Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar meer massa = meer wrijving ![]() Daar komt het verschil vandaan in Fkin imo ![]() |
![]() |
|
Als er uit de balk lucht komt, duwt deze lucht het karretje als het ware de lucht in, maar de kracht naar onder (de Fz karretje) = de kracht van de lucht (F lucht) Als er dus meer massa op het karretje komt, dan moet hij ook meer duwen,
Wat ook kan, is dat de lucht als het ware niet weg kan tussen het karretje en de grond, dan is er dus een minimale wrijving, dit verklaart dat het niet veel uit maakt dat er meer massa komt. Over gewicht wil ik niet praten want gewicht is de kracht wat een lichaam uitoefend op een ondersteunend vlak of het koort waar het aan hangt, het gewicht (de 100g) is hier dus eigenlijk geen 100 g als dit voorwerp zweeft. Maar als de massa van de kar meer wordt, dan is dus ook de Fz meer dus de naar beneden werkende kracht, dus moet ook de kracht van de lucht meer zijn. Je leraar zal wel de blazer harder hebben gezet ![]() Verder stel de wrijving is 0, dan maakt de massa geen verschil, dus maar, om dit voorwerp met grotere massa in beweging te zetten heb je meer energie nodig. Dus de duw energie in het begin was groter ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat je de proffessionaliteit van de proef in kweste wel in twijfel mag trekken! ![]() Toen ik nog op mbo laboratoriumonderwijs zat moesten we altijd een fouten-analyse maken (en dat moeten jullie vast ook doen) van waar de afwijking allemaal aan kan liggen en waarom de proef eventueel fout is gegaan! ![]() Groetjes Ben(die het onwaarschijnlijk acht dat men een nieuwe theorie heeft uitgevonden ![]()
||
Citaat:
mja ik houd het op het niet ideaal zijn van alle componenten, de luchtweerstand van het blokje gewicht en dat soort kleine effecten...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||