Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2004, 15:57
janschepensfan
janschepensfan is offline
hoihoi, ik moet voor ckv 2 een vraag beantwoorden waarin ik de gulden snede moet uitleggen,
kan iemand mij kort en krachtig en duidelijk uitleggen hoe de gulden snede in elkaar zit?
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2004, 16:05
Verwijderd
de gulden snede is een verhoudingsmaat....en k zoek wel ff op wat die verhoudingsmaat precies is
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:12
xineof
xineof is offline
een hele wiskundige uitleg:

http://www.pandd.demon.nl/sectioaurea.htm

Oh, eigenlijk zou je De Da Vindi Code moeten lezen, geweldig. Daar wordt ook over de gulden snede uitgelegd, en over de Fibonacci reeks en over Phi, geweldig.

En wat kunstgerichter en waarschijnlijk ook toegankelijker:

http://home.wanadoo.nl/rule-off/inde...lden+snede&lr=

Succes .
Oud 27-11-2004, 16:12
Verwijderd
gulden snede (Lat.: sectio aurea; proportio divina) of verdeling in uiterste en middelste reden, de verdeling van een lijnstuk in twee delen, waarvan het kleinste zich verhoudt tot het grootste als het grootste tot het geheel.

dit is de definitie van de woordengroep gulden snede volgens Encarta (encyclopedie)

k hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen....
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:13
janschepensfan
janschepensfan is offline
dank voor jullie snelle reactie ik zal alles zo even doorspitten, en hoop dat ik er iets mee kan, en xineof ik heb de da vinci code gelezen,maar de gulden snede vond ik niet echt helder uitgelegd hoor.. wel leuke ontknoping overigens
Oud 19-12-2004, 14:46
puto
puto is offline
Citaat:
xineof schreef op 27-11-2004 @ 17:12 :

Oh, eigenlijk zou je De Da Vindi Code moeten lezen, geweldig. Daar wordt ook over de gulden snede uitgelegd, en over de Fibonacci reeks en over Phi, geweldig.

En wat kunstgerichter en waarschijnlijk ook toegankelijker:

[
Klopt, dat je het boek moet lezen. Het gaat echter om het getal Pfi en dat is inderdaad een verhouding, ongeveer 5:8 (=1.618....)
En die verhouding vind je in allerlei dingen in de natuur terug. Maar ook in kunst. Het gebruik van de verhouding wordt vaak als ideaal omschreven.
Je vindt de gulden snede ook terug in je eigen lichaam. Bijvoorbeeld de verhouding van de lengte van je heup tot de grond en je knieën tot de grond.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten