Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
gelukkig vond ik later een klasgenootje die 't wel in z'n boek had staan (ec2). Nu heb ik 't antwoord dus al. Maar volgens dat boek was 't: M1: primaire liquiditeiten -> al 't chartale+girale geld in handen van nederlandse ingezetenen verminderd met het geld in de kas v.d. primaire banken en rijksoverheid M2: bijna geld: - korte termijn deposito's - kort spaargeld - korte valuta tegoeden M3: M1+M2 en bv. lange valutategoeden/lange spaargelden etc. horen dus gewoon nergens bij. Maar d'r worden dus verschillende dingen aangehouden, want dat wat dolores zei heb ik idd ook wel eens ergens gelezen. dus dat is nogal verwarrend. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Alleen snap ik niet dat elk boek/website etc iets anders zegt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Primaire liquiditeiten (M1): dit is al het chartale geld, en het girale geld (giraal kun je zien als rekening-couranttegoeden). Secundaire liquiditeiten (M2): dit is het bijna geld. Hieronder vallen alle kortlopende spaartegoeden, kortlopende vreemde-valutategoeden en korte termijn deposito's. M2 kan makkelijk en goedkoop omgezet worden in M1 dit heet transformatie. Daarom houdt het ECB altijd M3 (dat is M1+M2 samen) in de gaten omdat dat overzichtelijker is. Als je giraal in chartaal geld omzet of andersom heet dit trouwens substitutie.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
7 eruit ikuh109 | 46 | 18-06-2007 20:10 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] twee vraagjes Compactme | 2 | 27-10-2005 15:11 | |
De Kantine |
Meeluisteren met andermans gesprekken. Verwijderd | 112 | 24-06-2004 14:23 | |
Eindexamens 2003 |
[Natuurkunde, HAVO] Stel hier al je vragen en vertel hoe het ging! Snufje | 52 | 27-05-2003 08:52 | |
Films, TV & Radio |
filmlijst dopehead | 70 | 08-10-2002 10:15 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Heeeeeelp !!! oepsie | 3 | 31-05-2002 17:48 |