Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 23:57
@Moon
@Moon is offline
Naar aanleiding van een opdracht die ik moet gaan uitvoeren (door een weddenschap te hebben verloren) vroeg ik mij af wat jullie zouden vinden als er bij het uitgaan iemand je wilt versieren door een gedicht voor te dragen? Zou je het lief vinden of zal je zoiets hebben van 'wat een slijmerd'. En hoe zou je reageren?

(ik "verheug" me er al helemaal op om dit te gaan uitvoeren )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2004, 23:59
Qimm
Qimm is offline
Ik zou het werkelijk een verschrikking vinden, maar ja er zijn vast wel mensen die het wél leuk vinden er lopen meer gekken los dan dat er vast zitten
Oud 11-12-2004, 23:59
Hagel
Hagel is offline
ik zou hem uitlachen
Oud 12-12-2004, 00:06
Verwijderd
als je zomaar uit het niets begint te declameren zou ik het maar niets vinden, maar als je er een heel gesprek rond voert, eerst kennismaken, over koetjes en kalfjes lullen, en dan over de meer boeiende onderwerpen zoals literatuur en poëzie, dan kun je natuurlijk wel zeggen "nou, ken IK me even een mooi gedicht, wacht, ik ken het vanbuiten blabla"
nou ja dat lijkt me dan weer wel ok hoor

gewoon zo beginnen voordragen is behoorlijk belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 00:06
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Hagel schreef op 12-12-2004 @ 00:59 :
ik zou hem uitlachen
Zou ik zelf ook doen. Maar nu moet ik dit echt bij een jongen gaan doen. OMG! Dadelijk loopt die jongen na twee zinnen weg en mag ik het nog een keer proberen bij een andere jongen. Wat heb ik me toch op de hals gehaald I know, tis een btje kinderachtig spelletje
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 00:39
RockaholiC
RockaholiC is offline
ik zou het absoluut niet serieus nemen en volgens mij zet je alleen jezelf voor lul. behalve als je een makkelijk sletje als prooi hebt die alle versierpogingen leuk vind enzo.
Oud 12-12-2004, 00:42
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
doe normaal, dan doe je al gek genoeg..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 01:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Qimm schreef op 12-12-2004 @ 00:59 :
Ik zou het werkelijk een verschrikking vinden, maar ja er zijn vast wel mensen die het wél leuk vinden er lopen meer gekken los dan dat er vast zitten
My thoughts exactely. Je zin in [size=1] ga ik overigens in m'n sig opnemen. Vind ik nl. vrij geniaal. Net als je sig trouwens!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 07:22
Verwijderd
Mwah zelf zou ik het niets vinden, maar ik hoef ook niet zo nodig zoveel aandacht te hebben.

Maar als het een leuk meisje is, waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 08:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 12-12-2004 @ 00:59 :
ik zou hem uitlachen
Ik zou dit alleen doen, als het geen leuke jongen is. Als de jongen zelf helemaal geweldig is, zou elke foute versiertruc weggeslikt worden, omdat de jongen zo leuk is, dan maakt het niet uit ...
Oud 12-12-2004, 10:04
saartje 88
saartje 88 is offline
ik zou het zo ontzettend slijmerig vinden. naja, er zijn uitzonderingen (zucht). maar in de meeste gevallen zou ik gillend zijn weggerend.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 12:13
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-12-2004 @ 01:09 :
My thoughts exactely. Je zin in [size=1] ga ik overigens in m'n sig opnemen. Vind ik nl. vrij geniaal. Net als je sig trouwens!
danku
Oud 12-12-2004, 12:14
Envy
Envy is offline
Ik zou heel hard gaan lachen.
Oud 12-12-2004, 12:16
Outlaw
Outlaw is offline
ik zou echt niet meer bijkomen van het lachen
Oud 12-12-2004, 12:16
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Ik zou niet weten wat ik ervan moest denken. Aan de ene kant is het lief dat diegene er dan moeite voor heeft gedaan, en wil ik hem dus niet kwetsen. Maar aan de andere kant vind ik dat een beetje... tsja.. raar? Dus ik denk dat ik gewoon rood zou worden en daaran beetje gaan lachen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 12:18
Outlaw
Outlaw is offline
als ze shakespeare zou voordragen, zou ik er nog over denken
Oud 12-12-2004, 12:37
cyntha
cyntha is offline
Ik zou het verschrikkelijk vinden maar zou wel een poging doen om niet te gaan lachen, dat vind ik zo zielig voor die jongen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:41
filia dei
filia dei is offline
Ik zou het wel grappig vinden. Het is me twee keer overkomen in tjechië. Ik ben daar eens geweest op 'n uitwisselingsproject met school. Een keer heb ik in 'n café gezeten met 'n groep scholieren toen kwam 'r een man bij zitten die had 'n gedicht geschreven over spinnen en dood ofzo en daarna kwam 'r 'n wending dat ze wereld weer ging leven omdat ie mij had gezien (vond ik wel kewls, mijn tjechische uitwisselings studente heeft 't later voor me vertaald )

En later was ik met de leerlingen van 'n toneelschool daar naar 'n toneelstuk geweest (was huiswerk voor hen) en toen gingen we na afloop ook nog ergens wat drinken. Toen ging een van die jongens midden op straat 'n gedicht voor me voordragen.

Naja... ik voelde me allebij de keren wel gevleid en ik vond het erg grappig om later thuis te vertellen. Maja... t'is allebij nooit echt wat geworden dus.
Oud 12-12-2004, 14:47
Verwijderd
Ik denk eigenlijk dat een welgemeend, recht-voor-haar-raap 'neuken?' nog meer kans van slagen heeft. Gewoon omdat het aantal meisjes dat wel in is voor een ONS groter is dan het aantal meisjes dat in de kroeg in katzwijm zal vallen voor een gedicht.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:48
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Als je in één keer van je scenepoint af wil is het de uitgelezen kans
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 19:58
Pletterprater
Pletterprater is offline
Ik zou raar opkijken, maar het wel grappig vinden.

Des al niet te min... ik weet niet of de anderen waarmee je deze weddenschap hebt afgelegd dit forum ook lezen... maar er ZIJN natuurlijk wegen omheen te verzinnen... vast wel iemand hier op het forum die dicht bij je in de buurt woont en wel een keertje voor een biertje ofzo het spelletje mee wilt spelen
Oud 13-12-2004, 20:15
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 12-12-2004 @ 01:06 :
als je zomaar uit het niets begint te declameren zou ik het maar niets vinden, maar als je er een heel gesprek rond voert, eerst kennismaken, over koetjes en kalfjes lullen, en dan over de meer boeiende onderwerpen zoals literatuur en poëzie, dan kun je natuurlijk wel zeggen "nou, ken IK me even een mooi gedicht, wacht, ik ken het vanbuiten blabla"
nou ja dat lijkt me dan weer wel ok hoor

gewoon zo beginnen voordragen is behoorlijk belachelijk.
Dat zou eventueel nog wat zijn, maar nou niet echt DE manier om mij te versieren..... En zeker niet in een kroeg ofzo, maar dan op een plekje waar je met z'n 2en bent. Maar echt geweldig zou ik het niet vinden.

En het gedicht moet zeker niet over mij gaan, over hoe geweldig hij mij wel niet vindt, hij kent mij dan niet eens! En dus zou hij alleen maar wat voor zich uit staan lullen, algemene dingen verkondigend die net zo goed over de buurvrouw zouden kunnen gaan.

Ik heb 1 keer iemand gehad die mij 1 keertje had gezien (en ik had niet eens aandacht aan hem geschonken) en vervolgens een hele website aan mij wijdde en mij 'zijn paradijs' noemde....
Oud 13-12-2004, 22:11
Verwijderd
iemand deed dat ooit bij mij. Maar hij was stoned.

Ik ga met *blue angel* mee in deze
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 22:15
JJ13
JJ13 is offline
ik zou dubbel liggen van t lachen...maar als t nou n hele leuke jongen is......dan zou ik minder hardlachen
Oud 15-12-2004, 16:08
waves
waves is offline
ligt eraan... als het een leuk gedichtje is en de jongen is leuk.. waarom niet? (als ik geen vriend zou hebben dan )
Oud 15-12-2004, 16:23
Verwijderd
Als je de juiste jongen uitkiest maakt het helemaal niet uit wat je zegt, als jongen zijnde denk ik dat je weinig kans van slagen hebt met een gedicht. Plus dat je de "huh, wat zeg je" factor nog hebt
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:44
marrel
marrel is offline
als er zo iemand voor me komst staan weet ik toch niet hoe lang ik het serieus houd maar als ik bijv. een vriend ofzo heb en hij zou me een gedicht mailen zou ik het wel weer heel lief vinden
Oud 15-12-2004, 16:53
Verwijderd
Ik zou het wel grappig vinden. Je zou dan aan me zien dat ik met een blik van "wtf?" en een lach op m'n gezicht het gedichtje aan zou horen. Het moet dan natuurlijk niet te lang zijn, maar gewoon een leuk klein gedichtje.
En het ligt er natuurlijk aan hoe je het brengt enzo.
Ik zou het iig geen afknapper vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:54
RanC
RanC is offline
Ach, bij semi-depressieve, verlegen en "angsty" wouldbe-gothic meisjes zal het misschien lukken.

Voor de rest:
Ik zal zelf die persoon hard uitlachen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 00:10
Pletterprater
Pletterprater is offline
Ik zag,
je lach
en dach(t)
Neuken?

Gedicht hoeft niet lang te zijn,
gedicht hoeft niet alles te laten rijmen.
Het is er in verschillende vormen en maten net als je maten in verschillende vormen hebt.

Ik denk dat er op dit moment teveel gedacht wordt aan een klassieke vorm van een gedicht zoals veel toegepast bij sinterklaas avonden en valentijnsdag.

Vraag maar bij je Nederlands leraar na, wat voor soort dichtvormen er zijn ... pik je er vast wel eentje uit die wel toepasbaar is in zekere vorm bij het uitgaansleven. Eentje waarvan niet geheel opvalt dat het een gedicht is, maar die wel voldoet aan deze regels. Op deze manier kan je aardig die weddenschap naar je hand zetten
Oud 18-12-2004, 08:55
Verwijderd
Ik zou het behoorlijk zielig vinden
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 08:59
Mennuz
Mennuz is offline
Ik zou bier in haar gezicht gooien en wegrennen.
Stomme hippiecrap
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 15-12-2004 @ 17:53 :
Ik zou het wel grappig vinden. Je zou dan aan me zien dat ik met een blik van "wtf?" en een lach op m'n gezicht het gedichtje aan zou horen. Het moet dan natuurlijk niet te lang zijn, maar gewoon een leuk klein gedichtje.
En het ligt er natuurlijk aan hoe je het brengt enzo.

Ik zou het iig geen afknapper vinden.
Eerste is herkenbaar; het geen afknapper vinden is niet herkenbaar
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:10
Silverchoice
Silverchoice is offline
Ach, als het niet al te serieus bedoeld is en overkomt, kan ik er wel om lachen denk ik
Oud 18-12-2004, 15:45
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Wahaha

Zeg waar en wanneer dan kom ik je uitlachen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 15:50
Luna
Luna is offline
dr is mij weleens een gedicht voorgedragen door een jongen die me tijdens uitgaan aansprak. maar dat was geen slijmerig liefdesgedicht maar meer naar aanleiding van een boeiend gesprek over poezie en literatuur tussen hem en mij
Oud 18-12-2004, 16:32
Nonaj
Nonaj is offline
Ik zou denken: die heeft iets te veel op
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 16:34
Sartre
Sartre is offline
reken erop dat je flink voor lul zal staan, dan kan het alleen maar meevallen
Reageren

Regels voor berichten