Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 17:22
Hannekeuh
Hannekeuh is offline
Kweet dat er hier al veel topics over zijn.Maar kom,
ik ben dus verliefd op een goede vriend, ken hem ook al lang en we kunnen goed opschieten. Nu voel ik meer voor hem maar ben bang als ik het zeg dat onze vriendschap voorbij is, en dan nog ben te onzeker om het te zeggen en ik weet helemaal nie hoe.
Heb ook bang hoe mijn vriendenkring gaat reageren, want we hebben gezamelijke vrienden en die hebben dit helemaal niet verwacht van mij. En dan heb je nog die "ene" vriend waar ik alleen vriendschap voor voel maar hij meer voor mij, ben bang hem te kwetsen omdat ik tegen hem zei dat ik geen relatie wil.
Het is allemaal zo ingewikkeld en alleen raak ik er niet uit. Andere vrienden die het weten, zeggen dat ik het hem moet vertellen, maar ik ben zo bang hem kwijt te geraken als vriend!
Help !!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2004, 17:33
filia dei
filia dei is offline
Hey, ik heb precies in dezelfde situatie gezeten. Ik heb gewoon minder aandacht besteet aan die vriend die op mij was en die ik écht heel erg graag mocht maar waar ik niet verlieft op was. En hij had vanzelf ook wel door dat ik dus op iemand anders was.

En die ander, tjah... t'is gewoon enorm gerekt... we spraken gewoon steeds vaker gewoon als vrienden af en soms dus ook zonder de rest van de vrienden groep... en na een paar maanden was het voor iedereen zo overduidelijk dat we verlieft op elkaar waren dat we het eigenlijk niet meer tegen elkaar hoefden te zeggen.

Maar jah... ik zat er dus ook heel lang of ik gewoon een keer duidelijk moest zijn en het moest zeggen of moest wachten... en achteraf ben ik blij dat het vanzelf gegroeit is en dat ik het niet plompverloren een keer gezegt had op 'n moment dat hij het niet verwachte ofzo
Oud 08-12-2004, 18:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind dat je het gewoon tegen hem moet zeggen. Lullig voor die andere vriend, die meer van je wil, maar hij kan jouw geluk toch ook niet in de weg staan? Die moet maar even de andere kant opkijken desnoods. Dat heb ik ook ooit gemoeten, dus ook die knul gaat er niet dood aan. En wat betreft je vrienden: dat ze het niet van je verwacht hadden, maakt toch niks uit? Misschien vinden ze het wel heel leuk voor je. En zo niet: het is hun zaak niet. Het gaat erom dat jij hem leuk vind en als ik jou was, zou ik het hem vertellen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:31
Verwijderd
Ik zit zo ongeveer in hetzelfde schuitje, behalve dan dat we niet echt gezamenlijke vrienden hebben en zij al een vriend heeft (van 4 jaar ouder dan zij :\ ).

Ik heb besloten dat ik het haar binnenkort ga vertellen, omdat we steeds beter met elkaar omgaan. Ik wacht alleen nog op het goede moment.

Ondertussen weten al m'n klasgenoten wat ik voor haar voel, zij zit een jaar lagen en daar is het nog niet doorgedrongen, maar binnenkort zal dat ook wel doordringen.

Wat ik je aanraad, en wat ik zelf ook ga doen, vertel het. Het moet er gewoon uit, bij mij in ieder geval. De angst dat onze vriendschap kapot gaat is er, maar wel steeds minder, omdat ik d'r steeds meer vertrouw.

Ik wens je d'r enorm veel succes mee.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:54
Lost My Breath*
Lost My Breath* is offline
Thx meissiee mrja we zulle zien eh..nog n week en kgan uh zeker en vast helpe mej ge-wet-wel-wie..ge verdient da zohard,serious Your Tha Bezt!! Alej kga mn haar verder doen,tot sewwes sweetiehj x
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:55
qghp
qghp is offline
Citaat:
Lost My Breath* schreef op 28-01-2005 @ 17:54 :
Thx meissiee mrja we zulle zien eh..nog n week en kgan uh zeker en vast helpe mej ge-wet-wel-wie..ge verdient da zohard,serious Your Tha Bezt!! Alej kga mn haar verder doen,tot sewwes sweetiehj x

o god, sterf eens even snel
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 18:18
-(L)-
Ik zou, ondanks dat het moeilijk is, eerlijk zijn. Besteed minder aandacht aan die vriend die jou leuk vindt, en probeer te laten doorschemeren aan die andere vriend dat je hem wel leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 28-01-2005 @ 19:18 :
Ik zou, ondanks dat het moeilijk is, eerlijk zijn. Besteed minder aandacht aan die vriend die jou leuk vindt, en probeer te laten doorschemeren aan die andere vriend dat je hem wel leuk vindt.
-_-'
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 14:08
Hannekeuh
Hannekeuh is offline
Ik heb het hem op 1 januari verteld en heb een mailtje teruggehad waarin hij vertelde dat hij ook veel voor mij voelt.
Maar dat hij nog wilde wachten omdat hij die ene vriend niet wilde kwetsen. Onderaan stond duidelijk dat het geen afwijzing was maar een uitstel....
Nu zijn we al de 30e en ben nog steeds aan het wachten en wordt er gek van! Ik wil hem helemaal niet pushen maar mijn geduld raakt toch stilaan op. Heb hem in de week dus ook gevraagd hoe het nu zat. Hij wist me te zeggen dat hij wilde dat ik nog op hem moest wachten...maar deed ik dat niet zou hij niet boos zijn en later nog eens proberen! Jongens, ik word er stilaan gek van! Ik denk dus dat hij helemaal geen gevoelens geeft voor mij...en mij gewoon wat aan het lijntje houdt! Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 14:41
-(L)-
Citaat:
Hannekeuh schreef op 30-01-2005 @ 15:08 :
Ik heb het hem op 1 januari verteld en heb een mailtje teruggehad waarin hij vertelde dat hij ook veel voor mij voelt.
Maar dat hij nog wilde wachten omdat hij die ene vriend niet wilde kwetsen. Onderaan stond duidelijk dat het geen afwijzing was maar een uitstel....
Nu zijn we al de 30e en ben nog steeds aan het wachten en wordt er gek van! Ik wil hem helemaal niet pushen maar mijn geduld raakt toch stilaan op. Heb hem in de week dus ook gevraagd hoe het nu zat. Hij wist me te zeggen dat hij wilde dat ik nog op hem moest wachten...maar deed ik dat niet zou hij niet boos zijn en later nog eens proberen! Jongens, ik word er stilaan gek van! Ik denk dus dat hij helemaal geen gevoelens geeft voor mij...en mij gewoon wat aan het lijntje houdt! Wat denken jullie?
Die kans zit er inderdaad in. Als hij ook iets voor jou voelt, dan zou hij helemaal niet willen wachten (en al zeker niet om een andere jongen geen verdriet te doen).
Hoelang wil hij dan nog wachten? Ik bedoel, stel jullie krijgen over een maand iets, dan zal die andere vriend 't nog steeds niet leuk vinden, dus zo kan je wel blijven uitstellen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:45
*$tylo*
*$tylo* is offline
Gewoon zeggen: ja hallo, die andere vriend heeft maar ff pech. Nu of nooit, ik vind je leuk, jij mij, so what's de deal?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten