Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 15:33
Belgarath
Belgarath is offline
Wat is je favoriete klassieke tragedie? Met klassiek bedoel ik: uit de oudheid en uit de renaissance die gebaseerd zijn op de spelregels van Aristoteles.
Oud 29-11-2004, 16:55
Bernero
Bernero is offline
Nou ik weet in ieder geval dat ik geen zin heb in het schoolexamen Elektra, omdat we geen fatsoenlijke antwoordmodellen hebben maar alleen wat stukken vertaling van Koolschijn. Da's dus helemaal niet letterlijk. Verder heb ik niet veel tragedies gelezen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:00
Dynamico
Dynamico is offline
Tsja, ik heb vorig jaar eindexamen Troades van Euripides gehad en ben er daardoor wel enigszins verknocht aan geraakt. Maar dat is wel vaker zo; hoe meer je van iets weet en hoe dieper je op bepaalde stof ingaat, des te interessanter of leuker wordt het onderwerp. Althans, dat is bij mij zo.

Dit is verder de enige die ik zo gedetaileerd ken, de rest heb ik noch in de oorspronkelijke taal, noch in het Nederlands geheel gelezen. Maar qua verhaal denk ik dat ik toch voor een andere tragedie zou moeten gaan. Welke dat dan moet worden weet ik niet.
Oud 29-11-2004, 21:12
Femic
Femic is offline
Bacchanten
Oud 30-11-2004, 19:08
Belgarath
Belgarath is offline
Ik geloof dat ik Sophokles en Euripides leuker vind dan Aischylos. De Medea van Euripides vond ik wel mooi, maar dat is ook de enige tragedie waar ik echt diep ingedoken ben.
Oud 01-12-2004, 14:01
Verwijderd
Oidipus denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:43
Resie
Resie is offline
Oidipus
Oud 13-12-2004, 18:03
filia dei
filia dei is offline
Antigone... okey..is misschien wel een standaard antwoord maar ik vind 'm gewoon leuk. Ik ken 'm al me hele leven en laatst hebben we er ook stukjes van vertaald. Antigone, Sophokles dus. En voor een auditie moet ik Antigone, Jean Anouilh leren. K'vind het gewoon een aardig meiske . En ik heb er verschillende uitvoeringen van gezien
Oud 13-12-2004, 19:04
Belgarath
Belgarath is offline
Wij hebben een moderne versie van Ifigeneia uitgevoerd met de klas. Dat was echt cool! Zie je je klasgenoten ook eens van een andere kant.
Ik heb de Medea gelezen met grieks. Eigenlijk is het veel leuker als je zo'n tragedie uitpluist, dan krijg je er veel meer van mee.
Oud 16-12-2004, 16:40
Renske
Renske is offline
Ik vind Medea wel goed... al dat heerlijke gescheld van Medea op Jason en andersom...
Oud 19-12-2004, 04:50
Louiske
Louiske is offline
Het musje van catullus....

Pure verborgen erotiek, de verborgen agenda van de kunst perfect weergegeven. Ze waren niet zo braaf, in die badhuizen en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:02
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Louiske schreef op 19-12-2004 @ 05:50 :
Het musje van catullus....

Pure verborgen erotiek, de verborgen agenda van de kunst perfect weergegeven. Ze waren niet zo braaf, in die badhuizen en dergelijke.
Volgens mij is dat geen tragedie ?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:29
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Bernero schreef op 19-12-2004 @ 19:02 :
Volgens mij is dat geen tragedie ?
Nee, dat zijn liefdesepigrammen. Dramatisch is het wel

Aangezien ik in de 5e doodgegooid ben met Medea, zeg ik toch maar de Medea en vorig jaar heb ik de Bacchae gelezen en die tragedie vond ik ook wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 21:31
almighty
almighty is offline
Medea is leuk (zowel de gesprekken tussen haar en oa Jason als de ideeën achter t verhaal), maar Elektra is ook zeker niet slecht.
Reageren

Regels voor berichten