Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 15:48
Lorelei
Lorelei is offline
Hoi,

Ik doe thuisstudie vwo maar ik ga maar een paar deelcertificaten halen, waarschijnlijk. (ned, eng, bio1,2, wib1, sk1, na1) Iedere keer dat ik me opgeef voor een vak, krijg ik een heel boekje thuisgestuurd over het profielwerkstuk.
Het probleem is alleen dat ik sowieso helemaal niet weet hoe dat gaat, normaal gesproken. En of het anders is nu ik geen diploma ga halen maar alleen een paar deelcertificaten.

Iemand die daarin kan mee denken die op z'n minst wel weet hoe het op een middelbare school werkt? (ik voel me echt... een drop-out nu.. dat ik zulke normale dingen niet eens weet)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2004, 15:53
jet
jet is offline
uhm.. wji hebben in de 5e opdracht gekregen een onderwerp te kiezen. je doet het Of met iemand samen, of alleen..

en verder.. het werkt eigenlijk gewon als een werkstuk, maar dan ligt de lat veel hoger. ik weet niet ect wat je precies wil weten? je moet hem in ieder geval inleveren om te kunnen slagen, je moet minimaal een V of een G hebben gehaald. het is dus ook een handelingsdeel
Oud 07-12-2004, 15:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
jet schreef op 07-12-2004 @ 16:53 :
uhm.. wji hebben in de 5e opdracht gekregen een onderwerp te kiezen. je doet het Of met iemand samen, of alleen..

en verder.. het werkt eigenlijk gewon als een werkstuk, maar dan ligt de lat veel hoger. ik weet niet ect wat je precies wil weten? je moet hem in ieder geval inleveren om te kunnen slagen, je moet minimaal een V of een G hebben gehaald. het is dus ook een handelingsdeel
Maar.. moet je er voor ieder vak 1 maken? Nee toch? Of moet je 1 per jaar? Of.. erh..

Ik weet het echt he-le-maal niet
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:55
Snufje
Snufje is offline
Zonder een afgerond PWS hadden w ijg een toegang tot het examen.. Maar als je toch het totale examen niet gaat halen, maakt het DENK IK ook weinig uti of je wel of niet een pws hebt..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:56
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
grl schreef op 07-12-2004 @ 16:54 :
Maar.. moet je er voor ieder vak 1 maken? Nee toch? Of moet je 1 per jaar? Of.. erh..

Ik weet het echt he-le-maal niet
Profielwerkstuk = werkstuk van 80 uur over een zelf te kiezen onderwerp dat een (of meerdere) profielvak(ken) omvat. Hiervoor heb je ongeveer een jaar de tijd, en moet je één keer maken (als je normaal vwo doet dan.)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:00
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Snufje schreef op 07-12-2004 @ 16:56 :
Profielwerkstuk = werkstuk van 80 uur over een zelf te kiezen onderwerp dat een (of meerdere) profielvak(ken) omvat. Hiervoor heb je ongeveer een jaar de tijd, en moet je één keer maken (als je normaal vwo doet dan.)
Ah, okay.

Hm.. maar nou is inderdaad nog steeds de vraag hoe dat dan voor mij zit. Ik doe dus staatsexamen en maar in een paar vakken. En ik heb geen school..examens? onderzoeken?

Nou ja, anders bel ik het NTI binnenkort wel op. Het heeft sowieso geen haast. Maar ik ben wel nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:05
jet
jet is offline
welke vakken ben je allemaal van plan te gaan doen?
je hebt geen profiel gekozen?

iig, normaal moet het in je profiel liggen. ik heb Economie en Maatschappijleer. dus mijn onderwerp moet iets daarvan bevatten, 1 of meerdere vakken
Oud 07-12-2004, 16:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
jet schreef op 07-12-2004 @ 17:05 :
welke vakken ben je allemaal van plan te gaan doen?
je hebt geen profiel gekozen?

iig, normaal moet het in je profiel liggen. ik heb Economie en Maatschappijleer. dus mijn onderwerp moet iets daarvan bevatten, 1 of meerdere vakken
Nou ja, ik heb min of meer een N&G profiel. (ned, eng, bio1,2, wib1, sk1, na1 ) Dus het zou een werkstuk worden in die richting. Maar is het iets wat ik verplicht moet doen als ik geen heel diploma haal en alleen maar staatsexamen doe?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:10
jet
jet is offline
uhm.. dat zou ik niet weten..
Oud 07-12-2004, 16:12
Lorelei
Lorelei is offline
Daar was ik al bang voor.

Maar ik ben een stukje verder nu ik weet wat een profielwerkstuk precies is.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 16:48
Ilsch
Ilsch is offline
Het is wel verplicht ja, voor zover ik weet..

Omdat ik alleen geschiedenis doe had ik het ook even gevraagd.. Of ik wel examen mocht doen zonder pws, en dat kon, maar uiteindelijk moest ik er wel 1 maken.. Om een heel diploma bij elkaar te krijgen.. dit klinkt als kwartetten
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ilsch schreef op 07-12-2004 @ 17:48 :
Het is wel verplicht ja, voor zover ik weet..

Omdat ik alleen geschiedenis doe had ik het ook even gevraagd.. Of ik wel examen mocht doen zonder pws, en dat kon, maar uiteindelijk moest ik er wel 1 maken.. Om een heel diploma bij elkaar te krijgen.. dit klinkt als kwartetten
Maar ik hoef geen heel diploma bij elkaar te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:03
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
grl schreef op 07-12-2004 @ 21:14 :
Maar ik hoef geen heel diploma bij elkaar te krijgen.
huh? Je diploma haal je toch door alle vakken los te doen..? Dat doe je toch..?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ilsch schreef op 07-12-2004 @ 23:03 :
huh? Je diploma haal je toch door alle vakken los te doen..? Dat doe je toch..?
Ja en nee. Voor een diploma met het profiel N&G moet je tegenwoordig examen doen in: ned, eng, bio1,2, wib1, sk1, na1, anw, ckv, fr1, du1, lo, maatschappijleer... zoiets in ieder geval. Ik doe maar de helft. Daardoor heb ik geen volledig diploma. Ik heb alleen een handje voor deelcertificaten.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:47
Verwijderd
maar vraagje .. kan je dan gewoon hierna naar de uni toe me je certificaten en bijvoorbeeld geneeskunde gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 23:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Anneka schreef op 07-12-2004 @ 23:47 :
maar vraagje .. kan je dan gewoon hierna naar de uni toe me je certificaten en bijvoorbeeld geneeskunde gaan doen?
Ik moet eerst toelatingsexamen doen om dat ik geen heel diploma heb. Maar als ik dat doe, wel ja.

De eisen voor bijv. geneeskunde zijn de vakken die ik doe + toelatings examen .. of gewoon een heel diploma met een N&G profiel of een N&T + bio2.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 10:52
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
grl schreef op 07-12-2004 @ 23:07 :
Ja en nee. Voor een diploma met het profiel N&G moet je tegenwoordig examen doen in: ned, eng, bio1,2, wib1, sk1, na1, anw, ckv, fr1, du1, lo, maatschappijleer... zoiets in ieder geval. Ik doe maar de helft. Daardoor heb ik geen volledig diploma. Ik heb alleen een handje voor deelcertificaten.
oh ik snap hem Ik denk dat je dan geen pws hoeft te maken.. Aangezien je toch geen diploma hebt dan.. Volgens mij hoort dat alleen bij het hele diploma..

is wel slim dat je weet wat je wil.. handig
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ilsch schreef op 08-12-2004 @ 11:52 :
oh ik snap hem Ik denk dat je dan geen pws hoeft te maken.. Aangezien je toch geen diploma hebt dan.. Volgens mij hoort dat alleen bij het hele diploma..

is wel slim dat je weet wat je wil.. handig
Ik denk het ook niet. Maar het zou lullig zijn als bleek dat de uni me niet toe laat omdat ik geen pws heb.. of zo..

De voornaamste reden dat ik verwacht dat het niet hoeft, is omdat er niemand is die het zal controleren en niemand is die het vereist. Het zijn allemaal losse examens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten