Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2004, 17:24
Bernero
Bernero is offline
Is er iemand die ook deelneemt aan dit examen voor redelijk tot zeer goed Engels? Zo ja, hoe zijn je luistertoets en mondeling gegaan en hoe kijk je tegen de andere onderdelen op?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2004, 18:44
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
waarvoor is dat dan...

gaat dat van school uit ?
Oud 06-12-2004, 19:03
Jampot
Jampot is offline
tweetalig vwo?

dat heb ik gedaan, het IB examen.

het stelde eigenlijk niets voor vond ik.. ik had neit het gevoel dat wij allemaal het gevoel van neer-native-speaker hadden bereikt, wat wel beweerd werd

ach.. ik klaag niet
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:27
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan, volgens mij toen ik in 5 VWO zat. Niet van school uit, gewoon zelf gedaan met het oog op eventuele studie in Engeland. Vond het zelf erg makkelijk, had op alle onderdelen zeer goed geloof ik.

Dat wil niet perse zeggen dat het erg makkelijk is hoor, je moet wel aardig goed in Engels zijn. Had achteraf liever het Certificate for Proficiency in English gehaald, dat is nog een niveautje hoger.
Oud 07-12-2004, 13:55
Experiment
Experiment is offline
Ik heb zelf op school Profiency English, dat is voor een aantal mensen die erg goed in Engels zijn. Het is ene programma voor in de vierde en vijfde klas.
'Speaking' vind ik het moeilijkst want mijn uitspraak is gewoon bagger, lezen en luisteren gaat heel goed, Use of English ook wel, en van schrijven weet ik het niet zo goed.

In Juni examen bij de British Council
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:40
Bernero
Bernero is offline
Het Certificate in Advanced English gaat uit van de universiteit van Cambridge. Het is een internationaal erkend diploma. Je kunt je er individueel voor aanmelden, maar bij ons kon het ook via school. Mijn school doet dit nu al een aantal jaar, met goede resultaten.

Ik heb 27 november listening en speaking gedaan. Listening ging erg goed vond ik (ik denk A of B). Speaking was teleurstellend, ik had veel beter gekund. Ik kan best goed Engels uitspreken, maar als het er op aan komt gaat het opeens niet meer Bovendien stelden ze echt van die vragen waarop je bijna niet weet wat je moet zeggen en ik kon niet op de goede woorden komen. Ik hoop dat ik een C heb.

Op 15 december moet ik terug voor Reading, Writing en Use of English (het wordt o.a. in Vlissingen gegeven).
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 17:14
Breg
Breg is offline
Citaat:
Bernero schreef op 06-12-2004 @ 18:24 :
Is er iemand die ook deelneemt aan dit examen voor redelijk tot zeer goed Engels?
Ja, ik.

Citaat:
Zo ja, hoe zijn je luistertoets en mondeling gegaan en hoe kijk je tegen de andere onderdelen op?
Ik had afgelopen donderdag die 2 onderdelen. Luisteren ging wel aardig. Weet niet of je dezelfde luistertoets had, die van mij ging o.a. over plumbing, iets met een tuin, the colour orange en nog iets volgens mij. Het gedeelte dat je maar 1x te horen krijgt vond ik het moeilijkst, maar ik ga er van uit dat ik het gehaald heb en hoop toch wel op minstens een B.

Het spreken ging eigenlijk beter dan verwacht. Had van iedereen die voor me was (het was bij mij ook van school uit) allemaal rampverhalen gehoord, maar de vrouwen die het afnamen waren redelijk aardig, en het gesprek ging best vlot. Alleen het gedeelte waar je 2 foto's moet vergelijken viel een beetje tegen. Moest vertellen met welke moeilijkheden de mensen op de foto's te maken hebben en hoe ze die moeilijkheden moesten overkomen, maar wist niet goed wat te zeggen. Toch neem ik aan dat ik ook dit gedeelte wel gehaald heb.

Ik heb natuurlijk ook 15 december die 3 andere onderdelen. Lezen is eigenlijk nog nooit een probleem geweest. Over Use of English had ik wat twijfels, maar het oefenen ging wel goed, dus daar heb ik ook vertrouwen in. En als ik mn concentratie erbij kan houden, en het niet afraffel, zal dat ook zeker lukken. Dus al met al, weet ik bijna zeker dat ik het ga halen, en ik hoop eigenlijk wel op minstens een B.
Oud 07-12-2004, 21:03
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Ik had afgelopen donderdag die 2 onderdelen. Luisteren ging wel aardig. Weet niet of je dezelfde luistertoets had, die van mij ging o.a. over plumbing, iets met een tuin, the colour orange en nog iets volgens mij. Het gedeelte dat je maar 1x te horen krijgt vond ik het moeilijkst, maar ik ga er van uit dat ik het gehaald heb en hoop toch wel op minstens een B.
Nee die heb ik niet gehad. Bij mij ging het over kersen, story telling, een vaag vrouwke die kunstenares was en over allemaal mensen met verschillende beroepen. Bij spreken werd ik opeens best zenuwachtig, omdat ik eerst 3 minuten moest wachten voordat ze klaar waren (ik moest net na de pauze). Daarvoor was ik helemaal niet zenuwachtig. En daar komt nog bij dat ik geïrriteerd werd door die mevrouw die mijn naam niet uit kon spreken
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:10
Agamemnon
Agamemnon is offline
Engels = gaap zo makkelijk.
Oud 07-12-2004, 22:33
Verwijderd
Op mijn middelbare school is het Cambridge Advanced English cerftificaat afgerond in de 4e. Daarna verder gewerkt naar het IB English High Level A2.

Heb het diploma toendertijd met een C gehaald, enigszins teleurstellend. IB gehaald met een 5
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Agamemnon schreef op 07-12-2004 @ 22:10 :
Engels = gaap zo makkelijk.
Mensen die dit zo stellig zeggen hebben vaak geen idee van Engels.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:46
Verwijderd
Ik heb zelf IGCSE Advanced English (met een C) en mijn Engels is prima. Die extra moeite is dus niet echt nodig.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 08:37
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 07-12-2004 @ 14:55 :
Ik heb zelf op school Profiency English, dat is voor een aantal mensen die erg goed in Engels zijn. Het is ene programma voor in de vierde en vijfde klas.
'Speaking' vind ik het moeilijkst want mijn uitspraak is gewoon bagger, lezen en luisteren gaat heel goed, Use of English ook wel, en van schrijven weet ik het niet zo goed.

In Juni examen bij de British Council
Same here.

Lezen, luisteren, schrijven en spreken gaat mij goed af. Alleen de grammatica vind ik soms wat lastig, fill in the gaps vind ik ook vervelend.
Oud 15-12-2004, 18:24
Breg
Breg is offline
en voor degenen die vandaag het tweede deel hadden, hoe ging het?
Oud 15-12-2004, 20:26
Vaj
Vaj is offline
Hoe en waar kun je je aanmelden voor zoiets?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:33
Nuck
Nuck is offline
Heb ik ook gedaan in V5, was erg leuk . Ik kreeg van mijn docent het advies om CPE te gaan doen, heb ik toen niet gedaan maar achteraf best spijt van. Het is sowieso goed voor je engels.
Oud 16-12-2004, 14:42
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Pfff, ze hebben mij op de middelbare school (VWO) nooit verteld dat er zoiets bestond. Jammer... Engels vond ik altijd een eitje, echt té simpel voor woorden. Ik was vaker bezig de docente te corrigeren dan zij mij. Ik heb ook 1 jaar Taal- en Cultuurstudies gedaan met Engels als taal. Ook dat was toch wel makkelijk (al ligt dat niveau 10x zo hoog als middelbaar VWO niveau).
Ik had ook wel zo'n diploma willen behalen. Geen haar op mijn hoofd die er aan twijfelt dat ik zoiets (proficiency of English) wel had kunnen halen.
(en dan ben ik me er ten volste van bewust dat Engels een moeilijke taal is, veel moeilijker dan de meeste denken)
Oud 16-12-2004, 15:06
Bernero
Bernero is offline
Nou ik heb gister dus ook de rest gedaan en het ging best goed vond ik. Reading ging vrij goed, Writing ook (alleen slaat mijn verhaal nergens op denk ik ) en English in Use ging ook beter dan verwacht, hoewel ik dat laatste soms best moeilijk vond. Mijn eindcijfer hangt denk ik volledig af van wat ik voor Speaking heb:

B voor speaking (dan heb ik wel erg veel geluk): vrij grote kans dat ik een A heb
C voor speaking: dan moet ik voor de rest een A hebben, wil ik een A halen, dus dan heb ik waarschijnlijk een B
D voor speaking: dan heb ik sowieso een B, of ik moet de rest wel erg fout ingeschat hebben (dat ik een C heb dus)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:33
Breg
Breg is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 16-12-2004 @ 15:42 :
Pfff, ze hebben mij op de middelbare school (VWO) nooit verteld dat er zoiets bestond. Jammer... Engels vond ik altijd een eitje, echt té simpel voor woorden. Ik was vaker bezig de docente te corrigeren dan zij mij. Ik heb ook 1 jaar Taal- en Cultuurstudies gedaan met Engels als taal. Ook dat was toch wel makkelijk (al ligt dat niveau 10x zo hoog als middelbaar VWO niveau).
Ik had ook wel zo'n diploma willen behalen. Geen haar op mijn hoofd die er aan twijfelt dat ik zoiets (proficiency of English) wel had kunnen halen.
(en dan ben ik me er ten volste van bewust dat Engels een moeilijke taal is, veel moeilijker dan de meeste denken)
het is niet speciaal iets voor middelbare scholieren hoor, je kan het ook nog doen als je 70 bent. gewoon even op google CAE of CPE zoeken, dan vind je alle info.
Oud 16-12-2004, 15:35
Breg
Breg is offline
Citaat:
Bernero schreef op 16-12-2004 @ 16:06 :
Nou ik heb gister dus ook de rest gedaan en het ging best goed vond ik. Reading ging vrij goed, Writing ook (alleen slaat mijn verhaal nergens op denk ik ) en English in Use ging ook beter dan verwacht, hoewel ik dat laatste soms best moeilijk vond. Mijn eindcijfer hangt denk ik volledig af van wat ik voor Speaking heb:

B voor speaking (dan heb ik wel erg veel geluk): vrij grote kans dat ik een A heb
C voor speaking: dan moet ik voor de rest een A hebben, wil ik een A halen, dus dan heb ik waarschijnlijk een B
D voor speaking: dan heb ik sowieso een B, of ik moet de rest wel erg fout ingeschat hebben (dat ik een C heb dus)
wat voor teksten had je bij reading? ik kreeg iets over kleding, chocolade taart, muziek en quizzes. Writing ging over een schoolfeest en al tweede opdracht heb ik een article over tourisme geschreven. Vond alleen English in Use iets moeilijker dan verwacht, vooral die oefening waar zelfstandig naamwoorden staan en je er dan zelf een andere vorm van moet maken.
Reageren

Regels voor berichten