog. 1 December was enkel een richtdatum maar is verder niet belangrijk.
15 mei moet je helemaal niet aangemeld zijn, alleen bij lotingsstudies.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 18:44
pyres
pyres is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 28-04-2005 @ 19:11 :
15 mei moet je helemaal niet aangemeld zijn, alleen bij lotingsstudies.
ja ok dat bedoelde ik
Oud 29-04-2005, 16:50
Liss
Liss is offline
Weet iemand toevallig ook hoe dit zit als je twee studies gaat doen? Als je je voor beide aanmeld via de ib groep krijg je een brief dat je van studie gewisselt bent namelijk :/
Van de een hoor ik dat dat niets uit maakt maar je je gewoon twee keer bij de ib moet inschrijven en de ander zegt dat je je moet inschrijven voor 1 studie en moet wachten op een inschrijfformulier van de uni en daarop aan moet geven dat je nog een studie wilt doen, iemand ervaring?
Oud 29-04-2005, 17:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Liss schreef op 29-04-2005 @ 17:50 :
Weet iemand toevallig ook hoe dit zit als je twee studies gaat doen? Als je je voor beide aanmeld via de ib groep krijg je een brief dat je van studie gewisselt bent namelijk :/
Van de een hoor ik dat dat niets uit maakt maar je je gewoon twee keer bij de ib moet inschrijven en de ander zegt dat je je moet inschrijven voor 1 studie en moet wachten op een inschrijfformulier van de uni en daarop aan moet geven dat je nog een studie wilt doen, iemand ervaring?
Waarom neem je geen contact op met de universiteit?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-04-2005 @ 18:13 :
Idd, of ook nog even met de IBG.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 19:45
Liss
Liss is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-04-2005 @ 18:13 :
Op de uni heb ik het ook al gevraagd, daar wordt verteld dat ik me voor beide bij de ib moet aanmelden maar iemand die dat gedaan had werd weer uitgeschreven voor de studie waarvoor die zich het eerst ingeschreven had.
Heb ook iets gehoord dat je je beter voor 1 studie in kan schrijven om later die andere te melden omdat je dan je ov kon houden ofzo
Vroeg me dus gewoon af of iemand daar ervaring mee had, anders bel ik van de week idd de ib maar eventjes
Oud 30-04-2005, 06:59
Qamra
Qamra is offline
Hmm, je moest een school opgeven bij je inschrijving (IBG), dus daar heb ik de hogeschool Leiden ingevuld. Heb me toen écht ingeschreven in Delft en pas maanden later kwamen ze erachter dat ik verkeerd ingeschreven stond bij het IBG.

So far for working together

Ben overigens nog nooit automatisch ingeschreven in Leiden, ookal had ik me met die school ingeschreven.
Oud 30-04-2005, 20:27
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-04-2005 @ 07:59 :
Hmm, je moest een school opgeven bij je inschrijving (IBG), dus daar heb ik de hogeschool Leiden ingevuld. Heb me toen écht ingeschreven in Delft en pas maanden later kwamen ze erachter dat ik verkeerd ingeschreven stond bij het IBG.

So far for working together

Ben overigens nog nooit automatisch ingeschreven in Leiden, ookal had ik me met die school ingeschreven.
+

het is geen papierwimkel ook die je in moet vullen zeg. Heb me gisteren ingeschreven voor F&B in Nijmegen.

Ontopic: ze doen echt niet moeilijk als je op het laatste moment komt.
Allemaal centjes he...
Oud 01-05-2005, 18:04
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Bij de IB-groep moet je het op je aanmeldformulier erbij zetten. (staat bij de veelgestelde vragen). Als je een andere studie invult, wijzig je je studiekeus, omdat ze dan inderdaad denken dat je 1 studie doet.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 18:17
Diesel
Diesel is offline
test
Oud 01-05-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef op 01-05-2005 @ 19:17 :
test
Hij doet het
Met citaat reageren