Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 23:00
C'est moi
C'est moi is offline
wie heeft er hier een hamster?
zijn die goed tam te krijgen?
zijn hamsters over het algemeen agressief?
Oud 27-11-2004, 00:22
Flærynn
Flærynn is offline
Ik had hamsters, een aantal jaar geleden. Met veel geduld zijn ze best tam te krijgen en agressief zijn ze niet, tenzij uit zelfverdediging. Helaas denken ze iets vaker dat je hen aanvalt dan dat je hen ook werkelijk aanvalt, maar dat zit in de aard van het beestje. Ze hebben ook vaak wel snel het gevoel dat ze ergens op kunnen knagen, en vingers zijn daar wederom uitermate geschikt voor.
Het tam krijgen hangt trouwens ook van de soort af geloof ik, mijn russische dwerghamsters waren lang niet zo gemakkelijk tam te krijgen als mijn andere hamster, waarvan ik de naam niet ken (vrij groot, kortharig cremekleurtje, zwarte oortjes). Ook kan dat komen doordat de dwerghamsters uit de dierenwinkel kwamen en die ander uit het nest van een vriend van me. Geen idee.
Goed, ze blijven knaagdieren, wees niet al te onvoorspelbaar en heb in het begin wat geduld, dan zijn het erg leuke huisdieren.
Oud 27-11-2004, 14:22
AngelLena
AngelLena is offline
Ligt er ook aan welke hamster natuurlijk. Goudhamsters zijn moeilijker echt tam te krijgen dan bv een russische dwerghamster (die je zelf kan leren om op zijn naam te reageren als je er genoeg tijd en toewijding insteekt)
Oud 27-11-2004, 15:53
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb hamsters, het verschilt natuurlijk van het karakter maar over het algemeen zijn russische dwerghamsters wat happiger dan goudhamsters. Als die gaan rennen ben je ze ook kwijt. Maar ik heb nu bijvoorbeeld een goudhamster, hij bijt niet, maar hij rent of z'n leven ervan afhangt.
Als je een hamster wilt kopen moet je gewoon vragen of ze hem er even uit willen halen, dan weet je meteen of hij bijt of niet en of hij hard rent. Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat het voor de hamster allemaal nieuw is en dat hij dus wel bang kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 19:24
C'est moi
C'est moi is offline
jaaa we hebben vandaag een hamster gehaalt. het is een russische dwerg hamster. en aktieffff. komt om de zoveel tijd ff kijken en dan crosed die door de buizen en dan gaat die eten en drinken. hij/zij heeft zelfs al op zn eigen huisje gezeten. haha
de hamster komt steeds kijken en dan aan mn hand snuffelen. het is een witte hamster met een aalstreep, en wat donkere oortjes. ik vind hem of haar helemaal geweldig. maar hoe kan ik zien of het een hij of zij is.
we hebben ook gelijk een nieuwe hok gekocht(we hadden er geen) zat alles al bij, buizen, huisje, bakje voor eten, drink flesje, een radje(kent die nog niet doet die ook niks mee) en dan nog de hok zelf. ben helemaal blij!!
Reageren

Regels voor berichten