Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 11:01
Egyptian
Egyptian is offline
Hey mensjes,

M'n broertje heeft een P3 500 met 192 MB Ram,

Een Voodoo² met 12 MB en een ASUS AGP V3400-TNT met 16 MB.

Nu wil ie een nieuwe grafische kaart, wat raden jullie 'm aan ?

Volgens mij speelt ie nu alles op 3dfx omdat dat sneller zou zijn of zo.

En ja forumbaasjes, deze post staat ook op games, gewoon omdat 'k het aan beide groepen (gamers, en hardware mensjes) wil vragen. en ja
Oud 24-05-2002, 11:04
Verwijderd
Een P3-500? Dat is ook niet dat je zegt van 'razendsnel'.

Ligt er ook een beetje aan wat je ermee doet, natuurlijk, maar ik zou kijken voor een GF2MX of een GF2 Ultra ofzo, ervanuitgaande dat je redelijk wat spelletjes speelt.

De tijd dat 3DFX snel was is overigens al een héle poos geleden, hoor :> -- 3DFX is ook officieel dood nou.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 15:37
LB06
LB06 is offline
Een 2 ultra??? Zeker niet! Die krengen zijn tegenwoordig €400,- Kun je beter een Geforce 3 Ti200 nemen. Anders wordt de CPU toch de bottleneck. En de Ti200 is ook nog eens heel schappelijk geprijsd.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 15:46
Koen
Koen is offline
Een prijsvermelding zou niet onaardig zijn. Wat wil je ervoor dokken?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 16:54
]{ing
]{ing is offline
Lijkt me niet een goed idee om een GF3 Ti200 te gaan draaien met een P3 500, die videokaart wordt dan amper benut (net als met een GF2 Ultra)

Ik zou voor een niet te dure GF2 Ti gaan ofzo, of een GTS, of een Pro.. zoiets
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 17:10
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Lijkt me niet een goed idee om een GF3 Ti200 te gaan draaien met een P3 500, die videokaart wordt dan amper benut (net als met een GF2 Ultra)

yup! helemaal mee eens...
voor wat prijzen maar even een linkje: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49

-de postbode-
Oud 24-05-2002, 22:10
MacArt
MacArt is offline
ik ga zlef denk ik binnenkort een ATI readon 8500 LE kopen, die is ongeveer even goed als een GF4 mx 440 en je legt er maar 250 euroos voor neer (128 MB ram erop!)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:56
Egyptian
Egyptian is offline
Ik was vanmiddag in een winkel hier, (Memo systems) en daar is een aanbieding van een GForce 4 voor € 144.

Op zich is dat niet duur voor zo'n kaart toch ?

En de systeem eisen waren ook niet zo hoog.

In de winkel zeiden ze dat het prima ging met 't systeem van m'n broertje. Maar op verschillende fora zeggen ze van niet.

't gaat om 'n P3 500 MHZ, 192 mb ram, een 12 mb Voodoo² en een 16 mb Asus AGP V3400-TNT.

Heeft het zin om bij zo'n systeem een Gforce 4 aan te schaffen ?
Waarom wel, of waarom niet ?
Oud 24-05-2002, 23:00
Egyptian
Egyptian is offline
Oh ja, die aanbieding (Gforce 4 - €144) is nog maar 'n paar dagen geldig en er zijn er nog 4 (eentje ligt appart voor mij) dus 'k zou 't het liefst zo snel mogelijk weten.
Oud 24-05-2002, 23:09
Koen
Koen is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
Oh ja, die aanbieding (Gforce 4 - €144) is nog maar 'n paar dagen geldig en er zijn er nog 4 (eentje ligt appart voor mij) dus 'k zou 't het liefst zo snel mogelijk weten.
1.) Je vermeldt niet om wat voor GF4 't gaat, aangezien die in vele smaken en kleuren te verkrijgen zijn. Het zal een GF4MX zijn, ongeveer gelijk aan de GF2TI200 qua snelheid, slechts 't geheugen loopt op GF4 snelheid als ik me niet vergis.

2.) Op zich geen verkeerde kaart voor jouw systeem, denk je echter ook aan uitbreidingen in de komende tijd, zoals bijvoorbeeld je CPU dan kan 't verstandig zijn om nu al een snellere kaart aan te schaffen, zodat je die met een nieuwe CPU ook nog gebruiken kan.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 23:41
Egyptian
Egyptian is offline
Koen bedankt voor je info.

Sorry dat 'k zo reageerde toen, was gewoon beetje boos. is m'n 1e topic dat gesloten werd.
Oud 24-05-2002, 23:50
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
Mja, dat bedoelde ik ook. Ten tijde van mijn eerste reactie was ik net wakker, so forgive me.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten