Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2004, 12:03
Lauwraaah
Lauwraaah is offline
hey

ik zit met een probleem ik heb een mondeling van frans dat ik moet kunnen, en ik heb een nederlandse tekst gemaakt over een onderwerp, maar die moet ik dus in het frans hebben, kan iemand dit omzetten in het frans? ik kan geen frans niet goed in elk geval. het mag in makkelijkere zinnen, met makkelijke woordjes en liefst vandaag nog... iemand die tweetalig is bv... nrmaal ging een franstalige vriendin me helpen maar ze is niet bereikbaar momentaal.. mja.. al vast veel dank... :

Tabak wordt verboden voor min-16jarigen

Vanaf nu is het verboden sigaretten te verkopen aan jongeren onder de zestien. Rokers maken gemiddeld op 14 jarige leeftijd kennis met sigaretten, hoe jonger ze beginnen, hoe moeilijker ze van hun verslaving af kunnen geraken. De laatste 10 jaar is het aantal rokende jongeren verdubbeld. Dit zijn maar enkele redenen wat minister van volksgezondheid ertoe bracht een verkoopverbod in te voeren voor jongeren onder 16 jaar. In landen als Duitsland, Frankrijk en nederland is dit verbod er al. Het verbod betekent ook dat alle verkopers de identiteit van de klant mogen controleren. Wie toch tabak verkoopt aan klanten min 16 jaar is strafbaar en riskeren een boete tussen de 130-1500 euro. Voor in de winkel geld het verbod dus al. Maar het is nog enkele maanden wachten om de automaten aan te passen. Er zijn 2 mogelijkheden, ofwel om ze met een afstandbediening te ontgredenelen, een andere is dat je alleen met een speciale jeton het automaat zou kunnen gebruiken. De sigaretten pakjes hebben nu stickers en affiches waarmee de verkopers kunnen duidelijk maken aan hun klanten dat de verkoop aan min-16 jarigen verboden is. Het verbod betekent ook dat volwassenen die sigaretten doorverkopen aan jongeren, strafbaar is. De controle daarop is wel onmogelijk. Als jongeren sigaretten willen zullen ze er wel aangeraken langs vrienden of familie, dat kan niemand vermijden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2004, 12:27
Lauwraaah
Lauwraaah is offline
pls beantwoord dit en help mij!!!..... echt veel dank...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:46
amateurfeminist
amateurfeminist is offline
on-line woordenboek ofzo...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:54
Cookie
Cookie is offline
sorry kan je niet helpen.....
kzou idd je woordenboek eens raadplegen...
je kan het beter zelf doen anders leer je het helemaal niet...(goh heb ik dat eerder gehoord)
Oud 01-12-2004, 12:54
Cookie
Cookie is offline
met een uurtje heb je het wel af.
Oud 01-12-2004, 13:15
Billy_bob
Billy_bob is offline
maak jij dan de rest van je leven mijn huiswerk
Oud 01-12-2004, 15:15
Verwijderd
Als je nu al zelf eens begint met het te vertalen zal er daarna wel iemand de fouten willen zoeken.
Maar niemand gaat dit volledig willen vertalen hoor, je kan toch wel op z'n minst een stukje zelf doen?

En er staan al fouten in de nederlandse tekst...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 15:22
perfectme
perfectme is offline
God, had die tekst van een franstalige krant genomen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 18:15
Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Citaat:
Lauwraaah schreef op 01-12-2004 @ 13:03 :

Vanaf nu is het verboden sigaretten te verkopen aan jongeren onder de zestien. .
A partir de maintenant il est interdit de vendre des cigarettes aux jeunes moins de 16 ans.

kijk eens aan, nu heb je toch al een zinnetje in het frans
nu kan je de rest ook even proberen, dan kunnen we achteraf evt controleren op fouten
Oud 01-12-2004, 18:35
Lauwraaah
Lauwraaah is offline
laat mr zo. mijn papa heeft me al gholpe ik ben het nu vanbuiten aan het leren. slu
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten