Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 11:35
Verwijderd
Hoi,
Ik heb ff 2 vraagjes:

Ik heb net een systeem in elkaar gezet. Alleen ik kreeg bij de eerste keer opstarten 2 foutmeldingen.

1:
CPU fan error. Ik snap niet wat er mis is. Het ding draait als een dolle en met de regelknop kan ik het tempo gewoon aanpassen. Wat is er dan mis? Het gaat om de coolmaster.

2:
Primairy slave ATAPI non compartible (oid). M'n primairy slave, dat is m'n dvd-brander. Ik heb de HD met een sata-kabel verbonden. En ik heb de IDE-kabel van de HD tussen IDE_pri en de dvdbrander gestopt. Zou het hier aan kunnen liggen en heb ik een andere kabel nodig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2004, 11:50
Jolt
Jolt is offline
1. Zit de fan er goed op?Start hij gewoon? Het kan ook zijn, dat het moederbord detecteerd dat hij te weinig rpms maakt, en daardoor een fout geeft.

2. Als je een sata hdd hebt, hoef je er toch geen ide kabel weer aan vast te maken?
Gewoon van s-ata van je hdd naar het moederbord. En de voedings kabel natuurlijk.
Oud 07-12-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 07-12-2004 @ 12:50 :
1. Zit de fan er goed op?Start hij gewoon? Het kan ook zijn, dat het moederbord detecteerd dat hij te weinig rpms maakt, en daardoor een fout geeft.

De fan doet het zoals ik zij wel, ik kan zelfs de snelheid wisselen, maar hij blijft de fout geven.
Citaat:
2. Als je een sata hdd hebt, hoef je er toch geen ide kabel weer aan vast te maken?
Gewoon van s-ata van je hdd naar het moederbord. En de voedings kabel natuurlijk.
Jahha dat heb ik ook gedaan. Maar ik heb voor de verbinding tussen moederbord en brander de IDE-kabel gebruikt die voor de HD is, omdat ik geen ide had voor het brander, en ze zagen er wel hetzelfde uit
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 12:17
Jolt
Jolt is offline
Wat voor moederbord + welke cpu + welke koeler gaat het?Anders eens een bios update, dat moest soms ook helpen.
Oud 07-12-2004, 12:20
Verwijderd
Hoe kan ik een bios update doen, als ik nog geen medium heb om up te daten?
Mobo: Asus K8N
cpu: AMD 64 3000+
Cooler: Coolermaster Vortex Dream (ACC-U72)

En het is volgens mij in de kast correct aangesloten. Maar het zou kunnen dat ik een jumper oid verkeerd heb staan
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 12:22
Jolt
Jolt is offline
Zit de cpu fan aansluiting op het moederbord wat voor de cpu bedoelt is?gaf bij mij wel eens problemen.Ik geloof dat hij op dat moederbord bij de geheugenbanken zit. Owja, kan je het ook zonder de regelaar aansluiten?

Of zit hij vast aan de koeler?

(Dacht dat je al in windows zat of zo )
Oud 07-12-2004, 12:28
Verwijderd
huh?
Het cpu zit in dat ding in het mobo. (met dat hendeltje) Daaromheen zit het zwarte doosje waar je je koeler in stopt. Daarin zit (tegen de cpu aan) de cooler. Deze is met een stekkertje naar fan pwr verbonden. en met het regelaartje naar een pci uitgang
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 12:31
Jolt
Jolt is offline
Je hebt als het goed is 2 connectors op je moederbord, eentje voor een case fan en eentje voor de cpu.

Waar bij staat CPU FAN ofzoiets, daar moet je hem ook indoen. Dat gaf bij mij wel eens probelemen. Dat ik verkeerde fan had aangesloten.

Ik ben heel onduidelijk in zins opbouw, dus sorry daarvoor

Op en geeft hij geen biebjes?Asus had toch zoiets als wat fout was had je biebjes en dan kon je in je boekje achterhalen wat er mis was.

Laatst gewijzigd op 07-12-2004 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 14:04
M@rco
M@rco is offline
Lijkt er idd op dat je de CPU fan op het verkeerde connectortje hebt aangesloten Nu "ziet" je mobo niet dat er een CPU fan aanwezig is en waarschuwt hij je.

En zet je DVD brander eens op Primary Master, mss helpt dat.

Laatst gewijzigd op 07-12-2004 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 14:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je moet idd de fan wel op de goeie aansluiten (zon ding waar cpu-fan bij staat), anders doet-ie t (als t goed is) niet.
Oud 07-12-2004, 14:28
M@rco
M@rco is offline
Nah, dan doet ie het wel, dan piept ie alleen dat ie een fan mist
Oud 07-12-2004, 14:51
Verwijderd
Gewoon even in het BIOS de 'No CPU fan system shutdown' optie (ofzo) uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 07-12-2004 @ 15:04 :
Lijkt er idd op dat je de CPU fan op het verkeerde connectortje hebt aangesloten Nu "ziet" je mobo niet dat er een CPU fan aanwezig is en waarschuwt hij je.

En zet je DVD brander eens op Primary Master, mss helpt dat.
ok, zal ik thuis ff naar kijken.
En dvd staat op master. Maar als ik in de bios ben, kan ik alleen kiezen uit floppy en HD...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten