Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 19:30
the tourist
the tourist is offline
Wat vinden jullie leuke boeken? Ik kom geen leuke boeken meer tegen!
Dus vertel maar wat jij leuke boeken vindt (maakt niet uit wat voor genre)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2002, 19:48
Ninnoc
Ninnoc is offline
pff moeilijk, dus komt mijn standaard antwoord

-no logo van naomi klein --- boek is een groot betoog tegen de neoliberale mondialisering, consumtiemaatschappij en multnationals, vrij economisch geschreven maar als het onderwerp je interreseert zeker een aanrader

-the hobbit+lord of the rings van Tolkien --- spreekt voor zich neem ik aan

-ivoren wachters van maarten vestdijk --- is een van de laatste boeken die ik heb gelezen, vond het erg leuk boek maar je moet van de schrijfstijl houden

-ontdekking van de hemel van harry mullisch --- vond ik ook wel aardig maar ook hier geldt je moet van hem houden, hij geilt nogal op zijn eigen intelligentie en dat irriteerde me weleens

verder ga eens naar een bibliotheek en lees boeken die belangrijk zijn geweest zoals communistisch manifest ofzo
Oud 24-05-2002, 19:57
utopian me
utopian me is offline
jaaa, een paar boeken van ninnoc heb ik gelezen en vond ik ook goed (harry mullisch, lotr)
en verder vond ik
waris diri met mijn woestijn
de boeken van virginia endrews (hmm schrijf je dat zo??) vond ik ook erg mooi!! vooral m'n lieve audrina en bloemen op zolder
hmzzz, ohja, een hart van steen van renate dorresteijn (gos sorry als ik alles fout schrijf) vond ik ook erg mooi..
verder weet ik het niet echt....
ga idd eens gewoon naar de bieb en zoek wat op, je kunt in die computers ook vaak genres of onderwerpen zoeken..
en m'n broer is helemaal weg van dune...... (duin in het nederlands trouwens) zelf vond ik er NIKS aan... maar omdat m'n broer verder boeken eigenlijk echt helemaal NOOIT leuk vind dacht ik, ik zet het erbij.... science fiction en allemaal heel erg van hoe het komt dat de dingen kunnen enzo (heel ingewikkeld maar wel geloofwaardig voor wanneer je dingen heel gauw ongeloofwaardig vind ofzo...) tja, je moet er van houden..
Oud 24-05-2002, 20:00
Hannibal
Hannibal is offline
1984 is wel een aanrader.
Niet te dik, niet te dun, interessant, niet te moeilijk te lezen, niet te makkelijk.
Oud 24-05-2002, 20:23
Verwijderd
De laatste paar boeken die ik gelezen heb:

Tolkien - the hobbit
Tolkien - lord of the rings
Janneke Jonkman - soms mis je me nooit
Karel Glastra van Loon - de passievrucht
Harry Mulisch - De ontdekking van de hemel

Erg aan te raden allemaal!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:33
Verwijderd
Tolkien - Lord of the Rings
Tolkien - Hobbit
Shakespeare - Alles
Harry Mulisch - Ontdekking van de hemel
??? - Alarmfase rood
Dean Koontz - Fransiscus Complot
Engelse versies Harry Potter
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:57
konflict
konflict is offline
gimmick van zwagerman is wel heel speciaal voor mij... voor de rest: tolkien, brett easton ellis (!!)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 00:09
disposition
disposition is offline
Maangodin en Zwart licht van Elizabeth Hand
ontdekking van de hemel van harry mullisch
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 07:58
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Inge13 schreef:
Tolkien - Lord of the Rings
Tolkien - Hobbit
Shakespeare - Alles
Harry Mulisch - Ontdekking van de hemel
??? - Alarmfase rood
Dean Koontz - Fransiscus Complot
Engelse versies Harry Potter
Shakespeare vind ik zo vervelend.............
Ik had een toets over Romeo & Juliet, nadat we er 3 maanden elke les mee bezig zijn geweest

Echt zo "en ineens... en toen.. en dan.. en toen gebeurde 'toevallig' " en zo gaat dat door ..

Harry Mulisch is ook een grote Etterbak met hoofdletter (net een presentatie over gehouden) maar hij is wel fascinerend
Het zwarte licht, de procedure, Siegfried. zomaar wat boekjes die ik van hem heb gelezen en die wel cool waren
Oud 25-05-2002, 13:33
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
konflict schreef:
gimmick van zwagerman is wel heel speciaal voor mij...
waarom als ik het vragen mag

gimmick! is ovigens wel een aanrader als je een wat lichter bookje wilt, 't zit een beetje in het giphart, turks fruit genre (al is turks fruit een kutboek imho). Gaat over jaren 80 sex, drugs en kunst. Had m in een middagje uit, leest lekker soepel en leuke schrijfstijl
Oud 25-05-2002, 13:35
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

Shakespeare vind ik zo vervelend.............
Ik had een toets over Romeo & Juliet, nadat we er 3 maanden elke les mee bezig zijn geweest

Echt zo "en ineens... en toen.. en dan.. en toen gebeurde 'toevallig' " en zo gaat dat door ..

ik had voor engels toets over McBeth van shakespeare.
T is verschrikkelijk om te lezen vanwege het oude-engels maar aan de andere kant heeft dat ook z'n charme(ook zeker afrader als je geen engels kunt want oud-engels is dus 10X zo moeilijk)

maar goed, je kan ook gewoon shakespeare-films kijken, ik houd van kostuumdrama's duzz
Oud 25-05-2002, 14:23
Verwijderd
Rad des Tijds serie van Robert Jordan. Ze zijn heel erg verslavend, als je er een leest kun je hem niet meer wegleggen tot hij uit is, en je moet er steeds meer!!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 14:31
konflict
konflict is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

waarom als ik het vragen mag

gimmick! is ovigens wel een aanrader als je een wat lichter bookje wilt, 't zit een beetje in het giphart, turks fruit genre (al is turks fruit een kutboek imho). Gaat over jaren 80 sex, drugs en kunst. Had m in een middagje uit, leest lekker soepel en leuke schrijfstijl

omdat ik me bij geen enkel boek zo goed kon identificeren met de hoofdpersoon, zeker in de situatie waarin ik nu zit. de hoofdpersoon in gimmick vertrekt op z'n 18e naar A'dam om kunstenaar te worden. Ik ben ook 18, sta op 't punt school te moeten verlaten en heb bovendien een abnormale voorliefde voor muziek (maken) en ben er altijd mee bezig. 't is dan nog lang niet zo ver met mij (ik zit nog niet in amsterdam chronisch coke te snuiven), maar het had toch wel gekund. niet dat 't mijn droom is natuurlijk; eerder een schrikbeeld.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 14:43
Not for Sale
Not for Sale is offline
Tonke Dragt is

ze schrijft kinderboeken maar ook hmm, ja, jeugdromans, hele goeie, vooral Torens van Februari en"Aan de andere kant van de deur"
Kent iemand deze boeken?
Oud 25-05-2002, 14:54
Sysy
Sysy is offline
Op het moment ben ik in The Catcher in the Rye bezig, is erg grappig en het leest lekker door (in het engels dan, in het nederlands zou ik het niet weten)
Oud 25-05-2002, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Hannibal schreef:
1984 is wel een aanrader.
Niet te dik, niet te dun, interessant, niet te moeilijk te lezen, niet te makkelijk.
*snorts* Alsof een boek ooit te dik kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 16:34
Ilsch
Ilsch is offline
ik heb net 'onderhuids' (nicci french) en 'heden ik' (renate dorrestein) gekocht.. kweenie of ze leuk zijn nog
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 17:04
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Morgan schreef:

*snorts* Alsof een boek ooit te dik kan zijn.
ja dat kan , als het boek langdradig is of zoals bijv. hmm ik geloof dat het 'de stam van de holebeer' was, dat er bladzijden vol geschreven staan met details over de bessen die in een bepaald gebied te vinden zijn en dat verder helemaal niet bijdraagt aan het verhaal--> dan is een boek te dik
Oud 25-05-2002, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:

ja dat kan , als het boek langdradig is of zoals bijv. hmm ik geloof dat het 'de stam van de holebeer' was, dat er bladzijden vol geschreven staan met details over de bessen die in een bepaald gebied te vinden zijn en dat verder helemaal niet bijdraagt aan het verhaal--> dan is een boek te dik
Dan is het verhaal te langdradig, het boek niet te dik.

En de stam van de holebeer is cool!! Maar je moet er idd van houden, ik hou wel van die bos/land/dier beschrijvingen...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:41
Arwyn
Arwyn is offline
ALLES VAN TOLKIEN NATUURLIJK en als je gewoon voor de lol ff iets wil lezen + gelijk weer vergeten is Harry Potter ook een aanrader...
Oud 25-05-2002, 22:21
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Dan is het verhaal te langdradig, het boek niet te dik.

En de stam van de holebeer is cool!! Maar je moet er idd van houden, ik hou wel van die bos/land/dier beschrijvingen...
vond het ook wel een leuk boek maar vond dus de besjesbeschrijvingen zeeer vervelend. Maar vond bijv. dat ze zichzelf leert slingeren (ofzo, was alweer 2 jaar geleden)en het hele verstotings-ding in het boek wel tof
Oud 25-05-2002, 22:22
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik vind harrie potter trouwens verschrikkelijk kut, heb een van de boeken half gelezen. Ze worden door iedereen bejubelt maar zijn er meer mensen die ze kut vinden of ben ik weer de enige
Oud 26-05-2002, 13:48
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
ik vind harrie potter trouwens verschrikkelijk kut, heb een van de boeken half gelezen. Ze worden door iedereen bejubelt maar zijn er meer mensen die ze kut vinden of ben ik weer de enige
ik vind ze ook kut.

mjah, leuke boeken die ik onlangs heb gelezen:

zes sterren van Joost Zwagerman,
Glamorama - Bret Easton Ellis,
de ontdekking van de hemel - Harry Mulisch,

wel aanradertjes imo
Oud 26-05-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:
Ik vind ze niet kut Goed, Rowling is bij lange na niet zo goed als Tolkien, maar ze creëert maar wel mooi een wereld die mensen overal in de ban houdt... Soms schrijft ze op manieren die ik nog kan verbeteren, maar toch lezen ze heel lekker weg
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 19:44
miss Elise
miss Elise is offline
de grot - tim krabbé, tenminste niet zo dik

het gouden ei - tim krabbé, als je die nog nie gelezen heb.

de kroongetuigen - maarten 't hart, ook nie zo dik, en je dr n makkelijke samenvatting van maken

ik ook van jou - ronald giphart
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2002, 20:48
Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
J-roen schreef:

ik vind ze ook kut.

hou je mond ja

onderhuids is
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 09:38
Shirleypurley
Shirleypurley is offline
Ja, Het gouden ei is een goeie..
En De hobbit :-)
Ze wel beide al genoemd maar echt aanraders!

De kleine blonde dood - Boudewijn Buch > ook heel goed!
Oud 29-05-2002, 23:16
Okyah
Okyah is offline
Urk, even kijken

Wheel of Time dus, de serie, die nu uit 9 delen bestaat (deel 1 is The Eye of the World) (Robert Jordan)
Dune (dus, gewoon, Dune Messiah, Children of Dune, God-Emperor of Dune, Heretics of Dune, Chapterhouse Dune) van Frank Herbert
De prelude van Dune, door de zoon van Herbert samen met Kevin J ANderson gloof ik: House Atreides, House HArkonnen en House Corinno.
Memory, Sorrow and Thorn: The Dragonbone Chair, Stone of Farewell, To Green Angel Tower iege en TGAT: Storm door Tad Williams
Moving Pictures, The Colour of Magic, The light fantastic, Mort, Eric, Pyramids, Guards guards!, Reaper Man, nog wat meer van Terry Pratchett
Marrow door Robert Reed
Wasp, door iemand die ik neit weet, aangezien ik dat boek echt 8 jaar terug heb gelezen (SF)
Nja, hier heb je misschien wat aan

Laatst gewijzigd op 29-05-2002 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 08:57
Anne
Anne is offline
Onmogelijk verliefd Het lijkt op een verhaal dat ik heb geschreven en ik wist niet eens dat dat hele boek bestond, maar het is echt goed! Het gaat over een meisje dat verliefd wordt op de vader van haar beste vriendin en dat is dus nogal gecompliceerd, maar wel heel goed geschreven! Aanrader!
Oh ja, de schrijver is Zweeds, volgens mij heet ze Katharine von Bredow. Of zoiets.
Reageren

Regels voor berichten